Hakutulokset

  1. moekoe

    Paljonko teidän 1-2 vuotiaat nukkuvat ja mihin aikaan?

    Meillä tuo 1v3kk on luonut itselleen melkoisen kierteen: Herää viideltä, joskus (harvoin) kuudelta, nukahtaa vaikka seisaalleen päiväunille 10 aikaan ja nukkuu tunnista kahteen (pari hassua kertaa kolme tuntia). Sitten iltapäivä menee loistavasti, mutta viiden pintaan tuo on jo ihan unikuva ja...
  2. moekoe

    Mitä hyvää jauhelihasta?

    Mikä on teillä se ruoka, jota jauhelihasta tulee tehtyä eniten, tai kiireessä sen kummemmin ajattelematta? Jos sais itselle vähän uusia ideoita... Meillä on kolme sellaista perus, nopeasti perheelle vatsa täyteen ruokaa: Jauheliha-tomaattikastike, j.lihaa+tomaattimurskaa (tai paseerattua)...
  3. moekoe

    Hello World!

    Me elettiin yli 7kk täysin ilman nettiä, tietokonetta, telkkaria ja oikeastaan ilman radiotakin. Nyt toista päivää kone+netti ja minä näköjään "heti" täällä taas :D Että morjens kaikki! :wave:
  4. moekoe

    Voi Pärkkele!

    Just käytiin miehen kans läpi mun vanhempien lähettämä joulupostipaketti. Oli sitten taas 10kg täyttä turhuutta. Kaikki oli hienosti jo lahjapaketoitu, mut kokemus opettanu, et on pakko avata ja katsoa etukäteen mitä on tulossa. Mies aukoo, mä paketoin uudelleen. Hirveä määrä silppua...
  5. moekoe

    Paljonko teidän 6kk + vauvat nukkuvat?

    Ja millaisissa pätkissä? Yhdet, kahdet vaiko kolmet päiväunet? Meillä 5kk2viikon ikäinen nukkuu 30min-4tuntia ja valvoo sitten sen pari, kolme tuntia. Myös öisin. Mietin, että jos vähän yrittäisi muokata tuota rytmiä johonkin. Nyt vaan tarviin ideoita, että mihin suuntaan :D
  6. moekoe

    Tammikuun valmennus,

    Fitfarm, löytyykö täältä muita osallistujia?
  7. moekoe

    Lähden kuusivarkaisiin

    Haluun pihalle vielä yhdet ulkovalot, kuuseen ripustetut, mut meillä ei ole sopivia puita sopivassa kohdassa pihaa... Vedän ulkokamat niskaan ja saappaat, lompsin tohon naapurin metsään ja haen sopivan. Isken sen vanhaan joulukuusen jalkaan, pistän sopivaan kohtaan pihaa ja ripustan valot...
  8. moekoe

    Voi hitto että meillä on kylmät lattiat!

    Mulla ja muksulla on tuplavillasukat ja tossut siihen asti, että tuli takassa levittää lämpönsä joka suuntaan. : / Vauvakin lattialla vain lampaantaljan päällä, eikä meillä ole kuin 10 astetta pakkasta! Viime talvena ei ollut näin kylmän tuntuista edes niillä kovimmilla asteilla :O...
  9. moekoe

    Kertokaa mulle mikä tässä on se uutinen?

    Lapsi mahtuu, nainen ei - näin pieniä ovat Victoria Beckhamin vaatteet | Viihde | Iltalehti.fi Sekö, ettei koon 36-38 nainen mahdu koon 32 vaatteisiin? Hä?
  10. moekoe

    Anoppi..

    Sanoi, että tietää tarkalleen miltä musta tuntuu. Kun valittelin sille väsymystä, kun vauvan kans pieniä nukahtamisongelmia. Sanoi, että juu, hyvin muistaa nuo ajat, kun omat lapsensa olivat pieniä. Ne vaan nukkui ja nukkui ja nukkui ja hän ei keksinyt mitään tekemistä. Tylsistyi vallan. Luki...
  11. moekoe

    Miten vauva nukahtamaan omaan sänkyyn?

