Hakutulokset

  1. Rosida

    mitä ohjeita olet saanut hoitajilta/kätilöiltä mitä pidät ehkä hiukan huonoina?

    Mulle ne taas suositteli vierekkäin nukkumista jo synnärillä. Ja niin me ollaan nukuttu siitä lähtien, hyvän neuvon kyllä antoivat! Muita neuvoja en sitten tähän hätään muistakaan, varsinkaan huonoja. Niitä muutenki tuli niin paljon sen parin päivän aikana.
  2. Rosida

    Mitkä ovat aikuisen lapsen velvollisuudet? (Ammattiapua vai ei)

    Mä neuvoisin mieluummin pitämään yhteyttä silloin kun siltä tuntuu. Oli se kerran viikossa tai vuodessa. Kumpikin on ok. Tiedän kuitenkin mitä tarkoitat tuolla velvollisuudella ja syyllisyydellä, itse myös tunnen sitä suhteessa vanhempiini. Eri tilanne kuitenkin kuin sinulla, olemme...
  3. Rosida

    Mikä olisi sinusta mielestä ok summa lahjakortille?

    Hmm, no jos pelkkä tuttava on, niin kyllä tuo 20 saisi riittää. Loputhan voi maksaa sitten itse, jos jotain kalliimpaa haluaa. Tämä minun mielipide.
  4. Rosida

    Kumman eettinen velvollisuus on muuttaa käytöstään - vanhemman vai lapsen?

    Itse olen mietiskellyt samaa asiaa. Oma isäni on todella paha suustaan, haukkuu ja mollaa muita, enkä koskaan ole kuullut että hän olisi kiittänyt minua tai pyytänyt anteeksi. Pienen ikäni olen häntä "sietänyt" koska olen ymmärtänyt, että huono käytös johtuu monesta asiasta (lapsuus...
  5. Rosida

    Seksi synnytyksen jälkeen. Miten uskallan taas?

    Mulla myös oli hirveä kynnys seksin harrastamiseen synnytyksen jälkeen, vaikka niin teki mieli.. pelkäsin että se ei tunnu miltään, miehelläkään kun ei mikään iso todellakaan ollut. Noh, 3kk synnytyksestä vihdoin uskalsin ja ei se nyt niin kamalaa ollut mitä olin jo kerennyt pelätä. Tottakai ei...
  6. Rosida

    G: Kuinka monta lasta joudut lahjomaan jouluna? Entä aikuista?

    Omalle vauvalle, tämän sylikummille, vanhemmilleni, serkulleni.. Ja siskoilleni ostin lahjat myös jo lokakuussa mutta välit viilenikin tässä välissä sen verran, että tuskin hakevat pois. Sääli, rahaahan sekin oli. Itseäni olen myös lahjonut ennätys paljon, mutta ajattelen että kerrankin kun...
  7. Rosida

    apua!!!! oonko raskaana???

    Tosi haalea plussa mun silmään.. Ja ymmärrän shokkisi, itsellä myös raskauden pelko ja tississä roikkuu vasta 3kk pikkunen. Toivottavasti ei ole sisarusta vielä tulossa.. Kerro ihmeessä miten sitten kävi!
  8. Rosida

    onko kellään muulla pakkoajatuksia?

    Mulla on ollut pakkoajatuksia lapseen liittyen niinkuin jollain muullakin ylempänä. Ja nimenomaan lapsen satuttamiseen. En ikinä voisi kuvitella että pystyisin vauvaani oikeasti satuttamaan, rakastan häntä NIIN paljon ja siksi juuri en ymmärrä miksi edes sellaisia kamaluuksia tulee mieleen :(...
  9. Rosida

    miten kertoa raskaudesta miehelle joka ei halua

    Abortti ei todellakaan ole jälkiehkäisy siinä missä tuo 72h sisällä otettava pilleri. Pillerillä Ehkäistään raskautuminen, abortilla surmataan alkio.
  10. Rosida

    Masennustesti - paljonko saat pisteitä?

    24p. Olen. Keskusteluapua saan. Ehkä ihan päämääräinen terapia olisi jo paikallaan kun ei pelkästä kuulumisien vaihdosta ole mitään hyötyä.
  11. Rosida

    Pelkäätkö tai inhoatko mitään piirrettä itsessäsi

    Inhoan kiltteyttäni, jonka takia monet ihmiset on päässyt minua hyväksikäyttämään ja kohtelemaan huonosti. En haluaisi olla ilkeä ja tahallaan loukata ihmisiä, vaan mieluummin tulla toimeen ja olla riitelemättä. Itsessäni taas sitten pelkään mitä tekisin jos olisin tarpeeksi...
  12. Rosida

    Imetys + jälkiehkäisy?

    Kävin ostamassa jälkiehkäisyn kun ehkäisy petti eilen ja nyt iski paniikki kun nakkasin sen pillerin suuhun ja pakkauksessa lukikin, että suositellaan 8h väliä imettämisestä. Ja koska mä täysimetän, ei tuo ole mahdollista. Voiko tuosta valmisteesta olla jotain vaaraa 3kk ikäiselle maidon...
  13. Rosida

    Paljonko teillä on tullut painoa rv 13 mennessä?

    Ei yhtään, -4kg oli tuossa vaiheessa vielä kovan oksentelun vuoksi. Turvotustahan tuossa vaiheessa kai yleensä on, ei vielä suoranaista lihomista. Mutta riippuu tietenkin syömisistä, sillä voi asiaan vaikuttaa pitkälti.
  14. Rosida

    Mies sitten lähti

    Oon hetken jo seurannut tätä keskustelua ja tuo miehes käytös on siis jotain aivan käsittämätöntä! Ei kenenkään tarvi tuollaista sietää, ja pahinta se on ku läheinen ihminen kohtelee noin. Mutta ei pidä antaa vähänkään periks, heti stoppi tommoselle. Ihminen joka rakastaa, välittää ja...
  15. Rosida

    Avaatko oven, jos et tiedä kuka soittaa ovikelloa ?

    Yleensä en, mutta joskus kyllä. Riippuu ihan mielialasta ja kuinka vainoharhaisella päällä just sillä hetkellä on. Ja tuntemattomiin nmroihin vastaan myös yhtä harvoin.
  16. Rosida

    Mikä avuksi yläasteikäisen tytön koulusta lintsaamiseen? Ollaan ihan puhki..

    No ei missään nimessä ensimmäisenä huostaan. Jos pinnaamisen taustalla on kiusaamista, masennusta tai muuta vastaavaa, ei vanhempien pidä lastaan hylätä ja siirtää ongelmia jonkun muun selvitettäväksi. Se tuntuu hylkäämiseltä ja selän kääntämiseltä lapsesta. Kun itse koulukiusaamis taustan...

Yhteistyössä