Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua vuodelle 2019 & 2020

Heip!
En löytänyt ketjua yli 35 vuotiaille sekä vuodelle 2018 vauvakuumeileville, joten aloitin nyt sellaisen :).

Olen itse 37-vuotias, avioliitossa ja uusioperheessä elelevä nainen. Haaveilemme puolisoni kanssa yhteisestä vauvasta vuodelle 2018 ja ennestään perheeseemme kuuluvat minun kaksi -05 ja 06 syntynyttä lastani sekä puolison -04 syntynyt lapsi. Osana laumaamme ovat myös kaksi koiraamme ja maatiaiskissa joka toimii pitkälti perheen "pomona" ;).
Elämäntilanteemme on vakaa, lapsemme ovat jo niin isoja että puuhailevat pitkälti omiaan ja kulkevat harrastuksissaan, toki tarvitsevat meidän aikuisten huolenpitoa ja rakkautta mutta selkeästi "symbioottinen pikkulapsivaihe" on takanapäin. Meille aikuisille jää omaa yhteistä aikaa, joka toinen viikko jopa useampi päivä kun lapset ovat toisissa kodeissaan.

Koko perhe haaveilemme yhteisestä vauvasta, tällä hetkellä isommat suunnittelevat osallistuvansa aktiivisesti vauvan hoitoon ja kovasti on pohdinnassa ketä tulokas tulisi muistuttamaan eniten, myös nimiehdotuksia satelee jo:D!
Tässä elämänvaiheessa minä ja puolisoni osaamme arvostaa yhteistä vapaa-aikaa. Pääsemme yhdessä matkustelemaan ja kahdestaan viettämään mökkiviikonloppuja säännöllisesti jos haluamme. Sekä voimme säännöllisesti urheilla yhdessä, tai lähteä joka toinen viikko ravintolaan illalla istumaan ja juttelemaan kahden kesken tai ystäväpariskunnan kanssa.

Pohjustan ylläolevalla sitä että tällä hetkellä haluamme satsata toisiimme sekä parisuhteeseemme, ja siksi vauvayritys on tietoisesti siirretty tuonne kesän 2017 puolelle. Jätän ehkäisyn pois keväällä/kesällä 2017 ja sitten katsotaan miten käy:love:.
Minua mietittyttävät iän mukanaan tuomat haasteet, olen ensi kesänä kuitenkin jo 38v. Esikoiseni saadessani olin 25v ja raskaus tuli ja meni aikalailla itsestään ilman ongelmia. Nyt voi tilanne jo olla erilainen.

Mikä teidän muiden tausta on, jos kuumeilette vuodelle 2018? Olisi mukava vaihtaa kuulumisia ja saada vertaistukea:) eli kirjoittelemisiin!
Iloista syksyä kaikille tasapuolisesti:)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
No hei!

Ite olen "vasta" 33v (ensi kuussa 34v), ja ensimmäistä yhteistä oottelen uuden mieheni kanssa syntyväksi maaliskuussa -17.. MUTTA nyt on alkanut jo kytemään ajatus toisestakin yhteisestä, vaikka alusta asti itsekin puhuin että eka ja vika yhteinen on tämä.. (Mies itseasiassa tähän hommaan sai minut houkuteltua..)

Meillä kummallakin siis lapsia ennestään, mulla -01. ja -02 syntyneet yhdelle miehelle, toiselle on sit -04 ja -06 syntyneet, ja miehellä entisensä kanssa 2 lasta.. joten senkin vuoksi tahtoisin tälle tulokkaalle pikkusisaruksen, ja mieluusti jo tuolloin 2018 (jolloin itekkin siis 35v), jos vaan ylemmätvoimat sen soisi, että kroppa alkaa nopiaa toimimaan ja tärppi kävisi.. :love::love: Mies tosin ei nyt ihan vielä oo toiselle lämmenny, mutta ei oo täysin tyrmännykkään.. sanoi vaan että jospa nyt ensin tämä yksi tehdään ja sitten katotaan.. On vähä siihen vedonnu ku sillä ikä alkaa hipoa 5kybää, että tahtos vielä "vapaata" elämääkin viettää.. Mutta tuskin se vuoden parin heitto siihen haittais.. ja saa minun puolesta vaikka kamujensa kaa käydä sen vuoden parin ajan reissuillansa, jos siitä on kiinni.. :D

