Hakutulokset

  1. M

    Hatunnosto erityislasten vanhemmille!

    Te olette kyllä arjen sankareita! Tätä jäin pohtimaan kun tänään yhdellä lautalla oli saksalainen äiti kolmen lapsensa kanssa, nuorin ehkä neljä, vanhin korkeintaan kolmasluokkalainen. Keskimmäinen oli ulkoisesti tavallisen näköinen noin kuusivuotias poika. Hänellä oli joku kiukkuhepuli koko...
  2. M

    Ovulaatiotestistä

    Ovulaatiotestihän näyttää munasolun irtoamisen aiheuttavan hormoonin veressä. Jos siis näen testissä haaleat viivat (eli hormoonia on vasta tai enää vähän) voiko munasolu teoriassa jo olla lähtenyt liikenteeseen ja hedelmöittynyt? Eli voiko ovistestiin tulla viivoja samaan aikaan kun munasolu on...
  3. M

    Huuto.net ja Aijaa, apuja kaivataan...

    En tajua miten Huutiksessa saa ladatut kuvat isolla ilmoituksen viestikenttään. Minä en saa aikaiseksi mitään muuta kuin joko href-koodilla pienen thumbnailkuvan ilmoitukseen tai sitten linkkejä jotka näkyvät pelkkänä tekstinä. Missä vika? href:in kopioin html-koodiin. Voiko tämä johtua...
  4. M

    Parhaat "älä tee näin" jutut lasten kanssa

    Tikahduin viimeyönä "Älä tee näin" -ketjusta täällä, ja siitä inspiroituneena: Jaa parhaat Älä kokeile tätä kotona -vinkkisi jotka olet oppinut lasten kanssa. Omani tässä: - Älä kävele pienen vauvan kanssa pimeässä liian läheltä ovenkarmia. Etenkään jos olet menossa seuraavana päivänä...
  5. M

    Voiko ADHD "puhjeta" aikuisena?

    Onko tarkkavaisuuhäiriö aina jo lapsena esille tulevaa? Olen miettinyt tätä sekä itseni että veljen kohdalla. Veli oli lapsena normaalisti vilkas mutta ei silmiinpitävän keskittymishäiriöinen, lukemaan oppimisessa vaikeuksia ja lievä lukihäiriö näyttäisi olevan, lukihäiriö myös äidillämme ja...
  6. M

    Sekundäärinen lapsettomuus

    Onko palstailijoilla kokemusta hyvistä lapsettomuusklinikoista tai julkisen puolen hoidosta pääkaupunkiseudulla? Missä vaiheessa itse menisit tutkimuksiin jos ikää olisi 35 vee ja toista lasta yritetty 8 kk tuloksetta? Tiedän että haikara usein kaartelee etenkin tämän ikäisillä, mutta olen...
  7. M

    Saako lasta nostaa noin

    Kinaamme jatkuvasti miehen kanssa kun hänellä on tapana nostaa vähän alle parivuotiasta lasta alas esim. pöydältä yhdestä kädestä roikottaen, välillä aika reippainkin ottein jos lapsi on ollut pahanteossa. Minusta ei ole hyvä idea, pieni painaa paljon suhteessa hentoon olkaniveleen, pelkään että...
  8. M

    Minkä ikäisenä lapsesi oppi syömään lusikalla / haarukalla itse?

    Meidän veikkonen täyttää elokuussa 2 eikä lusikkahommat suju yhtään. Nyt juuri on vähän rauhallisempi kausi niin ettei lautanen lennä heti kaaressa kun silmä välttää, mutta lusikka ei vaan tahdo mennä suuhun oikein päin tai ylipäätään suuhun. On syönyt kiinteitä 4 kk iästä ja sormiruokaillut...
  9. M

    Raskausoireet vs. menkkaoireet

    Voi hemmetin hemmetti. Onpahan stressaavaa kun joka kuukausi saa kuulostella että jokohan ois tärpännyt. Nytkin ihan samanlaisia oireita kuin esikoisen raskaudesta. Tuolloin en pitkään aikaan tajunnut raskautta ja viimeiseen asti luulin että kohta ne menkat alkaa kun on niin sellanen olo, menkat...
  10. M

    Masennuslääkket ja raskaus

    Onko raskausaikana masennuslääkkeitä syöneitä paikalla? Sairastuin masennukseen ja neuroottiseen ahdistushäiriöön raskausaikana. Kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen sain lääkityksen joka paransi oloani nopeasti. Puoli vuotta lääkityksen aloittamisen jälkeen olin jälleen oma itseni. Vauvasta...
  11. M

    Taaperot ja musisointi

    Mitenkäs teillä lapset tykkää musiikkihommista? Meillä tuo 1 v. 9 kk. poika on hämmästyttänyt ja herättänyt hilpeyttä esimerkiksi näin: - Hyräilen laulua ilman sanoja. Lapsi alkaa laulaa samaa laulua sanojen kanssa ja ihan oikealla sävelellä. - Autossa kuunnellaan Van Halenia. Poika...
  12. M

    Uhmikset, kai niille saa jo vähän nauraa :D

    Minkäslaista menoa teillä? Meillä on perussärmän lisäksi alkanut uhma nostaa päätään, poika täyttää 1 v. 10 kk ensi viikolla. Kaikki on kokoajan lähtökohtaisesti "EI!" Tänään ajettiin mökiltä, oli kieltäytynyt välipalasta ennen lähtöä, sitten puolen tunnin ajon jälkeen alkoi olla ihan että...
  13. M

    Arkisista arkisinta: Sillireseptiä kaivataan

    Netti on väärällään suolasillireseptejä, mutta meidän kaupassa olikin tuoretta silliä myynnissä. Mulla on kaksi kokonaista kalaa, päät oli vain leikattu pois. Mitä noista voisi tehdä jos ei halua ruveta fileoimaan ja suolaamaan? Uunissa jotain?
  14. M

    Sektion jälkeen raskaaksi? Entä muu toipuminen?

    Sektiossa olleet: Onko teillä ollut vaikeuksia tulla uudestaan raskaaksi? Entä miten kroppa on toipunut leikkauksesta? Meillä ensimmäinen lapsi tuli suoraan sanottuna puolivahingossa, mutta kakkosta ei kuulu millään. Epäilen että sektiohaava vaikeuttaa munasolun kiinnittymistä, oletteko...
  15. M

    Hauskimmat jutut joita taaperonne ovat sanoneet :D

    Millaisia hulvattomuuksia puhumaan opettelevat ihan pienet ipananne ovat laukoneet? Tässä meidän pojan (nyt 1 v. 9 kk) helmiä: 1 v. 6 kk Vaati aina heti aamusta: "Munaa (eli musaa), rokkii, hevii." Jos ei heti tullut, lisäsi painokkaasti: "HEVI-Ä!" Isi oli pissalla. Yhtäkkiä viereen...

Yhteistyössä