yli-innokkat isovanhemmat

Semmoinen asia tässä painaa mieltäni kun meillä on 9kk ikäinen tyttö ja mieheni vanhemmat melkein vaatimalla vaativat että heidän on nähtävä tyttö useammin kuin kerran viikossa.Olen vain ihmeissäni että onkohan tämä ihan normaalia????
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 21:12 voi voi kirjoitti:
on se ihan hirveetä, joo-o. Maailmassa on todellisiakin ongelmia! :headwall:
tökstöks vaan sulle :headwall:

No tuntuu vähän siltä, ettei isovanhemmilla oo muuta elämää kun lapsenlapset. Mua ainakin hirvittäs, jos useesti viikossa pitäs nähdä, vaan siksi että vaativat.
 
hasse
Juu meillä tilanne on mennyt siihen, että lapsia syyllistetään, kun ne ei käy tarpeeksi anopin luona!
Esikoinen on 3v. Mielestäni esikoinen ei päätä koska se menee anopin luokse, vaan me vanhemmat sovimme anopin kanssa vierailusta. Esikoinen usein vierailun jälkeen itkee, että anopille tulee ikävä ja paha mieli, kun me ei käydä niillä tarpeeksi usein. Lasta ei saisi rasittaa tällaisilla asioilla. Olen aika lailla kypsynyt tilanteeseen.
Viimeksi olimme hotellissa yhden yön ja anoppi oli sopinut minun tietömättäni, että esikoisemme nukkuu anopin huoneessa. Meidän huoneessa oli peti olemassa molemmille lapsille. Nukkumaan mentäessä esikoinen rupesi itkemään, että mummolle tulee paha mieli ja se ei saa nukuttua... Jos asia olisi sovittu asiallisesti minun tai mieheni kanssa, olisin saattanutanopin järjestelyihin suostua.
 
Laita mies asialle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 21:46 Elppu kirjoitti:
Semmoinen asia tässä painaa mieltäni kun meillä on 9kk ikäinen tyttö ja mieheni vanhemmat melkein vaatimalla vaativat että heidän on nähtävä tyttö useammin kuin kerran viikossa.Olen vain ihmeissäni että onkohan tämä ihan normaalia????
Laittakaa tommoset isovanhemmat järjestykseen heti alkuunsa! Kun lapsenne kasvaa, appivanhemmat alkavat vinkua häntä yökylään ja ramppaavat teillä kylässä entistä ahkerammin.

Ei pidä alistua komenteluun. Meillä anoppi ja appi halusivat alkuaikoina määrätä, miten ja missä vietämme viikonloput ja lomat (=heillä), vinkuivat etenkin esikoista heille yksinään yökylään (=äiti ja isä eivät saisi olla paikalla, että mummo ja vaari saavat aivopestä lasta oikein kunnolla), tekivät parhaansa erottaakseen lapsen äidistä ja isästä.

Läheisriippuvainen anoppi teki kaikkensa roikkuaakseen ainoassa pojassaan. Anoppi halusi olla tärkein nainen poikansa elämässä ja halusi omia myös poikansa lapset.

Nyt Sinun miehelläsi on ratkaiseva asema. Hänen tehtävänään on puolustaa Sinua ja asettaa rajat omille vanhemmilleen. Elääkö miehesi "ihannepojan" roolissa, tekeekö hän kaikkensa miellyttääkseen vanhempiaan? Olisi ensiarvoisen tärkeää, että miehesi katkaisi sairaan riippuvuusssuhteen omiin vanhempiinsa ja ryhtyisi puolisoksi Sinulle ja isäksi lapsellenne!

Aurinkoista kevättä ja voimia B) B) B)
 

Yhteistyössä