Hakutulokset

  1. M

    Mikä menee väärin, vai eikö ole tarpeeksi tunteja vuorokaudessa?

    Kertokaas nyt, missä kohti menee pieleen? Lapset syövät aamupalan, kävelee kouluun pikkuisen vajaa 2km, paitsi kovalla pakkasella viedään. Koulusta tuleevat kävellen/pyörällä/potkurilla kotiin, syövät välipalan ja tekee läksyt. Tunnin verran siinä sitten keskimäärin jää leikki aikaa, kunnes...
  2. M

    Kilpirauhasen liikatoiminta

    Hei! Tyttärelläni 8v todettiin kilpirauhasen liikatoiminta, Basedowista puhuu lääkärit. Mistään en löydä ketään, kenellä olisi jotain omakohtaista kokemusta siitä, mitä nyt tapahtuu. Miten lääkitys, aiheuttaako sivuoireita ym ym. Kaipaisin kovin jonkun muun, kuin lääkärin tai Wikipedian...
  3. M

    Basedow

    Olisko kellään kokemusta / tietämystä basedowin lääkityksestä ja sen sivuoireista?
  4. M

    Miten saisin lapsen agressiivisuuden purettua?

    Neitonen 7v on rauhallinen ja kiltti lapsi. Mutta suuttuessaan muuttuu agressiiviseksi ja näyttää menettävän hallinnan. Eihän tietenkään tuon ikäisellä vielä täydellistä itsekuria ole, mutta järkeä täytyisi olla ettei saa lyödä. En ole muilla lapsillani kohdannut ihan näin suurena tätä...
  5. M

    Vieläkö tästä noustaan?

    Lahjat lapsille saatu. Aikuisille pienet paketit myös. Ruoka valmistelut aloitettu, eli pitäisi olla jo joulu-olokin.. Sitten sairastellaan taas. Kiukutellaan ja valvotaan. Sinne meni joulun odotus, pipareineen ja herkkuineen. Äiti on valmis suljetulle, ei jaksa enää. Rintaa...
  6. M

    Kortisonin maku oksettaa lasta

    Oisko kellään kokemuksia kortisonin maun peittämisestä? Kun minun täytyy saada pojalle 1v menemään murskattuna 1 tabletti prednison kortisonia päivässä, mutta tuo oksentaa kun maistaa sen...
  7. M

    Hyi hemmetti kun säikäytti lääkärissä

    Menin 1veen kanssa aamulla päivystykseen, kun enteron jälkeen yskinyt jo viikon. Paheni vain ja viime yönä ei enää nukuttu ollenkaan. Tää kuuntelee ja kokeilee ja painelee... Hmmmmmm, juuuuu, ahaa joooo, kuuluu vaan.. Keuhkokuume, hmmmm, ehkä..... Voi saakeli kun jysähti sydän. Sit tää...
  8. M

    Sinkkivoidetta enteron aiheuttamaan ihottumaan?

    Hei onko teillä kenelläkään tietoutta asiasta? Kun pähkäiltiin että miten tuon pienen oloa voisi helpottaa, niin sinkki tuli mieleen. Kun vesirokossa se oli tosi hyvä apu, mutta tässähän ei tule vesirakkuloita, vaan tuo iho on ihan rosoinen näppylää täynnä.
  9. M

    Kamala kun ei meinaa jaksaa tätä sairastamista

    Kauhujen syksy ollut. Ison perheen "kirous" etten sanoisi.. Kun on Flunssaa, enteroa, influenssaa, angiinaa... Kaikilla lapsilla jotain. Tähän iltaan asti olen kiittänyt yläkertaa, että pienin on päässyt helpoimmalla. Pelkkä flunssa, mutta nyt sitten rankaisikin kunnolla. Enterorokko...
  10. M

    Motivaatio lopahti, mitäs nyt?

