Hakutulokset

  1. M

    KAIKKI ÄIDIT HEI!

    Olen jonkin aikaa Karkkilassa asunut 40+ ikäinen kotiäiti, nämä nuorimmat lapset vm 03 ja 07. Mies on pitkät päivät töissä ja iltaisin varsinkin meinaa seinät kaatua päälle ja yksinäisyys, yksin olo alkaa jo niin minua kuin lapsiakin tympiä. Eikö tosiaan meille löydy kaveria täältä tai...
  2. M

    Mitä kerrot yhteiselle lapselle?

    Meillä ei koskaan käytetty nimitystä "toinen koti", vaan etälapset palasi viikonlopun jälkeen äitinsä luo, omaan kotiin. Ehkä kannttaisi kertoa lapselle että hänellä on vain tämä yksi koti, jossa asuu äiti, isi ja lapsi itse, ja etälapsilla on toinen koti, jossa asuu heidän...
  3. M

    Stressaan jo rippijuhlista...

    Omien lasteni rippijuhiin kutsuin tottakai myös lasten isän ja tämän puoleisen suvun. Kahvitukset kuitenkin pidettiin seurakuntatalolla. En halunnut heitä omaan kotiini. Lasten yo-juhlat pidettiin sitten kahdessa erässä, eli meillä juhlittiin varsin pienimuotoisesti, paikalla lähinnä lasten...
  4. M

    Viaton varhaisteini??

    Olen samaa mieltä kuin Peppari, että vastuu meidän "suhteesta" on myös tytöllä itsellään. On kyseessä kuitenkin 12 v eli aika iso. Tuon ikäinen ottaa jo vastuuta harrastuksistaan, koulutyöstä yms. sekä kaverisuhteistaan ja niissä olevista mahdollisista ristiriidoista. En voi yksin...
  5. M

    Viaton varhaisteini??

    Ennnen kuin luen muut vastaukset, vastaan Kata 74:lle, sen verran pieleen on hän vastannut; niin väärin ymmärtänyt kirjoitukseni. En ole mustasukkainen lapselle tai lapsesta!! Hyvänen aika! En halua piikaa. Ei 12 vuotiasta voi vaatia tekemään kotitöitä piian osassa mutta käsittääkseni...
  6. M

    Lapset murrosikään - eivät halua etäkotiin niin usein?

    12 vuotiaan ei ole pakko tulla tai mennä tapaamiselle etävanhemman luo, jos ei halua. Laki menee niin. Vaikka perään laitettaisi uhkasakkoja tai mitä tahansa pakkovaateita, ne ovat merkityksettömiä, koska niitä ei voi täytäntöönpanna. Laki menee niin, että 12-vuotta täyttänyttä tulee kuunnella...
  7. M

    Millaisia uusperheitä "täällä"?

    Bonuslapsi on tyttö. Olen jutellut hänen kanssaan, ja nimenomaan ilman miestä. Säännöistä on myös juteltu ja niitä olen "vahtinut".. tämä silloin, kun vielä oli hyvät välit tähän lapseen. Nyt on ollut hyvää aikaa miettiä mistä asiat johtuu ja yksi iso ongelma on se, ettei lapsi kuitenkaan...
  8. M

    elatusmaksut

    Elatusvelvollinen voi jättää toki elatukset maksamatta. Lähivanhempi laittaa ne ulosottoon ja sen jälkeen (en tiedä miten pitkä tämä prosessi on, montako kk ) kunta alkaa maksamaan minimin. Elatusvelvollinen on velkaa kunnalle tuon minimin sekä lapsen lähihuoltajalle erotuksen, jos maksu on...
  9. M

    Millaisia uusperheitä "täällä"?

    (Yritin lyhyttä vastausta, tulikin näin pitkä:) Meillä on valtavasti riitoja ja ongelmia. Niistä ei olla selvitty mitenkään, ne ovat päällä ja auki koko ajan. MInulle on annettu ohjeita, miten minun tulee muuttua, MINUN. Miehen ei tarvitse, eikä miehen lapsen, joka muutti meille vajaa puoli...
  10. M

    Viaton varhaisteini??

