Ylipaino ja raskaus

  • Viestiketjun aloittaja kuumeileva norsu
  • Ensimmäinen viesti
kuumeileva norsu
Mua vaivaa kova vauvakuume, mutta mä oon myös aika reilusti ylipainoinen, painoindeksi 33,3. Ollaan nyt kohta pikkasen yli vuosi yritetty ja taas on "piinapäivät" edessä.
Onko muita jotka olis ollu raskausaikana ylipainoisia? :)
 
Mä olen tossa laihisketjussa yli 80-kiloiset.Mulla on painoa varmaan nyt 101 ja pituutta 166.Just tein lauantaina raskaustestin ja plussa oli!Me ei olla käytetty ehkäsyä viimeseen puoleentoista vuoteen, siis pojan syntymän jälkeen.Ei oo varsinaisesti yritetty eikä tätä ennen tärpänny.Aattelin jo että syy on mun lihomisessa.Raskausaikana lihoin 8 kiloa ja kaikki jäi laitokselle.Sit viimesen vuoden aikana lihoin kymmenen kiloa.Just sain alotettua laihiksen ja paino putos 3 kg.Nyt pitää vaan jatkaa mahdollisuuksien mukaan hyvää ruokavaliota ja liikuntaa.Mulle ei sais kyl tulla yhtää lisää painoa, polvet ei pian kestä.Pakko ollakin kunnossa että jaksaa sit ens vuonna kolmen pienen lapsen kanssa kun mies on viikot töissä.Tsemppiä yritykseen!
 
Mulla on kans ylipainoa aikas paljon. Paino taitaa tällä hetkellä olla 110 kg:n pintaan, vaikkakin pituutta on 181 cm.
Meilläkin kuumeillaan kovasti ja yritystä on viime vuoden juhannuksesta lähtien ja nyt ois taas piinapäivät käsillä...kp 28/27. Luulenpa et täti Punainen tulee kylään jo tän päivän aikana.
Tsemppiä yritykseen... Pyydä tarvittaessa apua ravintoterapeutilta, jos teidän tk:ssa on sellainen.


 
Piti laittaa ett likkaa alkaessa odottaan painoin n. 93 ja 8 kiloa tuli ja jäi laitokselle.Pari kiloa tuli kotona ollessa.Sit poikaa alkaes odottaan painoin 95.Saman verran tuli ja jäi laitokselle.Nyt sit tosiaan viimesen vuoden aikana tuli painoa.Painoin pahimmillani parisen viikkoa sitten 104, aivan niinku olisin viimesilläni raskaana...Mulla on ollu kauhee makeenhimo ja oon ollu laiska lähteen kaksostenrattailla lenkille.Ei oo ketää kaveria täs lähellä.
Nyt sain ostettua kuntopyörän ja sillä oon polkenu iltasin telkkaa kattoessa.Kannattaa liikkua ja katsoa mitä syö ja koska syö.Tulee itelläki parempi olo.Mulla oli tapana syödä vähä ja usein, ja väärin...Nyt yritän syödä viis kertaa päivässä ja jättää höppösiä vähemmälle.Täytyy kattoo ett pahoinvointi vaan pysyy kurissa.
 
Hei

En ole (vielä) raskaana mutta kuume on nousemassa. Miehen kanssa emme vielä aktiivisesti yritä raskautta mutta pelaamme varmojen päivien kanssa joten "vahingon" mahdollisuus toki on olemassa.

Itseäni mietityttää raskaus ylipainoni takia. Painoindeksini nyt on 36. Olen hiljakseen onnistunut pudottamaan viitisen kiloa painoa ja yritin toki pudottaa vielä lisää ennenkuin ehkä tulen raskaaksi. Mutta normaalipainoon on matkaa aika tavalla...

Olen myös miettinyt laihduttamisesta raskauden aikana, mikäli tulen pian raskaaksi. Sitähän ei pääsääntöisesti suositella paitsi poikkeustapauksissa - ehkä minä olen sellainen?

Oletko itse ajatellut laihduttamista nyt tai raskauden aikana? Olisi kiva kuulla lisää ajatuksiasi raskaudesta ja näistä paino-asioista.

Hyviä vointeja sinulle!
 
kuumeileva norsu
Ajattelin, että jos tärppää niin kysyn neuvolasta apua tähän "kilo-ongelmaan". Eräs tuttavani kävi ravintoterapeutin puheilla raskauden aikaisen ylipainonsa takia ja siellä sitten katsottiin mitä pitäisi syödä ja milloin. Hänelle ei tullut kuin muutama hassu kilo raskauden aikana ja paino taisi muistaakseni pudotakin muutaman kilon.
Itse olen ajatellut yrittää pudottaa painoa niin kauan kunnes testi näyttää joskus plussaa. Tänä aamuna jo herätessäni päätin, että tänään se alkaa ja käytiinkin pojan kanssa pitkällä kävelylenkillä kauppareissun yhteydessä.
 
Minä päätin kahden lapsen jälkeen laihtua ennalleni, ennen kolmatta raskautta. Nyt on yritys päällä ja kilot tiukasti tallella. Saa nähdä tärppääkö.

Raskausaikana täytyy sitten pitää suu kiinni, edellinen lapsi oli 4640 ja synnytys hankala : (

Tsemppiä meille kaikille : )
 
:wave: Täällä yksi, joka on ollut ylipainoinen molempien raskauksien aikana ja valitettavasti myös niiden jälkeen (pituutta on 162cm).
Ennen ekaa odotusta painoin 78kg, laihdutin 8kg pois ja hormonihoitojen avulla tulin heti raskaaksi. Painoin viimeisilläni 86kg eli 16kg tuli odotusaikana. Tämä siis vuonna 2002.
Ennen toista odotusta painoin 90kg, laihdutin taas 8kg pois ja tulin yksinkertaisemmalla hormonihoidolla heti raskaaksi. Painoin viimeisilläni 92kg eli 10kg tuli odotusaikana. Tämä oli vuonna 2004.
Nyt vauvakuume nostaa taas päätään ja painoa on nyt n.94kg (olen pudottanut "hurjat" 2kg jo) eli ainakin vielä pitää pudottaa se 6kg luultavimmin, että taas tärppäisi. Pitäisi kyllä tiputtaa yhteensä se 14kg, että olisin siinä samassa kuin alkaessani odottaa toista tytärtämme ja pysyisi vaa'an lukemat alle 100kg:ssa vielä synnytykseen mennessäkin...
On ainakin hyvä syy laihduttaa, kun haaveena on kolmas lapsi! =)
 
Edellisessä kirjoituksessa täsmäsi kaikki! Paitsi että me alettin yrittämään vasta nyt , mútta muuten kaikki grammat ja vuosiluvut ja lapset tismallen samat : ) Hauska juttu että meitä on enemmänkin : ) ja outoa oli lukea omasta elämästä : )

Saa nähdä koska tärppää ja miten raskausaikana taas kasvetaan ; ) Itselläni 0-tavoite, saas nähdä!

Onnea ja aurinkoa : ) : ) : )
 

Yhteistyössä