Zumenon alkionsiirtoon valmistautuessa, kokemusta???

Huomenta!!

2. alkionsiirto suunnitteilla elokuussa ja siihen valmistavana lääkityksenä määrätty Zumenon. Onko kokemuksia ???? Haittavaikutuksia ???
Pharmacasta lueskelin lääkkeestä tarkemmin ja siellä mainittiin Piiiiitkä lista haittavaikutuksia... Vasta-aiheena lääkkeen käytölle oli raskaus?!?!? Kuitenkin TAYS:n ohjeissa kehotetaan mahdollisen positiivisen testin jälkeen jatkamaan käyttöä 14 vrk. Ilmeisesti lääke on alunperin tarkoitettu estrogeenikorvaushoidoksi esim. menopaussista kärsiville.

Onko muita alkion siirtoon elokuussa menossa Taysiin???

Hellepäivää, Mariska75
 
Moi Mariska!
Mulla oli tuo Zumenon + Lugesteron kahdessa PAS;ssa. Hyvin tehosi, kohdun limakalvo kasvoi hyvin eikä mitään sivuvaikutuksia ollut. Mainittakoon että IVF;n lääkkeistä (Puregon, Orgalutran + Pregnyl) sivuoireita oli vaikka kuinka. Myös Clomifenista aikanaan sain sivuoireita.
Toisesta PAS;ta tulin raskaaksi ja Zumenon + Lugesteron jatkuivat sitten raskausviikolle 10 asti ja lopetettiin asteittain vaähentämällä.
Onnea matkaan!
Anni ja PAS-tyttö 1kk :heart:
 
Huomenta!
Anni77 Kiitoksia tiedoista! Jotenkin aina nämä onnistuneet kokemukset aina rauhoittavat ja valavat luottamusta!!!
Minulla myös zumenonin lisäksi lugesteron määrätty. IVF:n läkkeistä (mulla käytössä oli primolut, synarela ja gonal-F) oireita oli tosi paljon. Ja pelkäsinkin nyt että zumenon tekee taas meikäläisestä kunnon hormonihirviön!!! =)
Aika yllättävää että zumenonin käyttöä jatketaan noinkin kauan.
Jännittävät ajat on meneillään ja toiveet on korkealla!!!

Onnea tarvitaan, kiitos!

Mariska75
 
Mariska75, itse aloitin juuri Zumenonit myös ja minulle tuli niistä oireita. Pahoinvointia ja hengenahdistusta jokaisen lääkkeen oton jälkeen, toki oireet ovat nyt lieventyneet tai sitten minä olen jo niihin tottunut. Olen astmaatikko joten hengenahditus tuntui aluksi todella kamalalta ja olin jo valmis lopettamaan Zumenonin käytön (2 päivän päästä), mutta täällä sitä sinnitellään..minulla tuli myös primolut ja synarelasta oireita joten melkein osasin odottaa tätä. Tsemppiä!
 
Nyt olo vaikuttaa siltä että huomenna olisi se kp 1 eli zumenonit pitäisi aloitella. Saattaa olla että ainakin noi hengenahdistus oireet johtuu perussairaudestasi kuunlilja, ainakaan yleisiin haittavaikutuksiin se ei pharmacan mukaan kuulunut.

Tsemppiä sinullekkin kuunlilja, toivotaan että tärppää!!!!!
 
Heippa! Minä olen menossa alkionsiirtoon Taysiin elo-syyskuun tienoilla! :wave:
En vielä tiedä tarkkaa aikaa koska kuukautiset ei ole vieläkään alkanut. Eka tuoresiirto takana ja plussasin mutta kesken meni. Nyt odottelen siis menkkoja. Sitten olis tiedossa lääkkeellinen PAS eli nuo Zumenonit ja Luget.
Luulin jo että menkat olisi alkaneet kun näytti siltä eilen mutta ei. Niitähän aletaan varmaan (Zumenoneja) syömään vasta kun alkaa kunnon vuoto...
 
Juu tällä kertaa oikein odottelemalla odotti tädin tuloa!!! Eli tänä aamuna alotin nyt sitten Zumenonit... Eli sivuvaikutukset saan varmasti tuta piakkoin ihan itse...!!! :eek:
AngelinaToukokuussa tehtiin kanssa tuoresiirto, mutta negaa näytti silloin testi, eli samassa jamassa ollaan!!! Ilm. hyvin samalla aikataululla ollaan liikenteessä. Taysiin olen myös menossa! :D
 
Tarkistin vielä, Zumenonin lääkepakkauksen ohjeissa oli todellakin lista sairauksista joita lääke voi pahentaa ja astma oli siellä, eli ei välttämättä tule kaikille. Ja ainakin minua lääke väsyttää ja mielialat ovat taas kohdallaan... :LOL:
 
