Hakutulokset

  1. Ellaah

    Mies haluaisi "vanhan kunnon makaroonivelliä" .. mitä ihmettä se on?!

    Kyllä siellä useampi vuosi tuli vietettyä. Puhun sujuvaa "arkisaksaa", eli kavereiden kanssa höpöttelyt ja muut menee hyvin. Mutta oman alan ammattisanasto on joskus vähän hakusessa ja kuulemma hassu aksenttikin löytyy :-)
  2. Ellaah

    Mies haluaisi "vanhan kunnon makaroonivelliä" .. mitä ihmettä se on?!

    Hmm, ehkä sitä uskaltautuu vaikka viikonloppuna kokeilemaan. Tuli makeista makaroneista mieleen lapsuusajan "Süsse Nudeln" eli makeat nuudelit näin vapaasti suomennettuna. Oli ihan yleinen jälkiruoka lapsuusaikaan Saksassa kun asuttiin :) ehkä jotain samankaltaista näissä kahdessa.
  3. Ellaah

    Mies haluaisi "vanhan kunnon makaroonivelliä" .. mitä ihmettä se on?!

    Juu, melko skeptinen olen kyllä tuon suhteen. Mutta niin paljon löytyi reseptejä, että melkein pakko kokeilla.. XD Mutta onko tuon tarkoitus siis olla makeaa? Kerta sokeria lisätään? Ymmärsin että ihan pääruokana oli mummo tarjonnut...
  4. Ellaah

    Apuaaa, huomenna kypsäri. Voiko se olla menemättä läpi?

    Mulla oli supervaikee kysymys kypsärin aiheena. Liittyi siis työni aiheeseen, mutta tosi yksityiskohtainen lähinnä yhden lähteen perusteelta ja soveltava. Raapustin kuitenkin nätillä suomella siihen jotain ja läpi meni. Joten älä huoli, kyllä se menee sullakin läpi :)
  5. Ellaah

    Mies haluaisi "vanhan kunnon makaroonivelliä" .. mitä ihmettä se on?!

    En ole koskaan ennen kuullutkaan. Piti googlettaa ja tuli jotain kauhean näköistä makaroonimaitovoihässäkkää. Onko tuo oikeesti sitä mitä hän tarkoitti? Oli kuulemma lempiruoka lapsena.. Mummo teki ja ei tiedä mitä oli siinä. Miltä tuo maistuu? Oksennukselta ainakin näyttää :X
  6. Ellaah

    G: Iltapalasi?

    Mustikkajugurttia törppö :)
  7. Ellaah

    päivän kalorit

    - Kaurapuuro 140 kcal + mansikat 60 kcal + maitolasi 70 kcal = 270 kcal - Peruna 60 kcal + kanakastike (kananmäärä?) 150 kcal + salaatit 100 kcal = 310 kcal - Fetasalaatti (mitä kaikkea sisälsi? yläkanttiin arvioitu) esim. 350 kcal Yht. 930 kcal Jos meinaat laihduttaa niin saat kiskasta...
  8. Ellaah

    "Köyhällä ei ole varaa syödä terveellisesti"?

    Kysymys otsikossa :)
  9. Ellaah

    Kohtuullinen korvaus tästä?

    Itse ottaisin kaverin koiran (omat ruuat ja tarvikkeet mukana siis) meille tuoksi ajaksi vaikkapa 100-200 e, riippuu kuinka hyvä kaveri. Omien vanhempien koirat hoitaisin maksutta :)
  10. Ellaah

    Aamupalasi tänään?

    Maustamatonta jugurttia myslillä ja mustikoilla. Maitokahvia ja vettä. Pitäis tehdä jatkogallup näille aamupalan skippaajille - paljonko ahdat safkaa klo 20 jälkeen?
  11. Ellaah

    onko täällä muita jotka ulkoiluttavat koiriaan asutuksen keskellä ilman hihnaa??

    ”Maaliskuun 1. päivästä elokuun 19. päivään ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä.” (Metsästyslaki 51 §) Koirani ovat välittömästi kytkettävissä.
  12. Ellaah

    onko täällä muita jotka ulkoiluttavat koiriaan asutuksen keskellä ilman hihnaa??

    Mun koirat pysyy metsissä ja pelloilla irti, sorry to say. Tule joskus vaikka mukaan sunnuntain metsälenkille, jospa saatais sunkin koirafobiaan vähän lievennystä kun näät nelijalkaisten ilon kirmata ;) Helpointa ja mukavinta on kaikilla, kun jätetään turha nipottaminen kotiin. Kyllä tuolla on...
  13. Ellaah

    onko täällä muita jotka ulkoiluttavat koiriaan asutuksen keskellä ilman hihnaa??

    Itse ainakin sanon. Ei ole kauaakaan kun joku nainen huusi metsässä ollessamme kauempaa pelkäävänsä koiraa. Huusin tällöin molemmat luokse ja ohitimme hänet koirat remmissä. Kannattaa joskus avata siis se suu muulloinkin kuin jupista keskustelupalstoilla jälkikäteen, kuinka kaikki...
  14. Ellaah

    Kyselkää multa ja arvioikaa miksei mulla ole kavereita?

    Milloin viimeksi olet pyytänyt _oma-aloitteisesti_ jotakuta muuta kuin perheenjäsentä tekemään kanssasi jotain? Esim. kahville, kävelylle.
  15. Ellaah

    Mitä syötte tänään?

    Lounaaksi oli eilistä uunikalaa ja pottuja. Illalliseksi väännän lasagnen. Mämmejä ei tässä talossa syödä, hyi.
  16. Ellaah

    onko täällä muita jotka ulkoiluttavat koiriaan asutuksen keskellä ilman hihnaa??

    En koskaan KESKELLÄ ASUTUSTA pidä koiria vapaana. Mutta puistossa, metsissä ja pururadalla pidän silloin tällöin. Olen kyllä tietoinen, ettei lain mukaan saisi. Toinen tulee luokse salamana huudettaessa, toisella vielä joskus "jää korvat" jälkeen (n. 1 v penikka). Ilman harjoittelua...
  17. Ellaah

    Montako lasta sinulla on?

    Kaksi.
  18. Ellaah

    Maistuisiko?

    Maistus, mutta ihan liian iso annos :D 3-4 nakkia riittää naiselle!
  19. Ellaah

    Eron jälkeen uus

    Ei oo kiva tunne. Mulla meni kans useita kuukausia sulatella faktaa, että exä löysi uuden (laastarin?) melkein heti eron jälkeen.. vaikka itse olin jättäjä osapuoli. Mutta kannattaa olla turhia miettimättä. Ihmiset purkaa pahaa oloaan eritavoin. Jotku haluavat olla yksin, jotkut ympäröivät...
  20. Ellaah

    Kumpi tapa laihduttaa toimisi sinulla?

    Itselläni myös A, koska harrastan runsaasti liikuntaa ja liikunnan jälkeen tekee mieli vetää jotain terveellistä maha täyteen. :) Joskus lomamatkoilla kun ei pääse lenkille / salille olen sitten elänyt päivät hotskun aamupalalla + kakkupalalla / jätskitötteröllä. Eli loma- ja muissa...

Yhteistyössä