Mutta tokan yritys alkas täälläkin sitten joskus ensi kesän korvilla.. :love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Minä taasen olen 34v ja yritystä nyt takana jo 5 kiertoa.. mutta saapi nähdä mihin asti venyy, jos vaikka sitten vuodelle 2018 jos ei vielä tärppää, sittenhän ikää on jo se 35v.

kolme lasta ennestään -01, -03 ja -07
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Hyvää isänpäiväsunnuntaita teille muille kuumeilijoille :) kivaa kun tähänkin ketjuun löytyi "kohtalotovereita"! Onnea matkaan teille kaikille, toivottavasti tärppää toiveiden mukaisesti ;)!
Täällä koko perheen voimin onniteltu meidän uusperheen isukkia, sai hierontalahjakortin kun urheilee paljon ja selkä aina jumissa, taisi olla osuva lahja(y).
Itse mietin että kun e-pillereitä jäljellä kaksi liuskaa.. niin en tiedä hakisinko vielä lisää apteekista vai lopettaisinko jo nyt talvella. Eli kuumeilu taitaa näköjään voimistua, saa nähdä miten tässä käy.
Lumiterveisin: Hiekkasärkkä79
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Moikka
Voisin liittyä joukkoon. Kesällä tulee 35v täyteen ja toisesta lapsesta haaveilen uuden miehen kanssa. Mulla 2011 syntynyt lapsi ennestään ja miehellä kaksi edellisestä suhteesta. Yksi yhteinen olis oikein riittävä tänne :) nyt on yk3 menossa ja viikon päästä alkaa testailu tai sitten se täti taas pyyhältää paikalle.
Pitäiskö tehdä joku lista tämän palstan kirjoittelijoista Hiekkasärkkä79? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moikka
Voisin liittyä joukkoon. Kesällä tulee 35v täyteen ja toisesta lapsesta haaveilen uuden miehen kanssa. Mulla 2011 syntynyt lapsi ennestään ja miehellä kaksi edellisestä suhteesta. Yksi yhteinen olis oikein riittävä tänne :) nyt on yk3 menossa ja viikon päästä alkaa testailu tai sitten se täti taas pyyhältää paikalle.
Pitäiskö tehdä joku lista tämän palstan kirjoittelijoista Hiekkasärkkä79? :)
Moikka minnuli2011
Tuo lista on ihan hyvä idea, kaikki me näkisimme keitä meitä täällä pyörii, ja kuinka monta meitä on. Olisiko sinulla energiaa rustailla meistä listaa..?
Täällä täti pyyhältää paikalle vielä kesään mennessä useita kertoja, tosin luultavasti aiheuttaa enemmän harmia taas kun lopetan e-pillerit, tällä hetkellä ihanaa kun menkoista selviää muutaman päivän minitamppoonien käytöllä.
Ihana kuulla että teillä siellä on jo yritystäkin! Voihan olla että siirryt piankin tuonne odotuspuolelle jo, pidän peukkuja!
Hyvin samankaltaiset asetelmat meillä, uusioperheen ekaa yhteistä ja käytännössä neljättä lasta kun tässä kuumeillaan.
Kirjoittelemisiin taas ja energiaa kaikille talveen ☃❤
 
Minä taasen olen 34v ja yritystä nyt takana jo 5 kiertoa.. mutta saapi nähdä mihin asti venyy, jos vaikka sitten vuodelle 2018 jos ei vielä tärppää, sittenhän ikää on jo se 35v.

kolme lasta ennestään -01, -03 ja -07
Nachsal, miten siellä yrkkäilyt sujuu ? Ilmoittele toki jos siirrytkin täältä tuonne odottajien puolelle, pidän kovasti paljon peukkuja että pian onnistaisi ❣
 