Heippa pitkästä aikaa! Mulla jatkuu zumet ja luget viikolle 12 saakka ja sitten viikkoa pienenellään annosta ja lopetetaan kokonaan. Aloitin zumet kp2 vaikka yleensä aloitetaan kp1 ja menkat oli tosi niukat ettet ihmettele. Mulla ei oireita lääkkeistä muuta kun kauhea turvotus ja väsymys, mutta toisaalta alkuraskaudessa voi olla myös tosi turpea olo. Onnea tytöt hoitoihin!
hh+känkkis 10+6
 
Mariska75 Mulla kans alkoi tänään menkat! Ja aloitin Zumenonit! Meillähän on ihan sama aikataulu :LOL: Eka lääkäri mulla on 20.päivä.
Kylläpäs nuo luget ja zumet jatkuu pitkään...Mulla tosiaan näyttää menkat vähän niukilta. Yleensä kp1 on hirveä vuoto mut nyt aika niukkaa. Veristä on mutta niukemmin tulee. Kivut, ne on kyllä tavallista kovemmat. Mahakin on turvonnut kun potkupallo ja alaselkää särkee. Toivottavasti nämä kivut ei kestä kauaa.
Onnea Hormonihirviölle odotukseen :heart: !!
Aloitetaanko luget missä vaiheessa kiertoa? Eihän niitä vielä tarvita? Mulla lääkäri kp11 niin siellä kai saan tietoa koska alkaa...
 
Kiitos Angelina! Mutta varovaisena menen perjantaina np-ultraan jos sitten uskaltaisi iloita.
Lugeista mulla alkoi luget 2 päivää ennen siirtoa eli samana päivänä kun lääkäri katsoi että kaikki on ok. Siirto tehdään yleensä kp17-18 siis aika myöhään. Kannattaa ottaa luget suun kautta siirtoon saakka, kivempi sitten ettei valu mömmöt siihen pöydälle :LOL: Ja niin nytkin olen ottanut ei vaan peppu kestänyt enää pikkarisuojia näillä helteillä. Lugeista vielä että lääkkeellisessä passissa luget jatkuu 12 viikolle saakka ja ilman lääkkeitä luget saa lopettaa ekan ultran jälkeen siis jotain 7 viikolla. Paljon helpompi siis toi lääkkeetön pas. Onnea tytöt! Tulen vielä kurkkimaan kuinka piinaaminen sujuu =)
 
Mulle lääkäri sanoi, että luget ehdottomasti otettava alakautta, sillä suoliston kautta kulkiessaan niiden vaikutus kohdun limakalvolle ei ole sama... Onkohan tuossa paikkakuntakohtaisia eroja??? Voi jee, kyl ne vaan on aika ikäviä, ku sidettä saa pitää.
Mulla luget aloitettiin ko viime torstaina, ja huomenna on siirtopäivä. Eli mulla aloitettiin siis 6 päivää ennen siirtoa nuo luget.
 
Eri käytäntöjä näkyy olevan. Minulla lääk. PAS:n yhteydessä hormonit jatkui rv 10 asti. (TYKS)

Siirtoa kommentoisin sen verran että lääkkeellisessä PAS:ssa ei kiertopäivällä ole merkitystä, ainoastaan kohdun limakalvon paksuudella.

Itselläni eka PAS tehtiin kp 21 ja toka kp 13.
Ekassa PAS:ssa minulla oli aluksi Estradot-laastari joka ei tehonnut ja vaihdettiin Zumenoniin.
Minulla molemmat PAS:t olleet lääkkeellisiä ja tehty peräkkäisiin kiertoihin.
 
Angelina Mulla ultra kanssa 20.8.!!!! Taidetaan olla PAS:ssa samaan aikaan!!!
Hormonihirviö Mulle annettiin ohjeet kanssa et Luget alakautta. Mut vasta sit ekan ultran jälkee katotaan et koska ne alotetaan.

Pientä orastavaa päänsärkyä havaittavissa, olettaisin johtuvan zumenonista, koska muuten tosi harvoin päänsärkyä.

Anni77 Mulla alustavasti suunniteltu PAS viikolle 35 kp 19 tai 21.
Ulpulummukka Peukkuja siirtoon!!!!!!!

Elämme jännittäviä aikoja!!!!!
 
Löysin tälläisen vanhan ketjun :)

Onko muille zumenonin käyttäjille tullut pääkipua? Mulla ollut jo kolmatta päivää pääkipeenä :/ samoin väsymystä on ilmassa.... Millaisilla annostuksilla teille on lääkemäärätty? Mulla on 3 tab. päivässä
 

Yhteistyössä