Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua vuodelle 2019 & 2020

Hyvää iltaa,

Liityn seuraanne. En oikein tiedä, kuumeilenko vauvaa ja kuinka paljon, mutta sellainen ajatus on hiipinyt takaraivoon. Minulla on siis kolme lasta edellisen puolisoni kanssa, joista yksi alle kouluikäinen. Nykyiselle miehelleni kerroin tutustuessamme, etten halua lapsia. Hän lapsettomana asian hyväksyi täysin. Reilu vuosi seurustelun jälkeen tuli ensimmäiset vihjaukset vauvasta ja nyt toisen vuoden jälkeen uudestaan. Keskustelimme asiasta jälleen, mutta se jäi vaivaamaan mieltäni. Voinko olla niin itsekäs, että vien mahdollisuuden biologiseen vanhemmuuteen? Mies on aivan ihana lasteni kanssa, mutta itsekin minulle totesi, että luuli, ettei biologialla ole merkitystä, mutta nyt hän kokee, ettei koskaan ole se oikea vanhempi. Päädyin erittäin huonon ihon takia poistattamaan kapselin heinäkuun lopussa reilun kahden vuoden käytön jälkeen ja pari viikkoa sen jälkeen alkoivat menkat. Tässä vaiheessa piti aloittaa pillerit, mutta jätin ottamatta. Nyt sitten tässä mietiskelen, aloitanko seuraavien menkkojen jälkeen tai mitä jos niitä ei tule? Olenko kuitenkaan henkisesti valmistunut asiaan? Ikä, pitkä aika pois työelämästä edellisten lasten takia, edellisten rankat vauvavuodet ex-puolison kanssa, joka teki uraa ja minä hoidin perheen. Paljon painaa vaakakupissa seillä toisella puolen. Nyt taas rakas työ, harrastukset, lapset melko itsenäisiä ja vapaa-aika lasten ollessa isällään. Lisää sinne toiselle puolen asioita. Elämä on... vaikeaa :)

Seurailen siis mukana ja lämmittelen asiaa mielessäni.
 
Tervetuloa @Lamella
Meilläkin mietittiin, että jaksaako taas alkaa kaiken alusta, kun kaikki lapset jo aloittanut koulun ja alkaa olla aika kivassa iässä. Mulla kaksi: 7v. ja 8v. Miehellä yksi 8v. Mutta halutaan kuitenkin se yksi yhteinenkin :love:

Täällä vuotelee jo siihen malliin että tää kierto meni kyllä harakoille. Testi negaa. Kp 28. Varmaan viimeistää huomenna aukee hanat. @Oliivipuu79 toivottavasti sulla tärppää. Saisi plussan tähänkin pinoon pitkästä aikaa :)

Ens kiertoon testaan greippimehun
 
Mä muuten käytin niitä royal gelee- kapseleita. Ekassa yrityskierrossa en käyttänyt, ei tärpännyt, toisessa aloin käyttää + greippimehu, tässä kierrossa tuli varmaankin hyvin varhainen keskenmeno, jatkoin pillereiden popsimista ja kolmannesta kierrosta tärppäsi.

Tiedä sitten oliko sattumaa, huomasin myös että ovulaatio aikaistui hieman kun popsin noita.
 
  • Tykkää
Reactions: Jospavielä
Kiitos @Charlotte82! Eilen kp24 tein hölmöyksissäni testin, joka toki oli nega. Asun ulkomailla ja mulle on juuri käyny ilmi ettei täällä ole herkkiä testejä ollenkaan, vaan kaikissa testeissä lukee, että voi testata aikaisintaan kun menkat viikon(!!!) myöhässä. No säästyypähän rahat...

Plussatuulia kaikille!! Oon kovin laiska kommentoimaan, mut innolla luen kyllä!
 
Kirjoitellaas tänne. En oikein tiedä, että mihin ketjuun mun "kuuluis" kirjoitella. Oon yli 35v sekä suurperhekuumeilija..mutta myös himotestailija. Heh. Ehkä nää kolme ketjua mulle sitten soveliaat.