Terkut taas kaikille☺
Täällä meillä perheessä nyt ikäänkuin yksi vauva, kun kissa joutui vatsan haavan leikkaukseen. Olen yöt valvonut potilaan kanssa, ja huhhuh kun nukuttaa. Väkisinkin tulee mieleen vauva-aika, yövalvomiset ja väsymys, jatkuva saatavilla oleminen. Sitähän se sitten taas on.
Lisäksi ostin tänään pari vauvan bodya, kissan haavan suojaamista varten.. onhan ne söpöjä.
Mitäköhän teille muille mahtaa kuulua? Onko muilla ajatuksia tulevan vauvan vaunuista? Itse kun niitä Brion vaunuja kuumeilen nyt jo.
Energistä talviaikaa kaikille, kuulumisiin taas ❤
 
Moi pitkästä aikaa.. :)

Hihhiiiih! Vaikka täällä siis sitä ekaa yhteistä ootellaan (rv tasan 26 :love:), niin toki on vähä jo siis ollu puhetta tulevaisuudestakin, ja lähinnä haaveestani saada se ns kokosisarus tällekin pienelle.. Ja nyt se tuo mieskin on ajatukselle tainna lämmetä!!!!! :love::love::love: Oon vissiin niin hyvin perustellu.. Ja ku nyt jäbä tulossa, niin toivoisi kuulemma vielä pienen tytönkin saavansa.. No siitähän ei todellakaan takeita ole, ku minä oon enemmän tämmönen pikkupoikien "tekijä".. Nyt siis neljäs poika tulossa, ja yksi tyttö joukossa vaan.. :LOL::LOL: Mutta tärkeintähän se lie tuolle isännällekkii loppupelissä se terveys on, etennii ku kahella vanhemmalla lapsellaan äiteensä puolelta jonkunmoista terveyspuolenhaittaa sukurasitteena.. :( Mutta edelleen siis toivotaan että tämä ensimmäinen yhteinen loppuun asti saatas ja terveenä meijän perheeseen toivoteltua... :love: Vaan jos kaikki hyvin menee, ni ei oteta alkuunkaan mitään ehkäsyä käyttöön, toinen saa tulla heti kun vaan mahdollista.. Jos on tullakseen.. :love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moi pitkästä aikaa.. :)

Hihhiiiih! Vaikka täällä siis sitä ekaa yhteistä ootellaan (rv tasan 26 :love:), niin toki on vähä jo siis ollu puhetta tulevaisuudestakin, ja lähinnä haaveestani saada se ns kokosisarus tällekin pienelle.. Ja nyt se tuo mieskin on ajatukselle tainna lämmetä!!!!! :love::love::love: Oon vissiin niin hyvin perustellu.. Ja ku nyt jäbä tulossa, niin toivoisi kuulemma vielä pienen tytönkin saavansa.. No siitähän ei todellakaan takeita ole, ku minä oon enemmän tämmönen pikkupoikien "tekijä".. Nyt siis neljäs poika tulossa, ja yksi tyttö joukossa vaan.. :LOL::LOL: Mutta tärkeintähän se lie tuolle isännällekkii loppupelissä se terveys on, etennii ku kahella vanhemmalla lapsellaan äiteensä puolelta jonkunmoista terveyspuolenhaittaa sukurasitteena.. :( Mutta edelleen siis toivotaan että tämä ensimmäinen yhteinen loppuun asti saatas ja terveenä meijän perheeseen toivoteltua... :love: Vaan jos kaikki hyvin menee, ni ei oteta alkuunkaan mitään ehkäsyä käyttöön, toinen saa tulla heti kun vaan mahdollista.. Jos on tullakseen.. :love::love::love:
Tervetuloa mukaan keskusteluun :)!
Ihana kuulla että teidän uusperheeseenne syntyy yhteinen vauva piakoin, onnea ja energiaa tulevaan synnytykseen ja vauva-arkeen! Palaile sitten keskusteluun/kuumeiluun kun on sen aika:).
Saanko tiedustella onko teillä tuore uusperhe? Tomiiko teillä uusperhearki sujuvasti ja parisuhde siinä ohessa? Meillä toimii ihanasti tämä uusperhekokoonpano, ja parisuhde sekä avioliittomme on mielestäni onnellinen:). Yhteisen vauvan ja samalla uuden perheenjäsenen tulo mahdollisesti 2018 mietityttää minua niin hyvässä kuin pahassa, kuulisin mielelläni muiden "kohtalotovereiden" mietteitä samasta asiasta:)!
 
