yökuivuus

otimme vaipan pois pojaltamme 3v nyt tässä toissa viikolla ja on mennyt öitä että on ihan kuiva ja sitten taas öitä jolloin on yksi pisu tullut. noina öinä kun on ollut kuiva hän on käynyt kerran pissillä kun on tullut meidän väliin nukkumaan.

tiedän että on lapsesta kiinni kuinka kauan "kastelua jatkuu" mutta kuinka kauan on keskimäärin että lapsi tottuu ettei ole vaippaa?

otimme vaipat pois sen vuoksi, että vaippa oli aina kuiva ja totesimme sen turhaksi ja poikakin on ollut iloinen ettei tarvitse enää sitä.

mutta itse mietin, että jatkuukohan tätä kauankin kun ei saa nukkua öisin kun poika vaatii juuri äidin vaihtamaan kalsarit ja putsaamaan sängyn..
 
maan matonen74
Joo on yksilöllistä kuinka kauan tuota yökastelua tapahtuu.
Mutta mun 4-vuotias tyttöni opetteli kuivaksi kokonaan siis niin ettei yöllä enää tullut pissaa niin siinä meni n.viikko aikaa kun huomasin ettei yöllä enää tarvinnut vaippaa ollenkaan ja oli niin sanotusti kuiva patja. (hän oli tuolloin 3-v kans kun alkasimme opettaan ettei yöllä enää vaippaa ,kun muuten jo kävi potalla.)
=)
 
ätä75
Meillä syksyllä 5 vuotta täyttävä tyttö ja kastelee välillä mutta vaipan otin kokonaan pois ja froteemuovi alle,ei kait muuten opi koskaan..eli ei sulla kait syytä huoleen,kun poika vasta 3v. :wave:
 
Yökastelu on vielä suhteellisen yleistä 5-vuotiailla. Pieni osa lapsista kastelee sänkynsä vielä kouluiässäkin.

Lasta ei kannata yöllä ruveta herättelemään pissaamista varten vaan lapsen tulisi herätä itse, että oppisi itse kontrolloimaan pissaamistaan.

Jos yökastelusta tulee oikein ongelma niin siihen auttavat hälytyspatja ja/tai lääkitys.
 
jonoja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 17:56 Nora kirjoitti:
Yökastelu on vielä suhteellisen yleistä 5-vuotiailla. Pieni osa lapsista kastelee sänkynsä vielä kouluiässäkin.

Lasta ei kannata yöllä ruveta herättelemään pissaamista varten vaan lapsen tulisi herätä itse, että oppisi itse kontrolloimaan pissaamistaan.

Jos yökastelusta tulee oikein ongelma niin siihen auttavat hälytyspatja ja/tai lääkitys.
Hälytyspatjaan on tosi pitkät jonot. Lääkitykseen päädytään vasta harkinnan jälkeen, tutukimuset alkaa vasta kun lapsi on 5 v täyttänyt ja yökastelun täytyy olla melkoinen riesa sitten jo, ennenkuin näihin lääkinnällisiin juttuihin päädytään.
 
blackjack
meillä poika 4vee ja käyttää vielä vaippaa öisin ku n pissaa niin kamalasti yöllä.neuvolasta sanoivat että kuivaksi oppiminen on niin yksilöllistä ja riippuu lapsen rakosta ku ne kuulemma ksavaa niin eri tahtiin jokaisella.
 

Yhteistyössä