Täällä toinen yk menossa. Ekat lapset on tärpänneet heti kun yritys aloitettu. Keskenmenojakin matkaan mahtuu.
Nyt on kyllä ikää jo 10v enemmän kuin kuopuksen aikaan, niin ehkei tärppää enää lainkaa. Ei voi tietää.

Eka yk meni niin, että pupuilua oli kp 10 ja kp 14 sekä toki loppukierrostakin. Ovis oli kipuilun perusteella kp 12. Kierto 27päivää, nega.
Nyt menossa kp 13. Tallettelut kp 8, 12 ja 13. Mutta..oviksesta ei mitään havaintoa. Ääääh. Kierrot olleet säännölliset 25-27 päivää.
 
Tervetuloa @Lamella ja @Kolmekasi. Aika hiljaista ollut tässä ketjussa. Saataiskohan elvytettyä? Missä vaiheessa kiertoa menette? Onko oloja mihinkään suuntaan? Täällä kp20, ovista en ole testeillä metsästänyt, mutta noin joka toinen päivä peitot heilui varsinkin puolivälin kieppeillä. Kohta saa ruveta jännittämään. Ei kyllä oo mitään tuntemuksia. Ekassa raskaudessa tuli rinnat tosi kipeeks heti ovulaatiosta lähtien, nyt ei oo sellasta. Saapa nähdä. @Charlotte82 mikäs tilanne sulla? Entä @Untuva79 mitä kuuluu?
 
On ollu niin hiljaista täällä, että oon kirjotellu enemmän tuolla himotestaajien ja hätähousujen ketjussa.
Täällä kp 22. Aika samoissa mennään @Oliivipuu79 :)
Testailin ovista, mutta testailu jäi kesken kun sain tikkuun melkein yhtä vahvat viivat. Alkoi yövuorot ja silloin ei testailuista tuu yleensä mitään. Mutta oletan oviksen olleen kp 16 tai 17. Ainakin peittoja on heiluteltu. Tosin yksi kahden päivän väli oli, kun ukko oli työmatkalla. Nyt sitten piinaillaan.:geek: Taas alkaa yövuorot ja maanantaista tiistaihin on itsellä työmatka. Keskiviikkona sitten eka testi varmaan. Greippimehu jäi kokeilematta tähän kiertoon kun sitä ei saa melkein mistään pienemmästä kaupasta. Ehkä ensi kiertoon sitten pitää läydä hamstraamassa prismasta jos ei nyt tärppää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivipuu79
@Oliivipuu79
Kiitos kysymästä. Vähän hämilläni olin, kun plussasin viime viikonloppuna. Kauhea flunssa oli kahden viikon ajan, enkä huomannut oviskipujakaan siinä sairastelun keskellä.. joten kyllä tuli plussa vähän yllätyksenä. Onnellinen toki tämän ikäisenä saa olla, kun onnisti melkeinpä heti. Tosin, monta asiaa voi vielä mennä pieleen. Nyt kaikki peukut pystyssä, että tästä vauvan saisi syliinsä. La on 3.6.
 
Mahtava juttu @Untuva79! Onnea ja iloa odotukseen! @Charlotte82 samoilla aikatauluilla piinaillaan, tosin täällä ulkomailla missä mä asun ei myydä ollenkaan herkkiä testejä - lupaavat luotettavan tuloksen vasta viikko menkkojen oletetun alkamisajan jälkeen. Joten eipä paljon kannata testeihin täällä rahoja tuhlata! Mä oon kanssa käyny lueskelemassa noita muita ketjuja, mut en oo jaksanu ruveta kirjoittamaan. Ehkä tää ketju ja tän ketjun porukka sopivan pieni. Toivottavasti saadaan pian lisää plussia!
 
