yöheräilystä?

  • Viestiketjun aloittaja kevätkukka
  • Ensimmäinen viesti
kevätkukka
Meillä kolmevuotias tyttö on nyt viikon ajan alkanut heräillä öisin jopa 10-15 kertaa. Mikä avuksi???

Aikaisemmin nukkui jo suhteellisen hyvin(?), heräili vain 1-2 kertaa. Nukkuu välillä omassa sängyssä meidäm sängyn vieressä, välillä omassa sängyssä, paikalla ei ole merkitystä heräilyjen määrään. On alkanut pelätä pimeää, vaikka huoneessa palaa yövalo.

Muutenkin iltaisin nukkumaanmeno vaikeaa, vie yleensä toista tuntia. Pitää kertoa satuja ja tarinoita, haluaa vettä, ei saa jättää yksin jne. Välillä rupesi jo yksin nukkumaankin ihan kiltisti.

Apua kaivataan, alkaa jo itseä töissä väsyttää tämä yövalvominen.
 
Meillä tyty, 2v, ei oo vielä koskaan nukkunu kokonaista yötä. \|O Heräilee useamman kerran, yleensä 3-5 kertaa litkimään mehua pullosta.. :ashamed: Joten vinkkejä otetaan täälläkin vastaan!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2004 klo 09:12 kevätkukka kirjoitti:
Meillä kolmevuotias tyttö on nyt viikon ajan alkanut heräillä öisin jopa 10-15 kertaa. Mikä avuksi???

Aikaisemmin nukkui jo suhteellisen hyvin(?), heräili vain 1-2 kertaa. Nukkuu välillä omassa sängyssä meidäm sängyn vieressä, välillä omassa sängyssä, paikalla ei ole merkitystä heräilyjen määrään. On alkanut pelätä pimeää, vaikka huoneessa palaa yövalo.

Muutenkin iltaisin nukkumaanmeno vaikeaa, vie yleensä toista tuntia. Pitää kertoa satuja ja tarinoita, haluaa vettä, ei saa jättää yksin jne. Välillä rupesi jo yksin nukkumaankin ihan kiltisti.

Apua kaivataan, alkaa jo itseä töissä väsyttää tämä yövalvominen.
Vinkkipä tämäki..Ota viereen..nii oo minäki tehny ja vaikka väärin on normien mukaan nii saapahan tyttäresi ainakin turvallisuutta.Ja ei tarvi pelätä!Ja ei varmaan kuitenkaan enää murkku iässä pyri viereen... ;) Itsetunto kysymyksiä,mut meillä näin ja on kaikki nukuttu hyvin.. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2004 klo 15:56 Taigis kirjoitti:
Meillä tyty, 2v, ei oo vielä koskaan nukkunu kokonaista yötä. \|O Heräilee useamman kerran, yleensä 3-5 kertaa litkimään mehua pullosta.. :ashamed: Joten vinkkejä otetaan täälläkin vastaan!!!!!
Kannattaisiko ottaa pullo kokonaan pois käytöstä. Varmasti nukkuu sen jälkeen paremmin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2004 klo 09:12 kevätkukka kirjoitti:
Meillä kolmevuotias tyttö on nyt viikon ajan alkanut heräillä öisin jopa 10-15 kertaa. Mikä avuksi???

Aikaisemmin nukkui jo suhteellisen hyvin(?), heräili vain 1-2 kertaa. Nukkuu välillä omassa sängyssä meidäm sängyn vieressä, välillä omassa sängyssä, paikalla ei ole merkitystä heräilyjen määrään. On alkanut pelätä pimeää, vaikka huoneessa palaa yövalo.

Muutenkin iltaisin nukkumaanmeno vaikeaa, vie yleensä toista tuntia. Pitää kertoa satuja ja tarinoita, haluaa vettä, ei saa jättää yksin jne. Välillä rupesi jo yksin nukkumaankin ihan kiltisti.

Apua kaivataan, alkaa jo itseä töissä väsyttää tämä yövalvominen.
Onko lapsi liian väsynyt vai liian pirteä nukkumaan mennessä? Nämä asiat vaikuttavat unen saantiin. Nukkuuko päiväunet? Meillä jos poika ei nuku ja on illalla liian väsynyt, on tällöin yö samanlainen kuin teillä.
 
kevätkukka
Tyttö nukkuu nytkin jo yöt vieressä ja heräilee silti. Päiväunetkin nukkuu, välillä jopa kolmatta tuntia. Joten ei pitäis olla noistakaan kiinni.

Mielikuvitus on kyllä alkanut lentää ja huutaa yöllä päivän juttuja. Joten kai se on vaan siitä kiinni.
 
