Hakutulokset

  1. sveasvea

    Jag är en finlandssvensk mamma. Fråga vad som helst! Kysy mitä vain!

    Var inte blyg.
  2. sveasvea

    msn virus?

    jag får flera kontakt inbjudningar varje gång jag loggar in på msn.Addningar eller vad man ska säga. När jag skriver till dom är det robotar, de gör reklam för någon webcam sida och anspelar på sex. Jag blockar dom men de kommer fler hela tiden. Hur kan jag bli av med detta? Kan man på något...
  3. sveasvea

    Kollega som blir mobbad av chefen

    Min kollega blir mobbad av våran chef på jobbet och det jobbigaste är att det känns som chefen "spelar" med folk mot henne. Chefen har sett till att ändra på saker som gör att min kollega får skulden utan att hon är skyldig. Chefen smutskastar (enskilt)min kollega inför annan personal på...
  4. sveasvea

    Kattallergi :(

    Jag och min sambo har 3 katter utav rasen Decon rex, jag hade redan 1 när jag och sambon blev tillsammans. Han blev fäst i katten på en gång och vi bestämde oss ganska snabbt att köpa en till, och nu i höstas blev det även en tredje som vi är fodervärd för, ska ta en kull på hon och sen är hon...
  5. sveasvea

    Miten oppia kävelen korkokengillä?

    Olen lyhyt ja tulee tilaisuus jossa siisti pukeutuminen odotettu. Eli korkokengät hankintava. Mutta miten oppia kävelen niiden kanssa?
  6. sveasvea

    Oletteko jo päättätte miten aiot viettä pääsiäislomien?

    me käytämme loma kotona.
  7. sveasvea

    Jag ville bara säga...

  8. sveasvea

    Mä kysyn nyt ihan suomeks, MITEN MÄ LYHENTÄ FARKUT NIIN ETTÄ SE VANHA SAUMA JÄÄ JO?

    Mä ei käännän se housunlahje vaan haluisin lyhentä se niin että se alkuperäinen sauma jää. Joku neuvot?
  9. sveasvea

    Gillar ni "Dolda liv"?

    Vem är den bästa skådespelaren? Själv tycker jag om Kari, Isabella och den nya.. Ritva eller Cindy hette hon nu igen?
  10. sveasvea

    Om det finns en "SeatCleaner" på toa, använder ni den?

    Ni som svarar nej, varför inte? :)
  11. sveasvea

    Vilket brädspel gillar ni mest?

    Jag själv tycker om Scrabble. Love it :)
  12. sveasvea

    Kollar någon mina mejl i smyg? :o

    Jag har ett hotmail-konto som jag använder från flera datorer. När jag ska logga in på en dator får jag upp varingstexten "untrustable connection". Meddelandet kommer bara på en specifik dator. Är det någon som vill speja på min epost-trafik på den datorn? Lagt in nåt spejarprogram eller dyl...
  13. sveasvea

    Panik med diskmaskin!

    Vår diskmaskin fungerar inte längre. När man sätter på den börjar den bara brumma, men tar inte in vatten. Vi har bara vågat ha igång den så ca 10sekunder. Har även provat att dra ut kontakten och starta igen, men maskinen har "fastnat" i samma program, och det blir samma problem. Hjälp!
  14. sveasvea

    Svårt få pelargoner övervintra?

    Jag har ett större antal pelargoner som fortfarande står ute. Har läst att de är väldigt svåra att få att övervintra o att det är bättre att ta skott/stickligar/kloner av dem nu, sätta skotten/stickligarna/klonerna i jord i småkrukor, låta dom rota sig o så ställa dem svalt i vinter så blir det...
  15. sveasvea

    Vilken är din favoritlåt just nu?

    Bara en låt! :) Just nu älskar jag den här: http://www.youtube.com/watch?v=L8Y2r-o5mQ0
  16. sveasvea

    När vaknade du i morse?

    Jag gick upp runt halv 11, men blev väckt vid 4 och 7.
  17. sveasvea

    Har ni någonsin glömt stiga av bussen lr tåget? :D

    Ja, jag som åkte ett extra stopp i dag :snotty: Märkte det när tåget redan fortsatt vidare :D Jätte pinsamt!
  18. sveasvea

    Hur kändes det när ni fick över 100 vänner på Facebook?

    Och hur många kompisar har ni just nu på fb? :)
  19. sveasvea

    Här är det bästa skämtet :D

    Det var en gång en man och en kvinna som var gifta. Men dom pratade aldrig med varan utan skrev lapar. En gång skrev mannen till sin fru: "Kan du väcka mig klockan 7 i morgon?" Så svarade kvinnan: "Ok". Nästa morgon så vacknade mannen klockan 9. Under kuden fanns det en lapp där det stot...
  20. sveasvea

    G: Hur ofta besöker ni biblan?

    a) varje dag b) några gånger om veckan c) några gånger om månaden d) sällan e) aldrig!

Yhteistyössä