Hakutulokset

  1. X

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Tsemppiä Ravishing. Mulla vastaava kokemus kesäkuun PAS plussasta. Kkm todettiin 12 viikon normaaliultrassa, sydän oli varmaankin lakannut lyömästä melkein heti 8. viikon alun ultran jälkeen, jossa siis kaikki oli vielä hyvin. Valitsin suoraan kaavinnan, mutta omalla kohdallani jouduin...
  2. X

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Näköjään meitä kohtalontovereita on täällä muitakin. Pahoittelut myös sinulle Xienna menetyksestä. Kemiallisia pari kokeneena täytyy sanoa, että kyllä tämä oli omalla kohdalla paljon rankempi kokemus niin fyysisesti kuin henkisestikin. Kuukausikaupalla ehtii toivoa ja haaveilla ja sitten yhtenä...
  3. X

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Täälläkin valitettavasti yksi paluumuuttaja. Vaikka alkuraskauden ultrassa kaikki näytti hyvältä ja vahva syke löytyi, oli raskaus mennyt kesken joskus 8. viikon lopussa. Diagnoosina keskeytynyt keskenmeno, huomattiin vasta np-ultrassa. Hoitona kaavinta. Vaikka raskausoireita jonkin verran...
  4. X

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Nopea päivitys omasta tilanteesta, koska tänään oli virallinen testipäivä. Beta hcg päälle 200 (virallisesti käsittääkseni 11dp5dt, DPO16). Eli nyt kai sitä on sitten virallisesti plussattu. Haluan tosin vielä yhdet verikokeet oman mielenrauhan vuoksi ja ensi viikolla ultra. Toivottavasti tämä...
  5. X

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Täällä on kyllä nyt paljon piinailijoita ja jännät paikat monella. Toivotaan paljon plussia. Ja tietenkin jaksamista hoitoihin tai niiden odotteluun kaikille muille. Meidän lähipiiristä on tullut paljon raskausilmoituksia viime aikoina, osa on jo syntynytkin. Kaikki heistä tietävät meidän...
  6. X

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Täällä myös yksi piinailija ilmoittautuu. Eli 1.ICSI:n 1.PAS (lääkkeellinen) tehty kuusi päivää sitten. Ensimmäinen siirto, koska tuoresiirtoa ei tehty hyperin vuoksi vaan kaikki solut meni pakkaseen. Viisipäiväinen blasto siirretty, testipäivä 21.6. Vielä olen malttanut, enkä ole tehnyt yhtään...
  7. X

    Ensimmäinen IVF 2016

    Tsemppiä toipumiseen jenifer. Ota rauhassa ja muista juoda paljon vettä. Millainen saalis tuli? Onko tavoitteena kolmipäiväisen siirto? Mullakin tuli muuten tuo hartiapistos punktiopäivän iltana. Täällä alkaa olla ihan normaali olo. Maha edelleen hieman turvoksissa enkä uskalla vielä harrastaa...
  8. X

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Onko muuten kukaan huomannut, että hoidoista aiheutuisi ihomuutoksia? Erit. atoopikoilla kummallisia pigmenttiläiskiä? Entäs näön huonontumista? Raskausaikanahan näkö saattaa huonontua ja arvelin, että sama voisi tapahtua hoidoissa käytetyistä hormoneista. Itselläni on huonontunut näkö niin...
  9. X

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    En olekaan tänne kirjoitellut mitään enkä ole ymmärrettävästi enää listalla. Olen kirjoitellut tuonne ensimmäinen IVF 2016-ketjuun. Takana siis ensimmäinen ICSI, joka päättyi lievään Hyperiin ja kaikkien alkioiden pakastamiseen. Yhdet kuukautiset pitää odottaa, jonka jälkeen parin viikon...
  10. X

    Ensimmäinen IVF 2016

    Siukku87, tervetuloa. Cerezah, tsemppiä verikokeeseen. Toivotaan parasta. Jenifer, mikä olo? Omia kuulumisia. Punktion jälkeen ei tosiaan kai kuuluisi olla ihan niin huono olo mitä minulla oli pari päivää ja meninkin sitten lääkäriin ja syyksi selvisi lievä hyperi (OHSS) toisella puolella...
  11. X

