Yövaippa ongelmana 4-vuotiaalla

  • Viestiketjun aloittaja Mistä apua
  • Ensimmäinen viesti
Mistä apua
Hei!

Onkohan muita reilu 4-vuotiaita, jotka vielä tarvitsevat yöllä vaipan? Meillä tyttö on kyllä päiväkuiva, mutta yöllä ei herää ollenkaan jos tulee pissahätä. Vaippakin on aina melko täynnä yön jälkeen. Mikäköhän olisi avuksi? Olisi kiva kuulla jos muilla on samanlaisia kokemuksia ja mikä on auttanut.
 
3xmama
:flower: Ei hätää vielä, odota kesää, niin lakana ja patjapyykki on helpompaa, ja pisusuoja lakanan alle. Meillä kans 4v yövaipalla, mutta ei viitsitä yöunia katkaista sen takia. Kyllä asia hoituu ajan myötä. Ensimmäisellä lapsella huomasimme, että pissu tuli aina aamusta, kun ei heti jaksanut mennä vessaan. Nyt jo jaksaa koko yön ja pidenpäänkin. Mutta iltajuomista voi rajoittaa vähään. =)
 
mamma-75
oletteko kokeilleet yötä ilman vaippaa? meillä odotettiin tytöllä kuivaa vaippaa aina vaan... sitä ei sit koskaan tullut. neiti oli aavistuksen yli neljän, kun vain päätin, että nyt kokeillaan nukkua ilman vaippaa. kaksvai kolme ekaa yötä meni täysin kuivana ja sen jälkeen tuli muutamia vahinkoja, mut ei montaa. päiväkuiva tyttö oli jo reilut kaksi vuotiaana. eli meillä olisi voinut tapahtua aiemminkin, mutta ajattelin aina, että en ala siihen lakanoiden vaihtoon yöllä ja patjan pesuun päivällä... laiska kun olen. mutta toivottavasti teillä tämä "ongelma" ratkeaa. ette todellakaan ole ainoita tämän asian kanssa, eikä se oikeastaan ole edes harvinaista. vissiin vasta 5-v neuvolassa asiaan kiinnitetään huomiota... ja vaivaan on saatavissa apua, jos ei ajan kanssa mene ohi. tsemppiä! =)
 
MEILLÄ POIKA ON OLLU PERIAATTEESSA YÖKUIVA JO KAKSI JA PUOLI VUOTIAASTA SAAKKA. NYT IKÄÄ ON JO VÄHÄN YLI 4.MUTTA VIELÄKIN SATTUU EHKÄ KERRAN KUUKAUDESSA VAHINKO.MITENKÄHÄN TÄSTÄ PÄÄSTÄISIIN EROON.
 
Meillä pojalla oli aikonaan noin 5 vuotiaaksi yövaippa, siitä päästiin vasta kun neuvolasta lainattiin laite ja ostettiin siihen itse hälytinlakana. Meillä kun poika nukkui sikeästi, mutta tämän laitteen avulla päästiin vaipoista kokonaan noin 3 viikon jälkeen. Meillä siitä oli todellakin apua ja vaikka se lakana maksoi monta euroa, niin ei kaduta yhtään. Vieläkin se on kaapissa muistona ja ei olla sitä sen jälkeen tarvittu. Mutta kannattaa kysellä asiaa vaikka neuvolasta, eri paikkakunnilla saattaa olla eri käytäntöjä lakanan suhteen. :hug:
 
Spiderman mum
Meillä poika kohta 5 vuotta. Yövaippa on vieläkin, usein kuiva aamulla, myös monesti märkä.
En vaan jaksa alkaa yöllä herätellä tai/ja aamulla tehdä puhdasta petiä.
Soitin neuvolaan josta sanottiin että ei mitään hätää, pitäkää vaan yövaippaa. Sanoivat ettei alle 5v lainata hälytinpatjoja eikä juomisen rajoitusta illalla herkästi suositella.
Kyllä asia minua hieman vaivaa mutta lupasin että jutellaan asiasta lisää kun tullaan 5v neuvolaan.
 
meillä sama homma. päivisin ei vaippaa tarvitse ja potalle ehtii hyvin vaikka olisi kovakin hätä.
yöllä ei herää hätään vaan pissa tulee vaippaan. ajattelin ensin että jätän van surutta vaipan pois mutta en jaksa sitä lakana pyykkiä.
esikoisella oli sama homma,mutta hänen kanssaan jaksoin.
potta oli pari viikkoa sängyn vieressä,ja kävin yöllä nostamassa hänet pissalle yhden kerran,lopulta hän oppi pidättämään aamuun saakka.
nyt olen ajatellut että olkoon yövaippa niin kauan kun on,tuskin se enää koululaisena vaipoissaan kulkuu,heh
 
Mulla on lokakuussa 5-vuotta täyttävä poika ja kesäkuussa 3-vuotta tättävä poika. Nuorempi on jo täysin kuiva, mutta vanhemmalla pitää olla yöllä vaippa, ja yleensä se on vielä ihan täynnä pissaa ja tosi usein ei edes enää pidä, kun aamupissakin tulee vaippaan ennen kuin lapsi herää. Olen huomannut, että Libero on parempi, imukykyisempi kuin Pampers. Äitini tuo töistä vanhuksilla käytettäviä sängyn kertakäyttösuojia, jotka helpottavat minua kovasti, kun ei tarvitse aina patjaa pestä. Neuvolassa kuulemma puututaan tähän yökasteluun vasta 5 vuotis neuvolan jälkeen. 4-vuotis neuvolassa meitä kehotettiin puhumaan lapselle paljon yökastelusta, ei antaa illalla mitään juotavaa ja odottaa vaan. Eilenkin ruoka syötiin neljältä ja ruokajuomana maito. Iltapala yhdeksältä ja ei juomaa, vain banaani ja viiliä. Pissa tuli ennen nukkumaan menoa. silti kun kävin tarkistamassa, yhentoista maissa oli jo pissaa vaipassa. Ilmeisesti sitä tulee pitkin yötä. Jos olisin ahkera, niin laittaisin itselle kellon soimaan yöllä pariakertaa ja herättäisin pojan pissalle, mutta koska tämä ei vielä ole meille mikään suuri ongelma, en herää öisin. Kesällä on helpompi ottaa asia puheeksi ja alkaa kunnolla reenamaan tuota yökuivuutta. Neuvolassa sanottiin, että kun lapsi kastelee öisin Hänen aivonsa eivät osaa vielä lähettää sitä käskyä, mikä pidättää pissan tulon lapsen nukkuessa. Että silleen:) kahden pojat äitinä
 
meillä tyttö täyttää toukokuussa 4 ja yövaippa käytössä! päiväkuiva ollut 2 v asti. tosin tilasin netistä yökuivaksiopetteluhousut ja eilen ne tuli postista. nyt meinasin viikonloppuna kokeilla, jännittää valmiiksi kuin käy! neidillä ois halua päästä vaipasta eroon, mut en tiedä onko siihen vielä valmis. kuitenkin yövaippa ollut aina pissassa. nyt kyllä viikko sitten heräs ekan kerran ja meni yöllä vessaan! ihmettelin, kun ihan omatoimisesti teki noin, vaikkei ollut asiasta ollut mitään puhetta. saa nähdä kuin käy!
 

Yhteistyössä