Hakutulokset

  1. M

    kalorien laskemisesta

    Laske painonvartioiden pisteitä. Sama periaate mutta hieman yksinkertaisempaa.
  2. M

    saimme tytön

    :flower: Onnea!
  3. M

    miltä ponnistusvaihe tuntuu??

    Ponnistusvaiheessa tuli valtava paineen tunne ja jokin siellä puski jo valmiiksi ilman että ite teki mitään. Mutta pitihän sitä helpottaa ja puskea itekin niin että nopeutu lapsen syntyminen. Ponnistusvaiheessa kipu muuttui täysin. Avautumisen loppuvaihe oli tuskaista mutta heti kun alko...
  4. M

    Mä en pysty

    Kannattaa alottaa vaikka pisteiden laskenta. Siinä huomaa mistä kertyy ne omat turhat kilot. Ja lisäksi kannattaa alottaa vaikka kävelylenkit. Liikkuminen vie makeanhimon. Tai näin ainakin mulla. Jos en viikkoon liiku ollenkaan niin tekee koko ajan vain mieli syödä ja mitäs muuta kuin herkkuja.
  5. M

    Jälkivaivoista - ällöttää...

    Instrusta saa kuulemma noita kuulia ja apteekista voi myös löytyä. En osaa auttaa sua sen enempää kuin että puhu ihmeessä ihan avoimesti siellä neuvolassa. Ne on siellä tottuneet kuulemaan kaikenlaista. Helpottaa kun saa tietää mistä johtuu ja mikä auttaa.
  6. M

    kivuton synnytys?

    Itsellä ei ole kokemusta mutta kaveri kertoi vastaavaa. Pitää kommentoida tuohon rentoutumiseen sen verran että kuuntelin tuota samaa rentoutumis cd:tä raskausaikana ja synnytin veteen. Vesi auttoi todella hyvin rentoutumaan supistusten välillä mutta se kipu mikä supistusten aikana tuli ei...
  7. M

    Ilman puudutuksia synnyttäneet...

    Synnytin veteen ilman puudutuksia ja supparit oli kyllä kipeitä mutta tosi kipeää kävi sekin ku paikat veny ja repes. Tunsin ihan selvästi miten alapäässä tuossa virtsarako lähettyvillä ja muutenki tuossa etupuyolella repeili. Ja vaikka nuo repeämät oli vaan Iasteen repeämiä niin silti tuntu...
  8. M

    Löystyykö paikat?!?

    Sitä vaan ihmettelen ku eka kerta, synnytyksen jälkeen siis, oli niin tiukka että pelkäsin ettei sinne enää mitään edes mahdu ja että onkin rööri tullut tikattua umpeen :laugh: Kävin neuvolassakin kun epäilin että mulla on jokin tulehdus tms mutta siellä vakuuteltiin että paikat on kunnossa...
  9. M

    Hyviä vatsalihasliikkeitä?!?

    \ Oon ite joskus jumpassa tehnyt jotain vastaavaa mutten oikein muista enää noita liikkeitä. Mulla on tosiaan hyvinkin ykspuolista tuo vatsalihasten harjoittelu :laugh: Mutta juoksu treenaa sitten niitä lisää ja ihan oon kuosissa pysynyt ja massukin kasassa. Vois kuitenki kokeilla noitakin...
  10. M

    Hyviä vatsalihasliikkeitä?!?

    Mulla massu pysyi kuosissa enne raskaurra juoksulla ja sit-upseilla, joista ns. naisten versio. ELi koulussa meidän piti tehdä vatsalihakset niin että selin makuulla lattialla, jalat polvista koukkuun lattialle, kädet niskan taakse ja siitä nostettiin selkä irti maasta ja koskettiin päällä...
  11. M

    imetys ja laihdutus?

