Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua vuodelle 2019 & 2020

Yli 35-vuotiaiden vauvakuumeilua :love:

- Maaria1980, 37v., yk 3 tai 8 (km), 1. lapsi
- taaperotx5, 34v., tilanne ?, 6. lapsi
- murmelii, 35v., yk 2, 3. lapsi
- Miri81, 36v., yk 2, 2. lapsi

- Miljamaaria, 34v., yk 7, 2. lapsi
- mussu81, 35v., yk 1, 4. lapsi


Taustalla:
- tänttähäärää, 34v., 6. lapsi

- Charlotte82, 34v., 3. lapsi

Plussanneet

- Hiekkasärkkä79, 37v, yk ?, 3.lapsi, + 1/2017
- Minnuli2011, 34v, yk 6, 2.lapsi, + 2/2017
- KatjaMarika, 35v, yk 2, 3.lapsi, + 2/2017
- Taaartsan, 35v, yk 2, 1.lapsi, + 4/2017
- Snowmamma82, 34v, yk 7, 4. lapsi, + 4/2017
- Tähti_1980, 36v, yk 2, 1. lapsi, +4-5/2017


Lyhenteitä:

yk = yrityskierto, tai ya = yritys alkanut
kp = kiertopäivä / kierron pituus
dpo = päiviä ovulaation jälkeen


Lisääkö pinoon haluavat itsensä tähän? Klikkaa Vastaa-nappia, poista alun ja lopun quotet ja lisää itsesi tänne. Tai laita ketjuun punaisella omat tiedot.
 
@Maaria1980 Joo, syön nyt ekaa kiertoa letroja. Hakeuduttiin viime kierrossa yksityiselle mutta koska letrot pitää syödä alkukierrosta ja sain ajan vasta kp15, viime kierrossa en ehtinyt noita aloittaa. Kysyin tuota ikäraja-asiaa keskussairaalalta, ohjeissahan siis lukee että 35 vuotta täyttäneille puoli vuotta yritystä riittää. Vastaus oli että käytännössä vaativat kuitenkin vuoden, että ei vaikuta vaikka ehtisi täyttää 35v ennen kuin vuosi yritystä on täynnä. Eikä täällä katsota mitenkään tapauskohtaisesti, esim. kun mulla on tuo PCO niin paha etten luomuna ovuloi kuin pari kertaa vuodessa niin sitä ei oteta huomioon lähetteen teossa. Pitää siis olla vuosi täynnä ennen kuin lähete tehdään. Hoitotakuu on 3kk, lupaavat ajan ensikäynnille 3kk lähetteen saapumisesta ja ikävä kyllä tuo kolme kuukautta siinä kyllä meneekin. Ainakin viimeksi meni, lähete tehtiin huhtikuun alussa ja aika polille tuli heinäkuulle. Yritys aloitettiin 11/16 eli vielä rapiat 5kk pitää odottaa ennen kuin voin saada lähetteen ja siitä kuluu vielä 3kk ennen kuin polille pääsee käymään. Kierron vaiheesta ja tarvittavista tutkimuksista riippuu kauanko sitten menee siihen että varsinaiset hoidot aloitetaan. Siksi laskin että menisi noin 9kk ennen kuin asialle oikeasti tapahtuu jotain jos nyt kävisi niin huono tuuri että OI:lla ei saada vastetta. Onhan tässä vielä sitten pistoshoidot vaihtoehtona ennen inssejä. Päätettiin tehdä OI yksityisellä samalla kun odotetaan että tarvittava vuosi kuluisi lähetteen saamiseen, jos tässä puolessa vuodessa ei tärppää niin saa sitten siirtyä heti julkisella rajumpiin hoitoihin. Toivottavasti niin ei käy... :unsure: Mutta kun on vehkeissä vikaa niin pakko vaan henkisesti varautua siihen että niinkin voi käydä. Ja samoin siihen että keskenmenoriski on tavanomaista korkeampi.

