Hakutulokset

  1. F

    The South Beach Diet

    Terveheksi! Onko kokemuksia SBD:stä? Aloitin muutama päivä sitten ja kysyisin paitsi vaiheen I ajatuksista niin tietysti myös pidempään SBD-ruokavaliota seuranneiden kokemuksia? Onko kukaan vaiheessa III - loppuelämä? :D
  2. F

    Mies oli baarissa..

    Miks piti lähteä kahdestaan toiseen baariin? Ei mua haittais jos tanssis hitaita jonkun työkaverinsa kanssa jos koko porukka paikalla. Tolleen en tykkäis, ihanku ois jotain vilunkia..
  3. F

    Toimiko teillä epiduraali?

    ensimmäinen epiduraali toi helpotuksen, osittain. Tunsin yhä supistukset mutta pahin kärki oli poissa. Kokoajan lisättiin tippaa (et avautuminen etenis) joten kivutkin yltyivät. Toinen epiduraali, suht sama juttu. Kolmannen sain leikkaussalissa ennen sektiota. Olin vain osittain puutunut...
  4. F

    Onko kukaan synnyttänyt alakautta kahden sektion jälkeen?

    mitä nkl sanoo synnytystapa-arviossa.. varmaan ne taas haluaa yrittää alakautta. Ensimmäisen kanssa (oli kokoepäsuhta epäilys ja mahd.ahdas lantio) vaan kiduttiin oksitosiinin kourissa ja ei käynnistyksen jälkeen edistynyt 24h mihinkään. -> sektio. (en ollut puutunut, leikkausta jatkettiin...
  5. F

    Sektioilla synnyttäneet!!! Miten toinen?

    Divina, kurja tilanne, että joudut vaatimaan sektiota kun tuskin sitä kukaan ensisijaisesti toivoo. Itselläni on ollut vähän sama dilemma. Olen joutunut ns. ajamaan sektio-asiaa vaikka olisin toivonut voivani synnyttää alateitse. Voimia!
  6. F

    Sektioilla synnyttäneet!!! Miten toinen?

    1. pysähtyi 4senttiin jossa kiduin oksitosiini tipan kourissa. Kiireellinen sektio. 2. edellisen kokemuksen jälkeen kävin sektiopelon takia pelkopolilla ja synnytystapasuunnitelmaan kirjattiin, että jos synnytys ei edisty leikataan enempiä odottelematta. Vauvan mahd. suuren koon takia...
  7. F

    Me saatiin tarjous tästä asunnosta.

    eilen ensiesittely, neljä pariskuntaa kävi katsomassa, kolme kiinnostuneita ostamaan. Huomenna tarjous ensimmäisiltä, katsotaan saadaanko kilpailu käyntiin. Kukaan ei mukissut hinnasta mitään... lupaavalta näyttää :D
  8. F

    Me saatiin tarjous tästä asunnosta.

    Huhtikuusta on asuntojen hinnat laskeneet noin 10%. Isommat firmat (meillä kävi kolmesta arvioija) eivät edes ota myyntiin ylihinnoiteltuja asuntoja. Eli ostaja ei voi laittaa sinne ilmaa. Tällä hetkellä uusien/uudehkojen asuntojen hinnoissa ei ole juurikaan ilmaa. Meillä ainakin välittäjä...
  9. F

    Käynnistyksestä vielä...

    eli ei yötä vasten on mullekin sanottu. Toisella kertaa sanoin etten ole tullut nukkumaan.. ois pitänyt olla hiljaa, koko yön supisti rajusti kahden minuutin välein ja minuutin kestolla. Aamupäivällä mentiin sitten sektioon. :headwall:
  10. F

    Onko kukaan synnyttänyt alakautta kahden sektion jälkeen?

    alatiesynnytys tarvitsisi perustella hyvin. Näin sanoi mulle neuvola + lääkärit. Aiemmat sektiot ovat kiireellisiä sektioita käynnistysten päätteeksi. Eli joku lääkäri sanoi, että pari prosenttia voinee synnyttää alateitse kahden sektion jälkeen. Syynä on se, että sektioiden jälkeen kohtu repeää...
  11. F

    Auttakaa petettyä

    Ensiksi, tapasin naisen jonka mies oli raivoisan kontrolloiva/väkivaltainen. Nainen tuli kaupasta 5 min myöhässä (seisemännellä kuulla raskaana) niin mies heitti hänet lasioven läpi.. Lähde ja lähde pian. Ehkä rakastat ajatusta hänestä? Jos kirjoitat ylös plussat ja miinukset niin kummat...
  12. F

    Onko auringonotosta haittaa sikiölle?

