Zone-dieetti

  • Viestiketjun aloittaja Moroshka
  • Ensimmäinen viesti
Hei Moroshka! oletko lukenut Barry Searsin Zone -kirjan? Kyseinen kirja kannattaa lukea kannesta kanteen, mieluummin vaikka kahteen kertaan etta ''systeemin'' sisaistaa. Oikeastaanhan tuo Zone ei ole dieetti vaan pysyva elaman tapa.Optimaalinen tila, hyva olo jossa keho on tasapainossa ja painonpudotus on pysyvaa. Zonen elamantavan hyvat vaikutukset pitkalla tahtaimella puhuvat puolestaan.
Aitini aloitti Zone ruokavalion ensin ihan kokeilumielella noin 7 vuotta sitten (ylipainoa oli lahemmas 20kg, korkeat kolesteroliarvot, verenpainetauti) ja jo hyvin lyhyen ajan jalkeen huomasi etta ruokavaliosta saatu hyva olo oli niin mahtava ettei enaa kyennyt palaamaan vanhoihin tapohin.Taman lisaksi paino putosi tasaisesti ilman nalkaa. Tallahetkella aiti on kiinteampi ja hoikempi kuin 3-kymppisena, verenpaine hallinnassa ja tyopaikkalaakarikin hammasteli mahtavia veriarvoja. Ikaa 60 ja yhtaan harmaata hiustakaan ei nay, ja iho on yhta kimmoisa kuin monella 15 vuotta nuoremmalla.Aiti sanoo etta kaikki tama on Zonen ansiota! Eli KYLLA voin elavan esimerkin nahneena suositelle kyseista metodia. Itsea hieman Zonessa hairitsi ruokavalion kaytannon toteuttamisen hankaluus , ainakin aluksi. Esim valipaloilla oli vaikeaa syoda hiilareita, proteiineja ja rasvaa yhta aikaa. Mutta kaikki on itsesta kiinni. Taidanpa minakin taas kaivaa kaapista kirjan esiin , jos siita saisi taas uutta potkua jumittuneeseen paidonpudotukseen :)
 
Moroshka
Kiitos! Onko siinä kirjassa juuri ne esimerkit aterioista? Olen netitsä löytänyt paljon teoriaa Zone:sta mutta juuri sen toteuttaminen omassa elämässä.. Nyt ainakin jättäny oon valkoiset jauhot pois ja kristallisokerin sekä valkopastan ja perunan. Kyllä energian saan ruuasta silti ihan hyvin en oo nälkäinen ja pirteämpi oon kyllä!
 

Yhteistyössä