Moikka
Voisin liittyä joukkoon. Kesällä tulee 35v täyteen ja toisesta lapsesta haaveilen uuden miehen kanssa. Mulla 2011 syntynyt lapsi ennestään ja miehellä kaksi edellisestä suhteesta. Yksi yhteinen olis oikein riittävä tänne :) nyt on yk3 menossa ja viikon päästä alkaa testailu tai sitten se täti taas pyyhältää paikalle.
Pitäiskö tehdä joku lista tämän palstan kirjoittelijoista Hiekkasärkkä79? :)
Hei Minnuli2011!
Pakko tiedustella, pyyhälsikö täti paikalle vai näyttikö se testi plussaa :)? Pidän peukkuja teidän yritykselle, ihana kuulla että sielläkin teidän uusperhe on kasvamassa uudella jäsenellä, paljon onnea koko poppoolle(y).
Sinultakin tiedustelisin, miten teidän perhe on ottamassa uutta tulokasta vastaan? Itseäni kun mietityttää paljonkin se tulava arki uuden perheenjäsenen kera. Esimerkiksi, jääkö vanhemmille sisaruksille sitten samanlaila aikaa meiltä vanhemilta kuin nyt, ja mietin myös jaksamista kun itse olen 2018 vauvan syntyessä joko 38v tai luultavasti jo 39v.
Pohdin myös tätä nykyistä onnellista ja antoisaa avioliittoani sekä parisuhdetta, miten uusi vauva vaikuttaa siihen. Toivon tietysti että kaikki sujuu hyvin, yleensä asiat tuppaavat järjestymään ihan mukavasti kuitenkin :rolleyes:. Onneksi.
Onko teillä muilla vastaavanlaisia mietteitä..?
Talviterkuin: Hiekkasärkkä79
 
Minä taasen olen 34v ja yritystä nyt takana jo 5 kiertoa.. mutta saapi nähdä mihin asti venyy, jos vaikka sitten vuodelle 2018 jos ei vielä tärppää, sittenhän ikää on jo se 35v.

kolme lasta ennestään -01, -03 ja -07
Nachsal, jokohan sinä olet siirtynyt pussanneiden puolelle, vai vieläkö täällä meidän kuumeilijoiden keskuudessa:)?
Pidän peukkuja sinulle yritykselle(y)!
Miten teillä nämä vanhemmat sisarukset suhtautuvat uuteen tulokkaaseen, vai tietävätkö että on yrityksessä..?
Meillä tosiaan uusperheen kautta miehen tytär -04 sekä minun kaksi poikaani -05 ja -06 jo odottavat innokkaasti mahdollisia vauvauutisia, vaikka heille onkin sanottu että mahdolliset vauvauutiset tulevat vasta 2017 loppupuolella :love:.
Iloista joulun ja vauvauutisten odotusta toivottelen:)!
 
Moi vaan pitkästä aikaa :)
Hiekkasärkkä, kyllä se täti pyyhälsi kylään.. Tosin pari haamujen haamua tein ennen tätiä ja menkat oli runsaammat kuin normisti ja kipuja myös joita muuten ei koskaan joten saattoi olla myös varhainen km :poop::(
No ei voi tietää... Nyt vaan uutta yritystä putkeen
Lapsille ei olla kerrottu mitään että vauva olis toiveissa, ovat sen verran pieniä vielä etteivät ihan tajuais varmaan :ROFLMAO:
Mitä muuta muille kuuluu? :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Nachsal, jokohan sinä olet siirtynyt pussanneiden puolelle, vai vieläkö täällä meidän kuumeilijoiden keskuudessa:)?
Pidän peukkuja sinulle yritykselle(y)!
Miten teillä nämä vanhemmat sisarukset suhtautuvat uuteen tulokkaaseen, vai tietävätkö että on yrityksessä..?
Meillä tosiaan uusperheen kautta miehen tytär -04 sekä minun kaksi poikaani -05 ja -06 jo odottavat innokkaasti mahdollisia vauvauutisia, vaikka heille onkin sanottu että mahdolliset vauvauutiset tulevat vasta 2017 loppupuolella :love:.
Iloista joulun ja vauvauutisten odotusta toivottelen:)!
Olen itseasiasa siirtynyt odotuspuolelle, tosien luen aika paljon näitä kuumailuketjuja kun niihin oli tottunut :) Hurjat RV5+5 tänään.

