Hakutulokset

  1. baby-mama

    Halpismerkki -ruokia?

    Totuus kaupan hyllyiltä: ihan samaa tavaraa eri paketeissa - Uutiset - Ruokala - Ilta-Sanomat Monet kaupan halpistuotteet ovat oikeasti ns. merkkituotteita. Esim. Pirkan jotkut leivät ovat oikeasti Fazerin valmistamia, siis samaa tavaraa mutta halvemmalla hinnalla. Tietääkö joku muita...
  2. baby-mama

    Jälleen hoitovapaan puolituksesta...

    ..nyt kun entinen 6-packhallituksemme päätti jälleen alentaa lapsiperheiden ostovoimaa leikkaamalla lapsilisiä, tarkoittaako tämä sitä, että viime vuonna puheenaiheena ollut hoitovapaan puolittaminen olisi nyt haudattu idea?
  3. baby-mama

    Paras lasten musiikki?

    Apua tarvitaan! Pitäisi hommata 5-vuotiaalle neitokaiselle menevää lastenmusiikkia. Olisiko antaa vinkkejä? Hevisaurukset ja muut lasten "hevirokit" voi unohtaa.. Olisiko nyt jotain muuta ns. pinnalla? :)
  4. baby-mama

    Voiko liputtaa, kun vauva syntyy?

    Juu eli siis onko "ok" liputtaa, kun uusi vauva syntyy taloyhtiöön? :)
  5. baby-mama

    Miten varaa terveelliseen ruokavalioon?

    Tästä varmaan on täälläkin jo puhuttu, mutta voitaisiinko listata terveellisiä MUTTA edullisia lapsiperheen kukkarolle sopivia ruoka-aineksia? Haluaisin toki syödä näin, mutta upeat salaatit, täysjyväleivät ja lihat tulevat hieman liian kalliiksi! Eli miten päästä mahdollisimman lähelle...
  6. baby-mama

    Voiko marjakakun kiilteen tehdä HILLOSOKERISTA?

    Hei kotileipurit ja kokit, mulla olis kakku koristeltavana eikä kaapista löydy kuin hillosokeria. Voinko tehdä kakun päälle tuleville marjoille kiilteen hillosokerista? Hyytelösokeri on lopussa.
  7. baby-mama

    Yksipuolinen ystävyys?

    Hei, onko kellään kokemuksia tai antaa vinkkejä vastaavasta? Minulla on erittäin hyvä ystävä muutaman vuoden takaa, jonka kanssa ainakin minun mielestäni tulemme tosi hyvin juttuun. Ongelmani vain on se, että tämä ystävyys on aika yksipuolista! minä olen aina se, joka ottaa yhteyttä ja...
  8. baby-mama

    Kauan viiniglögi säilyy?

    moi rakkaat, ostin viime joulua varten alkosta viiniglögin, jota emme koskaan avanneet. Onkohan se vielä juotavaa? :D Parasta ennen -merkintää en löydä..
  9. baby-mama

    Lapsen liian rikkonaiset hoitopäivät?

    Meillä on nyt toinen vanhempi kotona, ja lapsen hoitopäivät eivät ole enää läheskään aina sitä 8-16 -meininkiä. Onko siitä lapselle haittaa, että päivät jäävät monesti lyhyiksi/rikkonaisiksi eikä aikataulu ole niin minuutin tarkka kuin ennen? Missä vaiheessa hoitotädit huomauttavat asiasta, kun...
  10. baby-mama

    Tyhmä kysymys työttömyyskorvauksesta

    Moi, jäin ekaa kertaa elämässäni työttömäksi ja olen ihan pihalla näiden korvausasioiden kanssa. Kuulun työttömyyskassaan. Joudun nyt ilmoittautumaan työttömäksi te-keskukseen, eli saanko sitten korvausta sekä te-toimistosta että työttömyyskassastani? Vai pelkästään kassasta? Apua...
  11. baby-mama

    "Isän ja lapsen välissä seisoo äiti".. Hah, sanon minä

    Isän ja lapsen välissä seisoo äiti - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi Tämän isyystutkija Mykkäsen mukaan isät pitäisi saada tasa-arvoisemmin lastenhoitoon mukaan, nyt äiti pönkittää itsetuntoaan olemalla ykkösvanhempi ym. Mun mielestä koko artikkeli on täyttä skeidaa. Siis ei ole sattumaa, että...
  12. baby-mama