    Turkin auringosta! Otin kaks viikkoa tunnin pari päivässä. Ihana ruskea masu nyt. Aluksi oli hieman ihmeissään lämmöstä ja valosta kaiketi. Pidin vain huolta että uimaan mennessä menin rauhassa jotta ei järkyty lämpötilan muutoksesta.. :whistle:
  13. F

    Muita kenelle raskausajan painonnoususta on tehty peikko

    Mua ne yrittää sokerirasitustestiin joka helvetin kerta! Oon sanonut niille että pelkän painon perusteella en sinne hemmetti lähde (esikoisen kans kävin aivan turhaan). Eri asia on sitten virtsa-arvot tai suuri painon nousu. (nyt rv 25 noussut 5kg) Musta on hölmöä et sen takia et ennen...
  14. F

    Synnytyksen käynnistäminen jos takana sektio? Riskejä?

    Ensimmäinen sektio 2000 käynnistyksen jälkeen. Käynnistyksessä sekä tabletti että oksitosiini (ja kalvot puhkaistiin) Toinen käynnistys lääkkeillä rv 39 (paikat täysin kiinni). Rajut supistukset koko yön (ilman oksitosiinia). Ei auennut -> sektio. Tuskin siinä enää oksitosiinia olisi voitu...
  15. F

    Yliaikaisen raskauden käynnistäminen.

    Käynnistettiin uhkaavan raskausmyrkytyksen ja koon takia. puolikas tabletti viiden aikaan illalla kohdun suulle. Sitä ennen kohdun suu kiinni ja kanava jäljellä. Pehmennyt. Supistukset alkoivat toden teolla ysin jälkeen. Yö kovissa supistuksissa. Kipuun petidiiniä x 2. Aamulla lisättiin...
  16. F

    sektio ja kiinnikkeet

    Mulla kaksi sektiota takana. Toinen kesti kai vähän kauemmin (7min avaaminen) mutta eivät sanoneet mitään ongelmista. Hui, kamala. En ole tajunnut edes tota ajatella!! Suoleen reikä.. :'( Molemmista olen toipunut samanlailla. Kaks yötä sairaalassa ja just viime ultrassa kätilö kehui kuinka...
  17. F

    Hei lasten passiasiaa,kysymys...

    Käsittääkseni ei, riippuu siitä onko koneluettava. Esim. USA:han vaativat koneluettavan passin. Ja saattoi niillä olla joku vuosiluku jonka jälkeen ei käy kun biometrinen. Kantsii kattoa esim UM:n matkailusivuilta maakohtaisesti. www.formin.fi siellä on myös palvelu mihin voi ilmoittaa...
  18. F

    Sektio-mamma, raskaaksi vuoden sisällä?

    Mulla toka sektio elokuussa 08 ja nyt rv 21. Kaikenlaisia eri aikoja antavat millon voisi tulla raskaaksi mutta saamani tiedon mukaan ei ole estettä raskaudelle alkaen vuoden sisällä jos ei sulle ole erikseen jotain hätäsektion yhteydessä ohjeistettu. kannattaisi varmaan neuvotella oman...
  19. F

    Hei lasten passiasiaa,kysymys...

    Kannattaa katsoa maakohtaisesti vielä passivaatimukset ennakkoon. Kaikkiin maihin kun ei käy enää vanhan mallinen passi.
  20. F

    New York

    Ei sillä lipussa olevalla virheellä ole niin suurta merkitystä kunhan passi on sellanen kun pitää ja teillä on osoite minne olette menossa.. Jos lapsi on yhteishuoltajuudessa (ja toinen vanhempi suomessa) voi olla parasta legalisoida maistraatissa lupa toiselta vanhemmalta että lapsi saa...

Yhteistyössä