En yrityksestä kertonut lapsille, mutta esikoiselle paljastui jo raskaus kun näki sen mun puhelimesta kun olin ladannut jonkun odotus ohjelman. Vaikuttaa ainakin nyt innokkaalta. Sillä vaan itsellä jo vauva kuume, ikää 15v mutta tiedän tunteen kun itse samanikäisenä jo samat mietteet. Uskon että kaksi muutakin innoissaan kun ovat kovasti puhuneet sisaruksesta jo pari vuotta..
Varasin 30.12 varhaisultran ja sen jälkeen aijon lapsille kertoa, silloin viikkoja reisu 7,onhan se aikaista mutta pahin alku ohi kun näkee että kaikki olisi hyvin.
 
Tervetuloa mukaan keskusteluun :)!
Ihana kuulla että teidän uusperheeseenne syntyy yhteinen vauva piakoin, onnea ja energiaa tulevaan synnytykseen ja vauva-arkeen! Palaile sitten keskusteluun/kuumeiluun kun on sen aika:).
Saanko tiedustella onko teillä tuore uusperhe? Tomiiko teillä uusperhearki sujuvasti ja parisuhde siinä ohessa? Meillä toimii ihanasti tämä uusperhekokoonpano, ja parisuhde sekä avioliittomme on mielestäni onnellinen:). Yhteisen vauvan ja samalla uuden perheenjäsenen tulo mahdollisesti 2018 mietityttää minua niin hyvässä kuin pahassa, kuulisin mielelläni muiden "kohtalotovereiden" mietteitä samasta asiasta:)!
Heips! :)

Meillä suht tuore uusperhe eli alle vuosi yhdessä oltu.. :whistle: Mutta tähän asti melko kivasti kaikki menny.. :love: Mulla itelläni jo sen verran isot nuo muksutkin.. miehellä pienemmät, joten se hieman jännittää ku vauva syntyy et miten suhtautuvat.. hyö kun ovat täällä vaan joka toinen vkl ku kauempana asuvat.. mut toistaseksi masua kyllä tykkäävät koskea ja kovasti kaikkee kyselevät.. :):love: Uskon kyllä että hyvin kaikki tulee menemään ja oon jo miehellekkii sanonu että saa rauhassa aina laatuaikaa lastensa kaa viettää vauvasta huolimatta.. toki vauvakin välillä huomioiden siten, että yhteys myös miehen lapsiin syntyy ja ymmärtävät että iskä on kaikkien iskä ja kaikki yhtä tärkeitä.. :love:

Baan kylläpä ootan äippäloman alkua.. vielä kk ja rapiat ois töissä ahkeroitava.. o_O en kylläkään ota stressiä enkä tod tavottele näitten kovotusten kaa vuoden hoitaja palkintoa.. saa mummut ja papat iltavukin ajan petissä pötköttää jos yhtää epävarmuutta jalkojen pitävyydestä.. pari kertaa huimaavien mummojen kaa mahaa kivasti vihlassu, joten en tod turhia riskejä ota.. Vaan, nopeestippa se kk menee.. :) ihanaa ja rauhallista joulua teille kaikille!!
 
Huomenta muille kuumeilijoille:) täällä kaffekupin äärellä yritän heräillä ja ihan kohta täytyy lähteä töihin..zzz.
Nyt taisi käydä niin että jätin e-pillerit pois.
Liuskasta oli toisen viikon loppu menossa ja aloin vuotaa verta. toisena vuotopäivänä eli toissapäivänä päätin lopettaa pillerit nyt ja mies oli suostuvainen tähän. Tosin edelleen odottelemme sitä kesää 2017 ennen minkäänlaisia yrityksiä, mutta tästä eteenpäin emme voi olla ihan varmoja miten tässä käy :whistle::giggle:saapa nähdä!
Oikein iloista vuoden viimeistä viikkoa teille muillekkin ja onnea Uudelle Vuodelle :)! Kuulumisiin!
 