Heippa,
Taustalla lueskelen ja kuumeilen kovasti.. odottelen toisen kohdunkaulatähystyksen tuloksia.. kun sain siis papa kokeesta on 4 toukokuussa ja nyt oli kontrolli tutkimukset.. mitään hoitoja ei vaatinut, ainankaan vielä. Mutta lääkäri sanoi että jos nämä tulokset ei näytä pahenemisen merkkejä, niin raskauden yritys voisi olla mahdollista
Kovasti pohdiskelen omaa terveyttä tietysti nämä muutokset papassa pistäny miettimään.. pitäisikö käydä jossain terveystarkastuksessa kuitenkin ennen pillereiden lopetusta? Oletteko muut käyneet?
Ja onnea untuvalle plussasta
 
  1. En olekkaan käynyt täällä vähään aikaan
    Tuli ahdistus koko vauvailuun eikä sen helpompaa oo vieläkään.
    Loopin jälkeen joka oli kesäkuussa sen jälkeen tikuttelin enkä ovista löytänyt. Se ahdisti ja siitä et ollaan yritetty kauan eikä mitään tapahdu.
    Ollaan hommailtu kyl aktiivisesti 2-3pv välein vaikken oo tikutellutkaan. (enkä ees kattellut ovista)
    Elokuussa tuli tosi kovat kivut oikealle puolelle menin vessaan ja ovistikku helotti niin vahvaa viivaa että.. Itkin siitäkin jess ovuloin ehkä kuitenkin. =)
    Elokuussa kierto kp 23 joka ihmetytti (normi 24-26)
    Ja nyt tähän tuoreeseen kiertoon menkkojen piti alkaa ti-to välissä ja pms ja nippailua ollut enemmän ja vähemmän.
    Eilen nousi lähes 39 asteen kuume ja mahakipu oli jotain niin järkyttävää mää itkin ja huusin en voinut kävellä vaan ryömin pitkin lattioita ja vaan huusin. Mikä lie ollut?? Tänään kuitenkin kuume poissa ja taas normi menkka nippailua ollut heti aamusta.
    Menkat 3pv myöhässä tuosta mun pisimmästä kierrosta. Vakio ollut kuitenkin kp 24-25
    Raskaustestin tein pe mutta oli nega!! .
    Tänään 28/23-26.
    Taitaa olla kierrot sekasin kun on tosi lyhytyä kiertoo ja sit pitempää. Mulla ei ikinä oo ollut kierto näin pitkä.
    Oviskipuja en tuntenut enkä tikuttanut. Mutta limaa oli runsaasti 11-14pv aikoihin (semmotten kanamuna limakin bongattu) mietin et jos elokuussa kun tunsin kivut oli oikee puoli ja nyt syyskuussa vasen puoli (se on se laiska puoli) ni en oo ovuloinut ja kierto venyy sen takia nyt pitkäksi.
    Toisaalta eipä se aikasemminkaan oo kiertoo laittanu pitkäksi. En tiä mutta täällä jäädään menkkoja oottaan. Kai niitten joskus pitäs alkaa.

    Muox.. Lokakuun lopussa tulee 1v yritystä ja yrittämisiä jo sit öö ainakin 14-15
 
Heippa! Kävin täällä aiemmin esittäytymässä mutta oon kirjoitellut lähinnä tuolla kolmikymppisten toista lasta yrittävien ketjussa. Meillä siis yksi tyttö (marraskuu 2012) ja nyt on toista pohdittu ja vähän yritettykin helmikuulta asti. Ajattelin että se onnistuisi helposti kun ensimmäinekin onnistui, mutta taitaa ikä painaa. Olen siis jo 38-v. ja mies on 39. Nyt on dpo4 menossa, mutta jotenkin on vähän luovuttanut fiilis :rolleyes: Mielelläni liittyisin seuraanne :)
 
Tervetuloa joukkoon @Esmenet! Mä mietin kans, että jokohan ikä mullakin vaikeuttaa raskautumista. Ikää 38v. Eka raskaus 2v. sitten alko yk2, nyt menossa yk2 myös, kp 23/26, mut ei kyllä oo mitään tuntemuksia. Rinnatkaan ei oo kipeät, vaikka yleensä ennen menkkoja on. Tosin en oo kovin selvillä miten raskaus ja imetys on vaikuttaneet pms-oireisiin, kun ollu vasta yhdet menkat imetyksen lopettamisen jälkeen ja ylipäänsä toiset vasta lähes kahden vuoden tauon jälkeen. Ei siis toiveet raskaudesta vielä kovin korkealla, vaikka peittoja heiluteltiin puolivälissä kiertoa ahkerasti. No aina sitä kuitenkin saa vähän jännittää josko sittenkin olis tärpännyt.
 
