YLIVIESKA, KALAJOKI -LÄHIALUEITTEN PINO

Hauskaa tiistai päivää taas ystäväiseni!! =)
Täällä pakkaspäivää vietellää tiiviisti sisä tiloissa ja taitaapi aika mennä kivasti tämän päivän osalta tässä koneella!! :whistle:
Meillekin se flunssa tauti löysi sit kuitenkin,koululainen jäi aamulla kotiin nukkumaan valitteli kurkkuaan ja yski siihen malliin,etten tohtinut kouluun laittaa.Nukkuikin sit yhteentoista asti. =) Pojatkin yskii yöllä aikalailla,päivät ovat ainakin vielä parempia,saas nähdä miten kauan!!
Jokos hipsukalla on tunne et pitäis suunnistaa laitokselle?? ;)
 
hipsukka harmaana
hyvvää päivää!

Ei tunnu vielä mitään, aamulla kävin neuvolassa niin terkkari meinas että on jo aika kypsää kauraa eli päivistä enää kiinni. Niin ja huvittavaa sinäänsä että antoi mulle synytystapa-arvioon ajan ens to.. joo, toivon että syntyy hyvissä ajoin ennen sitä.. :whistle:

Pojalla taas angiina, sama lääke mutta vähänä erilaisena kuurin... toivotaan että tällä kertaa puree :/

Mutta eipä siinä. käytin heti kunnon pakkasen hyödyksi ja kannoin makkaukset pihalle, ja kun isäntä tulee töistä niin saa kantaa matot. AJttelin tehdä kunnon siivouksen ennen laitokselle lähtöä niin anopilla ei ole niin iso hommaa ;) mitä nyt ajattelin pyytää häntä vahaamaan keittiön parketin :whistle:

Mulla on tänään hammaslääkäri 14,50 kun söin karkkia :ashamed: niin lohkes hammas. Järjesty aika samalle päivälle kun sanoin että la lauantaina ja haluan hampaan kuntoon ennen vauvan syntymää.. saattaa vaan olla aika tuskallsita maata siinä penkissä selällään \|O \|O voi ola happi loppuu... :(

En tiedä hennis ja viveca siitä huomisesta sitten kun poikaon kotona ja eikä sitä voi vielä kylään vielä, ja epäilen kannnattaako tulla pienten kanssa meille kun tuntuu olevan aika sitkas pöpö... mutta katellaan uudestaan sitten kun antibiootit vaikuttaa. Mutta nähdään viimeistää la jos en ole synnärillä :wave:
 
hennis harmaana
Joo Hipsukka käyn vaan ovelta heivaamassa sen ystävänpäivä yllärin äkkiä pikaseen. ;) =) Ihanaa sain just siivottua ja neiti päikkäreillä . Jee sain koulutehtävänki tehtyä vaikka Hannelle puhuin että kuinkahan käy mutta just sain kirjotettua valmiiksi. =) Että eipä tässä sen kummempaa palaamme asiaan taas! toivotaan Hipsukka että kohta alkais syntyä vaavi. =) =) Mäkin vein petivaatteet pihalle tuultumaan ihana mennä nukkuun raikkaaseen sänkyyn ilalla. =)
 
Heips.

:attn: Laitoin mailia Hipsukalle ja Hennikselle...kurkathaan emailinne siis mars!

Meillä tosiaan kauhea koirankarvanirtoamisshow, siis tää on ihan j.ä.r.k.y.t.t.ä.v.ä.ä!!! Koko ajan saa heilua imurin kanssa ja harjata koiraa.... Ja lisäksi sen turkki hilseilee...yöks... Eikä Halpa-Hallissa edes ollu koiran hilseshampoota!!! :\|

Kuinkahan moni on nyt tulossa sinne Pedrinakseen la? Käsi ylös kaikki vielä kerran! :wave: :wave: :wave:

Käytiin pieni lenkki heittämässä vaikka pakkasta on ainaski -10, poika jäi vielä nukkuun vaunuihin, täytyy käydä vähän väliä kurkkimassa...

Mites miehet muisti eilen ystävänpäivänä? Vai muistiko? Mä sain kukkakimpun mut illalla kun olin laittanu kynttilöitä palamaan ja siivonnu nii en saanu minkäänlaista huomiota.... :\| ja nyt siis ollaan taas möks möks...