    Huh. Kotihommat vasta puolitiessä ja ei jaksa :headwall: Pitäisi pitäisi pitäisi pitäisi, mutta ei. Puhdasta pyykkiä Likaista pyykkiä Märkää pyykkiä Huonekalujen siirtelyä Imurointia Luuttuamista RUOKA??!!!! Ei säteile päässä ei : /
  11. M

    Kun elämä näyttää kauheimpia puolia

    Aikaa on vierähtänyt jo tovi siitä, kun viimeksi uskalsin hymyillä. Olen elänyt pelonsekaiset tunteet päälimmäisinä, vaikka kulissit kertoo muuta. Kuinka voisin enää selvitä voittajana, ruokakaan ei ole enää aikoihin pysynyt sisällä. Lasten takia on oltava vahva. On jaksettava mennä tunti...
  12. M

    "Activia auttaa" *piiiiiiiiiiiip*

    :laugh: :laugh: Ostettiinpas activiaa.... Arveltiin että kesän jälkeen vois koittaa saada taas rytmit myös ruokailussa kohdalleen. Noh, ei muuten osteta enää ikinä :D Onneksi talossamme on kaksi vessaa.... :kieh:
  13. M

    P'rkleen pyhät

    Ärsyttää!!!!! Minä en tykkää ollenkaan näistä pitemmistä pyhistä, kun tiedän et sillon ukko ottaa viinaa :headwall: Ihan säysee toi on muuten, eikä riehu tms. Mutta sitten ku menee sen tietyn pisteen yli, niin kaava on AINA sama. Ensin tulee kiukuttelu, sitten alkaa vittuilu ja hetken...
  14. M

    Sanokaa nyt että ylireagoin!!!!

    11v likka isällään, oli kaatunu luistellessa ja taittanu nilkkansa. Ilmeisen pahasti, koska tollo oli tajunnu lääkäriin viedä, mutta ei ollu pyytänyt sitten kuvata, vaikka likka ei pysty astumaan... :headwall: Soitin äsken tytölle, niin oli tosi itkuinen ja valitti kipua. Ei ole kuulemma...
  15. M

    IHANA mies apteekissa!

    Uskomatonta huomata, että ritarillisuus ei ole kadonnut vielä ihan kokonaan.. Olin apteekissa kitisevän 4kk vauvan, väsyneen ja yskivän 4veen ja sairaan ja heikon 7veen kanssa. jonotimme vuoroamme resepti nipun kanssa. Lapset itkivät hiljaa, ymmärsivät kyllä että pakko on odottaa, mutta...
  16. M

    Taas likka tuli itkien koulusta :(

    On se kumma kun ei saada paria poikaa kuriin!! Tässä on joutunut olemaan vanhempiin ja kouluun yhteydessä jo useaan kertaan, kun eskarilainen likka itkee. Koulumatkalla (Taksi ) haukutaan läskiksi yms... Ja kun huutelijat on 3 ja 5 luokkalaiset!! Mihis seuraavaksi sitten otetaan...
  17. M

    Ekaluokkalaisten koko

    Niin ne vaan kasvaa 137cm ja 35 kg Minkä kokoisia muilla ekaluokkalaiset? Kun tuntuu että näitten kaikkien lasten kokoa ihmetellään.. Tuossakin kortissa lukee että on ISO ikäisekseen.
  18. M

    Vesirokon kulku?

    Kun olen nyt googlella ettinyt ja lukenut sen sata eri taudin kulku määritelmää. Sanokaa joku nyt selvällä suomen kielellä niin, että idioottikin tajuaa. Kun ensimmäinen lapsi sai ensimmäisen näppylän toissa päivänä, eilen tuli reilusti lisää ja nyt myös yön aikana rakkuloita ilmaantunut...
  19. M

    Nyt se on sitte näin

    Minä olen loppu. Anteeksi kun sanon, mutta en jaksa. Itketään kaikki täällä. Minä, likka ja poika.
  20. M

    Nasolin ja imetys

    Onko kukaan käyttänyt imetyksen aikana Nasolin nenäsuihketta? Pakkausselosteessa lukee että neuvottele lääkärin kanssa....

Yhteistyössä