Tottakai tässä tsemppaillaan puolin ja toisin! :) Mä olen jo esikon aikana käynyt läpi tuon dialogin itseni kanssa ja sururyön siitä etten välttämättä koskaan voi saada lapsia ilman lääketieteen apua. Se on kuin isku vasten kasvoja ja saa aikaan monenlaisia ajatuksia. Mua auttoi kun ajattelin että alkuun vaan avitetaan vähän luontoa, ettei kukaan heti ensimmäisenä ala käyttää mua hautomona tai tehdä lasta koeputkessa. Vähän vaan omia hormoneja lisää purkista :) Sori romaani :LOL:
 
Tosi kiva kuulla, että olo on jo parempi @Maaria1980 :love: On tää yhtä aallokkoa kyl koko homma!!

Kysyit tuota ovisbongausta, ni täytyy sanos, että olen kyllä niin totaalisen kujalla siitä hommasta, ettei mitään jakoa! Ovisplussa tuli kp15 ma iltapvällä ja siinä sitte tuntuikin pistävää kipua toisella puolella pariin otteeseen. No viiva oli ti edelleen tumma ja nyt vasta TÄNÄÄN on tullu semmosia aika voimakkaita "menkkakipuja", jotka oon normisti liittäny ovikseen. Kalenterin mukaan ovis ois tänään. Oon ollu kipeenä ja ihan väsyny, ni ei o kahteen päivään ees heilutettu peittoja kun luulin et tilanne oli vähänniinku ohi jo:( En nyt sit tiiä yhtään, et koska oikeesti on jotain tapahtunu. Kaipa muodon vuoks vois ajatella ovisplussasta ne dpo:t eli että nyt ois dpo 2. Oon ihan kirves kaivossa, että mokattiin nyt liian hätäsinä tää kierto. Ehkä yritetään tänään sit kumminki varoiks jotain vielä, mut aika kiukkunen oon kyl itelleni :(
 
@Miri81 enpä tiedä, edelleen tulee aika usein epätoivon puuskia ja tuntuu, ettei tästä mitään tule. Ajattelin tänä iltana soittaa siskolleni, jolla on myös ollut keskenmenoja. Silloin heti km:n jälkeen puhuttiin, ja pääsiäisenäkin muistan, että soittelimme. En usko, että sisko on mitään lääkkeellistä tukea saanut, koska ennen kuopusta oli kuitenkin jo kolme lasta saanut ja täältä ainakin luin, että jossain ei enää 3. lapsen saamiseen saa kunnalliselta apua.

Aika vaikea tosta on sanoa, milloin se ovis on sulla ollut. Sanoit, että oot kipeenä, niin jos se on sotkenut asiaa? Mutta siis ei sulla sikäli ole huolta, kun siittiöt on hitaita ja ainakin ne on olleet valmiina siellä ja kyllähän ne saattaa viisikin päivää pysyä elossa.

Mulla oli muuten viime kierrossa kummallisia kipuja 3-4 päivää oviksesta. Toivoin tietty, että johtuisivat kiinnittymisestä, mutta eipä sitten johtuneet siitä. Tai sitten yritystä oli, mutta limakalvo oli liian ohut, ettei onnistunut.

Nyt oon kyllä mielestäni tosissani nähnyt vaivaa limakalvon kasvattelun eteen, vaikken maallikkona tästä välttämättä mitään ymmärrä (ruokavalio ja E-vitamiini). Toivon, että se on jo parempi, vaikka ihmettelenkin voiko yhdessä 24-25 päivän kierrossa mitään kummempaa sille tapahtua. Nyt on kp 17.
 
@Miljamaaria Juu, onhan nuo OI-lääkkeet vielä aika kevyitä ja lieviä hoitoja. Oon kerran kuukautisten käynnistämiseen syönyt Teroluteja. Silloin ei ollut raskautuminen mielessä, ja siksi (?) en niitä meinannut saadakaan kovin nopeasti. No, mulla oli myös eräs lääkitys samaan aikaan, niin se ehkä vaikutti. Mutta kyllä ärsytti, kun kesti ennen kuin sain ne. Kolmen satsin jälkeen kuukautiset kuitenkin rupesivat tulemaan normaalisti. Ja tuli siis ne välivuodotkin, mutta muistaakseni piti syödä kolme satsia.

Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että saisin varmaan jotkut sellaiset, että limakalvo paksuuntuu ja luteaalivaihe pitenee (nyt 12 pv). Mutta sitten kun pääsen poliklinikalle, niin tilanne voikin olla toinen. Ei mun menkat ennen raskautumista ja keskenmenoa todellakaan olleet niukat vaan pikemminkin päinvastoin. Luulisi, että joskus normalisoituu ihan itsestään.
 
