Hakutulokset

  1. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!

    Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille ja muille tsemppiä loppuodotukseen! Jännittäväö saadaanko kaikki marraskuulaiset vauvat jo tässä kuussa. Etusivulle voi päivittää minulle, että tyttö tuli 27.10., painoa 3440 g ja pituutta 50 cm. Perätilassa oli ja suunnitellulla sektiolla syntyi...
  2. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Lokakuussa*

    Superisti onnea Boschille! Ja kiitos synnytystarinasta. Meidän vauvan käännösyritys perätilasta ei onnistunut ja oltiin sitä mieltä miehen kanssa, että mennään silti alatiesynnytyksellä, kun lantiokuvaus puolsi sitä. Eilen käytiin uudelleen kokoarvioultrassa ja arvio oli vähän reilu kolme...
  3. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Lokakuussa*

    Paljon onnea Piiulle ja perheelle uudesta vauvasta! :flower: Mä olen ollut jo kaksi viikkoa äitiyslomalla ja koko ajan on ollut jotain menoa ja hommaa kalenterissa. Ajatuksella, että kyllähän tässä vielä ehtii... Viime viikolla oli rv 36 ultra ja synnytystapa-arvio ja ultrasta selvisikin...
  4. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*

    Onnittelut pyöreistä CandleLight! :flower: Liikkeistä Täälläkin vauvan liikkeitä tuntuu päivittäin ja paljon. Myöskin tuota "tärinää". Itse kuvailin miehelle, että liekkö vauvalla on epilepsiakohtaus, kun tuolla lailla hytkyttää! Potkuja, nyrkkeilyä ja pyllyn vänkäämistä on myös päivittäin ja...
  5. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*

    Ultra Lahdessa: Arte-lääkärit, siellä hinta oli se edullinen, mutta en tiedä onko riippuvainen viikoista. En ole itse käynyt. Tiistaina oli sokerirasitus ja neljäs neuvola. Paasto meni helposti, sokerilitku oli yllättävän siedettävää, mutta yökkö olo siitä kyllä tuli. Melkein lensi laatta :-/...
  6. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*

    Lämmintä elokuuta minkunkin puolesta kaikille ja tervetuloa uusille! Hiljaiseloa ollut kirjoittelupuolella, kännykällä käynyt kyllä teidän tarinat lueskelemassa Lomalla ollaan oltu neljä viikkoa eikä kovin tietokonepainoitteista ole ollut lomailu :) Vaatteista. Ei olla hankittu vielä...
  7. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Heinäkuussa*

    Kolmas neuvolakerta takana. Kelan juttuja kateltiin, perhe- ja synnytysvalmennus päivät varattiin ja sain lähetteen Sokerirasitukseen. Lappusen mukaan suositellaan viikoille 26-28, mutta neuvolantädin mukaan ei ole kuulema niin tarkkaa. Lähdetään huomenna neljäksi viikoksi pois, kesälomailemaan...
  8. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*

    Energinen keskiraskaus, tervetuloa myös meille :-D Aika jumissa ja väsyneenä tuntuu päivät itsellä välillä menevän... Suonenvedot ja häpyluun alueen liitoskivut ilmaantuivat tällä viikolla. Liitoskivut ilmenee useimmiten sängystä noustessa ja sohvan pohjalta ylös könytessä. Eilen tehtiin...
  9. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*

    Tervetuloa uusille ja onnea ru:ssa käyneille hyvistä uutisista! Onnellisesti voin itsekin liittyä tähän joukkoon, alkuviikosta oli ru ja kaikki oli kunnossa, huoh! Ainoa mikä jäi harmituttamaan oli se, että tyyppi oli sen verran pihtaavalla tuulella, että oli koko ultra-ajan jalat ristissä...
  10. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*

    Pitkästä aikaa heipparallaa täältäkin! Pari viikkoa sitten oli toinen neuvolakäynti, puolitoista tuntia perus ravinto- ja liikuntajuttuja, oli aika turha reissu mun mielestä. Ensi kerralla käydän sit kela-juttuja, joten se tulee kyl sit tarpeeseen, kun ei oo mitään hajua niistä jutuista...
  11. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

