ystävä juhlii liikaa

  • Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti
vinkkejä
Heissan!


mitähän mun pitäs tehdä,ku ystäväni juhlii tosi paljon. Se käy vähintään 3kertaa viikossa baarissa. Sillä on pieni tyttö,joka valitettavasti on meillä sitten paljon hoidossa. Olen yrittänyt puhua järkeä ja yrittänyt patistaa sitä hakemaan töitä tai kouluun,mutta ei!

En kuulema ymmärrä häntä,kun hän haluaa viettää nuoruuttaan jota ei ole koskaan saanut viettää. Olen ihan oikeesti huolissaan tuosta touhusta.
En vaan halua,että ystävyytemme kärsii.

Olenkohan liian tyly,jos sanon,että en ota enään poikaa hoitoon. No ,sehän sitten menee mummolaan...

Vinkkejä otetaan vastaan....tack :flower:
 
vinkkejä
:LOL:
tyttö sillä oli. Tais tulla ajatuskatkos,ku pojaksi alkoin nimitteleen!
En taida kummiskaan sossuun ilmottaa,ku se on hyvä äiti sillonku kotona häärää TYTÖN kanssa.
Huomasin myös tuosa muutama päivä sitten,että sen luonnekkion alkanut tosi paljon muuttumaan. On valitettavasti menny ns." teini linjalle". Jutut ja puheen on niinku jollakin 17 kesäsellä...Noh,just tuossa ite päätin,etten ota lasta enään hoitoon. Katotaan ymmärtääkö,että sapettaa tommonen meininki!!!!
Eniten säälittää se lapsi tässä tilanteessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 21:56 höh kirjoitti:
saahan nyt äiti rentoutua!!!!Sillä on vaan se baari rentoutumisena...
saahan sitä rentoutua, mutta missä määrin sellaista rentoutumista tarvitsee? Jos joka kerta, eli vähintään sen 3 krt viikossa vetää per.seet olalle ja seuraava päivä menee krapulassa niin eipä lapselle paljon aikaa jää.. :/
Kyllä vanhempien mun mielestäni pitäisi löytää arkeen muitakin tapoja rentoutua. Itsekin tulee käytyä baarissa jne. mutta kohtuus kaikessa.. :whistle: <br><br>
 
aikaa lapsille
Kyllä lapsille pitää aikaa järjestää. Itse käyn ehki 3-4 kertaa kuukaudessa baarissa ja monestikki ilman viunaa,just sen takia,ettei ole sitä kaameaa krapulaa!
Onhan niitä rentoutumistapoja muitaki esim. Leffassa käynti
 
Tee heti ystävällesi selväksi pelisäännöt. Itselläni oli HUOM! oli ystävä joka lapsen ollessa 3 vuotta alkoi viettää ns.baarielämää. Päiväkännit lapsen ollessa tarhassa, mies tai ystävät hakivat lapsen tarhasta ja vie kotiin. Monta kertaa viikossa ulkona, välillä tuli kotiin yöksi ja välillä ei. Itse heräsin touhuun vasta oman lapsen saannin myötä. Kyseisen naisen lapsi sanoi minulle ettei halua kotiin kun äiti on ding dong!? Sanoin suoraan mikä pelin henki on, ja siihen jäi ystävyytemmekin, joka ei harmita yhtään.

Lapsella on ympärillään paljon ihmisiä, jotka ovat huomanneet äidin touhut, ja ottaneet lapsen yökylään. Lapsi ei ansaitse tommosta.

Valitettavasti tämä äiti katsoo asioiden olevan hyvin vaikka useammat ovat hänelle asiasta sanoneet...
 
Mya
Kyllähän tuo kolme kertaa viikossa on aikamoisen paljon... Lasta käy kyllä sääliksi ja äitiä myös, kun menettää lapsensa lapsuuden. Toivottavasti ystäväsi ryhdistyy...tossa tilanteessa on tietysti ystävänä hyvä kertoa suoraan mitä mieltä on kyseisen ihmisen käytöksestä, mutta valitettavasti sitä käytöstä ei voi kukaan muu muuttaa kuin hän itse. Pitää vaan itse oivaltaa asioiden tärkeysjärjestys.

Toivottavasti et kokonaan joudu hylkäämään tätä ystävääsi tuon käytöksen takia, hänen lapsensa ainakin tarvitsee jonkun, joka seuraa sivusta tilannetta.

Vailitettavan monia olen niitäkin tapauksia nähnyt, että äidille on juhlinta maistunut enemmän kuin lapsen hoito ja lapset on huostaanotettu. Sitten kyllä kaduttaa........joitakin kyllä ei edes sittenkään.
 
kyllä kolme kertaa viikossa on liikaa. Itsekkään en ole absolutisti mutta käyn ulkoilemassa noin 3-4 kertaa vuodessa. Kyllä kotonakin voi rentoutua ja muilla tavoilla kuin baarissa. Meillä viedään joskus lapset mummolaan ja käydään sit miehen kans syömässä ulkona jne mutta ilman alkoa ja mukavaa on ja rentouttavaa. olen joutunut myös vierestä seuraamaan kuinka äidit "pilaavat " lapsen elämän olemalla itsekäs ja kulkemalla baareissa ja pahimmassa tapauksessa joka kerta tarttuu mukaan eri mies jota lapsi sitten ihmettelee että kukahan se tuokin on. ei hyvä. meitä vain valitettavasti on liiankin moneen junaan ja toisille ei puhe mene perille. herätys tapahtuu vasta sitten kun on jo liian myöhäistä.
 
Mitenköhän se lapsi sitten ymmärtää sen rajan vanhemman baarissa käymisen suhteen! :/
Itse olen töissä iltaravintolassa ja lapsi siis hoidossa aina kun olen yövuorossa, rupee vaan mietityttämään miten joku muu voi ruveta määrittelemään sitä rajaa mikä olisi normaali. Oma lapsi ei varmasti aamulla ymmärrä väsymyksen ja krapulan eroa ja ikää siis 3-v :\|
 
mä ilmottaisin lastikseen...en tietenkään nyt tarkota että sun PITÄSI huolehtia siitä lapsesta,mutta jos jossain vaiheessa käykin niin ettei ole mitään hoitopaikkaa niin tommonen ihminen jättää sen lapsen sitten kotiin.(näinkin on käynyt,kaverin 4vuotias yksin kotona yön)
jos on noinkin vastuuntunnoton äiti,joka haluaa elää nuoruuttaan niin olisi elänyt sen sitten ennen lapsen hankintaa...
pistää vihaks tommoset äidit,siis eihän siinä mitään että käy baarissa mutta jos se menee 3:een kertaan viikossa ja aina viedään kaverille/mummolle hoitoon niin kyllä sitä varmaan muutkin jo ihmettelee..eihän tyttö oo äitinsä kanssa kun kolme/neljä päivää viikossa.onhan se äitiys kyllä ihan 24/7 hommaa..mutta se on mun mielipide ;)
 

Yhteistyössä