Hakutulokset

  1. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Me saatiin heti sairaalassa se Liberon että Pampersin vauvapakkaukset.
  2. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Ninnu78 tosi hienoa et sun tyttö kääntyy selältä vatsalleen! Wau.:) Meillä vatsalleen on kyllä kova tekemisen meininki, mut selälleen tyttö viihtyy niin hyvin, et saa nähdä milloin alkaa mitään tapahtmaan..;) Leluihin osaa hienosti tarttua, ja niitä viedään kovasti suuhun. Meillä kun on vielä...
  3. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Noniin, me nyt sitten kieltäydyttiin toisesta rotarokotteesta ja pneumorotteesta myös. Mulle tuli vähän vainoharhainen-foliohattu-päässä-fiilis kun neuvolan terkkari rupes niin tarkkaan kyselemään miksi kieltäydyttiin myös siitä pneumosta. :) Oli miten oli, rotarokotteesta saatujen kovien...
  4. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Aivan..täytyy toivoa ettei ole mitään laskeumaa. Mulla vaan tuntuu se koko etuseinämä pullistuneelta. Äh. Ja pissattaa koko ajan. Mut sen olen kyl ajatellut olevankin normaalia, kun lihakset ei ole vielä kunnossa, niin täytyy vähän väliä juosta vessassa. No, menen ensi viikolla gynelle..Ahdistaa...
  5. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Meillä sit rotarokotteesta saatu ripuli kesti 3 vkoa. Yksityisellä jouduttiin käymään, ku rupes ripuli menemään vaan pahemmaksi. Saatiin lääkettä mikä sit heti tehos.:) Ihanaa kun tyttö alkaa taas olemaan entisensä. Mut painonnousu on hidastunut kovasta ripulista..Viikon päästä pitäis tulla...
  6. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Moi kaikki! Meillä jatkuu vielä ROTArokotteesta aiheutuneet vatsavaivat, hoh! Huomenna rokotteen saannista 2 vkoa, jospa se siitä.. Vauvan viihdyttämisestä, mullekin tullut sellainen tunne, etten oikein keksi vauvalle riittävästi virikkeitä. Tai tunne on nyt vahvistunut, sillä meillä kun...
  7. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Bumble: meilläkin meni vauvan iho huonoks ja nimenomaan kuivaksi. Neuvolasta kehoittivat kasvojen ihoa pyyhkimään pumpulilla, mikä on kostutettu Ceridal-öljyllä. Öljy sekä puhdistaa että hoitaa, ja se kuuluu nykyään aina meidän aamupuhteisiin, sillä kaulapoimut ja korvantaustat myös ja iho on...
  8. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Maidon tuotannon lisäämisestä meillä kun on tämä jo syntyessään hyvin iso tyttö, niin hänellä on ollut myös hyvin suuri tuo maidon tarve. Pumppaamalla nimenomaan olen lisännyt maidon tuotantoa, kun jossain vaiheessa tuntui ettei maito riitä. Pumppaan edelleen maitoa pakkaseen kun tyttö on...
  9. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Cannes: herkkyyskausi, mikä on 4kk herkkyyskausi? :)
  10. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Meillä viimein pahimmat oireet ROTArokotteesta takana..Perjantaina se tosiaan saatiin, ja vkl meni tytöllä kovissa tuskissa. Kakka oli vuoroin vettä, vuoroin vaahtoa, vuoroin limaa, ja su iltana jopa veristä..! Mä olin aivan hälisemässä ja suutuksissa kun mentiin rokote ottamaan. Neuvolasta...
  11. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Helkkarin ROTA, tytöllä järkyttävät vatsakivut ja aivan vesiripulia. Ei hitto.. Milloinkohan oireet helpottaa? Mitenköhän voisi lievittää vatsakipuja? Tissilläkään ei oikein suostu olemaan kun vasta niin kipuilee. Mua niin suututtaa koko rokote.
  12. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Meil oli tänään 2kk neuvola, ja siel saatiin myös ROTA. Tyttö nieli sen mukisematta, ja nyt pidetään peukut pystyssä ettei tulisi mitään pahoja sivuoireita.. Kapalo tuli postissa, ja sen avulla tyttö nukkui ensimmäiset iltaunet!\o/ Ei vetänyt kuin 0,5h, mut oli se tyhjää parempi. Kiitos siis...
  13. Z

    Helmikuun helmet 2013

    cannes: en täysin maidottomalle ole siirtynytkään, mutta meidän tytöllä on tällä hetkellä kakka melkein vettä, lisäksi on kovia vatsakipuja, niin olen vähän vähentänyt maitotuotteita. Mulla kun ruokavaliossa maitotuotteet dominoi hyvin pitkälti, (rahkat, jogurtti, maito sellaisenaan..) niin ehkä...
  14. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Vielä! Käyn tänään ostamassa apteekista bebelle maitohappobakteereita. Kokemuksia ihmisillä rela vs. gefilus, mitä eroa?
  15. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Tsemppiä Serafiina1, on aina kurjaa kun noin pienellä on mitä tahansa vaivaa, mikä vaatii toimenpiteitä.:( Vauvan koko meidän tyttö syntyi aika tuhtina pakkauksena (4350g)ja sitä hän on edelleen, eli kokonsa puolesta mennään koko ajan yläkäyrillä. Siksi ei kannata meidän vauvan painoarvoja...
  16. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Miten reilun kokoisia noi kapalot on? Mietin kun tuo pieni kapalo on pituudeltaan 51cm ja 6,4 kg asti, ja meidän typykkä oli viikko sitten neuvolassa jo 58,2cm ja 5670g, eli kannattaako mun tilata iso koko(6,4-9kg)? Ja näinköhän parikuinen oppii nukkumaan enää kapalossa..Mä olen taas ajoissa...
  17. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Pilkku_; meillä oli ihan sama tilanne, eli tyttö ei päivisin nukkunut, ja oltiinkin aivan ihmeissämme voiko pieni valvoa noin paljon. Illat myös meni samalla kaavalla, välillä tyttö oli jopa 6h tissillä! Nyt tyttö 8vkoa, ja oppi pari viikkoa sitten nukkumaan parvekkeella vaunuissa päikkärit! :)...
  18. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Kapaloinnista, kapaloitteko itse, vai käytättekö valmiita kapalopusseja? Me ollaan pari kertaa yritetty kapaloida tyttöä, mut aina saanu niin kovat hikiraivarit, ettei siitä ole tullut mitään..Nyt viimeks kapaloitiin ihan van bodyn kanssa lakanaan, mut silti tuli hikiraivarit. Tässä myös syy...
  19. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Oli kiva kuulla vinkkejä pumpatun maidon mukaan ottamisesta, jotenkin olin ajatellut et maidon pitää ehdottomasti olli n.37 asteista, mut neuvolassa kerrottiin et riittää kun on huoneenlämpöistä. Nytpä siis oltiin liikenteessä siten, että maito oli pienessä termopussissa, jossa oli mukana...
  20. Z

    Helmikuun helmet 2013

    Hei kaikki! olen lukenut keskustelujanne, mutta koskaan ei ole mukamas aikaa kirjoittaa tänne.;) Meille siis syntyi helmikuun alussa hurmaava tyttö, kokoa tytöllä oli tuolloin 4340g ja pituutta 52cm.:) Tuhti tyttö siis. Huomenna neuvola ja mielenkiinnolla odotan kuinka iso tyttö on nyt...

Yhteistyössä