Tämmöstä. Moikka taas!
 
hennis
Joo semmosta se on niiten ukkojen kans joskus.Meillä muka ei muistanu että oli ystävänpäivä tiiä sitte :/ taitaa olla ainaki meijän isännän mielestä akkojen hömpää koko ystävänpäivä... :x Mutta tuli kyllä kortteja ja tekstiviestejä ihan mukavasti piristi päivää kummasti. =) =) Joo palataan juttuun taas =) ai juu oon tulossa pedrinakseen heiluttaa kättä kovasti. :wave: :wave: :p =)
 
hipsukka harmaana
:wave: :wave: :wave: minäkin tuun syömään, ja sitten sunnunutaina sinne Hannelle. VIVECA, pääset mun kyytillä Hannelle jos oot lähdössä.. =)

Olipas muuten elämäni helpoin hammaslääkäri reissu, olin melkein täysistuvassa asennossa ja lääkäri ja hoitaja seisoivat, ja eikä kertaakaan tullut sitä yööök yööök oloa mikä on yleensa aina kun siihen penkkiin istuu.. :snotty: mutta näköjaan raskaana ollessa saa erityiskohtelua myös hamppilekurissa :saint:

mutta eipä tässä hullua kurjempaa, karjalanpiirakkoita ajattelin paistaa (ihan vaan kaupan pakastealtaasta ostettuja, ettei tuu kenellekkään väärää käsitystä mun taidoista :LOL: ) ja jauhelihakeiton tehdä..

PAlataanpa juttuun taas illemmalla! :wave:
 
Hanne harmaana
Minä täällä viison kovasti että oon tulossa lauantaina! :wave: :wave: Toivottavasti ei vaan mitään mahatautia tuu kun esikolla oli tuota ripulia ja isäntä tossa soitti joku aika sitten ja sano että oli oksentanu ja ripuloinu yön.. :x Neiti kellistelee ilkosillaan lattialla, täytyy mennä kattoon perään ettei päästä lammikoita... Palataan illemmalla juttuloiseen! :attn:
 
hennis
Hanne no jos se teijän isännällä on samaa tautia mikä sulla jo ollu niin ei kai se enää toista kertaa tule ¤manaa pöpöt pois¤ Hus hus pöpöt naapuriin Hannelta! =) =) Jees mutta pakko lukee vähä niihin kokeisiin joten palaamme taas juttuloiseen! =) =)
 
Minä en nyt sit lauantaina tule Kärkkäiselle,on menoa perjantaina ja sunnuntaina ja isännällä tuntui olevan lauantai-illaksi menoo niin en raaski nyt sit lauantaitakin olla poies, jää yhteiselo vähäiseksi.....ikävä jyllää ku on yövuoros ja nukkuu iltapäivälle asti päivällä... :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :whistle: ;)
 
hennis
Huomenta vaan mammat! meijän neiti heräs vaihteeksi 7 maissa sitte. =) Kirpakka pakkanen ainaki täällä -21 näyttää mittari. =) Eipä tässä sen kummempaa isäntä lähtee tossa aamupäivällä sinne Luostolle"lomalle "muutamaksi yöksi. ;) Joo mutta mä lähen aamukahville palaamme juttuloiseen taas. =) :wave:
 
Huomenta tännekin!

Esikko laitettu koulutaipaleelle ja neiti vielä nukkuu... Siivoaminen jatkuu, tänään vuorossa alakerran siivous, vein tuossa jo matot pihalle. On tosiaan kirpakka pakkasilma, 25 astetta näytti meijän mittari.

Täytyy leipoo tänään tai huomenna sunnuntaita varten, toissapvnä tein kakun ja vielä vois pullia pyöräyttää.

Jokohan Sartsukka on tullu kotipuoleen lomailemasta..?

HIPSUKKA Jokos teillä alkaa pojalla kuuri puremaan? Vai oli sulta hammas lohennu, hyvä että sait hampaan kuntoon ja jaksoit istuksia hampilääkärissä.

Vai ei se Smurffiina nyt tuukaan syömään, ois ollu ihan kiva tavata ihan livenäkin.

VIVECA, jos tosiaan innostut tulemaan esittelyyn sunnuntaina niin tulkaa Hipsukan kanssa samalla kyytillä.

Onkos PAMBOO tulossa tapaamiseen..?

Mutta eipä tässä auta kun alkaa siivoilemaan että saa jottai aikaseksiki. :wave:
 
Päivää vaan!

