Hakutulokset

  1. J

    Pukeminen

    Poika alkoi siinä nippa nappa 2vuotiaana ite pukemaan. Tytöllä on kova meininki pukemishommissa, sovittaa sukat ja housut jalkaan ja paitaa yrittää tunkee päästä, mutta tosin vielä tuloksetta kun ikää vasta pikkasen reipas 1v.
  2. J

    3v korokkeeseen????

    Minkä kokosia teitiin lapsoset on, jotka ovat 3v ja reilukin ja istuvat istuimessa? Ihan uteliaisuuttani kysäsen :xmas:
  3. J

    pottailun opettelu

    Mä oon molemmilla tehnyt niin, että heti kun ovat oppineet istuun, niin ollaan alettu totutteleen potalla istumiseen. Siitä sitten hiljalleen laitin/laitan potalle heti syönnin päälle ja heräämisen jälkeen. Sillon yleensä tulee jotakin aikaan saannosta pottaan. Pojalla meni aikoinaan hyvin ja...
  4. J

    3v korokkeeseen????

    Meillä poika siirtyi reilu 2v selkänojalliseen korokeistuimeen, koska ei kertakaikkiaan mahtunut istuimeen ja nyt poika on reilu 3v ja pian on pakko jättää selkänoja pois, koska pituutta on niin paljon, että jalat ei taho mahtuu penkin väliin. Ei aina voi elää suositusten mukaan, koska lapset...
  5. J

    miten paras tapa opettaa lapsi itse syömään??

    Enpä tiedä miten ne meillä oppi :whistle: :D Pojalle vaan tyrkättiin lusikka käteen 1vuotiaana ja siitä se lähti. Tytölle annoin lusikan vajaa 1vuotiaana, mutta se oli vaan sitä läpsyttelyä. Sit otin lusikan pois ja meni vaan hetki, kun huomasin tuossa hänen leikkiessä lelumukilla ja lusikalla...
  6. J

    bodyt..

    Eipä siinä mitään vauvamaista ole :o Pitää selän koko ajan vaatteen alla eikä paljas selkä vilku. Meillä poika käytti lähes kax vuotiaax ja jätettiin siis siksi sitten pois, kun poika alkoi itse käydä potalla. Eihän se enää siinä vaiheessa kätsy oo, kun ei se laps sitä sitten ite auki saa...
  7. J

    Mitä teen???

    Mulla nyt ei oo kauheesti kyseiseen tilanteeseen neuvoja antaa :/ Mutta varmaan säännölliset kellonajat on tarpeen... Mutta yx mikä tuossa tuli mieleen, kun meillä poika3v (ja tyttö1v) ei "älyä" mennä ajoissa pissalle, aina on hirmu tiputukset housuissa, ennen kuin menee oma-aloitteisesti...
  8. J

    Neuvoja..?

    No mä en osaa neuvoo oikeen, mutta meillä meni niin kun poika pikkasta vajaa 2v siirrettiin isojen sänkyyn ja omaan huoneeseen, niin luettiin iltasatua niin kauan, että poika nukahti. Sitten hiljalleen siirryttiin lukeen vaan yx pieni satu ja poika jäi ite lukemaan vielä hetkex. Vähän ajan...
  9. J

    Lapsen 3-vuotisneuvolatarkastuksesta

    Meillä oli aluksi ympyrän piirtäminen ja sitten sai touhuta omiaan, teki palapelejä ja sen sellasta. Sitten neuvolan täti pyysi poikaamme seisoon yhellä jalalla ja hyppimään. No eihän se suostunu eikä meinannu suostuu näkötestiinkään. Mutta nehän on vaan sellasta opettelua tulevalle, niin ku se...
  10. J

    Tukan leikkuu

    Mä oon saanut poja tukan leikattua itse koko ajan. Sillon vuoden iässä poika katteli Puuha Peteä samalla ja nykyään istutaan suihkussa ja pojalla on oma kone kanssa (rikkinäinen) ja saa sillä suristelle sen aikaa kun leikkaan. Meillä ei oo ollu mitään suurempia ongelmia, ainakaan vielä :whistle...
  11. J

    Nukkumaan meno, miten teillä?

    No meillä laitan tytön sänkyyn vaan ja sinne nukahtaa minuutissa ite, ikää hänellä 8kk. Pojalle luen iltasadun ja sitten hän jää lukemaan vielä itsekseen hetkeksi ja nukahtaa, hänellä ikää 2v10kk. Poika sai opetella itsekseen nukahtamisen, koska yhdessä vaiheessa minun piti samaan aikaan syöttää...
  12. J

    Miksi vain yksi lämmin ateria?

    :o :x Kyllä se on jokaisen lapsen yksilöllinen asia....Ainakin lähes... Mein poika EI JAKSA syödä kahta lämmintä taas tällä hetkellä, tai sitten pitää jättää ainakin välipala pois. Sillä on nuo tuollaset kaudet, luulen, että kasvu on hidasta sillon. Niin ja jos sen välipalan jättää pojalta...
  13. J

    Potalle mahtuminen.

    \ Aikas jännä, kun mä kuvittelisin, että ois toisin päin... Siis mamman luona on BB:n se "tavallinen" potta ja se tuntui jo jämptiltä, kun poika oli 1½v :whistle: Vaan kaikkihan me ollaan erilaisia =) Onnex ;)
  14. J

    milloin yksin ulos....?

    Meillä poika pääsee nyt yksin pihalle, kun ollaan tehty sinne hiekkalaatikko ja muuta puuhaa. Asutaan omakotitalossa mettän keskellä ja tie on hiljainen. Poika on 2v9kk. Toki kyttään vähän väliä, kun poikaa kiinnostaa naapurin traktorit ja possut =) Ja en anna koko aikaa olla yksin, haluun...
  15. J

    Potalle mahtuminen.

    Poika 2v9kk ja meillä on BB:n pottatuoli. Poika mahtuu hyvin siihen eikä pissa lentele muualle kun potan pohjalle. Pytylläkin käy, mutta täytyy nostaa, itse pitää pytyn reunoista kiinni eikä siis ole pienentäjää. Mekään ei olla ees puhuttu pissaamisesta seisaaltaan, kasvakoon vielä kaikessa...
  16. J

    Viiva vatsassa

    Liittyyköhän kenties siihen, kun meillä naisilla sitä viivaa voipi olla raskausaikana :/ :whistle: Mein tytöllä on kans se viiva, neiti nyt 7kk...
  17. J

    Poikien äiteet!!! Pissaamisesta....

    Mein poika on justiinsa 2v 9kk. Päiväkuiva on ollut vajaa 2v asti... Tai kuiva ja kuiva. Asiaan. Miten muilla pojilla? Mein poika tahtoo tiputella pissaa housuihin. Hoidossa käyvät säännöllisesti vessassa ja siellä pysyy kuivana housut, mutta jos kotona en muista parin tunnin välein käskee...
  18. J

    koska aloitetaan pottaharjoittelu???

    vastasinkin jo tuol vauva-puolella ;)
  19. J

    Turun suunnalle??

    Onx tää päässy unholaan? Kuis on, edelleen oisin kiinnostunu, vai jox on menny ohi? :laugh: :laugh:
  20. J

    Minkä ikäisenä kuivaksi?

    \ Siis miten niin tyhmä ensikertalainen???

Yhteistyössä