Yökastelu

Mikä teillä muilla on auttanut lapsen yökasteluut? Mulla esikoinen nyt 6v ja öisin kastelee yhä. Ei herää vessaan, on aina nukkunyt erittäin hyvin ja pitkät yöt jo vauvana. Päiväkuivaksi oppi normaalisti eikä tuhri päivisin myöskään.

Nyt käytössä toista kertaa minirin 120µg, ei mitään apua, kastelee edelleen joka armas yö. Pissan määrä ehkä vähän vähentynyt, mutta ei ainoatakaan kuivaa yötä :/

Piippi-patja meillä oli samaan aikaan, kun eka minirin-kuuri, mutta siihen ei herännyt, kuin äiti ja useimmiten lapsi oli sen potkinut altaan pois, kun on jokseenkin levoton nukkuja.

Antaako tässä nyt vaan ajan kulua, vai mitä teen?

Itse olen kastellut myös pitkään, mutta silloin ei miniriniä olut (tai minä en sitä ainakaan muista käyttäneeni, pikku sisarella sitä oli nenäsuihkeena).
 
Sama juttu täälläkin.Mun neljästä lapsesta 3 on ollut yökastelijoita.Vanhin oppi itsestään yökuivaksi ollessaan melkein 6v.Nyt yökastelijoina jäljellä vielä tuleva ekaluokkalainen 7v.ja eskarilainen 6v.Kuopus on taas ollut kuiva öisin jo pidempään.Päivävaipat jäi kaikilta pois n.2,5v.iässä.Isän suvussa kastelua on esiintynyt.

Meillä on myös lapset olleet todella hyväunisia aina ja kun kastelusta ollaan joskus puhuttu,nämä tämänhetkiset pissaajat sanovat samaa kuin vanhinkin aikoinaan:"en voi sille mitään kun mä en vaan herää pissahädän tullessa".Ei siinä voi toiselle hermostua kun niin surkea ilme kasvoilla noin sanotaan :ashamed: Ja tiedän että yöpissaaminen harmittaa lasta itseäänkin kun on monenmoisella"porkkanalla"koitettu saada yhdessä vaippaa pois.

Neuvolassa on kamalat jonot hälytinpatjan suhteen eli sitä ei olla vielä saatu eikä lääkettäkään kokeiltu.Jotain tarttis kuitenkin tehdä kun alkaa tympiä tuo vaippojen raahaaminen ja lakanoiden,täkkien ja petauspatjojen melkein viikottainen pesu...Aina jostain fuskaa vaikka kuinka sängyn suojaisi,isommalla lapsella kun sitä pissaakin tulee ihan kiitettävästi :headwall:

En osaa siis sinua neuvoa mutta ajattelin vaan kirjoittaa että kohtalotovereitakin löytyy =) Toivottavasti joku viisaampi osaa meitä neuvoa,muillakin konsteilla kuin"älä anna nestettä illalla"tai"herätä yöllä pissalle"-nämä on kokeiltu miljoonaan kertaan.
 
Meillä ihan sama homma. Joka yö kastelee, vaikka Miniriniä menee 2 kpl päivässä. Pissa vähenee, muttei kuivaksi kuitenkaan. KEsän käytetään lääkettä ja jos ei kummene tilanne, lokakuussa sitten ultrataan virtsatiet.
 
Myös meillä on ongelmia yökastelun kanssa. Poika on nyt (vasta) 4,5v. Yövaippaa on yritetty jo jättää aijemminkin pois, mutta se piti ottaa takaisin käyttöön jatkuvan kastelun takia (joskus 2-3:kin kertaa yössä). Nyt on vaippa jätetty n. 2 viikkoa sitten pois ja tähän mennessä on ollut 2 kuivaa yötä. Olemme luvanneet pojalle tarran seinälle jokaisesta kuivasta yöstä. Kun niitä on sovittu määrä, lähdetään kesälomareissulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Myös meillä on ongelmia yökastelun kanssa. Poika on nyt (vasta) 4,5v. Yövaippaa on yritetty jo jättää aijemminkin pois, mutta se piti ottaa takaisin käyttöön jatkuvan kastelun takia (joskus 2-3:kin kertaa yössä). Nyt on vaippa jätetty n. 2 viikkoa sitten pois ja tähän mennessä on ollut 2 kuivaa yötä. Olemme luvanneet pojalle tarran seinälle jokaisesta kuivasta yöstä. Kun niitä on sovittu määrä, lähdetään kesälomareissulle.
jaahas tyssy jäit kiinni :D
mäki notkun täälä :whistle: odottelen hakijaa,tulee pian hakeen poitsun...... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mussu:
Mikä teillä muilla on auttanut lapsen yökasteluut? Mulla esikoinen nyt 6v ja öisin kastelee yhä. Ei herää vessaan, on aina nukkunyt erittäin hyvin ja pitkät yöt jo vauvana. Päiväkuivaksi oppi normaalisti eikä tuhri päivisin myöskään.

Nyt käytössä toista kertaa minirin 120µg, ei mitään apua, kastelee edelleen joka armas yö. Pissan määrä ehkä vähän vähentynyt, mutta ei ainoatakaan kuivaa yötä :/

Piippi-patja meillä oli samaan aikaan, kun eka minirin-kuuri, mutta siihen ei herännyt, kuin äiti ja useimmiten lapsi oli sen potkinut altaan pois, kun on jokseenkin levoton nukkuja.

Antaako tässä nyt vaan ajan kulua, vai mitä teen?

Itse olen kastellut myös pitkään, mutta silloin ei miniriniä olut (tai minä en sitä ainakaan muista käyttäneeni, pikku sisarella sitä oli nenäsuihkeena).
poika nyt viisi ja neuvolassa sanoivat että nyt on aika jättää yöaippa pois.vaan miten se tapahtuu? patja on pilalla jos siihe ei laita suojaa yöksi alle ja se taas hiostuttaa kamalsti näin kuumalla.poika nukkuu niin sikeästi ettei herää pissan tuloon ollenkaan.

 

Yhteistyössä