Täällä on taas siivottu, oikein pitkän kaavan mukaan :D vauva saa vain hepuleita mahassa kun kyykin ja kumartelen :whistle:

Joo, meillä alkaa poika oleen jo kunnossa.Perjantaina menee tarhaa kun pitää kolme päivää olla kotona että ei ole enää tarttuva. joten äiti meinaa olemaan melko hermoraunio välillä

Meillä oli tänä aamuna uskomattomat 27 astetta pakkasta :xmas: mutta nyt ei ole kuin 15 astetta.. muuten tosi kaunis ilma aurinko paistaa ja eikö tuule..

mutta sellaista poika huutaa jotain vessassa niin pitää mennä kattomaan mikä hätänä...

 
hennis
Iltapäivää tännekki. =) Isäntä tossa äsken soitti ovat kohta siellä Luostolla eli Lapissa. =) Huomenna sitte kouluun taas iik meillon koe onneksi saa pareittain tai ryhmässä tehä. =) Juu Hannee saikkos siivottua jo? =) varmaan ihanaa kun sai kaikki koiran karvat pois. =) Joo ja Hipsukkaa saat sitte lauantaina sen ystävänpäivä yllärin jos oot paikalla. Mutta palataan juttuloiseen taas. =) ;)
 
PamBoo
Likipittäin seittemän uutiset täältä PamBoon kotipesästäkin =) Onnenpaikalta tuntuu ...oli meinaan vauhdikas viime yö!

Vanhemmal pojalla ollut taipumusta kurkunpäätulehduksiin ja lähtö päivystykseen tuli sitten viime yönä kun meni tosi ahtaalle poikaressu :'( Pikkuveli on muutamia päiviä yksinyt ja nuhastellut eli odotettavissa oli. Päivystykses sitten saatiin tuttuun tapaan spiirasl hengitellä, mutt pihkura lääkäri oli päättänytkin antaa eri lääkettä kuin aiemmin eikä se sit tehonnut. Kuinka ollakaan toimitti meidät jatkoseurantaan Oys:iin, missä sitten neljän aikaan aamuyöllä pojan kans kallistettiin päät tyynyille ja otettiin ruhtinaalliset vajaan neljän tunnin yötirsat. Silloin oltiin jo saatu se oikea lääkitys ja pojan olo viimein helpottui. Meidän urhea pikkumies naama loistaen tuumasi jo yöhoitajallekin "tuttu hyvä maku" kun sai häneltä pillimehua. :hug:

Aamulla lääkäri lupasi kotiin, mummu tuli kuopuksen luo ja isi meitä hakemaan. Tuolla reissulla jälleen ajattelin, kuinka hyvin meillä on, kun pojat on saaneet olla terveinä :flower: Nytkään ei ollut hätä vaikka varmuuden vuoksi ambulanssilla sairaalasta toiseen siirryttiin. Eikä sairaalassa tarvinnut viipyä sen pitempään. Pipoa nostan korkealle teille kanssamammat, jotka olette kovempia kokeneet. Pysäyttää miettimään terveyden arvokkuutta.

Mutta ei täs suru puseros olla vaikka sniiif täl kertaa en vielä kokoontumisajoihin tulekaan. Oon tainnut luvannut meilata ja yv-kirjoitella? Tulee ne varmasti kunhan täs tasapainotutaan taas arjen viettoon Ainakin hyvä luppailla :whistle:

Pirteitä pakkaspäiviä teille kaikille :wave:
 
hennis
Huomenta mammat! =) Koulua taas olis. Koe tänään iik heh. Jospa siitä selviäis kunnialla. Mutta eipä tässä me ruetaan kohta lähtemään joten moikkis palaamme asiaan taas ja pamboolle tsemppiä kyllä se siitä.
:flower: :hug: =)
 