Sidney
Meillä kanssa 3 v neiti on ehkä elämässään nukkunut 7 kokonaista yötä heräämättä ;) Eli meillä herätään kanssa pahimmillaan puolentunnin välein parhaimmillaan vaan ehkä kerran, ja aina näillä kerroilla hän huutaa vettä!! Eli jano tulee yöllä, mutta mä olen ollut samanlainen mulla oli ( neitillä on myös) aina vesilasi sängyn vieressä että sain juoda, mutta hän ei pimeessä sitä lasia löydä!! Ja välillä tulee vessahätä, muutaman kerran huutaa vaan ihan jostain asiasta (pelottaako?) mutta nukahtaa heti ku menee peittelemään ja antaa suukon poskelle...
Viereen ei olla neitiä opetettu, joskus on nukahtanut meidän viereen illalla, mutta kannamme hänet sitten omaan sänkyyn!!
Päiväunia neiti ei joka päivä edes nuku... :/
 
Voi onhan täällä samoja ongelmia muillakin! Meillä on 3v5kk vanha pojan vesseli, joka heräilee öisin 1-3kertaa ja hipsuttaa heti meidän keskeen. Nukkumaan meno on taas vaihteeksi hirveää taistelua, pitää saada juomista tai joku tietty kirja kaapin pohjalta, valot päälle tai toisinaan pois päältä....silti menee sellainen tunti puolitoista ennenkuin asettuu omaan sänkyyn. Jossain välissä alkoi jo itse nukkumaan ja nukkui jopa kokonaisia öitä heräämättä! Mä olen itse niin väsynyt tähän touhuun, kun en sitten saa ollenkaan nukutuksi kun poitsu tulee viereen ja univelkaa kertyy ja kertyy. Siihen vielä yötyöt päälle. Pian tulee vauvakin jonka kanssa tissitellään monta kertaa yössä (aiempien kokemusten perusteella)niin ei siin ä enää jaksaisi kahta muuta, varsinkaan tätä vanhempaa talutella jokavälissä omaan huoneeseen. Isäntäkin nukkuu kuin tukki ja harvoin herää siihen että joku tulee keskeen :/
 
kiara
Meillä vähän reilu 4v tyttö on ollut myös tosi huono nukkuja. Huuteli yöllä surkeena "Mä en saa unta". Sit yks päivä mä sain siitä tarpeekseni ja otin likan päivällä puhutteluun. Kerroin että me tarvitaan unta ja ettei kukaan meillä voi nukkua kun hän hihkuu pitkin yötä. Sitten sovittiin että aletaan keräämään tarroja. Jokaisen nukutun yön jälkeen hän saa tarran ja kun tarroja on kertynyt tietty määrä niin hän saa yllätyksen.
Sen jälkeen ei meillä ole öisin herätty :) Nyt tästä on kulunut jo noin kuukaisi, ja enää ei tarvita edes tarroja :)
Kun vertaa tätä tilannetta siihen heräilyvaiheeseen niin on ku ois lottovoiton saanut......
 
T O N T T U
meillakin oli alle 2 vuotias jossain vaiheessa tosi kova herailemaan, ja aina annettiin maitoa pullosta, jotta rauhottus ja siihen aina nukahti...taa oli kuitenkin tosi vasyttavaa, joten lopulta paatin, etta se loppuu, koska lapsi ei tarvitse enaa tossa iassa yolla ruokaa, ja kirjallisuuden mukaan tuo vaan yllyttaa heraamaan.sita paitsi olin itse ihan loppu... luin, etta aina kun vahan herailee tuo aina joku juomaa tai muuta (kelpaishan tuo mullekin :D ), tottuu lapsi tuohon, ja odottaa sita, eika opi siihen, etta jos vahan heraakin, nukahdetaan uudestaan itsekseen...
niinpa eraana yona annoin lapsen itkea, ja kyllahan tuo hetken itkikin, menin vaan rauhoittamaan (en ottanut syliin) ja sanoin hiljaa, etta on yo ja kuuluu nukkua, hyvaa yota!tata jatkui n viikon, ja siita lahtien on lapsi nukkunut yot ja mina taas vahemman 24/7 kokovartalovasymyksessa!
ankeetahan se on kuunnella lapsen itkua yolla, mutta pitkalla tahtaimella suosittelen!
 
meillä yöheräilyä oli 2.5 vuotiaana kaikki päivän touhut tulivat uniin ja välillä tuntui että nukkui silmät auki ku ei tajunnut yhtään puhetta itse huusi niin että naapuritkin kuulivat. no nyt nukkuu yöt yleensä hyvin paljon riippuu kuinka vauhdikas päivä ollut, päiväunia ei nukuta jos nukkuu päikkärit ni ei kyllä yöllä nukuta!
 

Yhteistyössä