Hakutulokset

  1. U

    Kilpirauhasarvot, vaikutus hoitoihin?

    Meillä oli suunnitelmissa 2.IVF:n 1.PAS tähän kiertoon, mutta ilmeisesti alkiot menisivät vain hukkaan tässä tilanteessa: Minulla on thyroxin 0,25 annostuksella 2 tablettia päivässä. Tänään sain uudet tulokset kilpirauhaskokeista ja arvot olivat T4V 13,4 (eli normaali) ja TSH olikin sitten...
  2. U

    Meidän tarinaa (enää en tiedä, mille palstalle kuuluisin...)

    Meillä on lapsi, clomeilla saatu 2006. Menkat jäi synnytyksen jälkeen pois lähes kolmeksi vuodeksi. Erinäisiä terolut ja e-pilleri kuureja niiden käynnistämiseksi, kunnes lopulta sain lähetteen naistentautienpolille. Tutkimuksissa selvisi, että kohtu oli lähes ummessa kiinnikkeitten takia...
  3. U

    GALLUP: Millä annostuksella ja missä vaiheessa luget?

    Aattelin laittaa pystyyn tällaisen kyselyn: missä vaiheessa ja millä annostuksella kelläkin luget alkaa. Lugepakkauksen ohjeessa oli, et ivf:ssä voidaan aloittaa jopa ennen siirtoa. Mietinkin, että vaihteleeko nää aloitusajankohdat klinikan mukaan? Itselläni alkaa luget seuraavana aamuna...
  4. U

    Synarela ja ylimääräinen vuoto???

    Ohjelmassa ivf. Synarelan sumuttelun aloitin 6.8. Menkat tulivat ajallaan 11.8. ja kestivät 5 päivää. Aamulla heräsin alavatsakipuun, aivan kuten yleensäkkin menkkojen alkaessa. Vessassa huomasin, että MINULLA ON TAAS MENKAT! Vuoto on juuri samanlaista kuin yleensä menkkojen aikaan.. Tiistaina...
  5. U

    Suprecur-sumute ja positiivinen raskaustesti?

    Sisältääkö Suprecur-sumute jotain hormoonia tms. joka voi näkyä virheellisesti raskaustestissä positiivisena tuloksena?
  6. U

    Suprecur ja positiivinen raskaustesti?

    Sisältääkö Suprecur-sumute jotain hormoonia tms. joka voi näkyä virheellisesti raskaustestissä positiivisena tuloksena?
  7. U

    Ykstityinen vastaan julkinen?

    Osaisiko joku kertoa plussia ja miinuksia hoidoista yksityisellä? Minkä hintaisia hoidot yksityisellä ovat? Kuuluuko hoitoihin verikokeita? Olemme olleet julkisella hoidoissa (IVF), nyt olen alkanut miettimään siirtymistä yksityiselle. Mietin tätä siirtoa täysin sen takia, että kuvittelen...
  8. U

    Kroppa sekaisin?!?

    Tässä ihmettelen, mitä mun kroppani sekoilee... Meillä oli toukokuussa PAS omaan kiertoon, tuloksena nega ja menkat viikon myöhässä normaalista. Jo pari päivää ennen siirtoa alavatsa oli kipeä, piinistellessä kipu hävisi, mutta jälleen menkkojen aikaan oli alavatsa kipeä. Menkat ohitse, mutta...
  9. U

    Ilmoitus potilasasiamiehellekkö?

    Perjantaista lähtien olen vääntänyt ja kääntänyt tätä asiaa mielessäni. Mieheni on samaa mieltä, kuten useimmat tällä palstalla, että tekisi lääkäristä ilmoituksen ylemmälle taholle.. Kyseessä on siis tämä perjantainen alkionsiirto, jossa alkioiden olinpaikasta ei ole mitään tietoa.. Mietin...
  10. U

    Munatorvet tukossa + PAS luonnolliseen kiertoon

    Vaikee oli otsikoida, mut koitan nyt selittää asian jotenkin ymmärrettävästi ja toivoisin myös kommentteja aiheesta... Tyhmäksi itseni jälleen tuntien :ashamed: Eli taustaa: Meillä ennestään yksi lapsi, Clomi-tyttö -06. Clomit sain yritettyämme lasta 2 vuotta ilman ainoatakaan raskautta...
  11. U

    PP14 nega, peli jo täysin menetetty?