Huomenet kaikille!!!Vähän pakkasen tuntumaakin on saatu näinä viimepäivinä.No tuntuupahan kunnon talvelta!
Tänne pesiytyi sit flunssa, vähän jokainen valittaa kurkkua ja yskii..... :eek:
Viime yö oli täällä katkonainen pojat itki ja yski vuoronperään ja mulla kurkku tulessa!!Siinä rauhottelin pieniä ja lämmittelin kuumaa juotavaa itelleni pitkin yötä. :/ Nyt pitäis pojat saada ylös kuopuksella neuvola 10.
Jokos hipsukalla tuntuu et vois lähtee???? ;) ;)
PamBoo:Noi on tosi ikäviä noi kurkunpää tulehdukset!!!Onneksi saitte hyvän avun,ainahan se säikäyttää ja parempi on käydä varmistamassa,vaikka Oulussa asti,että kaikki on OK!! =) Mut pirtsakkaa talvipäivää kaikille,pakkasesta riippumatta!!!Niin ja muistakaahan muutkin kannustaa suomalaisia MM-hiihdoissa kuin minä ja Hennis!!! :whistle: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Omaa napaa:Maanantainan ennen reisua piti olla lääkärineuvola mutta oli th kirjoittanut mulle väärän päivän ja näin ollen oli vain tavallinen neuvola ja 1.3 sitten lääkärineuvola.Hemppa oli laskenut oli 116 joten tokan kerran elämäni aikana rautakuurille joudun.Eka kerta oli synnytyksen jälkeen.Verenpaine oli aluksi suuri mutta uudelleen mitattuna sitten vain 120/70,pissa oli ok,ja painoa 5viikon aikana 3,3 :shock: Ja th alkoi siitä marmattamaan mutta onneksi sain tajuamaan että jälkitarkastuksessa oli kilon kevyempi eli oikeasti nyt raskauden alun painosta +1kg tullut.Ja nyt sitten onkin paljon tehtävää kun painoa ei saisi olla tullut mielellään lisää ollenkaan kun 1.3 sinne uudelleen menen.Mutta justiinsa oltiin kolmen päivän reisussa300km päässä ja nyt ensiviikolla 400km päähän kolmen päivän reissuun että saas nähdä kuinka käy.Pikkuisen syke huimat 152 pistää miettimään väkisinkin tyttö mahdollisuutta mutta katsellaan nyt mitä se ensikerralla näyttää.Miehen sukuun ei vain tyttö ole tullut 40 vuoteen.Äitiyspakkauksenkin sain ja jotenkin oli poikamaiset värit.Noo ei sillä väliä hienot värit ne oli tälläkin kertaa!

Mutta nyt pitää mennä taas!Tulen kaikki rästiin jääneet kuulumiset lukemaan paremmalla ajalla.Nyt Otto kaipaa jo äitiään!
 
Huomentapa munkin puolestani!

Kaupasta tultiin neitin kanssa ihan justiin, sain jopa neitin jatkamaan untaan vaunuun kun pikkasen vähensin vaatetusta.

Esikko meni koulunsa kanssa uimaan, saas nähä miten siellä on mennyt. Viime vklla en uimaan päästänyt ollenkaan kun kuulin ettei oo riittävästi valvojia ja useemmastikin sattunut läheltä piti tilanteita. Esikolla oli vielä maanantaina ja tiistaina kurkku- ja korvakipua mutta ei oo enää, kuumetta kun ei ollut niin en käyttänyt lääkärissä ja ihan vaikuttas että nuo isojen hampaitten puhkeamiset aiheutti tuota kipuilua. Nyt onneksi kaikki ok.

Eilen tosiaan siivoilin ja puunailin kämppää sunnuntaita varten, tänään pitäs niitä pullia leipoa jossain välissä kunhan vaan kerkee. Ois tuo äiti-lapsi -piirikin tänään ja täytyyhän sitä kylän äitit käydä moikkaamassa. Huomenna ois neitin neuvola, saas nähä kuinka on kasvanut, itestä tuntuu ettei painoo tytölle oo hirveesti tullu mutta pituutta kylläkin (60cm:n vaatteita laitoin ison läjän pois ja nyt osa 70cm:n vaatteista käytössä).

Totta tuo Pamboo "turisee" että tyytyväinen saa olla jos lapset terveenä pysyy. Nyt on ollu kyllä semmonen talvi että semmosta pientä sairautta ollu koko talven, muttei onneksi mitään vakavaa. Esikolla oli parivuotiaana hengitystieinfektio ja joutui OYS:iin neljäksi vuorokaudeksi. Aika hurjalta tuntu kun oltiin kaksin samassa huoneessa ja ovessa luki eristys, sillon oli samalla osastolla eri tauteja liikkeellä ja melkeen joka ovessa luki eristys. Tuostakin selvittiin, Raahen tk:ssa säikkäyttivät vaan ensin että keuhkokuumetta pojalla mutta Oulussa saatiin tietää mikä todella poikaa vaivaa...