    Neuvolat: ensimmäinen oli jo 6+1, sen jälkeen varhaisultra 8+3, sitten nt-ultra 12+1 ja nyt sitten huomenna toinen kerta neuvolaan 16+0. Ekalla kerralla sanottiin, että aina voi sitten soittaa jos ilmenee jotain. Ei oo tullu soiteltua :-) Raskausarvista: mä haluaisin kovasti välttyä...
  12. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

    Ai niin, sanoin aiemmin, että aika oireettomasti on mennyt, mutta sitten bongasin kommenteista parantuneen hajuaistin! Se on ollut mullakin melkein alusta asti. Toisaalta ihan hauska, mutta jotkin asiat tuoksuu kyllä ihan uskomattoman kuvottavalta :-D Sukupuoli aiotaan kysyä ja varmaan se...
  13. Q

    Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

    Toukokuuta vaan kaikille! Taisin kirjoitella viimeksi varhaisultran jälkeen. Nyt on käyty myös jo nt-ultrassa ja kaikki oli sielläkin hyvin. Eteenpäin siis porskutellaan, ilman kummempia oireita. Töissä kerroin heti nt-ultran jälkeen, koska saman viikon lopulla oli parin päivän koulutusreissu...
  14. Q

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

    Onnea kaikille uusille plussanneille! Me saatiin hyviä uutisia ekassa ultrassa, siellä näkyi hurjasti sykkivä sydän ja viikkoja (silloin 8+3) vastaava pikkuinen masuasukki :heart: Pari päivää ennen ultraa iski kauhea epäusko ja olin ihan varma, että ei sieltä mitään löydy. Helpotus oli sitten...
  15. Q

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

    murmelii Mulle neuvolantäti varasi lääkäriajan jo silloin kun soitin ja varasin neuvola-ajan. Siihen niskaturvotus-ultraan tehtiin lähete siellä neuvolassa, keskussairaalalta tulee sitten ajasta ilmoitus. Sikiöseulontaan sain lähetteen labraan, se pitää ottaa viikoilla 9+0 - 11+6 ja mennään...
  16. Q

    Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

    Heippa kaikille! Minut voisi lisätä listaan 3.11. qwertyli / 32 / 1. lapsi / PHKS Eilen oli eka neuvola. Nyt jännitetään parin viikon päästä olevaa ensimmäistä ultraa, että onko ketään mukana ja oikeassa paikassa! Positiivisesti ajatellen päätin kuitenkin liittyä jo tänne :)
  17. Q

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

    Mitäs te muut olette syöneet välipalaksi raskausaikana? Ennen pärjäsin juuri ja juuri töiden jälkeen kotiin asti pelkän aamupalan ja lounaan voimin. Kamala nälkä oli kyllä silloinkin monesti. Nyt iskee nälkä viimeistään kolme tuntia lounaan jälkeen ja lämmintä ruokaa on tiedossa kuitenkin...
  18. Q

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

    Meillä oli eilen ensimmäinen neuvolakäynti eikä siellä ollut mitään sen kummempia tosiaankaan. Kartoitetttiin ruokailu- ja liikuntatottumukset, alkoholinkäyttö, raskausoireet sekä omat ja isän ja lähisukulaisten sairaudet. Ja kotiin saatiin sitten jotain yleistä materiaalia luettavaksi. Mutta...
  19. Q

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

    Onnea Blingille ja koko perheelle! Meillä intoilttiin viime viikolla elämämme ensimmäistä plussatestiä ja ladattiin tabeltille raskaus-apsi ja kaikkee! Tämä viikko on mennyt rauhallisesti ja jos-muodossa puhuen, molemmat pelkää intoilla liikaa. Varsinkin kun rintojen turvotuksen lisäksi ei...
  20. Q

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

    Mukaan voisi liittyä juuri 32 vuotta täyttänyt ja toissapäivänä plussannut! Neuvolaan soitettu tänään ja ensimmäinen käynti olisi 11.3., lääkäriaika 27.3. Olo on epätodellinen, yli vuoden yrittämisen jälkeen eka plussa eikä oikein uskalla uskoa asiaa todeksi ennenkuin ultrassa jotain näkyy :)...

Yhteistyössä