Yritin lopettaa masennuslääkkeet...

Eli sairastuin kolmannen lapsemme jälkeen vakavaan masennukseen. Ja monien lääke kokeilujen jälkeen päädyttiin Remeron 30mg ja Seroguel 50mg lääkitykseen. Seroguel on ollut suurimmilaan 300mg. Viimeiset puoli vuotta siis vain 50mg/vrk.Tämäkään lääkitys ei ole tuntunut auttavan ja kaiken lisäksi masennuslääkkeet pahentavat erästä perus sairauttani, koska lääkkeet keräävät nestettä. Olen läkkeitä syönyt 1,5vuotta ja vointi on vaihdellut paljon.....
Niinpä sitten marraskuussa päätin purkaa lääkitykseni pois. Joulukuu meni hyvin mutta vähitellen unettomuus paheni ja mieliala laski. Vähensin lääkitystä todella varovasti, mutta eipä auttanut. Täällä missä asun ei psykiatria ole ollut ollenkaan moneen kuukauteen mahdollista tavata, koska kukaan ei ole hakenut avoinna olevaan paikkaa. Reseptit on vain uusittu tarvittaessa. Niimpä sitten omin päin lääkitystä lopettelin ja nyt on ihan kamala olo. Eipä tässä auta varmaan muu kuin aloittaa vanhat lääkkeet uudestaan....? En uusiakaan uskalla kokeilla ja lääkärille kun ei edes pääse....

Neuvoja kiitos! :headwall:
 
Ehkä lääkkeiden määrää kannattaa hiljalleen lisätä, ja kokeilla, millainen määrä on sopiva.

Masennukseen auttavat ihan tutkitusti nuo paljon puhutut omega-rasvahapot, jotka imeytyvät parhaiten kalaöljypohjaisina. Ja sitten varmaan tiedätkin, että liikunta myös aktivoi aivoja eli siten poistaa masennusta.
 
Minulle Remeron ei sopinut ja 3 kk:n päästä vasta masentunut olinkin sekä 10 kiloa painavampi \|O .

Nyt käytössä on Efexor ja se on tuntunut paljon paremmalta joskaan mikään lääke ei tätä masennusta paranna :ashamed: .

Miten sinulla tuo Seroquel on? Ihan vain masennukseenko? Itse kokeilin sitä miniannoksella hiukan rauhoittamaan aivojen liiallista raksutusta, mutta yhdestä pileristä seurasi nuijanukutus ja 7 tunnin päiväunet. menin ihan pöhnään siitä pienestäkin määrästä ja se lääke lopetettiin heti :x .

Lääkkeitä ei saisi kyllä itse lopettaa ja varsinkin sinulle se voi olla hengenvaarallista ottaen huomioon tuon diagnoosisi johon lääkitys on määrätty :/ . Kyllä on nykypäivänä kuntien asiat p.erseillään, kun ei edes noin vakavia sairauksia hoideta :headwall: .

Varaa nyt ihmeessä aika aluksi edes yleislääkärille. Sinulla on kolme lasta, jotka tarvitsevat äitiään. Sinun on yksinkertaisesti pakko saada nyt lääkäriltä kunnon neuvot tuohon tilanteeseen :hug: . Nämä palstaneuvot on ihan yhtä tyhjän kanssa, kun vakavasta masennuksesta ja lääkityksestä on kyse :whistle: . Harva edes tietää mitä vakava masennus diagnoosina ihan konkreettisesti tarkoittaa...

Voimia ja varaa aika lääkärille, jooko :hug: .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 11:11 minä kirjoitti:
Ehkä lääkkeiden määrää kannattaa hiljalleen lisätä, ja kokeilla, millainen määrä on sopiva.

Masennukseen auttavat ihan tutkitusti nuo paljon puhutut omega-rasvahapot, jotka imeytyvät parhaiten kalaöljypohjaisina. Ja sitten varmaan tiedätkin, että liikunta myös aktivoi aivoja eli siten poistaa masennusta.
Niinpä. Vakavasti masentuneen ihmisen ei ole ihan helppo alkaa harrastaa liikuntaa, kun pelkkä elämä sekunti kerrallaan vie kaikki voimat :'( . Ja omegat sekä lääkkeet on täälläkin syöty, mutta tämä sairaus tuhoaa koko elämän \|O \|O \|O \|O .
 
Heinäsirkka
tosta efexorista... mulla on nyt se lääke 75mg, ja mun mielestä ei oo kauheesti auttanu..olen syöny kuukauden lääkettä..eilen itkin tunnin, kun tuntuu etten koskaan parane.

Mun masennus/pakkoajatukset/paniikkikohtaukset/psykoosinpelko alkoi helmikuussa 2006, odotusaikana(esikoinen) tää efexor on nyt kolmas lääkekokeilu..en tie mitä H.ELVETTIÄ mul tapahtuu..pelottaa hirveesti, ja kummia ajatuksia edelleen päässä.Huomenna lääkäri, mitä ihmettä sanon sille, pitäiskö annosta nostaa...tms?

Auttakaa, vastailkaa!! :/
 

Yhteistyössä