Hakutulokset

  1. K

    Hyperstimulaatiosta

    Laitan tähänkin ketjuun: Moikka! Onko kenelläkään antaa tukea ja omakohtaista tietoa hyperstimulaatiosta? Minulle kävi näin: Toisella hoitokerralla (munasolujen lahjoitus) oikealle puolelle alkoi kasvaa munasoluja paljon vasempaan verrattuna. Keräyksessä niitä saatiin yhteensä yli...
  2. K

    Hyperstimulaatiosta

    Moikka! Onko kenelläkään antaa tukea ja omakohtaista tietoa hyperstimulaatiosta? Minulle kävi näin: Toisella hoitokerralla (munasolujen lahjoitus) oikealle puolelle alkoi kasvaa munasoluja paljon vasempaan verrattuna. Keräyksessä niitä saatiin yhteensä yli kaksikymmentä. Irroituspiikin...
  3. K

    No, voihan hormonikierukka!

    Siis, miten on mahdollista, että se muka sopii "lähes kaikille naisille", kun järestään kaikki mitä siitä kuulee on negatiivista!? Itse hankin moisen, kun minulle vannotettiin, että hormonivaikutus on paikallinen vain limakalvolla ja toooodella hyvin "luonnollinen". Olin alkuun kiinnostunut...
  4. K

    Megaraivarit

    Meidän tyttö 2v1kk on saanut tällä viikolla ihan hirveitä raivareita lähes päivittäin. Temperamenttinen lapsi, hyväntuulinen ja puuhakas. Tähän asti on pääpiirteittäin selvitty puhumalla, vaan ei enää... Kohtaus alkaa yleensä samaan aikaan päivästä. Lähtee siitä, kun pukee itse tai leikkii...
  5. K

    Refluksista, kiinteistä ja unista

    Hei! Meidän pojalla (3ja puoli kk) on todettu refluksitauti ja lääke (prepulsid) ei auta. Lastensairaalassa ollaan sitä mieltä, että, koska poika kasvaa ja akuuttia hätää ei ole niin mitään ei sitten tehdäkään. Vauva nukkuu kuitenkin luokattoman huonosti ja äiti on henkihieverissä. Samoin...
  6. K

    Wahlgrenin uniohjeista

    Hei! Oletteko kokeilleet Anna Wahlgrenin reseptejä öiden rauhoittamiseen? Meillä poika, kohta 3 kk, on nukkunut surkeasti koko ikänsä. Nykyisin on öitä, jolloin nukkuu vähemmän kuin valvoo... Olenkin miettinyt ottaa vaunut käyttöön öisin. Kuinkakohan kauan menee ennen kuin vauva oppii...
  7. K

    Refluksista taasen

    Aiheesta on keskusteltu paljon, mutta nyt haluaisin kuitenkin mielipiteitä nimenomaan tästä meidän tapauksesta. Meillä on siis poika 8vkoa, joka ollut itkuinen koko ikänsä. Koliikkia epäiltiin, mutta olen hieronut vauvoja paljon ja vatsa tai keho ei ole koskaan tuntunut samalta, kun esim...
  8. K

    Koliikista

    Heippa! Meillä 5 viikkoinen vauva itkee jatkuvasti, aina herilläollessaan. Ei väännä selkää kaarelle, tyyntyy aina hetkeksi, kun vaihtaa asentoa, antaa tuttia yms. mutta jatkaa taas pian. Aamuisin saattaa jaksaa hetken katsellakin, ehkä max puoli tuntia, mutta muilta osin itkee aina. Huutaa...
  9. K

    Rooibuksen sopivuudesta pienelle

    Heissan! Tiedättekö onko rooibus (punapensas, punainen tee) turvallista myös ihan pienille? Meidän mimmi tykkää siitä ihan kamalasti! Ostin hänelle jopa Taika-astiaston espressokupin sopimaan omaan kuppiini ja näin ollaan nyt pidetty yhteisiä teehetkiä :laugh: . Kofeiiniahan siinä ei ole...
  10. K

    Nyt hirvittää...

    Moikka! Raskausaikani on mennyt uskomattoman nopeasti puolitoistavuotiaan esikoisen kanssa touhutessa. Aikaa ja rauhaa uuden lapsen tuloon valmistautumiseen ei juuri ole ollut. Nyt on alkanut hirvittää ihan tosissaan! Esikoinen oli ns. vaikea, itse asiassa todella "vaativa vauva"...
  11. K

    Nyt hirvittää..

