yövaipat takaisin käyttöön vai mikä avuksi? kaikki Vinkit lämpimästä tervetulleista!

Entäs jos annat vaan vaipan vielä olla? Pääset itse vähemmällä stressaamiselle ku ei tartte yöllä loikata. Jotenkin tuntuu, että oppii kun aika. Tai kokeilette sitten vaikka kk:n päästä uudelleen?

Meillä tytöllä (3v3kk) jokin ihme "taantumavaihe" ja ei puhettakaan, että vaipan voisi yöksi ottaa pois, vaikka välillä olikin jo yötkin ilman vaippaa. Tuntuu, että päivälläkin sattuu vahinkoja paljon useammin :| Mutta itse olen huomannut meillä, että mm. väsymys aste jne vaikuttaa ainakin päivällä tytön vahinkoihin.. (jättää päikkäreitä pois) Ja myös oma mieliala!! Huomaan että jos vahingoista alkaa olla kiukkuinen tai tuskastunut niin tyttö menee ihan lukkoon ja vahinkoja sattuu entistä enemmän.
Itse stressasin asiasta paljonkin kun esikoinen oppi niin helposti sekä päivä- että yökuivaksi.. Mutta yksilöitähän he ovat ja olen kyllä kuullut monia tapauksia, että yövaippa on ollut hyvinkin pitkään.
Ei tässä nyt varsinaisesti mitään vinkkejä tullut kun iltaisin juomista olet vähentänyt, yöllä olet herätellyt jne.. Ainut vinkki tosiaan, että anna vaipan vielä olla ja nukkukaa yöt rauhassa. Stressittömämpää kaikille.
 
Mun kohta 5v on täysin yölastelija vielä. Se on viimesin virhe että painostaa,syyllistää tms lasta. Meilläkin on vaippa öisin reilusti, kenenkään ei tarvi herää jokayö märkään sänkyyn koska vaipatta ei yhtään onnistu. Yökastelu on kypsymisasia ja paljon vaihtelee oppimisikä.
 

Yhteistyössä