Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua vuodelle 2019 & 2020

Johan on kumma Taartsan. :( Missä kävit? Yksityiselle varmaan pääsisi vielä nopeastikin. Mä just mietin, että jos nyt saatais miehen kanssa yhteisymmärrys tästä vauva-asiasta, niin varaisinko kierukanpoiston terveyskeskukseen vai yksityiselle. Ehkä kallistun nyt yksityiseen gyneen, niillä ainakin on laitteet käytössä, jos tarvii. :)
@Salintu suosittelen kääntymään yksityisen puoleen, saat ajan nopeammin luultavasti, ja on todennäköisempää että samalla reissulla kierukka saadaan poistettua:)!
 
@Taaartsan moikka:) kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa!
Hui miten jännittävää sinulla siellä yk1 meneillään:D! Pidän peukkuja ja varpaita että tärppäisi!

Mitäs muille yli 35v kuumeilijoille kuuluu:)? onko yritystä tai tärppäystä tiedossa...?

Itselläni on tänään eka neuvola:) jännittää jonkun verran! Toivon kovasti etä sydänäänet kuuluisivat:love:.
Vointi alkaa palautua aika normaaliksi, aamukahvikupillinen maistuu jo taas, tissejä jomottaa edelleen ja pidän yötä päivää urheiluliivejä, samoin häpyliitosta jomottaa.
Mieskin alkaa jo hahmottaa että vauva meille on ihan oikeasti tulossa, mukava kun hänkin on "havahtunut" asiaan:LOL:.

Kivaa torstaita kaikille kuumeilijoille, kevättä kohti mennään:)

T: Hiekkis ja norppis 7 + 3
 
  • Tykkää
Reactions: Taaartsan
Täällä menossa yk1, 12/29-30, eli nyt pitäs koittaa peittoja heilutella, tossa meni pari iltaa mönkään, joten toivon mukaan tänään päästään kompensoimaan :D

Hulluuksissani tilasin sellasen sylki-ovulaatiotestin, saapahan nähdä milloin paketti saapuu, tähän kiertoon siitä ei enää oo apua, mutta seuraavassa sitten (jos ei tapahdu ihme ja tärppäisi jo tästä kierrosta). Pessimisti ei pety ja miten se nyt meni ;):eek::D:D
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Täällä 25/25-27 dpo 12 ja tänään tuli täti!!!
Joten kp 1 ja yk 6

Eka kerta kun tuli oikein romahdus itku ollut herkässä ja eilen televisiossa oli vauva ja purskahdin itkuun.
Mietin että raskaudunko ikinä? Mikä mussa on vikana? Liian vanha? onko pillerit vaikuttanut? ovuloinko?
Kaikki pyörii.Eikä halpota että aina kun ovistesti vilkuttaa plussaa mies kotiutuu 01.30 töistä ,että ei siinä paljoo heilutella peittoja. (tässä kierrossa ollut parhaimmat mahkut 1 ja2 päivää ennen ovista mutta eipä sekään riittänyt.)
 
Täällä 25/25-27 dpo 12 ja tänään tuli täti!!!
Joten kp 1 ja yk 6

Eka kerta kun tuli oikein romahdus itku ollut herkässä ja eilen televisiossa oli vauva ja purskahdin itkuun.
Mietin että raskaudunko ikinä? Mikä mussa on vikana? Liian vanha? onko pillerit vaikuttanut? ovuloinko?
Kaikki pyörii.Eikä halpota että aina kun ovistesti vilkuttaa plussaa mies kotiutuu 01.30 töistä ,että ei siinä paljoo heilutella peittoja. (tässä kierrossa ollut parhaimmat mahkut 1 ja2 päivää ennen ovista mutta eipä sekään riittänyt.)
@tänttähäärää otan osaa :(kurjaa kun täti ilmestyi taas. Ja odottavan aika on pitkä, voi rähmä.
Minkä ikäinen olitkaan? Itse olen nyt 37v ja täytän kohta 38v joten ellet ole minua vanhepi en usko että ikä muodostuu esteeksi. Tosin iän myötä kiertojen pituus alkaa ilmeisesti vaihdella enemmän kuin nuorempana, ja on vaikeampi ennakoida kiertoa.
Pidän sinulle peukkuja ja varpaita yritykseen, yritä ottaa niin rennosti kuin mahdollista, ja tiedän että helppo sanoa mutta se rentoutuminen on monilla auttanut(y).
T: Hiekkis
 
