Ymmärrän Ossia, "Mikkoa" ja muita töitä vältteleviä, jotka ovat nyt tulleet esiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Sen jolla on pedofiili profeetta joka on kaikkien lahkolaisten esikuva.
Kyseiseen ideologiaan kuuluu yhä tänä päivänäkin lapsimorsiamet kyseisen esikuvan mukaisesti. Muita hienouksia on sovinismi, moniavioisuus, homofobia, antisemitismi, kunniamurhat, kivitykset, rituaaliteurastukset jne jne.
Noi kaikki varmasti vaikuttaa työttömyyteen ihan hirveesti.
 
vierailija
Kun asuin Kiinassa näin kuinka he istuttivat nurmikkoa. Pihaan tuli iso määrä ihmisiä ja heillä vasut täynnä pieniä nurmikko "juuri tupsuja). Sitten he istuttivat nurmikkoa näistä pikkutupsuista palkaa vastaan 12-16 tuntia. Ruuan heille tarjosi työnantaja mikä todella hieno tapa. Miksi he tekivät meistä mitätöntä ja tyhmää työtä? Jotta voisivat elättää itsesä.

Mutta suomessa ei tuo onnistuisi. Kukaan ei halua tehdä "turhaa työtä pienellä palkalla" eikä edes ilmainen ruoka kelpaisi koska joukosta löytyy mitä erikoisempia ruokavaateita.

Myötäkää nyt vaan että suomalaiset on pilalle lellitty ja ainoastaan sosiaalijärjestelmän romuttaminen voi ratkaista ongelman
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Kun asuin Kiinassa näin kuinka he istuttivat nurmikkoa. Pihaan tuli iso määrä ihmisiä ja heillä vasut täynnä pieniä nurmikko "juuri tupsuja). Sitten he istuttivat nurmikkoa näistä pikkutupsuista
Jos ihminen osaisi sulattaa ruohoa kuin märehtijät niin kannattaisi mielummin syödä ne ruohotupsut kuin istuttaa ne sinulle.

Ärtsyn tai Ammun firma tulee mielellään sulle istuttamaan ruohoa. Hinta on X e,-/m2
Oijoi... se on aivan liikaa joten kommariksi todetun Aksun pitää tulla sulle se istuttamaan ilmaiseksi. Mitäs se syöminen maksoikaan? Ai nii, sai syödä sitä ruohoa ...oujee...

Ärtsyn ja Ammun firma tietysti jäävät ilman urakkaa ja Aksu ilman palkkaa, mutta sinun pitää saada nurmikkosi istutettua koska eihän se muuten kasva.
 
vierailija
Jos ihminen osaisi sulattaa ruohoa kuin märehtijät niin kannattaisi mielummin syödä ne ruohotupsut kuin istuttaa ne sinulle.

Ärtsyn tai Ammun firma tulee mielellään sulle istuttamaan ruohoa. Hinta on X e,-/m2
Oijoi... se on aivan liikaa joten kommariksi todetun Aksun pitää tulla sulle se istuttamaan ilmaiseksi. Mitäs se syöminen maksoikaan? Ai nii, sai syödä sitä ruohoa ...oujee...

Ärtsyn ja Ammun firma tietysti jäävät ilman urakkaa ja Aksu ilman palkkaa, mutta sinun pitää saada nurmikkosi istutettua koska eihän se muuten kasva.
xD

No mutta totta puhelet! Mutta turhaan... Sellainen joka on päättänyt nähdä työttömät itse syyllisinä työttömyyteensä eivät tätä asiaa kai opi uin kohtaamalla itse moinen tilanne tulevaisuudessa.

Kyllä, rehellisesti toivon pikaista karmaa...
 
Olen minä ollut ilman töitä, mutta en ole ilmoittautunut työttömäksi, koska silloin en ole töitä halunnutkaan, ja toisaalta en halua loisia yhteiskunnan tuilla. Selkärankaa pitää olla.
Aina on työpaikka löytynyt kahden viikon sisällä. Nuorempana jaoin mainoksia viisi vuotta, sekin on auttanut työnhaussa paljon, koska yritys näkee heti yhdellä silmäyksellä, etten ole nirso, ja pystyn hoitamaan homman kunnialla, olipa se homma kuinka tylsä tai vähäpätöinen hyvänsä. Eli työttömän kannattaisi vaikka jakaa mainoksia muutama vuosi, niin saisi saman meriitin cv:hen.
 
