Yllätysraskaus

Olen 43-vuotias kolmen lapsen äiti. Tällä hetkelllä nuorimmaiseni on 6-vuotias. Neljä vuotta on yritetty raskautumista. Kolme vuotta sitten kerran onnistui, mutta olikin tuulimunaraskaus. Sen jälkeen ei kuulunut mitään. Olinkin jo pari vuotta ajatellut, etten enää haluaisikaan aloittaa alusta, ei ollut edes vauvakuumetta. Olin jo pohtinut hormonikierukan laittoa, mutta puolison kanssa päädyttiin kuitenkin antamaan mahdollisuus, jos raskaus on tullakseen.

Parin viime viikon aikana minulla on ollut "kummallisia" oireita. Vilua, pään huippaamista, öistä vessassa hyppäämistä ja lievää pahoinvointia. Ei tullut mieleenkään, että ne olisivat raskausoireita, suunnittelin jo meneväni yleislääkärin tutkimuksiin..., kunnes tulin katsoneeksi kuukautiskalenteriani - olikin mennyt jo muutaman päivän yli kuukautisten alkamispäivästä. Teinpäs sittten toissayönä testin ja 2 viivaa oli! Pitihän se puolisokin herättää sitä todistamaan!
Nyt olen kyllä onnellinen, vaikka pelottaakin, meneekö kaikki hyvin.
Raskausviikkoja on 5. Laskettu aika on 18.5.2010.

Onko muita samanikäisiä odottajia?
 
Onnittelut :hug: :flower:
Mä olen 41vuotias 5 lapsen äiti.Lapset 18v,16v,13v,9v ja 2v.Lapsiluvun piti olla täysi, mutta sitten 1,5v käytön jälkeen hormonikierukka petti ja nyt olen raskaana rv 15+2.Olihan se aluksi shokki, mutta nyt olen jopa innoissani odotuksesta ja olen tuntenut jo liikkeitäkin =) Koko perhe suhtautunut todella hienosti asiaan =)
 
Olin varannut perjantaiksi ajan lääkäriin, kun kahdet edelliset kuukautiset olivat niin ihmeelliset tiputteluvuotoineen - ajattelin syyksi vaihdevuosia. Eilen sitten ajattelin, että teenpä raskaustestin, kun maha on todella turvonnut. Tulos positiivinen. Maanantaina täytin 44 vuotta. En osaa oikein iloitakaan, suoraan sanoen odotan automaattisesti keskenmenoa. Niitä on ollut viimeisen kolmen vuoden aikana jo neljä.
 
Minttu65 ymmärrän hyvin pelkosi raskauden keskeytymisestä..Lämpöiset onnittelut syntymäpäiväsi& + johdosta!! :flower: ..Toivon, että pikku asukas tarraa kovasti kiinni ja pysyy matkassa loppuun saakka!!:heart:=)

Terkuin. mur-mur..joka samaa vuosimallia ja kuumeilee kovasti,:) lapset -87 ja -04

Kauniita syyspäiviä kaikille!!:wave:
 
Täytän pian 41-vuotta ja minulla on 2*18-vuotiaat lapset, sekä 4-vuotias ja syyskuun vika päivä sain gyneltäni tiedon, että olen raskaana...
Minä myös olin jo luopunut toivosta tulla enää raskaaksi, mutta näin nyt vain onneksi kävi.

Rv nyt 9+2 ja olen ennättänyt juosta jo pariin kertaan yksityisellä ja 3 kertaa NKL sekä tänään ensimmäisen kerran neuvolassa.

Ongelmani on raskauden aikainen runsas kirkas verinen vuoto, kuten myös aiemmissakin raskauksissa, joten nyt siis totuttelen vauva ajatuksiin ja toivon, että kaikki sujuu "ongelmitta" ja masu asukki koko matkan mukana.
Ikäni tosin minua hiukan kauhistuttaa, mutta siitä selviän kyllä :)
 
Mulla on nyt vähän onneton tilanne. Sunnuntaina oli kamala päänsärky- ja oksentelupäivä, aamusta iltaan. Heti ensimmäisen rajun oksentamisen jälkeen pytyllä käydessäni huomasin pientä verenvuotoa. Maanantaina kävin äitipolilla ultrassa. On epäilys, että on tuulimunaraskaus. Huomenna on toinen ultra. Joka tapauksessa sydämen sykettä ei näkynyt. Kun raskausviikkoja on 5+6, pitäisi kuulema näkyä. Mutta on mahdollista, että hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin. Vähäistä veristä vuotoa on jatkunut tähän päivään asti.

Minttu -65, onko sulla ollu ihan normaalit vauvanalut vai tuulimunaraskaudet, kuten mulla ennen? Maine Coon, Minttu ja Johanna, paljon onnea! Sydämestäni toivon, että teillä menee hyvin. Kirjoittelen myöhemmin, mitä minulle sanotaa huomisessa ultrassa.
(Miten noita hymiöitä lisätään?)
 
