Hakutulokset

  1. M

    11-vuotias poika vaihtaa syksyllä koulua, mitä luokkalaisille "lahjaksi"?

    Poika vaihtaa koulua ensi syksynä ja ensi viikolla "juhlivat" pojan lähtöä. Luokassa ilmeisesti jonkinlaiset nyyttärit samalla jonne voi viedä herkkuja jne. Mitä poika voisi viedä luokkakavereille muistoksi? Olisiko ihan tyhmä idea tämmöinen?
  2. M

    Raskaudenaikainen painonnousu, onko paha?

    Nyt menossa viikot 22+4 ja painoa tullut 5,6 kg (paino nyt 72,6 ja pituus 174 cm). Onko paha? Esikoisesta painoin vasta vkoilla 31 tämän verran... Pelkään että näytän loppukesästä melkoiselta maitovalaalta ja joku työntää mut pian takaisin järveen jos rannalle eksyn.
  3. M

    Pitäisi suunnitella pihan laittoa. Mistä nettisivuja auttamaan urakassa?

    Muutettiin joulukuussa ja tässä talossa piha aika huonossa kunnossa. Etupihalla (se suurempi piha) ei ole juurikaan istutuksia ja olemme suunnitelleet ison terassin tekoa sinne. Haluaisin myös kahteen paikkaan tuijia ja jotain muita kasveja. Mutta mitä ja miten? Talon vierustoille pitäisi kanssa...
  4. M

    Nyt keksitte mun mahdolliselle pojalle nimen.

    Esikoinen on Alina ja jos tämä toinen vauva on kans tyttö niin hänestä tulee Elsa. Tykkään vanhahtavista perusnimistä, mutta mikään pojan nimi ei oikein kolahda. Mies tykkää Olavista, minä olen heitellyt ilmaan nimiä: Aatos, Aulis, Sauli, Vilhelm, Aapeli... Silti näistä mikään ei ole ollut...
  5. M

    Sain kutsun kohdunkaulansyöpää ehkäisevään seulontaan. Voinko mennä raskaana?

    Eli voiko tuohon seulontaan osallistua raskaana? Yritin soittaa neuvolaan, mutta täti paikalla vasta maanantaina.
  6. M

    Mistä tietää, että viettää liikaa aikaa palstalla?

    No siitä, että palstalaiset tulee jo uniinkin :) Oon ollut muutama kuukausi sitten Mummeliisan luona. Päivittelin niiden eteistä kun se oli niin sekainen ja siellä roikkui seinillä about sadat kurahousut. :cool: Viime yönä olin jossain huoltsikalla VenakkoMilannan kanssa kahvilla. Mukana oli...
  7. M

    Onko kellään kokemusta Babywelt Montreal -tuplarattaista?

    Tuplien osto viim. kesällä ajankohtaista kun syksyllä syntyy toinen lapsi. Huvikseni googlettelin eri vaunuja ja silmiin osui nuo Babyweltin rattaat, jotka olisi nyt aika hyvässä alessa, mutta merkki täysin tuntematon. Onko jollain nämä rattaat? Mitä mieltä olette olleet? Babywelt Montreal...
  8. M

    Johtuuko kevään yrjötautiepidemiat tosiaan siitä, että lumet sulaa?

    ja pohjavesiin valuu kaikkee shittiä... Äitini sanoi äsken näin ja aloin miettiä, että toisaalta kuulostaa aika loogiselta.
  9. M

    Häät sulhasen tapaa -ohjelmasta

    Eikö noi morsiamet ole tajunneet kotona pimeässä peiton alla kertoa sulhaselle ja näyttää esim. kuvaa, että millaisen hääpuvun haluavat?! Siinä jenkkiversiossa ne mammat ainakin itkivät vuolaita kyyneliä kun puku ei ollut sellainen kun olisi toivonut. Mä olisin ainakin hyvissä ajoin ennen...
  10. M

    Sanokaa nyt mulle etten tee "uravirhettä" olemalla 2 äitiyslomaa putkeen kotona.

