YÖVALVOMISIA?

Mun 5 kuukauden ikänen tyttöni nukkui ennen hyvin yöt, heräs kerran kaks syömään.. Nyt vauvani heräilee jatkuvasti, varsinkin aamuyöllä tunnin parin välein.. miksiköhän? Onko muilla samoja ongelmia? Sosettakin syö kaksi kertaa päivässä. Ihmettelen vain, miksi vauvani nyt valvoskelee ja ennen nukkui paremmin.. eikö sen pitäisi mennä juuri toisinpäin.. Vinkkejä?
 
karolina
meijän poika nyt 6kk, nukkui kaikki yöt ilman syömisiä 2kk-4kk nyt alkanut syömään ja valvoskelemaan yöt imetän noin tunnin kahden välein ja tätä nyt siis pian kaks kuukautta. En tiiä miks valvoo, syö myös sosetta ja normaali päivärytmi, eikä hampait viel tullu. Meillä ollu kyll sairastelua korvatulehdusta ja flunssaa.
 
mallu84
no nii meiän tyttö on kanssa 5kk ja on alkanut syödä yöllä enemmän,kuin ennen.Neuvolan täti neuvoi että annetaan kaurapuuroa illalla ja aamulla jos sitten masu täyttyisi paremmin
 
Mulla nyt 6,5kk:n ikäinen poika, joka pääasiassa syö vielä kerran yössä pullosta maitoa. Tähän asti kaikenkaikkiaan vain kolme yötä kasassa, jolloin ei ole herännyt syömään. Muuten nukkuu yönsä pääsääntöisesti hyvin eikä juurikaan heräile. Myös minun pojallani oli juuri tuossa n.5kk:n iässä vaihe, jolloin hän havahtui unesta arviolta noin tunnin välein joka yö muutaman viikon ajan. Tuolloin hän kaipasi herätessään tutin sekä tutun riepunsa ja jatkoi sitten tyytyväisenä uniaan. Aloin olla jatkuvaan heräilyyn erittäin väsynyt ja kysyin asiasta neuvolasta. Siellä sanottiin heräilyn johtuvan hermostollisen kehityksen vaiheesta, jonka sanoivat pian menevän itsestään ohi. Ja yhtenä yönä nämä jatkuvat heräilyt loppuivat. Tietysti on sitten välillä vain muuten rauhattomia öitä, esim. hampaidentulon vuoksi.
 
Kati83
Meillä on tyttö nyt n. 5,5kk , muutaman kerran kanssa tehny sitä, että on herännyt muutamaan otteeseen yöllä (nukkunut 3kk ikäisestä 12h yöunia), meille neuvolassa sanottiin kanssa että luultavasti hampaat kiusaa ja että kokeile puuroa illalla, mutta puuro aiheutti sen että likka heräs noin 2krt/yö syömään, siirryttiin takas "vahvennettuun" velliin eli vellin joukkoon hiukan sosetta tai puuroa tms ja nyt nukutaan taas 12h/yö ja vähintään 5h/pvä päikkäreitä.. :)
 
verneri
Huomenta!

Meillä kohta puoli vuotias poika. Nukkunut hieman yli kolmen kuukauden iästä koko yön...siis sillä lailla ettei ole tarvinnut maitoa, vaan tutti ja pieni kosketus on riittänyt kun heräilee.

Meillä kun aloitettiin kiinteiden maistelu tuossa neljän kuukauden iässä, niin silloin yöt muuttuivat joksikin aikaa rauhattomammiksi. Ja näin olen kuullut muillakin käyvän. Kun se vatsa tottuu uusiin juttuihin, niin todennäköisesti yötkin rauhoittuu. Nyt annan iltaisin puuroa, ja maitoa, (aloitin viiden kuukauden ikäisenä). Nyt alkaa yöt olemaan lähes sellaisia, että nukkuu ilman heräilyjä. Missään vaiheessa tosiaan en ole maitopulloa yöllä hakenut, vaan käyttänyt kaikki muut keinot, eikä ole itkemisellä öisin valvottanut. Meillä on mennyt näin, ja mielestäni hyvin.
Mutta se vatsa totuttelee jonkin aikaa puuroihin ja muihin. Odotellaan vielä tovi :)

 

Yhteistyössä