Onnea kaikille raskautumisen johdosta. :heart:

Räystäspääsky toivotaan kuitenkin, että kaikki hyvin. On tilanteita, että ei sykettä heti saada, että älä vielä huoli.

Itse sain plussan eilen. Ei kylläkään yllätys, mutta aika sekaisin olen, kun en oikein uskonut, että tällä iällä enää. Olen jo 46-vuotias. Uusi liitto, miehellä ei lapsia. Omat lapset jo 23 ja 20.
Hymiöitä saa, kun näppää kursorin kohdalle, mihin haluaa hymiön ja klikkaa hiirellä hymiötä.
Hymiö lisättävä aina siinä kohdalla ollessa mihin sen haluaa, muuten se hyppää tekstin loppuun. Muokkaamalla omaa tekstiä saa kyllä sitten siirrettyä sen oikealle kohdalle, jos on väärälle riville eksynyt. :heart:
 
Mahan turvotus laski alkuvuukosta ja raskaustesti näytti negaa. Vaikuttaa siltä, että kyseessä oli kemiallinen raskaus tai että raskaus olisi alkanut edellisestä kierrosta ja mennyt kesken viimeisen vuodon aikana. Nyt sitten hormonipitoisuudet laskemassa ja testitulso negaa. Tää on tätä, iäkkään vauvakuumeilijan elämä.
 
Minttu-65 pahoittelut raskauden keskeytymisestä:hug:..kyllähän se pelko pepussa tällä iällä jo on..viimeisin raskaus miulla oli -04 ja ikää silloin 39v..en laisinkaa keskenmenoa osannut peljätä silloin, nyt sitäkin enempi!!..mutta kunhan saisi edes ALKUUN tuon raskauden-yritys kova jo huhtikuusta saakka!:)..välillä 1kk:n tauko Loop-hoidon vuoksi ja yritykselle ei lääkärin mielestä nyt estettä!!

Saanko udella hieman..yritätkö aktiivisesti vielä raskautua?:heart:..vai menttekö tjot-tyylillä..

Mukavaa aurinkoista syyspäivää!!:flower:

mur-mur
 
Moi Räystäspääsky.
Olen 45 vuotias, lapset 19, 16 ja 6 vuotta, ja nyt rv 7+4. Helmi-maaliskuussa oli keskenmeno rv 7+2. Toivottavasti tämä nyt onnistuu, tuntuu kyllä kuin vatsa vastaisi kun kuulostelen, että kunnossa ollaan.

Raskausoireet on juuri samat kuin sinulla, huimausta, vessassa juoksua, välillä pientä etoilu, kun vatsa tyhjä. Lisäksi aivan hirveä ruokahalu ja aina nälkä. luulenpa odottavani elefantin poikasta :) :D

Ikävä kyllä mieheni ei ole mielissään, omasta mielestään hän on liian vanha (45 kuten minä) tulemaan uudestaan isäksi.

 
Mom -64 onnea kovasti. :hug: Kyllä se mieskin vielä siitä leppyy. Eihän me vielä vanhoja olla eihän.
Itsellä ei tulut viivaa tänään, että tässkö se olikin ja kaikkea ehdin jo suunnitella. :ashamed:
 
Mom-64 kyllä siun miehekkeesi siitä lämpiää tälle raskaudelle, usko poijjes ;)
Ne vaan nuo uroot alkuunsa sattavat "kapinoida":D..mutta me naiset tiedämme paremmin nämä asiat!!=)

Hurjasti Onnea plussaamisen johdosta ja tarrasukkasia pikku matkaajalle laittelen täältä Pohjois-Savosta!!!:wave: :heart::heart::heart:

..mie vuosimalllia -65 ja kovaakin kovempi kuume päällänsä :)..laposet -87 ja -04 molemmat 6kk:n "työstämisen" jälkeen saaneet alkunsa..nyt menossa myös kuudes YK..saas nähdä miten käy =)..toivotaan:heart:

mur-mur
 
Perjantaina kävin toisessa ultrassa äitipolilla. Diagnoosi varmistui tuulimunaraskaudeksi. Sain valita lääkkeellisen ja kirurgisen puhdistuksen väliltä. Päädyin tabletteihin. Maanataina, eilen, niitä sitten nieleskelin, tuntui kovin kohtalokkaalta... :'( . Etukäteen sain kuulla, että n. 5 %:lla tabletit eivät vaikuta. Minä kuuluin niihin viiteen prosenttiin.

Tänään menin polille tarkistukseen, käskettiin tulla syömättä ja juomatta ja varautua kaavintaan, jos aamuun mennessä ei ole vuotoa tullut. Tänään tehtiin kaavinta nukutuksessa puoli kahdentoista aikoihin. Se onnistui hyvin. Olo on vielä vähän tökkyräinen, mielikin alakuloinen, mutta muuten ok. En ota asiaa kovin traagisesti, vaikka olinkin onnellinen yllätysraskaudestani. Näin siinä sitten kävi.

