Hakutulokset

  1. H

    Seuraa tampereelta!

    Hei, seuraa kaipailisivat 36v äiti, 7v poika sekä 7kk vauva. Olisi mukava löytää samanhenkistä seuraa jutusteluun, kahvitteluun, ulkoiluun ym. Päivisin olemme kotona pääasiassa kolmistaan, välillä myös vauvan kanssa kahden! Olisi mukava jos lasten iät jossain määrin kohtaisivat :) Niin ja...
  2. H

    Tampereelta vaunutteluseuraa (Linnainmaa / Leinola)

    Äiti 35v ja poika 3kk etsivät seuraa vaunulenkille (tai miksei kahvillekin) etenkin päiväsaikaan esikoisen ollessa eskarissa! Jospa kaverin kanssa tulisi lähdettyä useammin ulkoilemaan...:)
  3. H

    Tayssissa synnyttäneitä

    Olisiko kellään tallessa käyttäjätunnusta ja salasanaa Moron syntyneet ilmoitusta varten? Onnistuin hukkaamaan omani...
  4. H

    kysymys sokerirasituskokeesta

    Neuvolasta suositeltiin käymään sokerirastuksessa (kuulemma lähes kaikki yli 25v varmuuden vuoksi...) kuitenkin alkoi mietityttää tuo "sokerijuoma", olen nimittäin saanut hiivaongelman kuriin vähentämällä sokereita ruokavaliosta (ei mitään makeaa, mukaan lukien osa hedelmistä jne.) Rasituskoe...
  5. H

    Vertaistukea kaivataan - muita "lepääviä" odottajia (tampereen seudulta)

    Hei! olisi mukava vaihtaa kuulumisia muiden odottajien kanssa, joilla odotusaika on jollain lailla haasteellista. Itselläni liikkuminen haastavaa kipujen takia...pääasiassa tulee vain lepäiltyä. Laskettuaika on lokakuussa!
  6. H

    Viisaammat auttakaa!! kysymys raskausajan syömisestä...

    Osaisiko joku auttaa huolenaiheeseeni, asia liittyy syömiseen ja tarkemmin uunissa valmistettuun kirjoloheen. Olen pitänyt tuota ruokaa ns. turvallisena vaihtoehtona, mutta nyt kauhukseni luin jostain, ettei uunissa valmistettaessa kalan lämpötila välttämättä kohoakaan riittävästi (eli 72...
  7. H

    kokemuksia maitohappobakteereista (gynolact tai vatsaava)

    Olen kärsinyt sitkeästä hiivasta nyt raskausaikana ja päätin kokeilla hiivakuurin jälkeen (suun kautta nautittavien lisäksi) emättimeen laitettavia maitohappobakteereita (gynolact, joita mainostetaan äitiyskortissa)! Onko muilla kokemuksia, että näiden käyttö lisäisi valkovuotoa / onko ollut...
  8. H

    5-vuotiaan puhe

    Puhuuko muiden juuri viisi vuotta täyttäneet vielä minä ja sinä vai sanovatko kaikki jo "mä" ja "sä"? Meillä pian 5v täyttävä poika, joka puhuu aina "minulla on.." ja "sinä olet.." jne. Itse käytän aina mun ja sun ja jotenkin kuullostaa kauhean virallisesta, kun poika aina sanoo minun (ei tosin...
  9. H

    maidoton ruokavalio

    Huolettaa nyt lähinnä riittävä kalsiumin saanti näin odotusaikana. Onko esim. kaurajuoma sallittu näin odotusaikana (sisältää kalsiumtrifosfaattia ym. aineita joita ei "oikeassa"maidossa ole)? ainakin olen ymmärtänyt ettei soija tuotteita suuressa määrin suositella...tietysti on olemassa...
  10. H

    3-vuotias ikiliikkuja

    Meidän kolmevuotias poika on nykyään aivan mahdoton kyselijä ja juttelija, ei malttaisi olla hiljaa lainkaan. Ja kysellessä hän kiertelee ja kaartelee ympäri huonetta (kiertää esim. olohuoneen pöytää), ei malttaisi olla lainkaan paikalla. Toki jaksaa välillä istuakin ja keskittyy...
  11. H