    Meillä 5kk vauva joka on tähän asti nukahtanut aina pullolle syliin. Pari viikkoa sitten alkoi työntää pullon pois ennen nukahtamista ja oli levoton. Heiluttelu auttoi. Nukahti siihen. Yöllä nukahti pullolle kumminkin. Tuosta lähtien on mennyt huonompaan ja huonompaan suuntaan nukahtaminen...
  12. moekoe

    Jee, sain nukuttua!

    Ihan loistava aamupäivä ollut, vauva heräs vain kerran yöllä ja nukahti uudelleen alle tunnissa. Tiedä sitten, johtuuko siitä, että nukahti illalla vaunuihin.. Sisälle, pyjamassa, kun mies teki ruokaa ja mä laitoin esikoista nukkumaan, oli iskän seuraneitinä keittiössä ja nukahti. Ei...
  13. moekoe

    Millanen aamupäivä teillä on ollut?

    Meillä ei tänä aamuna ja aamuyönä mmennyt ihan kuin elokuvissa, strömsöstä puhumattakaan, mutta nyt, pannullisen kahvia kun hörpin, niin taas elämä hymyilee. Miten muilla?
  14. moekoe

    Helposti hikoilevien lasten vanhemmat HOI!

    Kertokaas millaiset toppahanskat teidän muksuilla on käytössä/ootte todenneet hyviksi? Meillä muksu hikoilee käsistä ihan kamalasti, joka tarkoittaa sitä, että hanska kastuu sisältä muutamassa minuutissa ja sit 20 min ulkoilun aloittamisesta kädet on ihan jäässä ja hanskat sisältä märät...
  15. moekoe

    Asuisitko tai asutko pienten lasten kanssa veden äärellä?

    Mä löysin unelmatalon, unelmahintaan, unelma-alueelta. Muttamutta. Tontti on joenrantatontti. Etupiha on tien puolella, takapihallakin on nurmialue ja terassi, mut nurmialueen jälkeen on pihavarasto, varaston takana sauna ja saunan terassilta suora käynti laiturille. Me ei olla käyty tota...
  16. moekoe

    Siivoatteko ennen reissuun lähtöä?

    Tänään haluan tietää tämmöisen elämääkin tärkeämmän asian! :D Mä siivoan, just puistelin mattoa pihalla, kun naapuri pyöräili ohi ja jäi juttelemaan. Kun hänelle paljastui, että ollaan huomenna aikaisin reissuun lähdössä, niin hämmästyi, että miksi sitten viitsit siivota. Hän vie vaan roskat ja...
  17. moekoe

    Suosittele sohvaa!

    Pärkkele meni hermo! Meidän sohva on ihan p*ska ja hajalla. Nyt hommataan uus. Mikä merkki on osoittautunut hyväksi?
  18. moekoe

    No niin, sieltä se nyt tuli...

    Meillä on 4 viikkoinen vauva ja esikoinen täyttää kohta 5. Tänään toisistaan tietämättä meidän mutsi ja mieheni sukulaismies muun keskustelun yhteydessä sanoneet, että "No, älkää nyt sit enää lisää tehkö..." :O Mutsilta tota nyt osaa odottaa, mut onko toi kommentointi kuinkakin yleistä?
  19. moekoe

    "Taantuuko" teidän lapset nopeasti?

    Eli jos osaa normaalisti tehdä jotain, mutta sitten on tilanne, jossa joku auttaakin siinä hommassa, esim vaikka auttaa kengät jalkaan tai muuta, niin jääkö se ns päälle se tilanne? Että ens kerralla pyytää automaattisesti apua siihen hommaan? Meillä syksyllä 5 vuotta täyttävä on nyt alkanut...
  20. moekoe

    Mikä Rv ja mikä fiilis?

    Itsellä rv 37+2 ja olo on mukava. Mies vikaa päivää töissä, aurinko paistaa ja esikoinen heräsi yliloistavalla tuulella. Vauva painaa ja liikkuu niin, että itku meinaa välillä tulla, ja nokkakin on tukossa, mutta kyllä tää tästä. Voi pikkuhiljaa valmistautua synnyttämään lähtöön.

Yhteistyössä