ZOLOFT TAI SEN RINNAKKAISLÄÄKE..

Eli onko jollain teillä käytössä kyseinen lääke? Minulle määrättiin lääke n.4kk sitten, kun vauvamme kuoli. Viime kerralla kun kävin uusimassa reseptin ja menin apteekkiin, niin ehdottivat siellä tilalle Zoloftin rinnakkaislääkettä, koska se on puolta halvempi. Sanoivat että on samat ainesosat kuin Zoloftissakin. Muistan lukeneeni Zoloftin paketista, että raskaudenaikana lääkkeen käytöstä tulee keskustella lääkärin kanssa. Tässä nykyisessä rinnakkaislääkkeessä(Sertralin Hexal) kuitenkin lukee näin"Älä käytä Sertralin Hexal-valmistetta jos olet raskaana. Kokemusta on rajallisesti-kysy neuvoa lääkäriltäsi."Eli mitä tuo rajallinen kokemus sitten tarkoittaakaan? :/ Minä olen raskaana rv6+3 ja kysyin psykiatrilääkäriltäni, että voinko jatkaa Zoloftin syöntiä ja hän sanoi että kyllä voin, että muutkin hänen potilaansa ovat syöneet melkein koko raskausajankin sitä. Unohdin kuitenkin mainita että apteekissa lääke on vaihdettu rinnakkaislääkkeeseen, joten pitääkö minun nyt sitten ilmoittaa siitä lääkärille....vaikka apteekissa vakuuttivat että kyseessä on sama valmiste? :/ Ja te joilla lääke käytössä, niin minkälaisia sivuvaikutuksia teillä on ollut? Minulla ei alussa ollut mitään, mutta nyt on 3 päivää särkenyt käsiä ja jalkoja. Voisikohan johtua lääkkeestä? :/ Miten siis teillä...Kiitti vastaajille :)
 
-Ninnuli-
mä oon syönyt sitä enemmän ja vähemmän tässä nyt vuoden ja aiemmin ekan lapsen syntymän jälkeen... sun kannattaa sitä vielä kysyä lääkäriltä mutta mä uskoisin että ku on vastaava tuote ettei mitään haittaa oo, mutta soita vaikka huomenna lääkäriin ja kysy!
haittavaikutuksia mulla oli alussa n.kolme viikkoo kuvottava olo, mutta kun se lähti niin esiin tuli taas reipas äityliini sieltä masennuksen alta! =) :D
 
Moi!
Itse en ole ko. lääkettä käyttänyt, joten en osaa sen kummemmin auttaa.Mutta ekaksi tuli mieleeni, että kannattaa ilman muuta varmistaa halvemman lääkkeen käyttö lääkäriltä.Muistaakseni niissä halpaversioissa saattaa olla samat vaikuttavat aineet tietenkin, mutta apuaineet voivat olla eri.Mutta kannattaa siis varmistaa lääkäriltä.

Ja onnea! =)
 

Yhteistyössä