Hakutulokset

  1. Pusuapina

    Lapsen outo silmävaiva... Mikä tää niinku on? *kuva*

    Keskiviikkona lapsen alaluomeen kehitty tollanen pieni finninoloinen paukama... Tähän päivään mennessä paukama on kaksinkertaistunut ja silmänalunen on alkanut punoittaa. Näyttää kuin olis köniinsä saanut, mutta kyllä se tuon paukaman jäljissä tuo tumma silmänalus tuli :D Kertokaa viisaat...
  2. Pusuapina

    Aaargh! Silmälasit hajos... kysymys

    Ihan kiva, hengettömät katkes tosta keskeltä ja mulla on nyt kätevästi kaks erillistä linssi-sanka-yhdistelmää... :headwall: Onneks näkö on vaan lähes -5 kummassakin silmässä. Toiseks onneks löysin kaappien kätköistä vielä piilareita että voi ihmisten ilmoille lähteä törmäilemättä :kieh...
  3. Pusuapina

    Viuhahtava Intiaani!

    Sinulle on... Postia! :wave:
  4. Pusuapina

    Painontarkkailua by Minä =)

    Jospa tällainen "julkinen" hoikistumisyritys vähän vauhdittais edistymisessä :xmas: Eli huhtikuun puolivälissä rupesin kokeilemaan South Beach dieettiä, kirja oli lojunut hyllyssä jo muutaman vuoden... http://karppaus.info/wiki/index.php?title=South_Beach_Diet Lähtölukemat oli 82,3kg. Se...
  5. Pusuapina

    Silmien rähmäisyys...

    Pojalla (9kk) on pari päivää molemmat silmät rähmineet paljon. Sellaista kirkkaan keltaista rähmää saa koko ajan olla pyyhkimässä pois ja siitähän meidän pikkumies ei pidä sitten ollenkaan :whistle: Vauvelilla on ollut vajaa kaksi viikkoa yskää ja nuhaa, nyt ovat kuitenkin helpottamassa...
  6. Pusuapina

    Mikä hyppykiikku on...

    ... englanniks?
  7. Pusuapina

    Vauvan vaatteiden pesuaineesta...

    Nyt on kone täynnä vauvan pyykkiä ja huomasin että se oikea pesuaine on lopussa ja rahaa noin 0 euroa. MiniRiskin jauhe oli just sopivaa, mutta sitä ei ole nyt enää käytettävissä. Luulin että Omo Sensitiven nestemäistä ainetta on vielä jäljellä mutta just huomasin että sepä onkin loppu ja...
  8. Pusuapina

    Vettä 3kk ikäiselle?

    Meidän poika täyttää seuraavana sunnuntaina 3kk. Ollaan tänään lähdössä viettämään vappua isompaan kaupunkiin, siis ihan kiertelemään ja katselemaan ja nyt huolettaakin se että jos tulee kovin kuuma päivä niin voiko vauvalle antaa edes tilkan keitettyä vettä janoon? Kun siellä en oikein voi...
  9. Pusuapina

    Sittenkin nimiäiset eikä ristiäiset?

    Mies nyt sano sitten että minä saan pojan ristiäiset, mutta hän haluaa että poika eroaa kirkosta seuraavana päivänä. Mitä järkeä koko touhussa sitten on?! Ei ole paljon fiilistä järjestää koko juhlia. En ole mikään himouskovainen, eli minäkö tässä nyt sitten olen tyhmä kun haluan tollaset...
  10. Pusuapina

    Raskausmyrkytys...

    Mut on huomiseks kutsuttu äitiyspolille tutkittavaks raskausmyrkytyksen takia. Sanoivat että varaa ainakin kaks tuntia. Oletan siis ettei mun tarvitse jäädä sinne... Mutta onko sekin mahdollista että joko käynnistävät piakkoin jos tilanne tarpeeks paha tai käskevät jäädä sinne muuten...
  11. Pusuapina

    Ehkäisyruiskeen jälkeen...

    Odotan tässä viimeisilläni esikoista, pikkuhiljaa alkaa miettiä noita raskauden jälkeisiä juttuja... Eli jos onni on niin imetän mahdollisimman pitkään, ja siihen katsoen pitäis valita ehkäisy... Äsken netistä tutkiskelin vaitoehtoja ja törmäsin siellä tälläseen ruiske-vaihtoehtoon. En tiedä...
  12. Pusuapina

    Lapsiveden tihkuminen

    Pystyykö sen jotenkin itekseen erottamaan että onko tihuttelu lapsivettä vai vaan todella litkua valkovuotoa? Tiedän että loppuraskaudessa vuoto voi olla todella vetistä, mutta kun siitä tihkumisestakin varotellaan... Ja liittyykö siihen veden tihkumiseen supistuksia tai muita kipuja? Mulla ei...
  13. Pusuapina

    TAYS:in synnytysvalmennus

    Hei kaikki, varsinkin te jotka olette muualta kuin Tampereelta, mutta teillä on synnytysvalmennus TAYSissa... Kun oli tämä tehy-juttu niin terkka sanoi että kaikki synnytysvalmennukset on peruttu. Oletan että nyt ne toimii taas... Luin tässä sitten niiden nettisivuilta että sinne...
  14. Pusuapina

    Äitiysavustuksen saaminen

    Miten on, kun oon luullut että kaikenlaisen rahallisen ja pakkauksen muodossa tulevan avustuksen saaminen kelalta vaatii lääkärissä käynnin ja jonkinlaisen lääkärin todistuksen... ? Nyt kun luin neuvolasta saatua 'Meille tulee vauva' - opasta, niin siellä lukee että "Äitiysavustuksen saaminen...
  15. Pusuapina

    Onko ihan normia että raskauden edetessä...

    .. testi näyttää haaleampaa viivaa? Plussasin apteekin testillä 11.6. ja tumma selkeä viiva tuli lähes heti. Nyt on neuvolassa käyty (2.7.) ja ultrat varattu 12 viikolle... Sitten tänään keksin kokeilla yhtä käyttämätöntä apteekin testiä. Se näyttää hyvin hyvin hyvin haaleaa viivaa, aivan...
  16. Pusuapina

    Ekan ultran ajankohta?

    Semmoista ihmettelen kun teidän muiden juttuja luen kun teillä ekat ultrat on ollu niin hirveän aikasin, 6-9 viikon aikana. Oon ymmärtänyt että suurin osa käy yksityisellä aiemmin, mutta koska teillä yleensä on ensimmäinen neuvolan antama ultra? Mulle eka on varattu 13. viikolle. Eikö...
  17. Pusuapina

    oireista ei tietoakaan..?

    Tällä hetkellä kp 37, tän aamuinen testi näytti aconilla vahvempaa haamua kuin perjantainen. Kuukautiset aina olleet säännölliset (n. 30kp). Kaikki puhuu hyvän asian puolesta, mutta pitäiskö olla jotain oireita? Mulla ei ole kertakaikkiaan mitään, tai sitten en vain osaa tulkita niitä...
  18. Pusuapina

    Hammaslääkäristä...

    Oon tänään menossa hammaslääkäriin, luultavammin puuduttavat. Ja tänään on kp 37 ja aconin testi näytti vahvempaa viivaa ku perjantaina, kp 34. Sellanen tyhmä kysymys tuli mieleen että vaikuttaako tänään tehtävä puudutus mahdolliseen pikkuoliooni? Tuntuisi jotenkin hätäiseltä mennä...

Yhteistyössä