    Laihdutustahan ei lainkaan suositella imetyksen aikana. Mutta täytyy myöntää että itse imetän ja olen kuitenkin lisännyt urheilua ja jättänyt liiat herkut pois siinä toivossa että muutamat raskauden aikana tulleet ylimääräiset kilot sais pois. Käyn 5kert viikossa tunnin juoksulenkin ja lisäksi...
  12. M

    Vauva putoaa sängystä

    MEillä kävi esikon kans sairaalassa niin että se alko itkeen synnytyksen jälkeen sillon eka yönä ja sillä oli vaan äitiä ikävä. Tissiä vauva ei suostunut ottaan joten laskin hänet omalle sängylle ja siihen mun viereen pieni heti nukahti ja tuhisi tyytyväisenä. Kotona yritin ensin pitää vauvaa...
  13. M

    Synnytys ilman kivunlievittäjiä

    \ Ymmärrän tuon kyllä ja itekin oisin spinaalin tai epiduraalin ottanut jos ei muu ois auttanut. Mutta mulla tuo vesi auttoi tosi paljon rentoutumaan. Mutta oikein tyytyväinen oon että selvisin ilman noita puudutteita...
  14. M

    Synnytys ilman kivunlievittäjiä

    Minulla yks synnytys takana ja tuli luomuna. Synnytin veteen ja avautumisvaiheen aikana olin kyllä kipeä mutta kivut oli kuitenkin ihan siedettävät. Siirtymisvaiheessa tuntui sitten etten enää jaksa ja sanoinkin että jonku puudutteen vois ottaa jonka kans silti pystyis synnyttään veteen. Kätilö...
  15. M

    norsu....

    Mulla tuli raskausaikana painoa 20 kiloa joista ei sairaalaan jäänyt kuin jotain 5. No lähtöpaino oli kuitenkin aika pieni.... Mutta painonnousu tuntu karsealta. Ja hieman mietitytti että mitenhän ne saa pois. Moni oli sitä mieltä että imetys ne vie. No kohta on 2 kk kulunut synnytyksestä ja...
  16. M

    Rentona synnytyksessä?

    Mulle paras keino rentoutua synnytyksessä oli ehdottomasti vesi. Synnytin veteen. Veteen pääsin kylläkin vasta loppuvaiheessa avautumisvaihetta. Sairaalaan kun tulin olin jo 6cm auki. Ja sitten jouduin n. 1.5 tuntia odotteleen että amme täytettiin. Mutta tuohon asti parhaiten kipuun auttoi...
  17. M

    Te, jotka olette saaneet 2 lasta, ja on ollut iso maha

    Se on itsestä kiinni. Vaikka ois kuin paljon lapsia voi massun vielä saada kiinteäksi. Itellä ei ole vasta kun yksi lapsi ja massu vielä hieman roikkuu mutta synnytyksestä onkin vasta 7 viikkoa. Mutta kummitädillä on varmaan jo lähemmäs 10 lasta ja hän on kyllä joka synnytyksen jälkeen saanut...
  18. M

    mikä on ihannepaino

    Mun äiti sanoi että heille annettiin nuorena ohje että ihannepaino on pituus ja siitä 110 pois. ELi kun ite olen 163 pitkä niin ihannepaino olis 53 mitä se kyllä olikin ennen raskautta :D Mut sitten vois aina lisätä 5 kiloa yhdestä lapsesta :laugh:
  19. M

    Paljonko liikutte????Miten?

    Juoksulenkkejä oon taas aloitellut. NOin 5 kertaa viikossa juoksen ja muina päivinä käyn kävelemässä. Synnytyksestä ei kuitenkaan ole sen enempää kuin 7 viikkoa ja tuntuu jotenkin paljon rankemmalta tämä juoksu nyt ku ennen raskautta. TOinen maratoni ois vielä tavoitteena... Niin ja minäkin...
  20. M

    ponnistaminen ei tuntunut

    Oliko sulla epiduraali tai spinaali. Oon kuullut että ne saattaa viedä sen ponnistamisen tarpeen...

Yhteistyössä