Hei Hiekkasärkkä79. En yleensä kirjoittele keskustelupalstoille vaikka ensimmäistä odottaessani kävin lukemassa. Olen itse 37v ja täytän alkukesästä 38v. Meillä on jo ennestään ihana tyttö joka täyttää kesällä kolme. Ihan perinteisessä avioliitossa olen. Näin sinun viestin ja ajattelin liittyä seuraan. Ajatukseni toisesta lapsesta on kauan ollut ristiriitainen. Olemme aviomiehen kanssa aika rauhaa rakastavia ja on kauan tuntunut ettei syliin mahdu toista lasta. tykkäämme matkustella. Nyt kumminkin on jonkinlainen ajatus siitä, että jos sittenkin vielä yksi, nostanut päätään. Täällä painiskelen perinteisten ajatusten kanssa liittyen kahden lapsen hyviin ja huonoihin puoliin. Meillä on molemmilla vuorotyö, tosin hoitoapua on saatavilla yllin kyllin. Olen panostanut uraani nyt ensimmäisen lapsen jälkeen ja toive vakipaikan toteutumisesta nyt pian on suuri ja realistinen. Yritys voisi alkaa nyt jo keväällä. Ystäväni odottaa vauvaa ja kun näen hänen pyöristyneen masunsa ja perheonnen, näen kuinka omat pelot ja huolet ovat vähäpätöisiä. Liittyvät niihin omiin mukavuuksiin. Pillereitä en ole syönyt ollenkaan. Anyways, mielelläni olisin mukana tässä ketjussa. Voisimme vaihtaa ajatuksia. Hyvää uuttavuotta 2017.
 
Tervetuloa ketjuun Pisuli :)!
Sama ikätilanne sinulla kuin minullakin, nyt 37v ja maaliskuussa täytän sen 38v. Lisäksi samoin me mieheni kanssa nautimme matkustelusta ja reissaamisesta, nämä lempipuuhat jäävätkin sitten taustalle joksikin aikaa kun vauvahaave alkaa toteutua.
Vaatii vähän ajatustyötä, sopeutumista.
Ja kuitenkin, vauvakuume ylittää huolenaiheet jne, iso tunne.
Tämä vuosi 2017 on toivottavasti kaikille meille kuumeilijoille plussavuosi:) kun alamme vuorollamme toteuttaa vauvahaaveitamme(y)kaikille onnea matkaan!
Kuulumisiin!
 
Heippa kaikki!
Täällä yksi kuumeilija, tai ehkä paremminkin toiveilija, joka liittyisi mieluusti joukkoon. Pisulin kertomus liippasi kaikkein lähimpää itseäni. Elikkäs ikää minulla on kohta 36, elän "perinteisessä" avioliitossa ja meillä on kohta 2-vuotias ihana tyttönen. Olen aina haaveillut kahdesta lapsesta, mutta ensimmäisen odotusaikana minulla puhkesi perussairaus ja loppuraskaus oli todella karmea imetysajasta puhumattakaan. Lisäksi koin pahan uudelleentraumatisoitumisen synnytyksen käynnistyksessä, joka varjostaa elämäämme edelleen. Onneksi kuitenkin jo taka-alalla. Käyn psykoterapiassa ja perussairauskin on hallinnassa. Nyt kun vihdoin tilanne on tasaantunut ja arki rullaa (uskomatonta, että meni 2 vuotta päästä tähän pisteeseen!!), niin nuo vanhat haaveet ovat uudelleen nostaneet päätään. Perussairauteni ei onneksi ole mitenkään henkeä uhkaava edes aktivoituessaan, vain todella inhottava. Siksi on ihan realistista haaveilla vauvasta. Ja jotenkin, mitä vanhemmaksi ja sosiaalisemmaksi esikkomme varttuu, sen vahvemmaksi itselläni kasvaa tunne siitä, että meidän pitäisi ainakin edes yrittää saada hänelle sisarus. Ja myönnettäköön, haluaisin vielä yrittää itsenikin vuoksi. Haluaisin vielä uuden mahdollisuuden kokea se vaaleanpunainen vauvaunelma, josta paljon puhutaan, ja josta me traumoinemme, sairauksinemme, koliikkeinemme ja masennuksinemme emme tiedä mitään
 
