Yöimetyksen lopettaminen

  • Viestiketjun aloittaja "vilja"
  • Ensimmäinen viesti
Mä lopetin aika kylmästi kun lapsi oli 7kk, eli veti kunnon puuroannokset illalla.
Sitten vaan mies töihin, enkä näyttäytynyt itse ollenkaan. Kaksi yötä siinä meni.
Imetyksen lopetin kokonaan 1,5v. ( lapsi itse ei enää huolinut )
 
"vilja"
Tassuttelu ei auta. Tissiä vaan huutaa.
Pitääkö olla vaan niin julma, et antaa huutaa?:/ pitäiskö lopettaa koko imetys heti.
Tai vaikka yöllä lämmittää pulloa. Onko sellaisessa mitään järkeä?
 
"vilja"
miten sitten kun vauva on tähän asti nukkunut siis mun vieressä, niin opetammeko samaan syssyyn omaan sänkyyn? Tykkään perhepedissä nukkua, mut onko vauva sit aina sitä tissiä vailla vieroituksen jälkeenkin?

Paraneeko yöt imetyksen loputtua?
 
sgdhdheh
Sama. Ongelma, 10kk ikää eikä huoli tuttiakaan. Itse niin väsy kun yöllä pitää vieläkin valvoa "turhaan" . En kehtaa miestä pyytää valvomaan kun työssä käy viikot... Yksi unikoulu loppui ennenkuin alkoikaan, kun tietää että kun laittaa vauvalle tissin suuhun niin pääsee nukkumaan
 
"vilja"
Sama. Ongelma, 10kk ikää eikä huoli tuttiakaan. Itse niin väsy kun yöllä pitää vieläkin valvoa "turhaan" . En kehtaa miestä pyytää valvomaan kun työssä käy viikot... Yksi unikoulu loppui ennenkuin alkoikaan, kun tietää että kun laittaa vauvalle tissin suuhun niin pääsee nukkumaan
No siis tismalleen näin meilläkin! Haluttais vaan nukkua.
 
"vieras"
On muitakin keinoja kuin tassuttelu ja lasta ei niissäkään tarvitse jättää yksin pitkäksi aikaan itkemään. Esim. sellainen, että lapsen luota poistutaan ja kun lapsi alkaa itkemään, mennään häntä vaikka minuutin päästä rauhottamaan. Kun rauhoittuu, aikuinen poistuu heti paikalta. Kun vauva taas itkee, menee vanhempi lohduttamaan vasta vaikka viiden minuutin päästä. Ja noin sitä pitäisi jatkaa kunnes vauva nukahtaa. Aina siis pidennetään aikaa minkä vanhempi on pois lapsen luota. Mulla on tommonen lääkärien kirjoittama unikoulukirja ja siinä on muutama muukin unikoulu tapa esiteltynä.
 
"Muuan"
No meillä on ihan just äsken tehty 'yöremontti' tissitakiaisesta omaan sänkyyn.

Ensin viikon verran iskän kainalossa, (äiti evakossa toisessa huoneessa) sitten muutama ilta vain nukutus iskän kainaloon ja siitä omaan huoneeseen pinnasänkyyn. Sitten illalla omaan sänkyyn ja sinne jäin muutamalla pikku kitinällä.
Ei kamalaia huutoja eikä muita ongelmia.
 
"vilja"
Kiitos taas vinkeistä.

Tässähän on sekin ongelma, että vauva syö yön tissiä, niin aamulla ei edes puuro kelpaa tai mikään aamupala. Että siinäkin mielessä. Tuntuu vaan, että mistä tähän "remonttiin" sais voimia.
 
"Muuan"
Niinpä niin.. tuo voimien puute sai minutkin vitkuttamaan ja kitkuttamaan tuota remonttia. Lopulta kun miehellä oli muutama päivä vapaata ja lapsi kerrankin terve, otimme itseämme niskasta kiinni. Ei se sit loppupelissä niin hankalaa ollutkaan. Ja nyt saadaan kaikki nukkua paljon paremmin.
 

Yhteistyössä