Hakutulokset

  1. M

    Unettomat äidit

    Hei helinä-keiju ja Jensa! Aloin olla jo tosi huolissani kun luulin olevani ihan ainut uneton. Kuvittelin jo, että tällä asialla ei ole mitään tekemistä äitiyden kanssa vaan oman psykologian. Väsyneenä sitä alkaa jo miettimään kaikenlaista. Mutta kuinka teillä nukuttiin viime yö? Minä olen...
  2. M

    Unettomat äidit

    Löytyyköhän täältä kohtalotoveria unettomalle äidille? Meille syntyi poika heinäkuussa 2006 ja vauva-arjen johdosta minä menetin taidon nukkua. Poika söi yöllä puolivuotiaaksi asti ja sen jälkeen hän on herännyt vain satunnaisesti, mutta minulle ei ole (vielä toistaiseksi) palautunut...
  3. M

    Onko ketään alipainosta huolimatta raskautuneita?

    Meillä lapsi antoi odottaa tuloaan, mutta lopulta odotus palkittiin. Perheenlisäystä yritettiin enemmän ja vähemmän tosissaan viisi vuotta. Kun mitään ei alannut kuulumaan, niin aloitimme lapsettomuuden selvittelyn. Tutkimuksissa ei tullut mitään erityistä vastaan, joten lääkäri päätyi...
  4. M

    Kuinka pitkiä päiviä lapsenne ovat hoidossa?

    Ruuhka-Suomen ulkopuolella ovat etuna kohtuulliset hoitopäivät. Mies vie ja minä haen niin, että poika (1v7kk) on hoidossa arkipäivisin 8-16.15.
  5. M

    Nukahtamisvaikeuksia!

    Liittyisiköhän jotenkin ikään, sillä meillä on ollut pojan (1v7kk) kanssa viimeisen viikon vastaavia ongelmia? Aikaisemmin nukahti itsekseen omassa huoneessa pinnasänkyyn, mutta nyt äidin pitäisi istua vieressä tuolilla odottamassa unen tuloa. Poika yrittää keksiä kaikki keinot välttyäkseen...
  6. M

    osaako teidän 1v7kk taaperot sanoja?

    Meidän taapero (1v6kk) sanoo sanoja ja jopa lyhyitä lauseita. Kaikki sanat eivät ole ymmärrettäviä (kuten kakku=pikku kakkonen), mutta valtaosa on. Lisäksi lauseina tulee "missä on pallo" yms. Olen aivan yllättynyt tästä puheen kehityksestä, sillä lapsi aloitti syksyllä vieraskielisessä...
  7. M

    Tänä syksynä töihin lähtevät/lähteneet

    Hei Wenkku, meillä poika (14 kk) aloitti perhepäivähoidossa kuukausi sitten ja hyvin on mennyt. Mielestäni poika on ulospäinsuuntautunut ja olisin odottanut, että hankaluudet tulevat vasta muutaman viikon kuluttua aloittamisesta, mutta ne tulivatkin heti. Ensimmäiset kaksi päivää olivat...
  8. M

    vauva 5 vko. Näppylöitä kasvoissa?

    Ristiäisnäpyiksikin kuuluu kutsutun sillä hormoninäpyt tapaavat olla näkösällä juuri ristiäisten aikoihin
  9. M

    Paljonko teidän reilun 1v ikäset nukkuu?

    Vuorokaudessa yhteensä noin 12 tuntia, joista yöllä 10 tuntia ja päivällä 2 tuntia. Pojalla on ikää 14kk.
  10. M

    Onko muita kohtalotovereita joita kotona oleminen ahdistaa

    Kuulun samaan joukkoon. Olen sosiaalista tyyppiä, mutta olen aina viihtynyt myös kotona. Odotinkin, että nauttisin myös lapsen kanssa kotonaolosta vaikka pidin myös työstänikin. Mutta yllätin itseni, sillä kotonaolo alkoi tympimään aika nopeasti. Kotona on mukava olla silloin, kun saa itse...
  11. M

    Miten saan 1-v päiväunille??