    Muistin just, miten anoppi pari-kolme vuotta sitten jutteli miehelle, että hänen tuolloin vielä viikonloppu-etälapsena oleva tyttärensä on tulossa murrosikään ja miehen pitäisi tiukentaa otetta, lapsi on luisumassa pois tätä vauhtia, ja edessä olisi ongelmia jos mies ei nyt tartu toimeen tytön...
  11. M

    elatusmaksut

    Eihän sossu tee mitään elatusmaksupäätöksiä! Lastenvalvoja vain vahvistaa sen, mitä vanhemmat yhdessä päättävät! Näin olen ymmärtänyt?? Mutta Rottahonda on ilmeisesti mies? Ja elatusvelvollinen on nainen? No, tässä on se ilmiselvä vastaus, miksi elatusmaksut ovat vähän vinksallaan ja miksi...
  12. M

    Jos ihastuisit ja sitten rakastuisit mieheen

    Riippuu paikkakunnasta.
  13. M

    "Erakko" äitejä?

    Minulla on aikomus jäädä KOTIIN KOLMEKSI VUODEKSI MAKOILEMAAN :laugh: |O :headwall: Toivon, että rahat riittää, asuntolaina on kuitenkin maksettava ja perheen elettävä, syötävä edes jotain joskus. Harrastukset lapsille ja asialliset vaatteetkin olisi ihan ok.. muuhun meillä ei juuri rahaa...
  14. M

    vihtiläiset äipät

    Moi ! Minkä ikäinen olet itse, ja minkä ikäistä seuraa haet? Entä onko lapsesi tyttö vai poika? Haetko kaveria vihdin alueelta, tai siis missä päin vihtiä asustelet ja miten laaja on se "ympyrä", minne asti itse olet valmis ajelemaan ja kavereita tapaamaan ?
  15. M

    G:mikä talvihaalari 4 vuotiaalla?

    Meillä on Elefantenin goretexit talvikengiksi, ostettiin viime vuonna kevättalvella ja luulen että menevät vieläkin. Nauhalliset. Menevät hyvin kapeaan jalkaan, pitävät kosteutta. Kuomia en ikimaailmassa ostaisi lapselleni! Ovat rumat, ovat malliltaan kuin kumpparit, putkivarsikuomat...
  16. M

    Yöheräilyt

    Kuulostaa ihan normaalilta; lapsi oppinut liikkumaan ja tekee sitä sitten yölläkin. Kukaan ihminen, ei edes lapsi, nuku öitään yhtä pötköä illasta aamuun. Kaikki havahtuvat hereille yön aikana. Pitää vaan oppia jatkaamaan unia herättyään. Meillä on nyt 4 v ja hänkin herää toisinaan yöllä...
  17. M

    "Erakko" äitejä?

    Yhden lapsen, yhden vauvan kanssa tuo kiertolaiselämä onnistuu. Isomman kanssa ei viitsi luuhata pitkin kirppareita, lapselle siellä on tylsää. Olen tuon isomman kanssa liikkunut ja käynyt siellä sun täällä silloin kun hän oli vauva, ja sitten kun oli isompi. Oli avointa päiväkerhoa...
  18. M

    "Erakko" äitejä?

    Ei kiitos, jo ajatuskin että lähtisin jonnekin älyttömän pirteiden äitien sekaan vauva ja uhmaikäinen kainalossani loikkimaan, liikkumaan, muskariharrastamaan tai vauvauntiin tai ihan mihin vaan vastaavaan, saa lähes pakokauhun aikaan. Ei ja ei! Lapseni alkaa harrastamaan sitten, kun voi...
  19. M

    Mistäs päin porukat on?

    Vihdin ja Forssan välissä. Paikkakunta niin pieni ettei tämän tarkemmin.. vaikka tuossa kait se tuli jo sanottua :whistle:
  20. M

    odotus jo loppusuoralla!

    Täällä on myös aamukampa käytössä, reipas kuukausi on laskettuun aikaan.. Meillä on myös uusperhe, eikä tästä vauvauutisesta kukaan enää yllättynyt, iltatähdestä kyllä hieman hämmästelivät ja meni tovi sulatellessa ajatusta, - siis näin reagoivat "minun tekemät" jo aikuiset lapset. Kukaan ole...

Yhteistyössä