Hakutulokset

  1. M

    Milloin alkaa jokeltelu? Vähäistä jokeltelua muilla?

    Meillä ei esikoinen vauvana paljonkaan jokellellut. Muistan että itseä vähäinen ääntely vaivasi. 1v 4kk oppi ensimmäiset sanansa sanomaan ja nyt 3,5 veenä puhuu kuin papupata ;)
  2. M

    Voi että tuota 3-vuotiaan uhmaa.. *huoh*

    Juu, toivotan, että tää joskus menee ohi.. Sitten vielä yleensä siinä on joku hellanteltun äiti kummastelemassa että miten sulla voi olla noin kamala lapsi... Multakin kerran yksi rouva pienen tyttönsä kanssa kysyi että eikö sulta koskaan mene hermot tohon raivoamiseen....??? Voi että sitä...
  3. M

    Voi että tuota 3-vuotiaan uhmaa.. *huoh*

    MIksi tuntuu kuitenkin aina siltä, että se oma lapsi kerhossa/kaupassa/muulla julkisella paikalla on aina ainut joka kiekuu ja karjuu ja uhmaa vaikka näemmä muitakin uhmaajia täällä on.. Mulla on ainakin aina sellanen fiilis, että mä yksin ja ainoastaan olen ihan täysin epäonnistunut tässä...
  4. M

    Voi että tuota 3-vuotiaan uhmaa.. *huoh*

    No ei meillä oo kyllä ainakaan mitään taukoja ollu....... Että jaksamisia vaan :saint:
  5. M

    Mihin viet kotikeräys paperin

    meilläpäin ainakin markettien pihalla on yleiskeräyslaatikoita. Sinne minä vien meidän jätteet. Vaan eipä olla kyllä lähelläkään helsinkiä..
  6. M

    Täällä pää hajoo!

    kodinhoito luonnaa ihan omalla painollaan mieheltäkin. Se on hieno homma. Lastenhoidossa saa hiukan patistella ja neuvoa, mutta osallistuu myös siihen.
  7. M

    Voi että tuota 3-vuotiaan uhmaa.. *huoh*

    Juupajuu, samassa veneessä... Meillä kanssa ainakin vuoden jo jatkunut (nyt ikää 3,5v) että en tiedä kuinka kauan mahtaa vielä jaksaa. Ja mitäs se jos kotona raivoaa, muttakun välillä saa kaupastakin kantaa kainalossa ulos. Ei oikein aina jaksais vaikka ihaniakin ne lapset osaa kans sit olla...
  8. M

    Kestovaippa apua

    Aijuu, ja kirppiksillä noita myydään kans ihan hirmusti, eli kannattaa etsiskellä sieltä, pääsee edullisemmin alkuun ainakin.
  9. M

    Kestovaippa apua

    Ja hinta riippuu niin siitä että teetkö itse tai ostatko vaikka nettikaupasta. Valikoimaa on rutkasti. Mulla itsetehdyn sisävaipan hinnaksi tulee n. 2? ja kuoren n. 5?. Olen tehnyt kaikki itse. Ostettujen vaippojen hinnoista en osaa oikein sano kun en ole yhtään ostanut.
  10. M

    Viikonloppuvieraista

    mun ei tulis mieleenkään olla auttamatta jos jossain kylässä oltais. Mut niin on meitä moneen junaan ja moni munkin kavereista on just sellasia, että istua tönöttävät vaan. Onneks mä oon kova komentelemaan ;) Mua ottaa kyllä kans aivoon, jos aikuinen ihminen ei sen vertaa ymmärrä, että apua...
  11. M

    Kauankohan tää menee viel läpi (3 vuotiaasta)

    oih, ole onnellinen! Meillä ei kyllä mee läpi 3,5 vee tytöllä... Eikä oo kyl menny tasan kolmevuotiaanakaan. Mutta lapset on erilaisia, juu.
  12. M

    3,5-vuotiaan kiukuttelu poislähtiessä..

    helpottaa hiukan kun tietää että muitakin on. Tuntuu ihan että ketään muuta samanlaista lasta ei lähipiirissä ole. Meillä vaan raivotaan ja huudetaan. Eikös kellään nyt oo mitään hyvei vinkei ;)
  13. M

    Jos niskat on jumissa niin voiko reunimmaiset sormet puutua?

    voi. liike on paras lääke, eli jumppaa vaan. Mutta kylläpä tuota vois joku hiukan käsitelläkin jos sais pahimmat jumit liikkeelle sieltä...
  14. M

    apuja putsaamiseen

    kokeile kynsilakanpoistoainetta...
  15. M

    Onko kukaan käyttänyt kuivahiivaa? *apua, keittiönoita..!*

    Aih. Mä oon kyllä laittanut ihan takasin tonne kuiva-ainekaappiin taitettuna sen puolikkaan pussin. Ja käyttänyt sen sitten kun oon taas seuraavaks tehny pizzaa, eli ehkä 3-4 viikon päästä.. Eikä oo kukaan meistä vielä siihen kuollu :)
  16. M

    kohta 3-vuotiaan tytön joululahjatoiveet?

    Meillä kaikki prinsessasälä on ihan poppia... :)
  17. M

    3,5-vuotiaan kiukuttelu poislähtiessä..

    Onko kellään muulla vastaavaa: Neiti 3,5v saa aina ihan hirveet raivarit kun pitäis lähteä pois jostain; mummulasta, kaveirn luota, synttäreiltä, pihalta. Tai jos kaverit lähtee kotiin niin sama juttu. Olen ihan neuvoton, että mitä pitäis tehdä, mikä siihen auttaa. Oon kokeillu varotella...
  18. M

    3,5-vuotiaan kiukuttelu poislähtiessä..

    Onko kellään muulla vastaavaa: Neiti 3,5v saa aina ihan hirveet raivarit kun pitäis lähteä pois jostain; mummulasta, kaveirn luota, synttäreiltä, pihalta. Tai jos kaverit lähtee kotiin niin sama juttu. Olen ihan neuvoton, että mitä pitäis tehdä, mikä siihen auttaa. Oon kokeillu varotella...
  19. M

    Tykkäsivät tai eivät, mut mä aion ostaa sukulaislle ja kummilapsille

    Peesi. Älä oikeasti osta mukeja ja pehmoleluja.
  20. M

    Itse tehtyjen kestovaippojen kustannukset

    Yhtä kokoa varten tartteet noin 3-4 kuorta. Olen tehnyt PUL-kankaasta ja villahousuja hahtuvasta. 50cm:n pätkästä 140leveää pullia tulee 3 kuorta (M-koko). Eli tuo 50 senttiä riittää. PUL on nettikaupoissa noin 15-30?/metri, riippuu kuosista. Mulle on kelvannut halvimmat yksiväriset ja neidille...

Yhteistyössä