Hakutulokset

  1. R

    IVF/ICSI-hoidoista plussaan / vauvaketju

    Heippa kaikki, jos tätä kukaan enää lukee :D Meille kuuluu hyvää, olen palannut äitiyslomalta töihin, lapsi on kotihoidossa jatkossa puolison ja isovanhempien kanssa 3-vuotiaaksi asti. Töissä olo on ihanaa, teen 80% työaikaa. Me myös haaveillaan jos toisesta (vaikka vauvavuosi onkin ollut aika...
  2. R

    Vauvan isä ei tajua, että..

    Vauvalle on ennenkaikkea tärkeää, että hänellä on tutut rakkaat ihmiset lähettyvillä. Mielestäni ero äidistä noin pienenä on vauvalle haitallista, koska hän luulee olevansa osa äitiä ja ero äidistä saa vauvan ahdistumaan, koska hän ei ymmärrä olevansa äidistä erillinen olento. Yleensä...
  3. R

    :) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

    Hydrangea: mekin tehtiin sillä tavalla, että pari eka kuukautta mentiin kertseillä ja nyt ollaan pikkuhiljaa päiväsaikaan lisätty kestojen käyttöä. Riisipaperi on hyvä vaipassa, se on iholla kivemman tuntuinen kuin märkä flanelli, flanelli on meilläkin pääasiallinen imu. Kuorina meillä on...
  4. R

    :) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

    Katiri: onnea pienokaisen syntymän johdosta! Sun synnytys kuulostaa ihan mun synnytyksen kaltaiselta, kellonajatkin on melkein samat, tosin mun synnyksen aikaan ei ollut ruuhkaa, joten kätilö oli koko ajan paikalla ja imukuppiveto ei lopulta onnistunut vaan jouduttiin hätäsektioon, mutta muuten...
  5. R

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    Hydrangea: ilmakumirenkaat ovat olleet toistaiseksi kätevät, meillä on kokemusta 6 viikkoa Emmaljungista :) Ostettiin juuri Gessleinin Swift matkarattaat Maxi Cosin adaptereilla, nyt saadaan matkarattaat heti käyttöön kun laitetaan turvakaukalo kiinni. Meillä sujuu vauva-arki edelleen hyvin...
  6. R

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    aurora: turvotus onneksi jää synnärille: mä "laihduin" 11kg synnytyksessä, eli selkeesti oli nestettä kehossa, nyt on 5-10 kg painoa pudotettavana, 5kg, jotta BMI olis 25 ja haluaisin vielä siitä laihtua hoitoja edeltäneisiin mittoihin :)
  7. R

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    IMD: hyvä että sinullakin sektio sujui hyvin. Mä olin kans yllättynyt, miten hyvin ja helposti toivuin sektiosta. Maito nousi minullakin nopeasti ja pelkällä rintamaidolla mennään täälläkin, on helppoa kun vauvan ruoka aina saatavilla. Meillä on kans perustyytyväinen vauva, ei paljoa itke ja...
  8. R

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    risukasa.: kyllä sinä tähän ketjuun kuulut, jos niin haluat, anna vaan tietojasi, niin päivitetään. Ketjun otsikkoa voisi tosiaan muuttaa, pitäisikö laittaa tyyliin "IVF/ICSI-siirroista plussaan?" Tarviiko tuohon edes tarkemmin ajankohtaa laittaa, kun meitä on tavallaan aika vähän kerrallaan...
  9. R

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    risukasa: mä en nyt ihan satavarmasti muista, milloin kävin veritestissä, mutta ensinnäkin mulla vahvistu viivat tasapaksuiksi varmaan 6+ jotain, 4+ jotain oli aika haaleeta. Veritestissä (ehkä) dpo 19 eli pp 17 eli rv 4+3 oli hcg arvo 120 ja siitä se nousi huimaa vauhtia. Hcg on tosi...
  10. R

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    Toiveessa3<3!!: onhan se mahdollista, että vielä tulee plussa, itselläni oli todella haalea plussa monta päivää, ennenkuin alkoi vahvistumaan. Saitteko pakkaseen alkioita? Kiitos vielä kerran kaikille onnittelijoille! Arki vauvan kanssa sujuu hyvin, vaikka vielä jännittää esim. kaupassa...
  11. R

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Kesäkuussa - vihdoin meidän kuu!

