yökastelun hoitokorvaukset, yli 5v-lapselle

:attn: :attn: :attn: :attn:

Tiesittekö, että yli 5-v yökastelijalle saa terveyskeskuksesta (keskusvarasto) ilmaiset vaipat, kannattaa kysellä. (neuvolassa pitäisi tietää, itse en ollut koskaan kuullutkaan, mutta ensi viikolla soitan). Etu on sama, kuin esimerkiksi niillä, jotka sairastavat muita sairauksia ja saavat tarvittavat kotihoitovälineet, esim. diabeetikko saa neulat ja sokerinmittausliuskat yms. samasta paikasta!

Ja olettehan huomanneet, että hoitotukea on saatavilla yli 5-v yökastelijalle (summa on vakio 79,95?/kk), neuvolassa sanoivat, että on ollut vaikea saada ennen, mutta me ainakin saatiin ihan sillä, että on oltu lääkärillä hoidettavana/seurattavana yli 6kk (maksetiin takautuvasti eka lääkärikäyntiin asti, joka oli 11/06 ja toka käynti oli 05/07). Hakemukseen tarvittiin lääkärin C-lausunto ja kastelupäiväkirja (rasti ruutuun, neuvolasta/kelalta saa valmiita pohjia).

Tutustukaa myös www.yokastelu.net
 
Eipä meilläkään ollut ongelmia saada tukea. Siitä päivästä maksoivat takautuvasti kun hoito aloitettiin eli vuosi sitten. Nyt pitäisi hakea jatkoa tuelle, sillä kastelu jatkuu yhä hoidoista huolimatta ja lisänä astmaepäily. Ensi kuussa tehdään ultratutkimus rakennepoikkeavuuksien poissulkemiseksi.
 
Ei ole meilläkään ollu hankaluuksia tuen saamisen kanssa,kun sitä kastelupäiväkirjaa täyttelee ja hakee lääkäriltä lausunnon. Minirin- hoito ei meillä auttanut eikä muita lääkkeitä vielä olla kokeiltu.
Mutta tiesittekö tästä: jäsenkorjaaja hoitaa kasteluongelmaisia! Joillakin nimittäin saattaa jokin hermo olla puristuksissa selkärangan alaosassa, joka sitten "vapautetaan" hoidossa. Luin ihan vasta lehtikirjoituksen tästä ja ainakin minä olen niin toiveikas, että aiomme kokeilla tätä pojallemme!!! =) Ainahan kannattaa yrittää!
 

Yhteistyössä