Täällä menossa yk1, 12/29-30, eli nyt pitäs koittaa peittoja heilutella, tossa meni pari iltaa mönkään, joten toivon mukaan tänään päästään kompensoimaan :D

Hulluuksissani tilasin sellasen sylki-ovulaatiotestin, saapahan nähdä milloin paketti saapuu, tähän kiertoon siitä ei enää oo apua, mutta seuraavassa sitten (jos ei tapahdu ihme ja tärppäisi jo tästä kierrosta). Pessimisti ei pety ja miten se nyt meni ;):eek::D:D
@Taaartsan ehkäpä ne sylkitestit olisivat se viimeinen niitti ja plussa tulee :giggle: pidän peukkuja yritykselle(y)
:)!
Ystäväni käyttää sanontaa "life is a lemon and i want my money back" pessimistin toteaus sekin;) Itse kuitenkin käännyn optimismin puolelle, ja olen optiistinen myös kaikkien kuumeilijoiden puolesta, sillä elämä on ihmeellilstä ja kulkee ihan omia polkujaan:pkyllä se plussa sieltä tulee ajallaan!

Itse puolestani aloitin tänään "Norppiksen" kanssa rv 8+0 ja kaikki hyvin. Eka neuvola takanapäin, seuraavaksi labrat rv 10 ja ultra-aikaa odottelen rv:lle 13. En ajatellut mennä ennemmin ultraan, asiat eivät kuitenkaan muutu miksikään, ultrattiin tai ei. Näillä mennään:barefoot:;).

Jos ette muuten halua tänne kuumeilupalstalle minun omia kuulumisiani, ymmärrän kyllä, sanokaa ihmeessä, en loukkaannu!

Toivotan kaikille yli 35v kuumeilijoille onnea ja rentoutta yrityksiin sekä kuumeiluun, kirjoitelkaa kulumisianne, kevättä kohti mennään:)!

T: Hiekkis
 
@tänttähäärää otan osaa :(kurjaa kun täti ilmestyi taas. Ja odottavan aika on pitkä, voi rähmä.
Minkä ikäinen olitkaan? Itse olen nyt 37v ja täytän kohta 38v joten ellet ole minua vanhepi en usko että ikä muodostuu esteeksi. Tosin iän myötä kiertojen pituus alkaa ilmeisesti vaihdella enemmän kuin nuorempana, ja on vaikeampi ennakoida kiertoa.
Pidän sinulle peukkuja ja varpaita yritykseen, yritä ottaa niin rennosti kuin mahdollista, ja tiedän että helppo sanoa mutta se rentoutuminen on monilla auttanut(y).
T: Hiekkis
Täytän tänävuonna 35v.Että kai tässä mahkuja vois olla,veikkei nyt siltä tunnukkaan. Aina on tärpännyt ekasta yrityksestä mutta nyt ei :( Tänään varailen aikaa papaan.Edellisestä kerrasta ainakin 5v vuotta.
 
Moi vaan!

Täältä ilmoittautuu yksi ensikertalainen mukaan @Taaartsan :) Laitan mun tiedot sitten viestin loppuun, ja esittelen itseni ja meidän tilanteen ensin. Varoitus pitkästä viestistä jo tässä vaiheessa.

Toivottavasti huolitte mut mukaan ja toivottavasti tänne tulee lisää väkeä. Ikä on sopiva 36, mutta... mulle tuli melko varhainen keskenmeno, joka vuoti sitten viiveellä. Maanantaina 2 viikkoa keskenmenosta, ja siitä viikko, niin neuvojen mukaan teen raskaustestin. Mulla sattui olemaan ne ekat veriseulat sinä aamuna, kun tuo vuoto tuli, ja sain sieltä näppärästi hcg-arvon, joka oli tosi matala 5,4. On vähän äh-olo tuon seuraavan r-testin kanssa. Mutta voihan siellä olla istukkaa vielä silloinkin, mutta näyttäisi siltä että on vuotanut hyvin pois.

Mä tein tällä viikolla ovistestejä. Toisaalta ihan vaan siksi, että näkisin tuleeko ovulaatiota tässä heti km:n jälkeen ja toisaalta sen vuoks, kun on tuntunut toisella puolella kipuja ja nyt tuli eilen ja tänään ehkä jotain ovislimaa (sori, vaikka ei tää varsinaisesti ole mitään kuvailua). Hämmentävää, kun en oo yleensä huomannut mitään merkkejä ovulaatiosta, ja mä luulisin, että mulla on hyvä kivunsietokyky. Kroppa on ilmeisesti herkkä nyt. - Nyt tuo mun mies neuvoi, että älä tee niitä testejä, kun mulla jäi pari päivää välistä, etten ehtinyt/jaksanut/pystynyt tekemään (olin reissun päällä koko päivän) ja toiseks se aatteli, että niistä tulee vaan paha mieli.