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Hei, minä lähdin aloittamaan meille juuri plussanneille (LA joskus kesä- tai heinäkuussa 2014) nyt "virallisen" pulinaketjun :) Ehdotan eggien kanssa sitä että lisätään allekirjoitukseksi aina viikot/päivät, iän ja vaikka sen synnytyssairaalan? Eli tässä mun tiedot: 4+6, ikä 29, PHKS
  13. baby-mama

    Dancing on Ice hieman riskaabeli ohjelma

    Eiks oo vähän surkeeta, että nuo julkkisraasut teloo tuolla itseään suorassa lähetyksessä? Ylittää kyllä hyvän maun rajat, että luita katkotaan ja päätä isketään jäähän ym mitä tässä nyt on tv:ssä nähty. Hienoja on esitykset, mutta vähän turhan kallis hinta! Shokkiratkaisu...
  14. baby-mama

    Ovuloinko enää?

    Hei! Olemme yrittämässä toista lasta (3 kiertoa takana) ja huomasin, että en juurikaan ole bongannut kunnon ovista. Kaikki ovisoireet löytyy, limat ja mahakivut, mutta ovistestiin tulee korkeintaan haaleaa viivaa. Kerran onnistuin saamaan "oikean" plussan ovistestillä, mutta siinä...
  15. baby-mama

    Palauttamani tuote veloitetaan??

    Hei, apua taas! Tilasin Bubbleroomista vaatteita, joista osan palautin. Lasku tuli perässä, ja kysyin aspasta asiaa. Aspa vastasi erittäin tympeään sävyyn, että osa palauttamistani tuotteista puuttui lähetyksestä. Laskua ei ole vielä ainakaan mitätöity. Mitkäköhän ovat mahdollisuuteni...
  16. baby-mama

    Postin kotiinkuljetus, miten menee?

    Tilasin tuotteita kotiinkuljetuspalvelulla, ja huomasin eilen että kusti oli yrittänyt soittaa. Soitin takaisin, mutta puhelu menee koko ajan vastaajaan :( Mitenköhän kauan minua yritetään vielä tavoitella, ennen kuin paketti palautuu lähettäjälle? Ei kait ne vielä sitä lähetä takaisin, kun...
  17. baby-mama

    Sanoako pomolle suorat sanat?

    En voi kovin paljon paljastaa työstäni, ettei minua voisi tästä tunnistaa, mutta kerrotaan jotain! Olen ollut 2 vuotta töissä toimihenkilönä pk-yrityksessä, jonka pomo on täysi natsi-narsisti-sadisti-sovinistisika. Jep, olen aika tunnekuohuissa kun kirjoitan tätä.. Hän johtaa koko firmaa...
  18. baby-mama

    Ottaisitko 4-vuotiaan pois hoidosta?

    Meillä olisi suunnitelmissa toinen lapsi. Jos oletetaan että hän syntyisi vaikka ensi kesänä, hänen isosisaruksensa olisi jo 4,5 vuotias. Kannattaako hänet ottaa päivähoidosta pois kun jään äitiyslomalle? Mieheni haluaisi niin, mutta itse olen kuulostellut tuttavapiiristä että se olisi...
  19. baby-mama

    Ovislimasta kysymys!? (ällövaroitus)

    Hjälp, auttakaa tyhmää. Lauantaina tuli ovistestissä heikko viiva, ja sunnuntaina vahva viiva. Sunnuntaina oli myös juilintaa alavatsassa sekä hintsusti "munanvalkuaislimaa". Kuitenkin tänäänkin on juilinut, sekä alapäässä kunnon ovislimat. Kysymys kuuluu: Oliko ovis eilen vai nyt...
  20. baby-mama

    Mitkä terveiset lähettäisit 10 v nuoremmalle itsellesi?

    Siinäpä se tuli otsikossa. Miten olisit neuvonut nuorempaa itseäsi? Itse olen nyt n. kolmekymppinen, ja 20-vuotiaalle itselleni olisin sanonut: Ole reippaasti oma itsesi, älä yritä miellyttää muita ja yrittää elää niin kuin muut odottavat sinun tekevän. Älä mieti, mitä muut sinusta...

Yhteistyössä