Hakutulokset

  1. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Elea perustamasi Huhtikuun hurmurit 2015 löytyy kyllä Facebookista, mutta se on yhteisö, joka on kaikille avoin, eikä ryhmä johon voisi liittyä. Sivusta pystyy vain tykkäämään. Yritätkö vielä uudelleen vai tekisikö joku muu sen ryhmän. Mä en ainakaan heti pysty näillä käytössä olevilla...
  2. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Vauva on vihdoin syntynyt 65h käynnistyksen aloituksesta. Tyttö, kuten luvattu 3630g, 51,5cm, pipo 33,5cm, rv 40+4 eli 26.4 ja alateitse syntyi lopulta napanuora kaulan ympärillä. Tulen myöhemmin kertomaan synnytys tarinani koko karmeudessaan, mutta nyt nautin kärsimyksen hedelmän seurasta.
  3. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Täällä ollaan synnytyssalissa. Vauva todennäköisesti syntyy vielä tänään. Sain äsken epiduraalin ja siihen saakka tää synnytys on ollut kuin tarina helvetistä. Cytotecilla tuli valtavan kipeät supparit kahdeksi vuorokaudeksi, mutta eivät tehneet mitään kohdunkaulalle. Tänään lääkäri totesi...
  4. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Ei vauvaa vielä :( Vuorokausi käynnistyksen aloituksesta ja lähtötilanteessa ollaan. Eilen jo ensimmäinen cytotec sai aikaan supistuksia ja samalla hetkellä kun nielaisin toisen tabletin 4h ekasta, niin holahti lapsivedet sänkyyn. Sen jälkeen supistuksia 7,5h ajan 3min välein. Supparit alkoi...
  5. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Terveisiä synnäriltä. Täällä on eka cytotec saatu aamulla ja kohta toinen tabletti. Ei kunnollisia supistuksia vielä. Ballongia ei voinut laittaa kun kohdunkaula oli niin epäkypsä. Nyt vaan odotellaan.
  6. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    En mä sitten päässytkään tänään synnyttämään. Osastolla oli täyttä, joten huomenna uudestaan. Olin käyrillä, ultrassa ja tutkimuksessa vajaa pari tuntia ja sitten lääkäri totesi, että valitettavasti osastolla on niin täyttä, että siirretään huomiseen. Mutta ihan kiva vaan, koska nukuin niin...
  7. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Hei apua, auttakaas nyt aloittelijaa.. Ylihuomenna olis sellainen pikku projekti joka myös nimellä synnytys tunnetaan ja tässä laittelen viimeisiä tavaroita kasaan. Mutta mitä ihmettä mä otan vauvalle kotiutumisvaatteiksi!? Olin jo pakannut kassin valmiiksi joidenkin vanhojen keskustelujen...
  8. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Pikku-Katti Mä olen NIIIIIIN samoilla linjolla. Järki lähtee kun ei pääse synnyttämään. Mulla laskettu aika ja käynnistys on ensi viikon keskiviikkona ja olen aivan totaalisen kypsä odottamaan :stick: Päivät kotona tuntuvat järjettömän pitkiltä ja tylsiltä ja silti ei huvita pätkääkään lähteä...
  9. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Kiitos Kevis linkistä! Meillä ainakin nimi on ihan vaiheessa vielä. Tai siis etunimi, toiset nimet on selvillä (tulevat suvusta), jos sattuvat sopimaan siihen kutsumanimeen joka valitaan. Ahdistaa kyllä nimen päättäminen, kun ei tunnu löytyvän ainuttakaan nimeä jossa ei olisi mitään vikaa...
  10. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Soittelin synnärille jossa ei kätilökään osannut suoralta käsin vastata. Äsken soitti takaisin lääkärin kanssa keskusteltuaan ja saan jäädä seuraamaan oireita kotiin. Tiistaina neuvolaan normaalisti, jos ei mitään tule ennen sitä :) Karo
  11. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Joo, mulla on kyllä hyvin tiedossa itsellä noi toksemiajutut, että se varmaan oli osasyynä siihen, että lääkäri oli niin huoleton. Jos ei olisi tuota yleissairautta, niin voisi omasta mielestänikin seurailla rauhassa, mutta kun toksemia kuitenkin on nykytiedon valossa istukkaan liittyvä ongelma...
  12. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Pakko tulla vielä kertomaan uusimmat käänteet. Sain labratulokset vasta viiden aikoihin, koska unohdin soittaa terkalle ennen neljää (muistin klo 16.02 :whistle:) ja jouduin menemään päivystykseen käymään, josta tulostivat lappusen mulle. Eivät saaneet puhelimessa kertoa tuloksia. No aamuinen...
  13. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Onnea Joppu!:flower: Mäkin käväisin tänään siellä ylimääräisellä neuvolalääkärikäynnillä niiden alkavien toksemiaoireiden kanssa. Kaksi paivää sitten oli siis noussut proteiinit yhdelle plussalle ja verenpaine lähtenyt hiukan nousuun. Pakkasin sairaalakassin valmiiksi, siivosin kämpän ja tein...
  14. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Kävin äsken neuvolassa (38+0) ja pahus sentään on proteiinit noussut plussalle ja verenpaine myös yhä nousussa. Perjantaina uusintamittauksiin ja lääkärille, kun terkalle ei ollut aikoja tällä viikolla enää. En tosiaankaan halua kehittää mitään raskausmyrkytystä, kun kaksi viikkoa olis enää...
  15. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Täällä sitkeästi yhdessä koossa, ei merkkiäkään, että selviäisin ilman käynnistystä. Pari viikkoa aikaa käynnistyspäivään ja toivon kyllä, että tulisi omia aikojaan ennen sitä. Hirmuisesti onnea kaikille jo vauvautuneille! :flower: Käyn jatkuvasti kurkkimassa, että onko vauvoja syntynyt lisää...
  16. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    No kylläpä Sitkeäsissi kuulostaa ärsyttävältä tuo lääkäri! Luulisi tyhmemmänkin tajuavan, että viimeisillään raskaana oleva tarvitsee mahdollisimman asiantuntevaa ja empaattista hoitoa, kun alkaa olo olla muutenkin raskas sekä fyysisesti että henkisesti :mad: Täällä ollaan tänään...
  17. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 -Maaliskuu-