Ikää mulla on siis 36 vuotta ja aika pian 37 :unsure: Mun avomies ja kihlattu on 38 ja täyttää tänä vuonna 39. Mut oon ihan perusterve ja normaalipainoinen (suorastaan ihannepainoinen). Viime kesänä verikokeessa selvisi, että hb 102 ja söin sitten parin kuukauden kuurin rautalääkkeitä. Hb ja kaikki muutkin punasoluihin liittyvät arvot oli sen jälkeen tosi hyvät, ja ovat tuon verikokeen mukaan edelleenkin. Oon syönyt kesästä asti sitä LadyVita Mamaa, jossa on rautaakin vähän (tosin ne otan ohjeen mukaan aterian yhteydessä, niin enpä tiiä imeytyykö).

Ja sitten mä päätin aloittaa taas harrastamaan liikuntaa, tosin nyt nuha on lykännyt mun suunnitelmia. Mulle on ollut epäselvää, miten liikuntaa voi harrastaa raskauden aikana (kun oon ensikertalainen). Laitoin laskettelunkin alkutalveksi pois, mutta nyt oon huomenna varmaankin menossa. Oon yleensä jotain liikuntaa harrastanut ja aika monipuolisesti kaikenlaista, mutta nyt on ehkä töiden vuoksi ollut hankalaa tämä. Ja työpaikan sählylläkin on uusi aika ja paikka kauempana, ja sählyhän on just niitä hankalia lajeja raskauden aikana. Joten mä vähän ennakoin, ja oon pitäny taukoa tuostakin. :unsure:

Ehkä tästä meidän suhteesta sitten. Ollaan oltu iät ja ajat yhdessä, nyt kevättalvesta noin 17,5 vuotta. Yliopistolla tavattiin ja tavallaan saman alan ihmisiä ollaan. Mä oon opettaja, mutta mies taas tekee ihan muuta. Kihloissa ollaan, ja ollaan oltu aika pitkään. Ehkä tässä vielä naimisiinkin mennään.

Tämän km:n jälkeen sain nyhdettyä mieheltä vastauksen, että menkkojen jälkeen sitten taas yritetään. Arvellaan, että kohtuun ei ehdi valmistua kunnollista kiinnittymispintaa, kun km-vuoto kesti/kestää niin kauan. Eilen ei tullut kuin ihan pieni tippa, ja mä olin tosiaan liikkeellä koko päivän.
Tuo tärppi tuli 1.-3. yrityksellä. Tikuttelin ovista, ja tärppikierrosta mietin, että tän paremmin tallettelut ei olis voinu mennä. Silloin sain ihan selvän plussan ovistestiin. Kolme kertaa mulla oli aika hyvä käsitys oviksesta, mutta sitten ei osunut yhdynnät kohilleen. Tärppiä edeltävässä kierrossa mies oli sitä mieltä, että olis tärpännyt.

Ehkäpä kaikki oleellinen ja vähemmän oleellinenkin oli siinä :rolleyes: Sori pitkästä viestistä, jos jatkossa lyhyempää...

Mun rivi: Maaria1980, 36v, yk1 km:n jälkeen ensi kuussa 3/2017, 1. lapsi, tällä hetkellä epämääräinen kp 13/25+.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Maaria1980 Tervetuloa! Mäkin tässä ihan vielä keltanokka, eli yk1 menossa. :):D

Hauska kuulla vähän taustoja, että minkälaisessa elämäntilanteessa sitä muut on.:) Itse olen tämmöinen uusperhekuviosta itseni löytänyt. Kauaa ei olla oltu yhdessä (1,5 v) mutta sitäkin tosissamme ollaan, kun nyt ollaan jo tähän yhteisen lapsen hankintaankin päädytty. Tai siis yrittämistähän tämä on, eihän ne lapset sormia napsauttamalla yleensä tule. Ukolta löytyy siis 12-vuotias tytär ennalta. (toivon mukaan siittiöissä ei siis ole mitään vikaa :LOL: )
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Täällä mennään kp 10 ja tänään alkaa tikuttelu ja oviksen bongaus.
Tällä viikolla myös papa

Kiva kuulla tosiaan et muitakin jotka uudessa suhteessa ja yritys alkanut pian.Nimittäin me ei olla vielä vuottakaan oltu yhdessä(No ihan nurkilla kuitenkin) ja yk 6 menossa.
Mutta tuntuu vaan et on löytänyt sen oikeen vierelleen niin mitä sitä sit odottelemaan. Voi olla että tässä viä katsotaan elämää vaaleanpunaistenlasien läpi mutta siltikin kukaan ei ikinä oo pitänyt musta niin hyvää huolta kun tuo nyksä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Maaria1980 tervetuloa pinoon :)!