vierailija
Noi kaikki varmasti vaikuttaa työttömyyteen ihan hirveesti.
Ai, en huomannutkaan että olit kysynyt vaikuttaako nuo työttömyyteen? Vai kysyitkö?
Itseasiassa nuohon vaikuttavat työllistävästi, siinä työllistyy poliisi, oikeuslaitos, sosiaalihuolto, lastensuojelu, asianajajat jne.
Saattaa toki jokunen uhri traumatisoitua niin ettei ikinä pyty tekeen mitään töitä, mutta sehän nyt ei haittaa koska: Meillä on Unelma!
 
vierailija
xD

No mutta totta puhelet! Mutta turhaan... Sellainen joka on päättänyt nähdä työttömät itse syyllisinä työttömyyteensä eivät tätä asiaa kai opi uin kohtaamalla itse moinen tilanne tulevaisuudessa.

Kyllä, rehellisesti toivon pikaista karmaa...
Hmm... jos ihminen joka on työttömänä eikä edes yritä hakea töitä tai työllistyä niin kuka siinä sitten on syyllinen?
 
vierailija
Hmm... jos ihminen joka on työttömänä eikä edes yritä hakea töitä tai työllistyä niin kuka siinä sitten on syyllinen?
Yksilö itse, mutta sekin on usein syyn seurausta, että motivaatio on viety.

Onko sinusta suurinosa tyttömistä niitä jotka eivät halua työtä?
Vai onko syy siinä ettei ole työpaikkoja.

Ja ammulla oli varmaan paremmat mahdollisuudet työllistyä silloin kuin tänäpäivänä.
Ja jos et halunnut työtä etkä tukia se on ihan vapaavalintasi. Kaikki eivät näin halua elää, eivätkä pysty.
Joku lehdenjako ei susta anna sen parempaa kuvaa tänäpäivänä kuin nykyään hyvin koulutettukaan ei saa työtä.
 
vierailija
Yksilö itse, mutta sekin on usein syyn seurausta, että motivaatio on viety.

Onko sinusta suurinosa tyttömistä niitä jotka eivät halua työtä?
Vai onko syy siinä ettei ole työpaikkoja.

Ja ammulla oli varmaan paremmat mahdollisuudet työllistyä silloin kuin tänäpäivänä.
Ja jos et halunnut työtä etkä tukia se on ihan vapaavalintasi. Kaikki eivät näin halua elää, eivätkä pysty.
Joku lehdenjako ei susta anna sen parempaa kuvaa tänäpäivänä kuin nykyään hyvin koulutettukaan ei saa työtä.
Millä tavalla ihmiseltä on viety motivaatio? Miksi työssäkävijöillä on motivaatio?

Ei minulla ole mielipidettä onko suurinosa sitä vai tätä. Tiedän että kumpiakin löytyy koska tunnen heitä henkilkökohtaisesti, jostain kummallisesta syystä tunnen eniten työssäkävijöitä ja seuraavaksi tulee ihmiset jotka eivät edes halua töitä ja välttelevät työnhakua kaikin keinoin.
Olen itsekin ollut työttömänä ja saanut työttömyyskorvausta, tuohon aikaan myös välttelin töitä. Olisin saanut myös sossuta rahaa, mutta en hakenut vaan hommasin lisäansioo esim pulloja keräilemällä ym askareilla.
 
vierailija
Olen minä ollut ilman töitä, mutta en ole ilmoittautunut työttömäksi, koska silloin en ole töitä halunnutkaan, ja toisaalta en halua loisia yhteiskunnan tuilla. Selkärankaa pitää olla.
Aina on työpaikka löytynyt kahden viikon sisällä. Nuorempana jaoin mainoksia viisi vuotta, sekin on auttanut työnhaussa paljon, koska yritys näkee heti yhdellä silmäyksellä, etten ole nirso, ja pystyn hoitamaan homman kunnialla, olipa se homma kuinka tylsä tai vähäpätöinen hyvänsä. Eli työttömän kannattaisi vaikka jakaa mainoksia muutama vuosi, niin saisi saman meriitin cv:hen.
Olen väärässä. Olen käynyt kolmen eri firman työhakukursseilla ja kaikissa on kehotettu jättämään ne nuoruuden lehtien jakamiset pois. Samoin kaikki muu sälä, joka ei liity juuri siihen haettavaan työpaikkaan.

Väitätkö nyt, että alan ammattilaiset eivät tiedä ansioluetteloiden tekemisestä yhtä paljon kuin sinä?
 
vierailija
Olen väärässä. Olen käynyt kolmen eri firman työhakukursseilla ja kaikissa on kehotettu jättämään ne nuoruuden lehtien jakamiset pois. Samoin kaikki muu sälä, joka ei liity juuri siihen haettavaan työpaikkaan.

