Hakutulokset

  1. S

    Tutista vierottaminen

    Hei. Meillä ois täällä 2vee poika jolta nappasin tutin pois toissapäivänä aamulla. Ekat päiväunet otti 45min ennenkuin nukahti, nukkui saman verran, eli liian vähän. Yöunille nukahti melko helposti, ei tarvinnut edes viereen mennä niinkuin en ennenkään ole mennyt. Eiliset päiväunet meni kans ok...
  2. S

    Mihn asti käytitte

    turvakaukaloa lapsella? Meillä tosi pieni poika (11kk ja 8,5kg), nyt talvivaatteet päällä näyttää vähän ahtaalta mutta kevyemmällä vaatetuksella mahtuu hyvin..
  3. S

    korvakäytäväntulehdus

    Ne joiden tenavalla on ollu niin minkälaisia oireita on ollut. Kun eräs, noh, ei niin suosittu tk-lääkäri päätyi tähän. Oireet on oksentelu, huonounisuus(heräilee yöllä 1-2tunnin välein itkemään), pikkuyskä, huono ruokahalu. Korvakäytävässä kai vähän punaisuutta ja vaikkua.. Ei nuhaa, ei...
  4. S

    vähän epätoivoista mutta..

    onko kellään enää bonakoodeja? Mulla puuttuu vaivaset 6 pistettä...
  5. S

    lihasoseista

    Poika ois nyt 6½kk ja oon kyllä nyt niin unkkelo, eli millä alotan, kana, nauta, possu? Ja miten aloitan, jauhelihan keittämällä ja sit soseuttamalla? vai minkälaista lihaa sen pitää olla? Ja entä kana, minkälaisena sen ostan? Kiitos kaunis
  6. S

    Vanheneeko kananmuna miten nopeaa

    Juu päiväys siis menny tiistaina, mut ei haise kun rikoin ja keltuainen ehjä, voiko olla silti pilalla?
  7. S

    Juu on varmaan tyhmä kysymys mutta..

    nyt kun poika 6kk syö jo vähän soseita niin tohdinko olla pois kotoa jo pitemmän ajan (esim 3h) niin etten oo pumpannu maitoa varalle vaan mies antaa sosetta ja vettä jos poikaa nälättää..?
  8. S

    Pikasia apuja leipurit!!

    HAittaako, teen hannatätejä, kun ohjeessa oli et perunajauhoja 3dl ja mulla oli enää vähän yli kaks, laitoin sen ja lopun korvasin vehniksillä..?:headwall:
  9. S

    Nyt peukut pystyyn!! (turhis)

    Jätettiin tarjous yhdestä talosta ja haluttais se kovin kovasti! Harmitus vaan saadaan tietää vasta viikon päästä että mitä mieltä ovat tarjouksestamme..
  10. S

    ja taas talolaina-asiaa

    1. Jotka on kilpailuttaneet, mitä on op:lla sanottu(onko totta että "nihkeämpiä") 2. Jos ostetaan talo, voiko/kannattaako se ottaa lainan vakuudeksi? 3.Onko kukaan rakentanut hiljattain? Mitä meni noin suuunnilleen neliöltä? paketti vai pitkästä? Kiitos kaikille, kerään vaan tietoa...
  11. S

    Talon rakentamisesta

    Mites toi kilpailuttaminen, kannattaako ettiä joka talomyyjältä paras vaihtoehto ja pyytää tarjous vai suunnitella mieleinen talomalli ja kilpailuttaa sen rakentaminen eri talomyyjillä? Ymmärsköhän kukaan...
  12. S

    ONKO KENELLÄKÄÄN

    rattaita? Jos nyt sais vastauksen. Onko teillä siinä jalkapeite, lämpöpussi vai joku peitto lapsen päällä? mietin tässä mitä ostais vai ostaisko mitään :)
  13. S

    Brionvaunutrattaatlämpöpussiplaaplaa

    Onko teillä rattaissa lämpöpussi vai joku viltti vaan lapsen päällä? Ja käyköhän Brion vaunujen sateensuoja myös ratasosan päälle(joojoo, tän vois itekin kokeilla, mut mä vähän oikasen..) muoks. Entäs jalkapeite? onko se kätsämpi?
  14. S

    millä tavalla teillä oireillut vauvan pissatulehdus?

    siinä se nyt jo tulikin, meillä poika 3kk..
  15. S

    vauvan (meillä 3kk) pissatulehduksesta

    Näkynyt vauvan(meillä 3kk) pissatestin seulonnassa "jotain" ja pyydetty päivystykseen tarkastukseen? onko ollut sit se tulehdus vai jotain muuta? mitä ne pystyy enää päivystyksessä tutkimaan? laitoin tän uudestaan ku äsken kone sekoili niin jos nyt onnistuis..
  16. S

    auttakee, vauva 3kk

    nyt kyllä hermostuttaa. kun poika nukahti aamupäiväunille, niin heräsi 15min päästä itkemään, nukkui taas suunnilleen vartin, kun olin saanut rauhoteltua, niin heräsi taas itkemään, ja siis sellasta huutoa, ei kitinää. Nyt nukkunut sikeästi puolisen untia ja näyttää unet jatkuvan Mutta onko...
  17. S

    äitiyslomasta

    Osaisko joku sanoa milloin kelalta tulee tuet kun palkkaa olen siis saanut 90vrk äitiyslomasta ja se "päättyi" tämän kuun 12.päivä, eli milloin saan kelalta loppukuun tuen? olipas sekavaa..
  18. S

    Auttakaapas tulevaa äitiä :)

    Ihan perusjuttuja mulle kiitos! :) Leikki-ikäisen kanssa ei luult. tule sen suurempia ongelmia käytännön jutuissa, perhepäivähoitaja kun olen, mutta oikea vauva?!?!? apuaa.. Meillä on brion kombit, kovalla kopalla ja äitiyspakkaus, pinnasänky ja itkuhälytin tutulta. Vauvelin la siis 20.2...

Yhteistyössä