    Miten teidän muiden tilanne on kehittynyt viikon kuluessa? Meillä nimittäin päiväunet ja samalla myös yöunet ovat lähteneet taas rullaamaan kun ilma jäähtyi. Nyt viime päivät ovat menneet nätisti yksillä päikkäreillä.
  12. M

    Päiväuni-Yöuni Gallup

    Poika 13 kk nukkuu öisin klo 21-7 ja päivisin noin 11.30-13
  13. M

    Miten saan 1-v päiväunille??

    Päiväkirjaan tähän meidän pojan unien kehityksen. Kysymyksiä ja kommentteja otetaan vastaan. Jokainen vinkki on tervetullut, sillä hankalaa tämä nukkuminen tuntuu taas vaihteeksi olevan. Keskiviikko: Aamulla herätään kello 7 kuten normaalisti. Yhdeksän aikoihin aamulla poika alkaa olla...
  14. M

    Miten saan 1-v päiväunille??

    Valitettavasti en voi lähettää sinulle neuvoja vaan ainoastaan ymmärrystä. Taistelen nimittäin aivan saman päiväuniongelman kanssa, joskin sillä helpotuksella, että yritän nukuttaa ainokaista. Keskikesällä nukuttiin päiväunia keskellä päivää nätisti vaunuissa, mutta nyt uni ei tule sitten...
  15. M

    Vain aamupäiväunet?

    Kaipaisin näkemyksiä päiväunien nukkumiseen. Poika on nyt 13 kk ja siirryimme kaksista unista yksiin uniin kesän alussa kun aamuisin ryhdyttiin heräämään ja nousemaan klo 5-6. Yksiä unia on nyt harjoiteltu 3 kuukautta ja ne eivät ota millään onnistuakseen. Yöunet nukutaan kello 21-7. Kymmenen...
  16. M

    Pullosta vierottaminen, 1 v 3kk

    Vierotuskysymykseen en osaa vastata, mutta kommentoin tuota yöheräämistä. Meillä ei ole syöty öisin enää puoleen vuoteen (nyt 13 kk), mutta se ei poistanut heräilyä. Kaikki lapset tuntuvat heräilevän kello 5:n tienoilla ja niin meilläkin. Toiset nukuttuvat maitoon ja minä yritän hyssytellä...
  17. M

    onko muilla tylsää?

    Minä alan olla kyllästynyt tähän kotonaoloon. Onneksi (mutta myös valitettavasti) syyskuun alusta alkaa hoito. Pojalla on ikää 13 kk ja hän on välillä niin syötävän suloinen, mutta välillä alkaa oma tahto pilkistää. Tavarat ovat alkaneet lentää ja koko ajan pitäisi keksiä ohjelmaa. Lisäksi...
  18. M

    1 vuotiaan nukkumaan meno

    Meillä vastaava kehitysvaihe käytiin läpi kesän alussa pojan ollessa 11 kk. Sekä päivä- että yöunille nukahtaminen oli vaikeaa. Lisäksi aamulla ruvettiin heräilemään klo 5-6. Vedin sen johtopäätöksen, että kaksista päiväunista täytyy siirtyä yksiin. Samaan aikaan toki harjoiteltiin kävelemistä...
  19. M

    Mitä sulle kuuluu?

    Kiitos kysymästä - hyvää kuuluu! Miehellä alkoivat tänään työt ja mietin etukäteen, miten pärjään taas vuoden vanhan pojan kanssa kahden. Mutta päivä meni peloista ja vesisadekuuroista huolimatta oikein mukavasti. Poika oppii koko ajan uusia sanoja ja sitä on aivan ihana seurata. Tänään hän...
  20. M

    Hoito alkaa - valmistautuminen?

    Kiitos annek vinkeistä! Tuota hammasharjaa en ollut edes ajatellut. Kävimme jo kesäkuussa seuraamassa menoa hoitopaikassa ja reippaasti poika lähti mukaan toimintaan. Nyt elokuussa pitäisi käydä uudemman kerran ja kysellä samalla hieman tarkemmin rutiineista. Onneksi pystyn aloittamaan...

Yhteistyössä