    Moikka! Raskausaikani on mennyt uskomattoman nopeasti puolitoistavuotiaan esikoisen kanssa touhutessa. Aikaa ja rauhaa uuden lapsen tuloon valmistautumiseen ei juuri ole ollut. Nyt on alkanut hirvittää ihan tosissaan! Esikoinen oli ns. vaikea, itse asiassa todella "vaikea vauva"...
  12. K

    Hitsi, kun kaveri lyö!

    Moikka! Meillä on käynyt kurjasti, kun tytön paras kaveri on alkanut kohdella ikävästi. Jatkuvasti ollaan puremassa, lyömässä, raapimassa ja pitämässä väkisin kiinni. Aikaisemmin tyttö ei ole sen kummemmin reagoinut ennen kuin kipu yllättää, mutta nyt alkaa kirkuna jo, kun toinen tulee...
  13. K

    Raivokas lapsi 1v5kk

    Heippa! Kuinka pärjäätte omien temperamenttisten, aikaista uhmaikää potevien lastenne kanssa? Meillä neiti raivoaa aamusta iltaan, onneksi yöt sentään nukkuu. Kaikki saa aikaan kohtauksen!! Ja niitä tulee jatkuvasti! Lisäksi kova eroadistus(?) painaa päälle. Koko ajan pitäisi saada syliä...
  14. K

    Meneväistä sorttia...

    Heippa! Meidän tyttö 1v4kk on aivan mahdoton menijä! Puistossa ym. paikoissa mennä viipottaa vaikka kuinka kauas, sisätiloissa karkaa ulos itsekseen, jos vain silmä välttää ja saa oven auki. Ei siis mitään rajaa! Ei voisi vähempää kiinnostaa onko äiti lähellä vai kaukana. Onko teillä muilla...
  15. K

    Allergiaako?

    Laitan viestin tällekin puolelle, jos joku osaisi neuvoa. Tyttäremme on aina ollut varsin "vaativa". Itkenyt ajoittain tosi paljon ja nukkunut huonosti. Nyt, vartuttuaan 1v3kk:n ikäiseksi itkuisuutta on yhä. Erityisesti illat ovat yhtä huutoa ja kiukuttelua. Usein sitä on kyllä koko...
  16. K

    Allergiaako?

    Tyttäremme on aina ollut varsin "vaativa". Itkenyt ajoittain tosi paljon ja nukkunut huonosti. Nyt, vartuttuaan 1v3kk:n ikäiseksi itkuisuutta on yhä. Erityisesti illat ovat yhtä huutoa ja kiukuttelua ja puntissa roikkumista. Usein sitä on kyllä koko päivän... Maidoton dieetti rauhoitti...
  17. K

    Vauvamasun koosta...

    Hei! Esikoista odottaessani vatsa alkoi näkyä vasta puolenvälin tietämissä. Nyt olen viikolla 12 ja masu pömpöttää jo melkoisesti, vaikka paino ei ole edes noussut! Olen hoikka ja palauduin ekan raskauden jälkeen pian vanhoihin mittoihin. Miten teillä muilla? Näkyykö toka raskaus tosiaan...
  18. K

    Kiukkuinen lapsi

    Hei! Meillä on tosi temperamenttinen, kiivas ja vaativa neiti 1v2kk. Aivan valloittavan sosiaalinen tapaus, viihtyy toisten lasten kanssa kuin kala vedessä, leikkii ja nauraa käkättää. Toimintaa olisi oltava aamusta iltaan ja rutiinit (ulkoilut, unet yms.) todella tärkeitä. Tämä on...
  19. K

    Taapero ja vauva. Liian rankkaa?

    Heissan! 13-kuinen tyttömme saa pikkusiskon tai -veljen syyskuussa. Ikäeroa lapsille tulee 1v9kk. Esikoinen on ollut erittäin vaativa vauva ja lapsi. Ajoittain on vieläkin tosi rankkaa. Olen siis alkanut pohtia omaa jaksamistani kotona. Millaisia ratkaisuja te olette tehneet vastaavassa...
  20. K

    Kysymys raskaustestistä...

    Vähän tyhmiä tässä kyselen, kun kävi niin, että juuri testin tehtyäni puhelin soi ja riensin vastaamaan. No, äitihän siellä soitteli ja puhuttiin reilu puoli tuntia... Sitten meni vielä tovi, kun puuhailin muuta. Viimein muistin testin ja menin katsomaan. Hyvässä valossa näkyi (ja näkyy yhä)...

Yhteistyössä