Kiitos @Oliivipuu79 :) Mä jotenkin en ajatellut että ikä olisi vielä niin iso juttu, mutta nyt alkaa kyllä näyttää siltä. Mulla kans on kierrot muuttuneet raskauden jälkeen. Kun lopetin pillerit toistamiseen noin vuosi sitten, mulla alkoi ensimmäistä kertaa elämässäni ovulaatiokivut o_O Pari päivää ennen ovulaatiota on siis koko alavatsa tosi kipeä, mutta eipähän tarvitse pohtia milloin kannattaa heilutella peittoja!
Toivotaan että sulla on tärpännyt :)
 
Tänään kp27. Edellinen kierto oli 26 päivää. Sitä ennen pari vuotta sitten, eli ennen ekaa raskautta useimmiten 27 päivää. Täällä siis jännäillään. Toisaalta alavatsaa kyllä jomottelee, joten arvelen menkkojen alkavan. Mut niin kauan kun ei vuoda niin voi toivoa...Testata meinaan vasta viikon päästä, jos menkkoja ei kuulu.
 
Heips!

Liityn minäkin mukaan
Olen 35v, naimisissa ja lapset 6V ja 7v. Kierukka poistettu maanantaina ja nyt jännäillään mitä tapahtuu seuraavaksi . Mirena oli 5,5v. Ja menkkoja ei ole tullut viiteen vuoteen.
Myös itsellä vielä vuosi sitten oli ajatus että ei enää lapsia, mutta kas kummaa tässä sitä ollaan. Ajatukset vielä hieman epämääräisiä.
Tsemppiä kaikille yritykseen!
 
Iltaa kaikille :) minulle tuli koepalojen ja kontrollipapan tulokset.. papa oli 1 ja muutokset oli hävinneet!! Ja lupa lopettaa pillerit jos siltä tuntuu! Huh :ROFLMAO: ihan outoa kun oli asennoitunu vähän kuitenkin vielä odottamaan.. nyt on pieni syömään opettelu menossa, josko oppisi syömään oikein ja terveellisemmin ja sais painon hieman lasku suuntaan.. sit ehkä uskaltaa jättää pillerit pois ja antautui yritykselle :D painoa n. 15kg ylimäärästä.. Ja edelleen mietin pitäiskö käydä jossain terveystarkastuksessa kuitenkin ennen yritystä.. mukavaa torstai ilraa kaikille :)
 
Uusi kuumeilija esittäytyy :). Olen 38-vuotias ja neljättä kuumeilen, lapset ovat 8-, 7- ja 4-vuotiaat. Mieheni on saman ikäinen kuin minä. Meilläkin lapsiluvun piti jäädä kolmeen, mutta nyt viime kesästä asti on tuo neljäs ollut mielessä, ihanaa olisi vielä saada pikkuinen meille! Nyt yrityskuukausi 3 käynnistyi ja ajattelin kokeilla ovistestiä (Clearblue) ekaa kertaa. Aiemmat raskaudet on tärpänneet pian, yk 2:lla, saa nähdä miten ikä vaikuttaa tähän yritykseen. Greippimehua kokeilin edellisessä kierrossa, ja luulin jo oireiden puolesta tärpänneen kun menkat sitten alkoivatkin. Nyt mennään siis kp 2.

Plussaonnea kaikille meille ketjulaisille, mukava kuulla muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia ja ajatuksia :love:.
 

Yhteistyössä