    Ensimmäinen IVF 2016

    Käyn hoidoissa ulkomailla. Suomessa ei taideta punktioita tehdä koskaan nukutuksessa, paitsi ehkä jossain poikkeustapauksissa.
  12. X

    Ensimmäinen IVF 2016

    Punktio takana. Itse toimenpide oli paljon helpompi kuin olin pelännyt. Tehtiin nukutuksessa (vakiokäytäntö klinikalla), joten siitäkin syystä se meni tosi helposti. Aluksi olo tuntui todella hyvältä varmaankin klinikalla annetun lääkityksen vuoksi, mutta sen jälkeen olen ollut aika kipeä...
  13. X

    Ensimmäinen IVF 2016

    Mulla on punktio viikonloppuna, tarkka päivä selviää varmaan seuraavassa kontrollissa eli käytännössä saan siellä luvan pistää irrotuspiikin tai sitten jatkan vielä stimulointia. Taitaa vaihdella nuo tuntemukset tosiaan ihan jokaisen kohdalla. Lyhyestä kaavasta ei ole kokemusta eli voihan pitkän...
  14. X

    Ensimmäinen IVF 2016

    Terveisiä hautomosta. Täälläkin yksi ensimmäiseen IVF:ään menijä. Arviolta pari päivää pistoksia jäljellä, pitkällä kaavalla mennään. Olen tuntenut melkeinpä stimuloinnin alusta saakka, että jotain siellä tapahtuu. Eli ainakin tähän saakka tuntemukset ovat olleet lähinnä vain jänniä, ei kipua...
  15. X

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Ensimmäistä ICSI-hoitoa odotteleva päälle kolmekymppinen ilmoittautuu mukaan. Takana kolme tuloksetonta inssiä ja kaksi kemiallista raskautta luomukierroista. Ensimmäistä lasta toivottu parisen vuotta. Selkeää syytä ei ole löydetty, simpoissa ei vikaa. ICSI tehdään, koska klinikka tekee kaikki...
  16. X

    Inseminaatio 2016

    Kolme inssiä takana, ei yhtään plussaa eli siirtyminen IVF-hoitoihin. Jotain hormonihäikkää luteaalivaiheessa progesteronituesta huolimatta. Selvitellään nyt sitä ja haetaan koekierrossa sopivaa lääkitystä ja annostusta eli ensimmäinen IVF aikaisintaan huhtikuussa. Poistun siis ketjusta, koska...
  17. X

    Inseminaatio 2016

    Kolmas inssi takana. Ei saatu tähänkään kiertoon kuin yksi folli (>20mm) ja tämä hieman harmittaa. Kolmas kierto on ollut muuten samankaltainen kuin kaksi aikaisempaa, mutta folli oli hieman isompi irrotuspiikin hetkellä ja limakalvo paksumpi (>10mm). Kaikenkaikkiaan kaikki kolme toimenpidettä...
  18. X

    Inseminaatio 2016

    Kuulumisia kaipailtiin, niin kirjoittelempa hieman missä täällä mennään. Ja onnea plussaneille, mahtavia uutisia! Kolmas ja näillä näkymin viimeinen inssi on ensi viikon alussa. Kontrolliultrassa kaikki ok, follit kasvaa samaa vauhtia kuin tokassa inssissä ja hitaampaa kuin ensimmäisessä...
  19. X

    Inseminaatio 2016

    Uusi vuosi ja uusi ketju. Valitettavasti joudun avaamaan huonoilla uutisilla eli toinenkaan inssi ei tuottanut tulosta. Tuttu tuhruttelu oli taas läsnä DPO 6:sta lähtien ja nyt näyttää alkavan vuoto progesteronituesta huolimatta. Eli melkolailla sama kaava kuin ekassa inssissä. Tämä päivä on...
  20. X

    Inseminaatio 2015

    Tsemppiä ja toivotaan plussia piinailijoille! Mulle tehtiin eilen toinen inssi. Meni jo aika rutiinilla eikä ollut mitään kipuja tai tuntemuksia muutenkaan. Piti siis olla pelkkä OI tähän kiertoon, mutta folli kasvoikin hieman hitaammin kuin viimeksi (kuulma hyvä asia) ja toinen meidän...

Yhteistyössä