    Täällähän onkin useammalla neuvola huomenna, itse myös menossa :) Nyt vaan synnytystapa-arvion jälkeen mulla ei ole enää mitään odotuksia neuvolan suhteen, kun tiedän, että vauva on hyvässä asennossa tulossa ja takaportti syntymiselle on selvillä. Lääkäriin en mene enää neuvolassa, tai...
  18. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 -Maaliskuu-

    Vierailijoista: Tämä on sellainen asia, mitä olen ehkä eniten stressannut tässä viimeisinä viikkoina! Sen verran on ollut pinna kireellä (varmaan ihan hormoneista, kun ei mitään oikeaa syytä ole), että en jaksa yhtään katsella ketään ei-toivottuja ihmisiä. Tai edes puhua puhelimessa kenenkään...
  19. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 -Maaliskuu-

    Tällä rouvalla olis synnytysaika varattuna!!! :O Tänään synnytystapa-arviossa selvisi, että mun tukostaipumuksella raskautta ei päästetä yli lasketun ajan, vaan käynnistetään jos ei synny ennen sitä. Ilmeisesti tämä asia on ollut äitipolilla koko ajan tiedossa, mutta mä kuulin siitä vasta...
  20. K

    Huhtikuun hurmurit 2015 -Maaliskuu-

    Mäkin ajattelin huonosta olosta huolimatta nyt kunnostautua ja harrastaa sitä pesänrakennusta mistä kaikki puhuu. Vauvalle on kaikki ollut jo pitkään valmiina, mutta kotona en oo jaksanut oikein mitään ihmeempiä touhuta ikkunoiden pesua lukuunottamatta. No nyt mä sitten ajattelin alkaa täytellä...

Yhteistyössä