@Maaria1980 ei tosiaan ihan ollut tjottailua :D

@Miri81 keskimmäistä yrittäessä törmäsin tuohon punaviiniin pesun sivuilla. Tiedä sitten onko vaikutusta :ROFLMAO: Tässä kierrossa tuskin pelastaa mikään määrä viiniä, isännän yövuorot jatkuvat vielä huomiseen ja kierron puoliväli oli tällä viikolla. Yhdet päivätreffit onnistuttiin järjestämään, mutta ei kyllä ole toiveet kovin korkealla. Mies tulee töistä ja minä lähden töihin, iltapäivällä ollaan muutama tunti yhtä aikaa kotona - kolmen lapsen kanssa :ninja: No seuraavaan kiertoon sitten ehkä paremmilla aikatauluilla (mulla alkaa kymmenen viikon kesäloma parin viikon päästä :cool:).
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
@mussu81 ähh, tuo onkin kyllä hankala yhdistelmä tuo vuorotyöt ja vauvanteko lapsiperheessä (n) Aika hyvin, että kumminkin saitte yhen "tapaamisen" järkättyä!(y) Kuka tietää, eihän siihen kumminkaan loppujen lopuks tarvitakaan kuin se yksi onnekas uimari, niin ehkä teitä kumminkin onnistaa! Taidetaan muuten olla samalla alalla, täällä kans parin viikon päästä piiiitkät kesälaitumet kutsuu!:cool::)

@Maaria1980 lle tsemppiä limiksen kasvattamiseen!! Eipä ainakaan kyllä yrityksen puutteesta jää kiinni!!

On: täällä kipuilut jatkuu, niin elättelen toiveita, että olis keltarauhasesta johtuvaa, eikä myöhäinen ovis. Viime kierrossa oli samanmoisia ja sillon gyne totes ultralla, et ovis oli jo ollu. Silloin toivoin et ois ollu kiinnittymiskipuja, mut jälkikäteen ku menkat alko, ni aattelin et olin vaan kuvitellu. Nyt kun tuli sama ja niin pian oviksen jälkeen, luulen et vois hyvinki olla mahollista et ois se keltarauhanen. Kiinnittymiseen joka tapauksessa liian varhaista, ni toi keltsu ois toisiks paras vaihtoehto:LOL:
 
@Miri81 Voi venäjä jos meni penkin alle :cry: Toisaalta onneksi munis voi irrota vaikka ihan parissa tunnissakin ja onhan se voinut tapahtua jo vaikka maanantaina yöllä! Ja sit taas siittiöt pysyy elossa jopa viisi päivää eli jos olette pari päivää sitten talletelleet niin sittenhän siellä pitäisi olla simppoja valmiina (y) Eli älä luovuta, voi hyvinkin olla että siellä on jotain tapahtunut :love:

@Maaria1980 Sähän olet kyllä tehnyt limakalvon eteen sen mitä kotikonstein voikin (y) Vehnänalkioöljyä vissiin käytetään myös ja omegaa mutta turhaahan tuota omegaa on purkista ottaa jos syö muutenkin rasvaista kalaa. Uskon että nämä "luontaiskikat" voi hyvin toimia nopeastikin, pienilläkin asioilla voi olla yllättävän iso merkitys (y) Toivottavasti toimii!

ON: Kp5 ja elo on hämmentävän oireetonta :cool: Välillä tuntuu et mahtaako nuo napit edes toimia kun ei tunnu missään :barefoot: Viikko ultraan, sittenhän sen näkee. Jännittää nyt jo :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Yli 35-vuotiaiden vauvakuumeilua :love:

- Maaria1980, 37v., yk 3 tai 8 (km), 1. lapsi
- taaperotx5, 34v., tilanne ?, 6. lapsi
- murmelii, 35v., yk 2, 3. lapsi
- Miri81, 36v., yk 2, 2. lapsi

- Miljamaaria, 34v., yk 7, 2. lapsi
- mussu81, 35v., yk 1, 4. lapsi


Taustalla:
- tänttähäärää, 34v., 6. lapsi

- Charlotte82, 34v., 3. lapsi
- ÄippäVm82, 34v., 6. lapsi (yritys alkaa toivon mukaan syksyllä)