Otan osaa varhaisesta km:sta, mutta samalla toivotan paljon onnea uuteen yritykseen sinulle(y)!

Itse tulin yllättäen raskaaksi ennen varsinaisen yrittämisen aloitusta.. ja nyt RV 9 +2 meneillään. Tuolla lokakuisten pinossa ihmettelen ja jaan tätä tilannettani, kaikki hyvin ja onnellisesti tällä hetkellä:barefoot::). ikää minulla on 37v, täytän parin viikon päästä 38v ja 3.lapsi minulle tulossa, uusperheellemme 4.

@Taaartsan sinulla myös uusperhekuvio :)? Meillä samoin aviomiehelläni ennestään 12v tytär, eli samankaltainen tilanne siltä osin!

@tänttähäärää tsemppiä yritykseen, sehän on nyt ihan näillä näppäimillä sinulla käsillä (y) toivottavasti tärppää!

Liikunnasta: tarkoitukseni oli ennen yritystä aloittaa tai käynistellä aktiivisemmin liikuntaharrastuksiani, kävin lenkeillä ja uimassa ja kuntosalilla 1-3krt viikossa ennen vuoden vaihdetta. Vuoden vaihteen jälkeen kun plussasin tammikuun lopussa, en ole liikkunut juurikaan koiralenkkejä enempää... tosin alkuraskauden väsymys, tissikivut ja alavatsaturvotus ovat aiheuttaneet ns vastenmielisyyden liikuntaa kohtaan. Nyt alkaa jo helpottaa, ja menenkin tänään kuntosalille pitkästä aikaa. Tavoitteena olisi käydä salilla kerran viikossa ja uimassa kerran viikossa tai jokatoinen viikko. Lisäksi koiralenkit miltei päivittäin. Saas nähdä miten toteutuu:LOL:!

Iloista keskiviikkoa kaikille teille "yli 35 kuumeilijoille", kevättä kohti mennään vaihdilla:)

T. Hiekkis
 
Onkohan täällä kenelläkään kokemusta kohdusta syvällä? Mulle sanottiin tänään näin että kohtu kaukana,syvällä että hädin tuskin sormilla ylettyi.
Onko syvä kohtu ja taaksepäin kääntynyt kohtu sama asia?,

Vaikuttaakohan mitenkään tähän raskaaksi tuloon
Lääkäri kyllä sanoi ettei vaikuta mitenkään.Siittiöiden matka vaan ei ole suora.

Ovis tikutettu eilen tasavahvat viivat ja tänään helotti toinen viiva paksumpana ovis siis ihan nurkilla.

12/25-27
 
Mä jo aattelin, että koko keskustelu tyrehtyi, kun mä pelmahdin paikalle, mutta ei sentään :)

Nyt oon 3 päivää taas käynyt töissä. Ensin oli sairasloma ja sitten viikon talviloma. Ihanaa kun sai taas muuta ajateltavaa ja olo on parempi niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Viikonloppuna olin masiksessa. Maanantaiaamuna katselin, että tissit taitaa olla menkkaturvoksissa, ja rupesin arvelemaan, että viikon päästä alkaa menkat. Tosin silloin ne tulisi muutaman päivän etuajassa, ja mä kun ymmärsin, että keskenmenon jälkeen menkat tulee viiveellä.
Mulla oli jotain kummallista kipua tuossa vasemmalla, arvelin että munasarjan kohdalla. Sitten nukuin sohvalla yhden yön oikealla kyljellä (kunnes käsi puutui, ja käännyin selälleni) ja aamulla kipu oli kadonnut. Saattoihan se sattumaakin olla, mutta en usko. Outoa kyllä, että noin pieni juttu vaikutti.