    Synnytyssupistuksista: minulla vesien menon jälkeen supisteli kivuttomasti 3-5 min välein, muistutti lähinnä menkkamaisia jomotuksia. Nämä kuitenkin 1,5 tunnissa avasi kohdunkaulaa 3 cm, supparit hieman kipeytyi sen jälkeen, mutta olivat täysin siedettäviä/ilokaasulla mentiin ja loput aukesi...
  12. R

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    Deseo, onneksi olkoon tuhisijasta! Meillekin syntyi vauva, 8.6 rv 38+4 / tyttö, 50cm ja 3200g ja py 34,5cm. Synnytys meni hyvin, kertomus löytyy kesäkuisista, lyhyesti sanottuna vedet meni yöllä neljän aikaan, viideltä lähdettiin synnärille, koska suppareita tuli 3-5 min välein, eivät...
  13. R

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Kesäkuussa - vihdoin meidän kuu!

    Siis tämä kuulostaa niin meidän tilanteelta. Olisinpa älynnyt olla käyttämättä rintakumia, välillä vauva saa ihan hyvin tissistä kiinni, kun ei muista että rintakumilla maito tulee helpommin/ei ole ihan niin nälissään, mutta pääasiassa heti kun hän hoksaa, että pitäisi itse hieman imeskellä...
  14. R

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Kesäkuussa - vihdoin meidän kuu!

    Meillä on kans imetysongelmia, en nimittäin haluaisi rintakumia käyttää, mutta vauva ei tunnu saavan pulleasta rinnasta ja pienestä nännistä kunnon otetta, joten joudun aina ottamaan rintakumin muutaman imun ajaksi ja sitten otan se pois ja vauva jatkaa pelkällä tissillä. Mutta en haluaisi...
  15. R

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Kesäkuussa - vihdoin meidän kuu!

    Hei kaikki, onneksi olkoon vauvan saaneille ja tsemppiä odottelijoille! Meille tosiaan syntyi 8.6 tyttö 3200g / 50cm / 34,5cm OYS:ssa. Synnytyssairaalaa ei voi kuin kehua! Oon itse valittanut täällä isojen sairaaloiden liukuhihnamaisuudesta, mutta nyt sellaisesta ei ollut tietoakaan...
  16. R

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Kesäkuussa - vihdoin meidän kuu!

    Täällä poksahti lapsivedet kesken unien, mars sairaalaan sitten, jännittää! :)
  17. R

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    Mä oon kuullut, että leveä takapuoli ei välttämättä kerro lantion sisämitoista mitään. Esim. mulla on (omasta mielestä) tosi leveä takamus, mutta koska neuvolassa lääkäri ei tehnyt mitään synnytystapa-arviota, käytiin yksityisellä gynekologille (taas) ja hän arvioi, että meidän vauva mahtuu...
  18. R

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Kesäkuussa - vihdoin meidän kuu!

    Mulla ei oo vielä omakohtasta kokemusta OYS:sta, mutta kaveri synnytti siellä 2 vuotta sitten, silloin ei ollut edes ruuhkaa, mut imetysohjausta ei saanut 3 vrk sairaalassaolon aikana. Eikä mitään muutakaan, synnytystä ei käyty läpi jne, vaikka tuli 3-4 asteen repeämä ja kirurgin jatkokontrollit...
  19. R

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    Tervetuloa Briitta, onneksi olkoon raskaudesta! En osaa listaa päivittää, voisiko joku ATK-taitoinen sen tehdä ja lisätä sut listalle :) Tsemppiä ultran odotteluun! Mä kävin pitkällä pyöräilyllä siinä toivossa, että yöllä taas supistelisi, saa nähdä.. Tietysti piti poiketa jäätelökioskin kautta!

Yhteistyössä