Aion edelleen jatkaa samalla linjalla "tulee jos on tullakseen". Olen kuitenkin ajatellut, että jos tähän perään tulisi toinen samanlainen epäonnistunut raskaus, en ehkä enempää jaksaisi yrittää - henkisesti liian kuluttavaa. Näillä näkymin en taida tänne kirjoitella, ehkä joskus myöhemmin, jos hyvin menee... Myötätuntohalaus Uudille ja Mintulle :hug: . Mom, Johanna ja Maine Coon toivon teille hyvää raskauden jatkoa :flower: .
 
Täällä myös yllätysraskaus. Ikää mulla on 42. Viikkoja nyt jo 38+2. Aikaisemmat lapset ovat syntyneet -90 ja -93.
Koko raskausaika hurahtanut tosi nopeesti ja tuntunut joka päivä niin suurelta ihmeeltä. :)
Nyt alkaa olla jo mahahaikeus päällä...on tämä niin ainutlaatuista aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zera:
Niin...ja piti vielä sanomani...että suuren suuret tsempit teille, jotka kuumeilevat!!!
:wave: Hyppään tähän mukaan :D tiedä sitä kuumeileeko tässä niin välttis, mutta kp 39 eikä menkkoja näy ei kuulu ja tikut näyttää negaa, että saapas nähdä onko täällä myös ylläriraskaus vai ei. Ja ikää sen 42 mittarissa mulla myös. Lapsia on ennestään neljä -93, -95, -03 ja -07 :D ihan olis viides tervetullut meille jos olis tullakseen.
 
Zera Onnea siun loppuraskauteen!!=) .. se tuo masuaika menee yllättävän nopsaan kuitenkin..tiedätkös kumpi sieltä tulossa?..rinssi, vaiko rinsenssa..;)

muumuu Laittelen plussapölyä tulemaan sille suunalle!!:heart:

..täällä perästä koetan tulla ;) ..Ikää 44v. kuumeilen kp16/28 ja yrityskerta 7..saas nähdä, joko nyt olisi se tärppi kierto :)
Ps. lapset miulla kohta 5v ja 22v..Äidin omat rakkaat:heart:

mur-mur
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mä olen 41vuotias 5 lapsen äiti.Lapset 18v,16v,13v,9v ja 2v.Lapsiluvun piti olla täysi, mutta sitten 1,5v käytön jälkeen hormonikierukka petti ja nyt olen raskaana rv 15+2.Olihan se aluksi shokki, mutta nyt olen jopa innoissani odotuksesta ja olen tuntenut jo liikkeitäkin =) Koko perhe suhtautunut todella hienosti asiaan =)
Tämä päättyi ikävästi :'(

Runsas viikko sitten, rakenneultrassa rv 20+4 todettiin pikkuisen menehtyneen :'( Ikävä on valtava.Menehtyminen on tapahtunut nopeasti sen jälkeen kun rv 15+risat olin neuvolassa ja kuului sydänäänet reippaasti.
Synnytin pikkuisen pojan.Yhteistuhkauksen kautta hän pääsi hautausmaan muistolehtoon.
 
Maine Coon olen niin kovin pahoillani puolestasi. Lämmin lohtu:hug: ja paljon jaksuja siulle ja koko perheelle. Hetki on surun ja kaipauksen, odotettu pieni on enkeleiden luona..mutta elämä kuitenkin jatkuu.

mur-mur
 
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Maine Coon olen niin kovin pahoillani puolestasi. Lämmin lohtu:hug: ja paljon jaksuja siulle ja koko perheelle. Hetki on surun ja kaipauksen, odotettu pieni on enkeleiden luona..mutta elämä kuitenkin jatkuu.

mur-mur
Kiitos myötätunnosta.Olen päässäni nämä asiat jo melko hyvin selvittänyt ja puhunut paljon asiasta sekä itkenyt.Sh eilen soitti ja samassa yhteydessä kyseli vointiani...kerroin että olen puhunut paljon ja itkenyt ja nyt enää ajoittain tulee sellasia surullisia hetkiä.Totesi, että hyvin olen lähtenyt toipumaan niin henkisesti kuin fyysisestikin.Elämä kuitenkin jatkuu ja pikkuinen säilyy muistoissamme :heart:
 
Todella surullista Maine Coon :'( . Ja niin pitkälle raskaus kuitenkin ehti, vielä 15. vkolla sait sydänääniä kuulla! Olen todella pahoillani puolestasi. Lämmin myötätunto- :hug: .

(En ole tällä palstalla pitkään aikaan käynytkään. Nyt seurailen ja kirjoittelen tuolla kuumeilijoitten 40+ so what -palstalla.)
 

Yhteistyössä