@Hiekkasärkkä79 Sulla kyllä tosiaan kävi melkoinen tuuri :) Kyllähän ne pillerit usein sekoittaa hormoneita. Mä oon kahdesti lopettanut pillerit (eivät sopineet mulle), ekalla kerralla mukana oli kyllä toisetkin pillerit (siis eräät lääkkeet) ja epäilen enemmän niiden sotkeneen mun kierron. Ei siis tullut vuoteen menkkoja. Toisella kerralla kierto jatkui aika samanlaisena (tästä on aikaa jotain 13-14 vuotta). En oikein muista milloin asettui tuohon 25 päivään, mutta vuosia se on senpituinen ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Taaartsan Mulle on sanottu kans että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ,tuo puhu et kohtu tosi syvällä/kaukana mut oletan et tarkotti kai ihan samaa.Eli mun kohtu ei ole tuossa lähellä.
Kysyin että vaikuttaako mun raskautumiseen eikä vaikuta mitenkään ainoastaan simpoilla pitempi matka kulkea.Ja toisin aina kai se on ollut ja5 lasta synnyttänyt.
Nyt vaan kun yk 6 ni ahdistus että ehkä me ei ikinä saada yhteistä lasta.
Tänään dpo 1 ja mulla nyt jo ahdistus että ei tärpännyt.
(johtuu kai siitä et viimiset 5 kiertoo on ollut selvät ovis oireet,nyt ovis ollut eilen eikä minkään sortin kipuja eikä nippailuja ei ennen eikä jälkeen oviksen. Mietinkin et oonkohan ees ovuloinut vai onko ovuloimaton kierto.

13/25-27
Dpo 1
 
Piti jo eilen kirjoitella, mutta en sitten ehtinytkään.

@Taaartsan oliko mitään haamuakaan testissä, vai ihan selvä nega? Voithan sä tehdä vielä toisen testin, ellei ne menkat alkaneet jo. Mulla oli muistaakseni turvotusta siinä raskaudessa, joka päättyi keskenmenoon, siis tuohon aikaan. Tein testin vasta viikko siitä, kun menkat piti alkaa. Sitten kun raskausoireita alkoi kunnolla tulla (rintojen turvotus ja arkuus), niin oli ne erilaisia kuin menkkoja edeltävät turvotukset ja tuntemukset.

@tänttähäärää toivottavasti ovulaatio tapahtui. Tietysti on kummallista, jos yleensä huomaat kipuja, mutta nyt ei. Itselläni ei yleensä ole ollut oviskipuja, mutta nyt oli sitä kummaa kipua toisella puolella. Tosin se alkoi siitä, kun lääkäri tunnusteli, tai silloin tunsin sen ekan kerran. Jatkui vielä reilun viikon, kunnes tajusin nukkua enemmän toisella kyljellä. Mutta mulla nyt saattaa olla kroppa sekaisin km:n jälkeen. o_O

Mitäs kuuluu, @Miri81 ja @Salintu ? Minkälainen tilanne on?

Mulla on nyt tasan 3 viikkoa siitä km:sta, eli tavallaan kp 22/? (25 normaalisti). Oon yrittänyt tutkailla menkkoja edeltäviä tuntemuksia, mutta enpä tiiä. Rinnat on välillä olleet turvoksissa, mutta sitten se on kadonnut jonnekin. Vatsanseutu taisi eilen olla turvoksissa, kun toppahousut puristi istuessa. Rinnat on yleensä viikon verran turvoksissa ja sitten alkaa menkat.

Liikuntaharrastuksia saatu eteenpäin. Eilen kävin laskettelemassa :) Eka kerta koko talvena. Varasin suunnilleen loppukevääksi zumbatunteja, 10 viikoksi. Hammaslääkäriin taidan soitella huomenna, tänään tulossa vähän kiireinen päivä. Ja rupesin tässä miettimään silmälääkäriäkin. En oo pitkään aikaan käynyt ja rillitkin olis pitänyt jo uusia. Ei oo kuitenkaan suuret vahvuudet.

Taidan tästä alkaa valmistautua (työ-)päivään. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Maaria1980 Eipä näkynyt haamuja, ihan nega se oli. Kävin kyl vilkasemassa myöhemmin varalta liuskaa, mut ei siihen mitään ilmestynyt. Ei oo kyl menkatkaan alkanut, mutta vielähän nuo kerkee... niitä siis odotellessa. Olis helpotus jos ne jo alkais, niin pääsisi taas orientoitumaan eteenpäin. Elikkkäs tänään kp 28/29-30.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Jeps, ekat punaiset merkit vessassa bongattu, eli tää tyttö taitaa lähtee uuteen kiertoon . Toivottavasti tiputtelu/tuhru jää mahd. vähäksi, sitä meinaan kierukan paikallaan ollessa riitti sekä ennen että jälkeen menkkojen. :barefoot:

Tsemppiä ja plussia ketjulaisille!
 

Yhteistyössä