    Pudottakaa minut nyt jo maanpinnalle.. Edelleen yritän toivoa, et jospa sittenkin nega muuttuisi vielä plussaksi.. :( Meidän käskettiin testata aikaisintaan pp16, mutta tein testin pp12 ja pp14, molemmat oli negoja. Tänään on pp15, hiukan on tullut verta lugemössön seassa. Tää peli on...
  12. U

    Siirto eilen, tänään kipuiluja

    Kuten varmaan moni jo tietää, minulle siirrettiin eilen kaksi kyytiläistä. :heart: Tänään olotila ei ole ollut parhain mahdollinen, vihloo alavatsaan vasemmalle puolen. Koko ajan on vasemmalla puolen alavatsalla kipua ja välillä tulee puukolla viiltely-kipuaaltoja. :( Mistäköhän tää...
  13. U

    Oulussa hoidoissa olevia?

    Heippa! :wave: Ajattelin laittaa pinoa pystyyn Oulussa hoidoissa olevien kuulumisista. =) Missä viaheessa hoidot ovat yms. kuulumisia. =) Me olemme hoidoissa Oysissa, 1. IVF kyseessä. Viikon olen nyt piikitellyt, ensi viikolla pitäisi olla punktio ja "istutus." d :) b
  14. U

    0-ultraan piikki mukaan, kumpi?

    Tunnempa itseni jälleen tyhmäksi, olen menossa 0-ultraan ja sinne pyydettiin ottamaan mukaan piikki. Pohdinkin tässä, että kumpikohan noista on sitten se oikea? Löytyy Gonal-F 900 ja Gonal-F 450.
  15. U

    Onko ketään, joka olisi raskautunut ensimmäisestä hoidosta?

    Otsikossahan tuo kysymys jo tulikin, elikkäs löytyykö täältä ketään, joka olisi esim. ensimmäisestä ivf-hoidosta saanut pienen prinssin tai prinsessan? =)
  16. U

    Ketju, jossa kerrotaan lyhenteiden merkitykset?

    Täällä oli joskus ketju, jossa oli kerrottu, mitä tarkoittaa esim. ivf, icsi, yms lapsettomuuteen/hoitoihin liittyvät lyhenteet. Olisiko mahdollista saada ketjua näkyviin/uusi ketju? :flower: Täysin pihalla olen vielä näistä :ashamed:
  17. U

    Oulussa hoidossa olevat?

    Tehdäänkö pinoa Oulussa hoidoissa olevista? =) Me siis Oysissa ollaan.
  18. U

    Korvaako Kela osan lääkkeen hinnasta?

    Katselin Gonal-F:n ja Suprecurin hintoja, mietin, korvaako Kela osan noiden lääkkeiden hinnoista? Jos korvaa, niin minkä verran?
  19. U

    IVF-hoidot edessä, tietoa kaipaisin määrätyistä lääkkeistä yms?

    Emme ole vielä käyneet ivf-hoitajallakaan juttelemassa, eli kaikki on meille vielä täysin uutta ja outoa. Tänään tuli kirje, jossa oli resepti. Reseptissä määrättiin nenäsumute Suprecur 2 x 10g sekä annoskynä Gonal-F. Tahtoisin näin aluksi saada tietoa kyseisistä hormoneista? aiheuttavatko...
  20. U

    Hailuodon rannat?

    Tietäisikö kukaan, missä päin Hailuotoa on parhaat rannat? Tarkoitan eväsretkelle tms. lasten kanssa touhuiluu`?

Yhteistyössä