Plussanneet

- Hiekkasärkkä79, 37v, yk ?, 3.lapsi, + 1/2017
- Minnuli2011, 34v, yk 6, 2.lapsi, + 2/2017
- KatjaMarika, 35v, yk 2, 3.lapsi, + 2/2017
- Taaartsan, 35v, yk 2, 1.lapsi, + 4/2017
- Snowmamma82, 34v, yk 7, 4. lapsi, + 4/2017
- Tähti_1980, 36v, yk 2, 1. lapsi, +4-5/2017


Lyhenteitä:

yk = yrityskierto, tai ya = yritys alkanut
kp = kiertopäivä / kierron pituus
dpo = päiviä ovulaation jälkeen


Lisääkö pinoon haluavat itsensä tähän? Klikkaa Vastaa-nappia, poista alun ja lopun quotet ja lisää itsesi tänne. Tai laita ketjuun punaisella omat tiedot.
 
Heips! :geek:

Mukaan liittyis yks tänä vuonna 35v täyttävä viiden lapsen äippä. Lapset syntyneet -01, -02, -04, -06 ja -17. :love: Eli nuorimmainen on vasta 2,5kk, mutta tahottas pienellä ikäerolla vielä kaveri. Sit joutaa multa piuhat poikki. :rolleyes: Mulla jo menkatki oli, vaikka täysimetän. Mutta ei tod vielä hajuakaan, että liekkö kierto säönnöllinen vai säännöllisen epäsäännöllinen eli yritys alkaa sit, kohan säännöllistyy. Ei toki nytkää ehkäsyä käytössä eli kiva ylläri ois ku menkkoja ei enää tuliskaan.. :love: Mut en oo ainakaa tuntemusteni mukaan nyt ees menkkojen jälkeen ovuloinu ja vuodon loppumisesta jo kolmisen vkoa eli eiköhän tää kroppa vielä sekasin oo hormoneiltaan.. ennen noita menkkoja siis limailin mistä aattelin, että pian vuodan, mut sekin vuoto alko vkoa normia aiemmin.. :ROFLMAO:

Mutta plussaonnea jo yrittäville! :love:
 
Tervetuloa @ÄippäVm82 (y)

Testasitko @murmelii tänään? Mulla dpo11 ei näkynyt testiajalla vielä muistaakseni mitään, roskishaamu tuli mut senkin huomasin vasta pari päivää myöhemmin :LOL: Et jos toivo ei olisi täysin menetetty...?

ON: Vipa letro syöty. Nyt sitten tämä mun valuvikainen kroppa saisi luvan kasvattaa hyvän limiksen ja yhden huippuluokkaisen munasolun :X3: Olo on yhä hämmentävän oireeton ja olen yhtä aikaa pelokas ja toiveikas :censored:
 
@Miri81 Ethän sä tyhmiä kysy, ei noita termejä onneksi tarvitsekaan tietää jos keho osaa toimia oikein ilman apua :) Hyper (hyperstimulaatio) tarkoittaa että lääke piiskaa kropan kypsyttämään liian monta munasolua ja silloin riski monikkoraskauteen on niin suuri että pitää käyttää pomminvarmaa ehkäisyä tai mieluiten pidättäytyä seksistä kokonaan tärppipäivien ajan. Letroilla on onneksi pienempi hyperriski kuin clomeilla (y) Mutta sit taas PCO lisää riskiä koska "lähtövalmiita" rakkuloita on niin pirusti. Mullakin on vasemmassa munasarjassa sen liki puolensataa rakkulaa niin niistä jos lähtisi vaikka vain viidesosa kasvamaan... :eek::censored: Voisi olla hieman kipeä olokin :oops: Siksi PCOlaisille aloitetaan stimuloivat lääkkeet minimiannostuksella ja seurannan kanssa on tarkempaa kuin jos olisi terveet munasarjat. Sori romaani :geek:
 