Väitätkö nyt, että alan ammattilaiset eivät tiedä ansioluetteloiden tekemisestä yhtä paljon kuin sinä?
Piti kirjoittamani, että OLET VÄÄRÄSSÄ.
 
vierailija
Nyt oletkin jo kahdesti väärässä peräjälkeen. :D
Olet siis sitä mieltä, että verovaroin kustannetut konsulttifirmat ovat väärässä.

On muuten melkoisen kalliita kursseja, joilla opetetaan työnhakua ja CV:n kirjoittamista. Verorahoja käytetään näihin 6000-8000 euroa per henkilö. Sanoisinko, että katteet on kohdillaan konsulttifirmoilla. Kehtaat vielä väittää, että nämä työllistämiskonsultit ovat väärässä. Mitä järkeä työttömiä sitten on lähettää tällaisille kursseille?
 
vierailija
Olet siis sitä mieltä, että verovaroin kustannetut konsulttifirmat ovat väärässä.

On muuten melkoisen kalliita kursseja, joilla opetetaan työnhakua ja CV:n kirjoittamista. Verorahoja käytetään näihin 6000-8000 euroa per henkilö. Sanoisinko, että katteet on kohdillaan konsulttifirmoilla. Kehtaat vielä väittää, että nämä työllistämiskonsultit ovat väärässä. Mitä järkeä työttömiä sitten on lähettää tällaisille kursseille?
Sillä saadaan työttömyysluvut pienemmäksi ja voidaan taas ottaa lukutaidottomia turvapaikanhakijoita Suomeen paikkaamaan työvoimapulaa.
 
Mikä moraali on yhteiskunnalla joka käskee työttömiä hyppimään yhdellä jalalla tehdäkseen työttömyyskorvauksensa eteen "jotain".
Jos "jotain"-tekemisessä on järkeä niin se vie joltain työn.
Jos ei ole... niin hyödytkö sinä jotenkin siitä, että hommana on pakosta kaivaa ittelleen syvempää kuoppaa?
No puretaanpa asia pienemmäksi. Sanotaanko nyt näin, että työtön saa 750€/kk korvausta.

Case 1. Sen vastineeksi hän joutuu täyttämään jonkun lippulappusen, tapaamaan ehkä joskus työvoimaneuvojan tai vastaamaan soittoon. Sanotaanko että tuohon riittää 2h kuukaudessa. Tuntihinta á 375€/h ja kovin kevyin perustein.

Case 2. Osoitetaan työttömälle puuhakurssi, jossa hypitään 8h päivässä yhdellä jalalla ja jodlataan samalla itävallan kansallislaulua. Ajatellaan että työttömyyskorvaus pysyisi ennallan, vaikka kai siihen joku nimellinen korotus kai oikeasti tulee. Mutta nyt palkka onkin 4,68€/h. Ja jalatkin väsyvät.

No nyt kun mäkkäri koittaa rekrytoida tätä tyyppiä paistamaan hampurilaispihvejä 13€ tuntipalkalla, niin mitä noin itse kuvittelet kumpaa se houkuttelee enemmän? Ei tarvitse olla Hawking tajutakseen tätä yhtälöä. Case 1:sen tyyppi ajattelee, että vaikka kuukauden kokonaisansio nousisikin, hänen tuntihintansa laskee radikaalisti. Kun työn suhteellinen tuotto laskee noin dramaattisesti, se ei yksinkertaisesti motivoi tekemään työtä. Case 2:sen tyyppi taas saa mielekkäämmän ja mukavamman duunin ja "palkankorotuksen" niin absoluuttisesti kuin myös tuntipalkaksi muutettuna.

No ymmärtääkö jokainen työtön itsekin tämän logiikan? Tottakai ymmärtää. Sen verran yksinkertaista matematiikka se on. Mutta kannattaako sitä myöntää? No ilmeisesti ei kannata, koska tuo malli on keppiä.

Työttömän klassikkovastaus on, että kun ei niitä mäkkärin 13€/h tuntipalkkaa maksavia töitä oikeasti ole olemassa. Mä en jotenkin vain ymmärrä miten konkreettisesti olemassaoleva yhtäkkiä muuttuu olemattomaksi. Siis kun de fakto työkkärin sivuilla on runsaasti töitä, mihin ei koulutusta tai aikaisempaa kokemusta edellytetä, niin kyllä niitä töitä on. Ja vaikka tähän postaisi suoran linkin työpaikkaan, niin joku työtön fakiiri tulee tähän esittämään mustaa magiaansa ja väittämään ettei sitä kuitenkaan ole olemassa. Merkillistä, eikö?
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
No puretaanpa asia pienemmäksi.
No nyt kun mäkkäri koittaa rekrytoida tätä tyyppiä
Vaan kun ei koita. Eikä mäkkärillä tietääkseni ole pulaa työnhakijoista.