Heippa kaikki!
Täällä yksi kuumeilija, tai ehkä paremminkin toiveilija, joka liittyisi mieluusti joukkoon. Pisulin kertomus liippasi kaikkein lähimpää itseäni. Elikkäs ikää minulla on kohta 36, elän "perinteisessä" avioliitossa ja meillä on kohta 2-vuotias ihana tyttönen. Olen aina haaveillut kahdesta lapsesta, mutta ensimmäisen odotusaikana minulla puhkesi perussairaus ja loppuraskaus oli todella karmea imetysajasta puhumattakaan. Lisäksi koin pahan uudelleentraumatisoitumisen synnytyksen käynnistyksessä, joka varjostaa elämäämme edelleen. Onneksi kuitenkin jo taka-. alalla. Käyn psykoterapiassa ja perussairauskin on hallinnassa. Nyt kun vihdoin tilanne on tasaantunut ja arki rullaa (uskomatonta, että meni 2 vuotta päästä tähän pisteeseen!!), niin nuo vanhat haaveet ovat uudelleen nostaneet päätään. Perussairauteni ei onneksi ole mitenkään henkeä uhkaava edes aktivoituessaan, vain todella inhottava. Siksi on ihan realistista haaveilla vauvasta. Ja jotenkin, mitä vanhemmaksi ja sosiaalisemmaksi esikkomme varttuu, sen vahvemmaksi itselläni kasvaa tunne siitä, että meidän pitäisi ainakin edes yrittää saada hänelle sisarus. Ja myönnettäköön, haluaisin vielä yrittää itsenikin vuoksi. Haluaisin vielä uuden mahdollisuuden kokea se vaaleanpunainen vauvaunelma, josta paljon puhutaan, ja josta me traumoinemme, sairauksinemme, koliikkeinemme ja masennuksinemme emme tiedä mitään
Tervetuloa Miri81:)!
Ihanaa että kaikkien noiden kokemusten jälkeen olet valmis yrittämään vauvaa. Otan osaa noihin kirjoittamiisi tapahtumiin, kuulostaa siltä että teillä on ollut todella raskasta.
Itselläni meni esikoisen pikkuvauva-aika (hän on nyt 16.1.-17 jo 12v) myös kolmen kuukauden koliikin merkeissä, olipahan rutistus mutta siitä selvittiin. Toisen poikani kanssa sujui vauva-arki helpommin, mutta oman lisänsä arjen raskauteen toi silloin 2v isoveli(y).
Omakohtaisesti voin suositella sisaruksen yrittämistä lapselle, heistä on toisilleen tukea tässä kovassa maailmassa, ja he myös oppivat sosiaalisia taitoja toisiltaan, "nyrkkipainiotteluiden" lomassa.
Joten onnea matkaan sitten kun yrittäminen teillä alkaa:) uskon että teidän unelmanne vauvasta voi toteutua, pidän myös peukkuja!
 
Hei kaikki kuumeilijat :D !

Tämä vuosi on alkanut vauhdikkaasti, meillähän vieraili vuodenvaihteessa oksutauti...voi yäk. Eivätpä jääneet jouluherkut vyötärölle :X3:.

Tänään viimeinen joululomapäivä jälkikasvulla, huomenna alkaa koulut taas 10v, 11v ja 12 - vuotiailla. Itselläni jatkuu myös koulu puolen vuoden tauon jälkeen. Opiskelen monimuoto-opiskelijana sosionomiksi, tosin tällä opiskelutahdilla valmistuminen häämöttää aika kaukana. Työ ja perhe vievät nimittäin oman aikansa arjesta väkisinkin.