Hennis meni kokeeseen, onnenpotku persuuksille näin jälkikäteen!! :D

Smurffiinan perheelle kovasti paranemisia! :hug:

Älä Sartsukka kovin välitä niistä neuvolan mielipiteistä, ne osaa olla tosi raivostuttavia! Minä en tykkää yhtään käydä tuolla lasten neuvolassa kun aina on jotain kätinää millon mistäkin, saas nähä mitä se emakko huomenna keksii (hyi mua, potku persiille!)... \|O

Mitenkäs se Hipsukka voi, onko suurviivous saanu aikaan mitään "hyvää"?!? ;) Jos ei muulla voi itteensä lohduttaa nii muista että jokainen subbari auttaa vaan asiaa vaikka niitä tulis vaan harvakseltaan, mutta silti ne pikkuhiljaa jotain alapäässä saa aikaan.

Olikohan sitä vielä jotain jorinoitavaa... Plääh.. Nooh, eipä tehä tikusta asiaa vaan lähen viikkaileen pyykkiä ja laittamaan lisää koneeseen.. Se on moro!!! :wave:

 
Huoh sanon minä,neuvolassa pyörähdetty,esikko tuli sitten keskenpäivän kotiin.....vuodattelin tuolla mitäs nyt-puolella enemmän..... :kieh: :kieh: viinimarjamehun ja kurkkutablettien voimalla täällä eteenpäin mennään......mitään en kyllä tänään tee(muutakuin safkaa)!! :eek: :\| :\| :\|
 
Niin sitä piti sanomani että eräs ystäväni Sievistä on EHKÄ tulossa syömään kanssa jos vain sopii?Hänellä ei kotona nettiä mutta on toisinaan täällä lueskelemassa kuulemma käynyt.Hän ei varma ole jaksaako tulla mutta sovittiin että minä etukäteen täällä asiasta puhun!
 
hennis
No niin kohta alkaa se koe huh no ei ollu muukkaan kauheesti onneksi päntänny. =) Jospa se hyvin menis kiitos onnenpotkusta Hanne =) Mutta eipä tässä palaamme juttuun taas ! Ihanaa kohta lauantai ja onse tapaaminen ootan jo innolla!! =) ;) :p
 
Hipsukka harmaana
Täällä edelleenkin yhtenä kappaleena! :wave:

Koko päivä on ollut ohjelmaa täynnä, aamusta kävi vieraita ja sitten oli pojan neuvola yms yms

Viime yönä oli sellaisia suppareita että \|O \|O piti ihan keskittyä hengittämiseen ja rentoutukseen kun poltti niin järjettömästi maha ja selkää :eek: mutta sitten ne tas loppui :( no toivotaan että pysyy lauantain yli mahassa :whistle: ;)

Niin joo mun pitää ottaa lauantaina poju matkaan, toivottavasti sopii muillekin? niin ja me tarvittaisi myös kyytiä :whistle: ilmoitelkaa jos onnistuu meidän nouto ja palautus? :flower:

mutta eipä tässä muuta kuin taidan suoriutua syömään, nähellään ja palataan jutteloisen taas :wave: :D B) :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2005 klo 17:29 Hipsukka harmaana kirjoitti:
Täällä edelleenkin yhtenä kappaleena! :wave:

Koko päivä on ollut ohjelmaa täynnä, aamusta kävi vieraita ja sitten oli pojan neuvola yms yms

Viime yönä oli sellaisia suppareita että \|O \|O piti ihan keskittyä hengittämiseen ja rentoutukseen kun poltti niin järjettömästi maha ja selkää :eek: mutta sitten ne tas loppui :( no toivotaan että pysyy lauantain yli mahassa :whistle: ;)

Niin joo mun pitää ottaa lauantaina poju matkaan, toivottavasti sopii muillekin? niin ja me tarvittaisi myös kyytiä :whistle: ilmoitelkaa jos onnistuu meidän nouto ja palautus? :flower:

mutta eipä tässä muuta kuin taidan suoriutua syömään, nähellään ja palataan jutteloisen taas :wave: :D B) :attn:
No sepäs hyvä että teiltä poju lähtee mukaan, nimittäin joudun myöskin ottamaan pojan mukaan, onpahan sitten seuraa toisilleen. ;) HENNIS, meitä lähtee koko poppoo, jotenka sovittasko että me yritetään tuolla ruppanalla autolla ajella sinne Ykaan ja hae sinä Hipsukka ja poju kyytille..!?!

Missäs muut mammat luuraa..? juhuu..! :attn:

Minä oon vähä ilkee ku aattelen Hipsukan "mielenterveyttä" ja toivon ettei synny ennen sunnuntaita ja pääsee mammojen kans juoruileen...

Onkos kukaan kuullu Vivecasta...?!?

 

Yhteistyössä