@Miri81 Ethän sä tyhmiä kysy, ei noita termejä onneksi tarvitsekaan tietää jos keho osaa toimia oikein ilman apua :) Hyper (hyperstimulaatio) tarkoittaa että lääke piiskaa kropan kypsyttämään liian monta munasolua ja silloin riski monikkoraskauteen on niin suuri että pitää käyttää pomminvarmaa ehkäisyä tai mieluiten pidättäytyä seksistä kokonaan tärppipäivien ajan. Letroilla on onneksi pienempi hyperriski kuin clomeilla (y) Mutta sit taas PCO lisää riskiä koska "lähtövalmiita" rakkuloita on niin pirusti. Mullakin on vasemmassa munasarjassa sen liki puolensataa rakkulaa niin niistä jos lähtisi vaikka vain viidesosa kasvamaan... :eek::censored: Voisi olla hieman kipeä olokin :oops: Siksi PCOlaisille aloitetaan stimuloivat lääkkeet minimiannostuksella ja seurannan kanssa on tarkempaa kuin jos olisi terveet munasarjat. Sori romaani :geek:
Kristus!!!:eek::eek::eek: Tää oli kyl ihan uutta tietoo mulle! Vaikka jonkun verran oon hoidoista lukenukin, ni tämmönen ei o vielä tullu vastaan. On toikin kyl yks p*rkele, et joko ei yhtään tai sit niin s**tanasti!!:mad: Ei päästä kyl sun kroppa helpolla ei :( Mut oi kunpa olis annokset kohillaan ja yks täydellinen follinpolli siel valmiina!:geek: Oliko se torstaina se ultra? Ei paha enää!!!(y)(y)(y)
 
@Miri81 Ei sen pitäisi yleistä olla, varsinkaan kun on tablettilääke eikä piikit ja nuo napitkin vielä pienimmällä annostuksella. Clomit voi helpommin lähteä kasvattamaan useampaa mut letroilla harvinaisempaa. Mut kaikella sitä pitää itseään stressata :LOL: Eihän tässä odotellessa ole muutakaan tekemistä kuin luoda kauhuskenaarioita... Perjantaina sit tosipaikka! :censored: Mä kyllä revin peliverkkarini jos näyttää samalta kuin luomukierrossa :cautious:

Mutta mitä ihmettä tämä on, miksi pistelee oikealle munikseen? Sellaista terävää tuikkimista :confused: Voisiko olla jokin ovikseen (tai munasoluun) liittyvä tuntemus?? Nyt kp7. Näistä en tiedä oikein mitään kun en juuri ovuloi enkä muista millaiset fiilikset oli esikon tärppikierrossa. Silloin viimeksi todistetusti ovuloin mut siitäkin on jo neljä vuotta :censored:
 
Yli 35-vuotiaiden vauvakuumeilua :love:

- Maaria1980, 37v., yk 3 tai 8 (km), 1. lapsi
- taaperotx5, 34v., tilanne ?, 6. lapsi
- murmelii, 35v., yk 3, 3. lapsi
- Miri81, 36v., yk 2, 2. lapsi

- Miljamaaria, 34v., yk 7, 2. lapsi
- mussu81, 35v., yk 1, 4. lapsi


Taustalla:
- tänttähäärää, 34v., 6. lapsi

- Charlotte82, 34v., 3. lapsi
- ÄippäVm82, 34v., 6. lapsi (yritys alkaa toivon mukaan syksyllä)


Plussanneet

- Hiekkasärkkä79, 37v, yk ?, 3.lapsi, + 1/2017
- Minnuli2011, 34v, yk 6, 2.lapsi, + 2/2017
- KatjaMarika, 35v, yk 2, 3.lapsi, + 2/2017
- Taaartsan, 35v, yk 2, 1.lapsi, + 4/2017
- Snowmamma82, 34v, yk 7, 4. lapsi, + 4/2017
- Tähti_1980, 36v, yk 2, 1. lapsi, +4-5/2017


Lyhenteitä:

yk = yrityskierto, tai ya = yritys alkanut
kp = kiertopäivä / kierron pituus
dpo = päiviä ovulaation jälkeen


Lisääkö pinoon haluavat itsensä tähän? Klikkaa Vastaa-nappia, poista alun ja lopun quotet ja lisää itsesi tänne. Tai laita ketjuun punaisella omat tiedot.
 
Moikka vaan!

Päivittelin listaviestiin @murmelii lle yk3. Pahoittelut menkoista :( Mikä oli kierron pituus? Eikös sulla edellinen ollut aika lyhkänen, jos muistan oikein? Ehkä se on vielä tasoittumassa?

Tervetuloa, @ÄippäVm82 !

