Hakutulokset

  1. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Huhtikuussa*

    Janzku, tuo riskiluku on tosi pieni, vain yhdellä 17 000:sta vastaavilla esitiedoilla (ikä, verikoearvot, nt) varustetuista sikiöistä on tuon arvion mukaan downin sndr. Me ei käyty veriseuloissa, joten ei ole tietoa riskiluvuistakaan, mutta nt oli normaali. Niin se piti vielä sanoa, että...
  2. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Huhtikuussa*

    Terve pitkästä aikaa! Tais mennä mulla melkein koko maaliskuu hijaiselossa, kun ei oikein mitään tapahtunut raskauden suhteen, mutta kaiken muun suhteen tuntuikin tapahtuvan niin paljon, työt alkoi, valmistujaiset jne. Mutta tänään tapahtui, kun oli ultra. Rv oli menkkojen mukaan 12+4...
  3. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

    Minbebis ja muut, jos alkuvaiheessa tarvitsee raskauden vuoksi lyhyttä sairaslomaa (tai noin ikävästi, että km:n takia), niin lääkäri voi kyllä laittaa siihen oirekoodin, kuten vatsakipu tai oksentelu tms. Siis jos kyseessä lyhyt saikku, jonka työnantaja maksaa. Mutta tietysti jos koodina esim...
  4. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

    Hei taas! Ensimmäisenä Jiiille lämmin halaus ja pahoittelut, aina on yhtä ikävää kuulla, kun jonkun kohdalle se km osuu. Kukas sitä miettikään, että miten todennäköistä on km/tuulimuna ilman mitään oireita. Samaa oon miettinyt enkä vastausta tiedä, mutta kyllähän todennäköisemmin jotain...
  5. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

    Päivää pinoon! Vietän kotona ihanaa vapaapäivää, lenkillä kävin jo ja niillä neuvolan verikokeilla ja kokkasin kiinalaista ruokaakin. Oi, Kaardemumma, kuulostaapa ihanalta, että sait sushiluvat!Sushi on munkin lempparia ja ikinä se ei ole maistunut niin hyvältä, kuin mitä nyt raskaana...
  6. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

    Moi! Voi että, jotkut on jo saaneet jotain dopplerilla kuulumaan. Olin maanantaina äitiysneuvolaa pitämässä (vaikka se oli kyllä enemmän ehkäisyneuvola) ja kattelin sitä doppleria siellä, että pitäiskö kokeilla, mutta en sit kuitenkaan kokeillut kun ajattelin, että turhaan vaan petyn ja...
  7. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

    Moi taas! Oon ollu nyt vähän huonosti koneen äärellä, mutta oli kiva päästä taas lukemaan teidän kuulumisia. Tervetuloa uusille ja onnea ihania ultranäkymiä nähneille :) Yhdessäolosta oli puhetta, me ollaan oltu yhdessä 9 vuotta ja naimisissa 7. Tosi pitkään yhtä pitäneitä täällä...
  8. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

    Moi taas! Ja tervetuloa uusille ja Piiperolle voimia uudessa odotuksessa, otan osaa suruusi menettämästäsi lapsesta. Sen verran pitää kommentoida enskertalaisille, että lääkärit voi ehdottaa lapsivesipunktiota tehtäväksi, jos verikokeen, odottajan iän ja niskaturvotuksen muodostama seula...
  9. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

    Hei! Musta ihanan suvaitsevaisia ja pohtivia mielipiteitä on ihmisillä tullu tohon seulonta-asiaan. Vaunuista en tiedä mitään, esikoisella oli mun tädiltä saadut (jonka lapsi siis vain 5 vuotta vanhempi kuin mun), mutta ne alkaa olla niin risat, että haluisin uudet. Aisa ei mm. taitu enää...
  10. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

    Kiitos nurmo ja nellinu kommenteistanne! Varsinkin oli kiva lukea nurmon kokemuksista, kun olet noin läheltä seurannut down-syndroomaa sairastavaa ihmistä. Olen myös ymmärtänyt, että down-lapsen kuntouttaminen ja juokseminen terapiasta ja lääkäristä toiseen käy melkein kokopäivätyöstä. Eipä...
  11. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

    Iltaa! Oli puhetta oireista/niiden puuttumisesta. Edellisessä raskaudessa oikein toivoin pahoinvointia ja olin niin iloinen, kun kerran oksensin. Oireita oli siis tosi vähän, ja se oksennuskin jäi yhteen kertaan. Nyt kun on taustalla onnistunut, vähäoireinen raskaus, oon ollu jopa vähän...
  12. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

    Moi kaikki! Onpas paljon tullut tekstiä, ihan kaikkia en jaksanut lukea. Ammatista oli puhetta, itse olen lääkäri, terveyskeskuksessa töissä. Isovanhemmille tämän on minun puolella toinen lapsenlapsi (olen ainokainen) ja miehen puolella viides (aika hyvä saldo, kun heillä on lapsia vain...
  13. P

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

    Heippa! Uusi odottaja ilmoittautuu. Vähän olen muiden tekstejä lukenut ja paljon on vauvoja tulossa lokakuulle, ihanaa! Olen 28-v toista odottava ja sairaalana TAYS/Vammala. La kuukautisten mukaan 12.10. eli tänään 5+3. Esikoinen on 3 v. Tein tänään vasta testin, vaikka oon kyllä oireista...

Yhteistyössä