Laskentakaavasi toimi teoriassa 80-luvun puolivälissä jolloin töitä sai jokainen joka jaksoi raahautua firman ovesta sisään. Niin minunkin työurani silloin alkoi.
Mutta laskutapasi ei käytännössä toiminut silloinkaan, koska he jotka olivat silloin työttömiä niin sanoisin, että heillä oli elämässään isompia ongelmia kuin pelkkä työttömyys.

Tänään siltä jodlauskurssilta ei työllisty kukaan vaan sen päätteeksi on luvassa uusi jodlauskurssi.
Se joka hyötyy ja loisii sinun rahoillasi on se jodlauskurssia vetävä konsultti.

Tai voi käydä kuin Tuijalle 56
http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/569170-tuija-56-on-raatanut-yhdeksan-vuotta-9-euron-paivapalkalla-kun-palkkatyolaiset

Y h d e k s ä n vuotta työttömänä saaden työkkärirahan + 9e tehden ihan oikeita töitä. Saamatta palkkaa, lomia tai kerryttämättä eläkettä. Yhdeksän vuoden ajan työpanoksensa on kelvannut mutta palkkaa siitä ei ole katsottu aiheelliseksi maksaa. Siis tehden töitä joista aikanaan jäi työttömäksi.
 
Siis kun de fakto työkkärin sivuilla on runsaasti töitä, mihin ei koulutusta tai aikaisempaa kokemusta edellytetä, niin kyllä niitä töitä on.
De fakto työkkärin sivuilla on runsaasti vuokratyöfirmojen mainoksia, nollasopimuksia ja "töitä" jossa töitä pitää tehdä mutta "palkka" pitää hakea sossun luukulta.
Jokaiseen oikeaan työpaikkaan on läjäpäin hakijoita.
 
De fakto työkkärin sivuilla on runsaasti vuokratyöfirmojen mainoksia, nollasopimuksia ja "töitä" jossa töitä pitää tehdä mutta "palkka" pitää hakea sossun luukulta.
Jokaiseen oikeaan työpaikkaan on läjäpäin hakijoita.
U serious again? Siis että työkkärissä ei ole lainkaan ilmoituksia, missä Jaskan Nakki etsisi asiakaspalvelukokemusta omaavaa grillimyyjää? Tai no kun et kuitenkaan halua kertoa mitä osaat, niin hakuammunnaksihan se menee... mutta no kokeillaan:

https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9363653?searchPhrase=muuttomies&locations=Helsinki&locations=Tampere&locations=Vantaa&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

Kokopäiväisiä muuttomiehiä haetaan. Anna mä arvaan että sun selkä ei kestä kantamista, alue on täysin väärä (etkä voi muuttaa) ja ja ja... no vaikka... tai no en mä edes keksi yrittämällä. Sulla sitä vastoin lienee sata ja yksi syytä, miksei tämä(kään) homma sovi. Eikä mikään niistä sadoista tai tuhansista muistakaan.

Ja mikä on "vuokrafirman mainos"? Siis jos Pertin Perussiivous etsii työntekijää vuokrafirman kautta, kuitenkin tessin palkalla, niin sitä ei voi ottaa vastaan.... öö.... koska siis miksi? Ettei tarvisi ottaa ylipäänsä töitä vastaan. No niinpä tietenkin!
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Tänään siltä jodlauskurssilta ei työllisty kukaan vaan sen päätteeksi on luvassa uusi jodlauskurssi.
Sä et ole oikeasti niin tyhmä kuin esität. Ei tietenkään kukaan työllistykään sen yhdellä jalalla pomppimisen ja jodlaamisen takia. Mutta oliko se missään määrin mikään pointti? Ei. Vaan se "helpottaa" sitä valintaa ottaa mikä tahansa tarjottu työ vastaan. Jos et oikeasti tajua, niin ajattele sitten sitä kurssia vaikka rangaistuksena. Ihan sama mulle. Mutta siellä pomppiminen saa hampparipihvin paistamisen paremmalla palkalla tuntumaan luksukselta. Ja SE on se pointti. Mutta oota kun haen muovailuvahat ja muovailen tästä sen saman pointin sulle.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok

Yhteistyössä