Ja sitten vielä listaviestistä, kaipaaleeko kukaan kp-merkintöjä tai/ja piinailijoiden listaa? Noissa kp-jutuissa olisi melkoinen homma, mutta voisihan niitä kukin itsekin lisäillä, mutta sitten pitäisi lisätä muillekin lisää kiertopäiviä riippuen siitä milloin edellinen listan päivitys on tullut? Mitäs sanotte?

Ja sitten @Miljamaaria , kuulostais ovikseen liittyviltä tuntemuksilta, vaikka en olekaan ihan paras henkilö mitään sanomaankaan. En oo normaalisti tuntenut oviksia, mutta km:n jälkeen ne tuntui, mikä on ilmeisesti sekin aika normaali seuraus. Vaikuttaako ne letrot kierronpituuteen myös? Mille päivälle ovista odotellaan? Viikonlopulleko? Ja pitääkö sun tikuttaa ovista?

Ja aiempiin keskusteluihin liittyen... oikeastaan siis tarkoitin E-vitamiinilla mun Gelée Royale -kapseleita. Nuo mun kapselit sisältää vehnänalkioöljyä ja tuoteselosteessa on vielä erikseen mainittu E-vitamiini. Ja vehnänalkioöljy sisältää lähinnä E-vitamiinia. Ja onhan noissa raskausajan vitamiineissakin E:tä, eli sitä tulee kyllä ihan reilusti noista purkeista. Kohta loppuu nuo GR-kapselit, ja päätin ostaa sitten ihan E-vitamiinia tilalle. Tänään voisinkin apteekissa käydä, kun on muutenkin samalle suunnalle asiaa.
 
Tervetuloa @ÄippäVm82 ja @murmelii lle iso halaus, pidetään peukkuja seuraavaan kiertoon (y)

@Miri81 kuulostaa kyllä samalta ammattiryhmältä - harvalla näin pitkiä kesälomia on. Mulle sopii hyvin, kun on tosi kesäihminen. Ehtii touhuta riittävästi ulkojuttuja.

@Maaria1980 Minusta oli kiva edellisten lasten aikaan seurailla kp-listaa, mutta ihan millä fiiliksellä muut on. Pääasia että on joku paikka jossa voi käydä ihmettelemässä, että miksi tämä kierron jälkimmäinen puolisko tuntuu NIIN pitkältä :D
 
Kiitti päivityksestä @Maaria1980 ja tervetuloa mukaan @ÄippäVm82

Pahoittelut etten oo kauheesti joutanu perehtymään ja kommentoimaan muiden kuulumisiin mut meillä oli viikonloppuna kuopuksen synttärit ja lisäks on leikkimökki-projekti käynnissä..

Tosiaan kierto jäi 24 päivän mittaiseksi, edellinen 22 että voihan olla että hakee vielä mittaansa..
 
@Maaria1980 En välttämättä kaipaa kiertopäiviä listalle, toki onhan se kiva kun voi seurailla ketkä menee suunnilleen samoilla kiertopäivillä ja ketkä piinailee samaan aikaan mutta onhan päivittämisessä oma hommansa.

Case mystiset menkkamaiset fiilikset: mä en tiedä yhtään mitä nuo letrot kierrolle tekee. Google on laulanut mutta löydökset ovat luokkaa saattaapa lyhentää tai pidentää tai saattaapa olla ettei vaikuta mitenkään :LOL: Tuskin ne ainakaan mun tapauksessa siirtää myöhemmälle mut tuntemuksista ajattelisin että voisi aikaistaa eli kai se sit voi tulla koska vaan kp14-20 :whistle: Se mua tässä härnääkin kun yleensä tiedän kylmän rauhallisesti odottaa isompiin kiertopäiviin ja nyt näillä letroilla kaikki on ihan uutta. Melkein yk1-fiilis :ROFLMAO: Tikutan vaikkei käsketty, ultra kertoo sit enemmän. Mulla vaan ei ole mielentyyneyttä odottaa sinne asti tekemättä mitään :X3:
 
Ostin vaunut... :p Työkaverilla oli myynnissä yhdellä lapsella olleet ihanat vaunut todella edullisesti ja minä päätin että menkööt sitten veljentytön käyttöön, jos omaa iltatähdelle ei tule. Meillähän sattuneesta syystä on hankkiuduttu eroon kaikesta vauvatavarasta :ROFLMAO: Että tällaista tänään...
 

Yhteistyössä