Hakutulokset

  1. M

    GALLUP: Pulauttelu

    Meidän poika on jo reilun kaksi vuotta, mutta pulautteli vauva-aikana paljon, ja useinmiten heti ruoan päälle lätäkön lattialle + tunnin parin kuluttua lisää ainakin kerran. Oli 5kk tissimaidolla ja sanoivat vaivan helpottuvan, kun kiinteät aloitetaan. Hetkeksi se tuntui auttavankin, mutta...
  2. M

    Onko meillä pieni vauva?

    niinuli! Meidän tyttö on neuvolan syynissä, kun ei tahdo saada pituutta aikaan. 7kk oli 7200g ja 64cm. Reilun viikon päästä 8kk kontrollin jälkeen on soittoaika lastenlääkärille, joka sitten arvioi tutkimusten tarpeellisuuden. Oli syntyessään 52cm ja 3,7kg, ja kasvukäyrä on ollut koko ajan...
  3. M

    2-vuotiaan pojan pituus ja paino

    Eilen käytiin neuvolassa. 86cm ja 13,4kg oli strategiset mitat. Juu, ja omaa tahtoa löytyy täältäkin ainakin sen tuhat megaa...
  4. M

    Milloin iltapuuroa?

    Meidän neiti rupesi syömään ilta- ja aamupuuroa pari viikkoa kiinteiden aloituksesta eli noin 6kk:iässä. Kaikki maistuu tosi hyvin eikä tissi ole siitä ratkaisevasti vähemmälle jäänyt. Puppikselle tiedoksi, että puolen vuoden iästä eteenpäin maidon osuus ruokavaliosta vähenee selkeästi ja...
  5. M

    Mitä puuroa lapsenne syö?

    Meillä syö neiti 6kk Elovena-kaurapuuroa aamuin illoin (on syönyt nyt kaksi viikkoa), jos on tönkköä, laitan omaa maitoa sekaan, muuten sellaisenaan veteen keitettynä. Samaa puuroa siis syö kuin 2v veljensä. Seuraavaksi meinasin neljänviljanhiutaleita kokeilla. En ole jauhanut hiutaleita missään...
  6. M

    Kuinka monta sektiota voi tehdä?

    Kolme sektiota oli minunkin tieto, mutta riippuen kohdun kunnosta ja arpien paranemisista voi kai niitä olla vaikka kuinka monta. Minulle ei suositeltu kuin yksi raskaus enää, ja senkin päätteeksi suunniteltu sektio. Takana siis kaksi sektiota.
  7. M

    Kuinka olette toipuneet toisesta ( suunnitellusta ) sektiosta ?

    Meidän tilliäisten ikäero on 1v5kk, ja molemmat ovat syntyneet sektiolla (9/05 ja 2/07). Ensimmäisestä sektiosta (suunniteltu perätilan ja kaksiosaisen kohdun takia) selvisin yllättävän nopsaan eikä kipujakaan tarvinnut kärvistellä, sairaalassa olin 5 päivää. Toisen oli tarkoitus syntyä...
  8. M

    Muita hitaasti rintamaidolla kasvavia vauvoja?

    Meillä piti aloittaa kiinteät 5kk iässä, kun tyttö ei kasvanut kuukauden aikana paljoakaan. Hänellä ei ole huolta tuon painon kanssa, mutta pituuden sitäkin enemmän.. Syntymä 3700g ja 52cm 4 viikkoa 4410g ja 55cm 2kk 5135g ja 57cm 3kk 5775 ja 60cm 4kk1vko 6290g ja 61,5cm 5kk 6480g ja...
  9. M

    2007 yliaikaiset pinoon?

    Tytön LA oli 12.2.07, mutta syntyi kiireellisellä sektiolla 25.2 eli 41+6 :heart:
  10. M

    meidän 4kk neiti pienikö?

    Meidän tyttö oli kyllä syntyessään 3700g ja 52cm, ja 4kk iässä 6290g ja 61,5cm. Tänään oli 6kk neuvola ja mitat 6900g ja 63cm... joudumme aikaistamaan lääkärineuvolan, kun pituus menee -2,5 käyrällä. Soseet aloitimme 5kk:n iässä, ja imetys toki jatkuu edelleen.
  11. M

    G: Imettäjät: miksi aloitit kiinteät ennen 6kk?