    Tampereelta leikkikaveria 3v pojalle

    Kolmevuotias kaipailisi leikkikaveria, vaikkapa puistoseuraa koillis tampereella! Olisi kiva, jos pojalla olisi vaikkapa aina silloin tällöin ikäisensä leikkikaveri :)
  12. H

    Tampere ja Leinolan/Linnainmaan alue

    Koitanpa nyt tätä kautta kysellä, löytyisikö tältä alueelta leikkikaveria 3v pojalle? Päiväisin on ihana hoitopaikka, mutta siellä ei oikein ikäisiä kavreita joiden kanssa harjoitella leikkimistä...
  13. H

    3v:n piitäminen

    Piirtääkö kaikki kolme vuotiaat jo ihmishahmon (pääjalkaisen tms.)? Meillä poika kun vasta piirtelee ympyröitä sekä viivoja, irrottelee kyllä kynääkin välillä, mutta ihmishahmosta ei ole hajuakaan...eikä mitenkään tosi innokas ole kyllä piirtämäänkään!
  14. H

    3v:n leikkimisestä

    Huolestuttaa kun meidän juuri 3v poika ei kuulemma hoidossa osaa vielä leikkiä toisten kanssa. Aloitti tammikuussa hoitopaikassaan ja aluksi oli sellaista riehumista ja toisten päälle menemistä, nyt ei sitten leikkitaidot ole siitä kohentuneet, eli ei oikein ota kontaktia "fiksusti" toisiin...
  15. H

    jalkojen hikoilu ja palelu

    on muodostunut ongelmaksi...aiemmin en ole niinkään huomannut, mutta nyt jalat tuntuvat jatkuvasti ns. kylmän nihkeiltä (vaikka lisää esim. villasukat). Todella kiusallista, onko muilla samaa vaivaa? Luulen siis tuon nihkeyden ja palelun johtuvan hikoilusta, sukat siis kostuvat ja tämän jälkeen...
  16. H

    sydämen läppävika

    onko kenelläkään todettu ns. hiippaläppä vikaa? Tarkoittanee ymmärtääkseni jotain sivuäänen/vuodon tapaista...onko teille annettu ohjeita antibioottien erityisestä käytöstä tietyissä tilanteissa? Olen kuitenkin käsittänyt että kyseinen vaiva on aika yleinen, eikä kaikki edes tiedä omaavansa sitä.
  17. H

    kilostop

    käyttääkö kukaan? Miten noita pillereitä otetaan, onko ajalla /ajankohdalla väliä? Pakkauksessa kun ei ollut muutakuin 1-2 pilleriä per päivä...
  18. H

    Siisti taapero

    Onko muilla taaperoilla vastaavaa, meillä kun poika (n.2v) on alkanut ruokailussa vaatia, että suuta pyyhitään jatkuvasti puhtaaksi? Siis heti kun hiukan ruokaa menee ohi suun. Onko muilla olllut tällaisia "siisteyskausia"?
  19. H

    kysymys hiustenleikkuusta

    Koska taaperoltanne on leikattu ensimmäisen kerran hiuksia? Meillä poika reilun puolitoistavuotta ja nyt alkaa tukka olla leikkauksen tarpeessa. Mietin vain kun kyseessä on tuollainen "ikiliikkuja", mitenköhän mahtaa onnistua? Oletteko leikanneet itse vai vieneet parturille? Jotenkin tuo...
  20. H

    taapero ja hammastahna

    Minkä ikäisenä olette pesseet taaperoiden hampaat hammastahnalla? Tuli vain yhtäkkiä mieleen, että poika jo 1v5kk, ja vedellä edelleen pestään...meillä ei ole vielä tuota 1v. hammastarkastusta ollut, se on vasta kuukauden päästä!

Yhteistyössä