Hakutulokset

  1. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Ihanan aurinkoista aamua kaikille! Täällä pieni neiti nukkuu ja syö. Neuvolan kotikäynti paljasti neidin ruokahalun tuloksen, hurjat 350 g viikossa. No, hyvä että ruoka maistuu. Yllättävän helposti on pari viikkoa mennyt, koska neiti on onneksi tajunnut nukkua yöaikaan yhden n. 5 tunnin pituisen...
  2. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Typyn mitat olivat 3570 g ja 49,5 cm. Ensisynnyttäjällä on yleensä vähän rauhallisempaa toimintaa. Nyt olin tyytyväinen, että ponnistusvaihe oli itselläni noinkin lyhyt eli sen puoli tuntia. Viimeksi muistaakseni meni reilu tunti. Mutta olin paljon kipeämpi avautumisvaiheessa, joka nyt siis...
  3. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    No niin. Täällä taas ja "kahtena" kappaleena! Kävin ponnistamassa 23.4. klo 22.43 yhdeksän pisteen tytön tähän maailmaan. Koko päivän suppareita, jotka n. klo 20 yltyivät yhtäkkiä koviksi. Eikun sairaalaan. Klo 21-22 välin olin todella kipeä, tuntui, että supisti ihan tauotta, huoh! Vähän ennen...
  4. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Arvatkaapas, täällä olen kärvistellyt jo nelisen tuntia epämääräisten kivuliaitten supistuksien kanssa. Tulevat vähän vielä miten sattuu ja kestävät 10-30 sekuntia kerrallaan. Aamulla tuli kunnon limatulppa, joten eiköhän tässä pääse pian tositoimiin. Mun pitää varmaan piakkoin soitella...
  5. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Mun oli käytävä äsken sairaalassa sydänkäyrässä, kun en koko päivänä saanut vauvaa oikein hereille. Tein liikelaskentaakin pariin kertaan, mutta tulos oli mielestäni niin heikko, että oli pakko soittaa synnärille. Normaalisti liikkuu niin napakasti päivittäin, mutta huoli tuli kuitenkin. No...
  6. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Ja taas sitä sokeria oli virtsassa. Onneksi terkkarille kävi, että lupasin tarkkailla syömisiäni, jotta ei tässä vaiheessa tarvitse enää rasituksiin lähteä. Se on nimittäin la viikon päästä. Ja ei mitään elettäkäään siihen suuntaan, että tyyppi yrittäisi ulos. Kipeitä supistuksia ei tullut kuin...
  7. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    On nämä muuttohommat jännää puuhaa isolla mahalla. Muuttolaatikoiden pakkaaminen onnistuu vain jakkaralla istuen. Kurkottelu ja kyykkiminen aiheuttaa heti kivikovan vatsan. Onneksi on apuja tullut sukulaisilta ja kavereilta. Sitten vaan vähän neuvottomana katselen, kun muut raahaa laatikoita...
  8. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Piti käydä keskiviikkona oikein lääkärissä, kun flunssan tapainen tauti alkoi viedä jo ääntä ja nielu kipeytyi entisestään. No, virustautihan se siellä jyllää. Kiva, ei auta kuin odotella, että lähtee itsestään. Onneksi nyt alkaa jo vointi olla parempi. Paino kyllä laskenut vähän, koska ei tuo...
  9. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Torstainahan alkoi ä-loma ja heti yskä-nuha päälle. Enpä muista milloin olisin tässä taudissa ollut. Itse asiassa en edes muista, milloin viimeksi olisin ollut kipeänä. Pieniä nuhia kun ei lasketa. Nyt kyllä voisi yskiä keuhkot pihalle. Ei ihan helppoa tämän mahan kanssa olla yskäinen ja...
  10. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Jes. Nyt ostettu yhdistelmävaunut. Sain käytettynä erittäin hyväkuntoiset ja edulliset vaunut, olen todella tyytyväinen ostokseeni. Jaaha, vielä muutama päivä töitä ja sitten odottelemaan uutuusasiaa eli aivan varmasti joudun/pääsen ä-polille vaavin käännösyritykseen. Oli vielä n. kuukausi...
  11. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Samettihortensia: mullakin oli tuo "huoli", että kun jään vauvan kanssa kotiin, niin ei tällä kertaa ole muita kavereita lomilla. Ajattelinkin siis nyt aktiivisesti hakeutua kaikenmaailman äiti-lapsi piireihin, niin aika varmasti kuluu paremmin. Mulle voisi tehdä ikäpäivityksen eli...
  12. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Tänään neuvolassa terveydenhoitaja kyseli, että olinko jo kotiin hankkinut vauvatarvikkeita. No en ole! Ä-pakkaus tuli, mutta ei sille ole mitään tehnyt. Kavereilta ostettiin turvakaukalo, mutta kaikki muu puuttuu. Ajattelin miehelle ääneen, että kait niitä vaippoja ja joku tuttikin olisi hyvä...
  13. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Piti tosiaan Kelaan soittaa ja tarkastaa, että hakemus oli tehty oikein. Kyllä oli, mutta nekin sanoivat, että työnantajilta tulee tiedot vasta n. 1 kk ennen äippälomaa. Mullakin tota nenää saa niistää jatkuvasti. Ulkoilmassa vuotaa lähes lorona. Liittyy varmaan limakalvojen lisääntyneeseen...
  14. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Munkin on pian kyllä soitettava Kelaan ja kysyttävä äitiysraha-asiaa. Tein hakemuksen samalla kun tilasin ä-pakkauksen. Pakkaushan tuli jo ajat sitten, mutta rahasta ei tietoa. Pitää tarkastaa, että mm. työnantaja on varmasti lähettänyt tarvittavat tiedot Kelaan. Mun pieni on vielä pää...
  15. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Kylläpä on jännä tunne tuo häntäluun ja jonkun muun luuston osa-alueen löystyminen selkäpuolella. Aamusta ei vielä huomaa, mutta iltapäivästä, varsinkin rappuja alastullessa, suorastaan napsuu ja on muutenkin ihankuin selkä menisi sijoiltaan. Alaselkäsärkyä ei onneksi nyt niin kamalasti ole...
  16. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Mullakin oli tossa noin 2 kk sitten päänsärkyä. Välillä oli oikein migreenikohtauksia, kun oksettikin aika napakasti. Hb oli tippunut aika paljon ja minäkin siis rautaa syömään. Päänsäryt loppuivat. Enpä osannut niitä raudanpuutteeseen yhdistää, mutta näin oli varmaan minunkin kohdalla. Nyt...
  17. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Onpas täällä mukavia uutisia tulevilla äideillä kerrottava. =) Itse ihmettelin viime viikolla äippäpakkauksen sisältöä. On ne NIIN pieniä ne vaatteet, ei sitä voi uskoa. Nyt etsitään kiivaasti yhdistelmävaunuja, jotka siis enää puuttuvat tarvikeostoksista. Mullahan ä-loma alkaa maaliskuun...
  18. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Rakenneultrassa lupailtiin tyttöä. Kiva, sillä esikoinen on poika ja taitaa meidän lapsiluku olla tässä. Tää odotus on kyllä ollut niin erilainen kuin pojan. Univaikeuksia, pitkään kestänyt pahoinvointi, kivut, närästys ja nyt jo näillä viikoilla olin tänään sokerirasituksessa. Ei edellisessä...
  19. K

    Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

    Kiitos ketjusta. Mukana nyt myös minä, ikä 38 v., 2. lapsi tulossa ja la olisi 25.4.

Yhteistyössä