    Meidän tyttö alkoi saada kiinteitä reilun 5kk:n iässä (eli siis noin 3 viikkoa sitten), kun pituus/painokäyränsä oli koko 5kk ollut laskeva, vaikka tyytyväinen maitotyttö meillä muuten on. Nukkui yhdellä syötöllä alusta asti yönsä ja päivisinkin 3-4h välein. Tänään oli 6kk neuvola ja mitat oli...
  12. M

    imetys ja odotus=ok??

    Minä tulin raskaaksi esikoisen ollessa 9kk, jolloin vielä imetin. Neuvolan neuvo oli jatkaa imetystä niin kauan kuin se itsestä ja lapsesta hyvältä tuntuu, mutta muistutti kuitenkin juuri tuosta itsensä hoitamisesta kuluttavassa tilassa kun olin. Jouduin lopettamaan imtyksen alkuraskauden kovan...
  13. M

    Käynnistäminen sektion jälkeen

    Minulla esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi, ja toinen oli tarkoitus synnyttää alateitse. Vedet meni 41+5 ja supistusten puuttuessa laittoivat cytotecia pari kertaa, kun kuulemma ei olisi voinut oksitosiinia laittaa sektioarven takia. Minulla on kaksiosainen kohtu, eikä...
  14. M

    Mitä mieltä olette

    Meidän esikoinen ehti olla hoidossa 4kk, kun otin hänet kotiin jäädessäni kk:tta ennen äitiyslomaaa saikulle. Ja kotona on ollut siitä asti (kakkonen vajaa 4kk), mutta vastahan hän on nyt 1v 9kk... Mietin kovin tuota omaa jaksamista loppuraskaudessa ja pienen tilliäisen hoitamista, mutta en...
  15. M

    Erilaisia kokemuksia sektioista?

    Olen käynyt kaksi sektiota läpi, ensimmäinen oli suunniteltu perätilan vuoksi, sillä kohtuni on kaksiosianen ja kääntäminen ei tullut kysymykseen. Toinen lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla (=päivystysluontoisesti), koska vesienmenosta huolimatta supistukset jäivät tehottomiksi. Olin siis...
  16. M

    Sektiosta tulleiden haavojen paraneminen/arvet

    Minuä oli sektiossa juuri kaksi ja puoli viikkoa sitten ja toista kertaa. Samana iltana halusin jopystyyn ja seuraavasta päivästä lähtien maltillisesti käppäilin osastolla. Särkylääkettä söin alkuun kuurina ja toiselta viikolta silloin kun tarvetta tuntui. Nyt ei koske lainkaan, ja varovasti...
  17. M

    Joko välikausihaalarin aika?

    Vaikka onkin hieman plussa keliä,niin toppapuvulla mennään.On maa vielä sen verran kylmä paikka istuskella.Vaikka meillä jo kävellään,niin tykkää istua siellä maassa ja kaivaa lunta,hiekkaa ja vettä. Tossa juuri viime lauantaina kun oltiin plussa kelillä vielä pulkkamäessä,niin pojalla oli...
  18. M

    mua ahdistaa NIIN paljon ettei voi käsittää..

    olen siis 1,6v lapsen yh.. lapsen isä jätti melkein saman tien kun kerroin lasta odottavani.. sen jälkeen ei olla puhuttu edes (hän ei ole suostunut..) ja ei ole siis ikinä lasta tavannut. nyt lauantaina sain sitten kuulla että lapseni on saanut velipuolen juuri.. musta tuntuu niin pahalta että...
  19. M

    Ensimmäiset kuukautiset!!!Yök!!

    Esikoisesta alkoi täysimetyksestä huolimatta kuukautiset 8 viikkoa synnytyksestä ja tuli säännöllisesti joka kuukausi, vaikka tosiaan imetin. Jälkitarkastuksessa lääkäri vain totesi minulla olevan vahva hormonitoiminta... Nyt on kakkonen 2 viikkoa vanha ja mielenkiinnolla odotan kauanko tällä...
  20. M

    Vuonna 2007 syntyneet vauvat

    25.2.07 klo 10.22 kiireellisellä sektiolla Lohjan aluesairaalassa rv 41+6 3700g ja 52cm tytöntyllerö

Yhteistyössä