Anyways, olette varmasti lukeneet että minulla ja miehelläni on ollut suunnitelmissa aloittaa vauvan yrittäminen kesällä 2017. No, tässähän taisi nyt käydä niin, että saatoimme harrastaa viime yönä ihanaa avioseksiä kokonaan ilman ehkäisyä, tuosta noin vain:whistle:! Minulla alkoivat kuukautiset tuossa ... joulukuun toiseksi viimeisen ja viimeisen viikon kieppeillä, kesken e-pilleriliuskan, mikä oli tosi kummallista, joten jätin pillerit kertalaakista pois. Ei tuntunut enää hyvältä syödä niitä. Minulle tuli henkisesti parempi olo heti kun jätin ne pois.
Eli tilanne taitaa olla näköjään nyt se että aika näyttää tulevatko seuraavat kuukautiset, vai eivät :) ääk?!!
Näillä mennään.

En tiedä sanoisinko että saa pitää peukkuja vai ei.. luultavasti saa pitää peukkuja(y) jännittävät ajat täällä..!
 
  • Tykkää
Reactions: mira.flower
Hei! Jokos mä täytän ikäkriteerin tähän ketjuun? :D Olen 35 v (syksyllä 36) ja olen nyt vasta ekaa kertaa elämässäni tilanteessa, jossa lapsenteko on tullut ajankohtaiseksi :D Olen uusperheessä avomieheni ja hänen 12-vuotiaan tyttärensä kanssa. Ollaan miehen kanssa sovittu että menen ensi kuussa poistattamaan kuparikierukan, ja kokeillaan että alkaako vauvaa kuulua vai ei. Itseä vähän pelottaa kun olen jo 35v ensiyrittäjä, että liekö noista mun munasarjoista on enää mihinkään xD xD Pakko yrittää vähän hakea netistä vertaistukea kun hirvittää jo valmiiksi, kun on kuullut tuttavien lapsettomuushoidoista, keskenmenoista ja keskosista ja mistä kaikesta lie... Toivottavasti on vielä toivoa!!
 
Kiitos Hiekkasärkkä kannustuksesta <3 Ensi syksynä olisi tarkoitus ruveta yrittämään pikkukakkosta, saa nähdä miten käy :) Kuulostaa vähän siltä, että kyllä teillä ollaan jo alitajuisesti valmiita seuraavalle vaaville, joten pidän peukkuja! :)

Taaartsanille tervetuloa ja tsemppiä toimenpiteeseen ja yrittämiseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Hei! Jokos mä täytän ikäkriteerin tähän ketjuun? :D Olen 35 v (syksyllä 36) ja olen nyt vasta ekaa kertaa elämässäni tilanteessa, jossa lapsenteko on tullut ajankohtaiseksi :D Olen uusperheessä avomieheni ja hänen 12-vuotiaan tyttärensä kanssa. Ollaan miehen kanssa sovittu että menen ensi kuussa poistattamaan kuparikierukan, ja kokeillaan että alkaako vauvaa kuulua vai ei. Itseä vähän pelottaa kun olen jo 35v ensiyrittäjä, että liekö noista mun munasarjoista on enää mihinkään xD xD Pakko yrittää vähän hakea netistä vertaistukea kun hirvittää jo valmiiksi, kun on kuullut tuttavien lapsettomuushoidoista, keskenmenoista ja keskosista ja mistä kaikesta lie... Toivottavasti on vielä toivoa!!
Tervetuloa Taaartsan:)!
Tottakai sinäole tervetullut, mukava kuulla sinun tilanteestasi ja vauvakuumeilusta. Itse olen sinua noin 2v vanhempi ja yrittelen rohkeasti joten luota vain munasarjoihisi (y) pidän peukkuja että kaikki tulee menemään hyvin kohdallasi.
Kannustukseksi:erään hyvän ystäväni, hyvä ystävä, odottaa nyt toista lastaan 42 -vuotiaana, ja hän sai ensimmäisen lapsensa 40-vuotiaana. Ja hänen kohdallaan kaikki on sujunut kuulemma hyvin, tosin ensimmäistä yrittäessä kesti jonkin aikaa ennenkuin tärppäsi.
Toivoa on aina:love:
 

Yhteistyössä