    Mua jotenkin ahdistaa nykyisin, että päätimme tehdä toisen lapsen heti ensimmäisen perään, koska nyt tulen olemaan kotona yhteensä kolme vuotta (molemmista lapsista äitiysloman ja hoitovapaan kanssa 1,5 v). Enhän tee urallani nyt hallaa, koska olen näin pitkään kotona. Olen vasta 30-vuotias...
  11. M

    Paljon maksaa vesirokkorokote?

    Tytön resepti saapui postissa. Paljonkohan pitää osata varata rahaa sen lunastamiseen?
  12. M

    Milloin teillä on alkanut näkyä maha toisessa raskaudessa?

    Mulla menossa rv 9+0 ja tuntuu että maha jo pompsahtanut esiin. Pallea jotenkin noussut myös esiin ja maha alkaa jo heti tissien alta. Onko muilla näkynyt jo näin aikaisin?
  13. M

    Rippilahjaideoita!

    Miehen kaksi kummityttöä ja toisen kummitytön kaksoissisar pääsevät kohta ripille ja pitäisi keksiä mitä noille lahjaksi. Toiselle kummitytölle (mies sylikummi) viemme ristin. Toinen kummilapsi saa omalta sylikummiltaan ristin ja lahjaksi toivottiin jotain muuta. Ja tuo sisko ei ole toivonut...
  14. M

    Kotitalousvähennyksestä tietävät huhuu!

    Teemme vessaremonttia kotonamme ja tarkoitus olisi saada se 2000 € per tyyppi kotitalousvähennyksiin. Miten toimitaan, jos joku remonttifirma laskuttaa työstään 2500 euroa? Tuosta toinen meistä voisi saada suoraan sen 2000 euroa itselleen vähennyksiin ja toiselle jäisi 500 euroa. Pitääkö pyytää...
  15. M

    Saako äitiyslomalla kotihoidontukea alle 3-vuotiaasta lapsesta?

    Plussasin tänään (JEE :D) ja nyt kiinnostaa että saanko tällä uudella äitiyslomalla kotihoidontukea tuosta esikoisesta? Vähennetäänkö se jotenkin tuosta tuesta vai saako sitä täysimääräisenä? Pitäisi osata laskea itselle veroprosenttia tälle vuodelle ja se vähän vaikuttaisi siihen kanssa...
  16. M

    Aikuisointoraha työttömälle?

    Olisi kysyttävää aikuisopintorahasta. Toivottavasti jollain olis tietoa asiasta! Mietin, että jos jäisin työttömäksi niin voisin kouluttautua täysin uudelleen. Mitä tukia silloin saa? Yritin netistä lukea, mutta Kelan sivuilla mielestäni oli vaan mainintaa siitä, että pitäisi olla...
  17. M

    Mitä 12-vuotiaalle kummipojalle syntymä- ja joululahjaksi?

    Kummipojalla on aivan joulun alla synttärit, joten hänelle pitäisi keksiä niin synttäri- kuin joululahjakin. Joululahjaksi ajattelin antaa leffalippuja ja ison rasiallisen karkkia. Mutta mitä synttärilahjaksi? Kertokaa mistä teidän 12-vuotiaat pojat tykkää?
  18. M

    Kuinka paljon polttopuita talveksi?

    Olemme suunnittelemassa omakotitalon ostoa ja tuli mieleen, ettemme ole koskaan joutuneet tilaamaan polttopuita mistään... Osaisitteko antaa hieman osviittaa kuinka paljon puita teillä menee talven aikana lämmitykseen, jos ajatellaan, että pattereita pidetään pienellään ja pääsääntöisesti puilla...
  19. M

    Mitä 80-vuotiaalle miehen mummille lahjaksi?

    Miehen mummin 80-vuotispäivää juhlitaan viikon päästä eikä mitään ideaa mitä viedä lahjaksi. Olisiko heittää ideoita? :)
  20. M

    NEXT-vaatteiden kokomitoitus?

    Tuossa toisessa ketjussa vinkattiin ostamaan NEXT:n vaatteita ja kävin kurkkaamassa ja ne on IHANIA!!! Onko millaista kokoa, pientä vai suurta? Vastaako suomalaisten vaatteiden kokomitoitusta?

Yhteistyössä