Hakutulokset

  1. Muruliina

    Puusepällä teetetty kerrossänky?

    Onko kellään suosittaa hyvää puuseppää teettääksemme erityisen lyhyen, 150 cm:n pituisen lasten kerrossängyn? Olen valmismarkkinoilla törmännyt vain kahteen malliin, Roope-Riikkaan ja Pekkaan, joista jälkimmäisen toimitusaika erikoistoimituksena menisi jopa puoleen vuoteen; melko pitkä. Siksi...
  2. Muruliina

    Puusepällä teetetty kerrossänky?

    Onko kellään suosittaa hyvää puuseppää teettääksemme erityisen lyhyen, 150 cm:n pituisen lasten kerrossängyn? Olen valmismarkkinoilla törmännyt vain kahteen malliin, Roope-Riikkaan ja Pekkaan, joista jälkimmäisen toimitusaika erikoistoimituksena menisi jopa puoleen vuoteen; melko pitkä. Siksi...
  3. Muruliina

    *KULLANKERÄT Marraskuussa*

    Hei! Saako Muruliina, joka seurailee palstaa (lapset 1/2006 ja 6/2008), ehdottaa Wiiville toisen vinkin juomattomuuden salailuun: Ukko esiintymään avuliaana lasien täyttäjänä eli hemmottelemaan vaimoa ja tämän seuralaista, kun kerrankin niin harvinaisella juomavaihteella. Sit kaappiin...
  4. Muruliina

    *KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

    Hei Kesäkuiset! Olen taustaillut ja kirjoittanut tähän ketjuun vain yhden kerran. Itselläni on tänä juhannuksena 20.6. syntynyt tyttö ja tammikuussa 2006 syntynyt poika. Nyt uskaltauduin mielenkiinnosta kysymään, että KUINKA MONI täällä on lykännyt D-vitamiinin antamista tai antaa sitä...
  5. Muruliina

    Synnytyksen kulku Haikaranpesässä

    Hei! Mulla on kaksi hyvin positiivista kokemusta Haikaranpesästä vuosilta 2006 ja 2008. Ekassa synnytyksessä lapsen happiarvot laskivat, ja tuli tarvetta nopeuttaa prosessia imukupilla. Muutoin kivuton ja hyvä synnytyskokemus. Toisessa synnytyksessä kaikki oli kunnossa koko ajan, ja nopeutin...
  6. Muruliina

    *KESÄKUUN KULLANKERÄT* Kesäkuussa

    Hei Melodi, en ole kirjoittanut Kesäkuun kullankeriin, seuraillut keskusteluja vain, vaikka itse asiassa synnytin kuopuksemme nyt 20.6. Kätilöopistolla. Pakko vain kommentoida synnytyskertomustasi: Sen vaiheet ovat ihan identtiset oman esikoiseni, joka syntyi tammikuussa 2006, synnytyksen...
  7. Muruliina

    Esikoinen hoidossa, äiti kotona vauvan kanssa

    Hei! Meillä 2,5-vuotias jatkaa tavalliseen tapaan päiväkodissa kokopäiväpaikalla elokuussa, vaikka kakkonen syntyy juhannuksen tienoilla. Siinä on välissä pitkät kesälomat ja vapaat, jolloin voidaan olla yhdessä koko perhe. Esikoinen viihtyy tarhassa hyvin. Puolitimme esikoisen kohdalla...
  8. Muruliina

    Tutista eroon, lapsi 2v..

    Hei! Meillä myös 2 v 1 kk poika, ja tarkoitus on vieroittaa hänet tutista ennen kakkosen syntymää juhannuksen tienoilla. Meillä poika syö tuttia enää tarhassa päiväunille käydessään ja illalla noin klo 20-22 iltapuuhissaan ja -rauhoittumisen aikana. Näinä aikoina suhde tuttiin on tosi tiukka...
  9. Muruliina

    Tammikuiset 2006

    Mitens Sädetikku, LukasMom, Kylkiluu ja muut taaperolleen pikkusisarta odottavat: joko olette kertoneet vauvasta lapselle? Meidän on tarkoitus lainata kirjastosta Vallaton vauva tuli kotiin- ja Äidin vatsassa kasvaa talo -kirjat, joita on suositeltu. Teimme sen "virheen", että kerroimme Aarolle...
  10. Muruliina

    Tammikuiset 2006

    Tervehdys! Aaron kaksivuotismitat: 90 cm ja 13,3 kg. Kakkosen LA 20.6. Kaikki mukavasti, kevää ja toista odotellessa.
  11. Muruliina

    Asutteko pienessä asunnossa?

    Hei! Mekin asumme kaksiossa kanta-Helsingissä, tosin alkovillisessa, ja kakkosemme syntyy juhannuksena. Tarkoitus on asua kahden lapsen kanssa tässä vielä pari vuotta. Sen jälkeen tulomme ja asuntolainatilanteemme riittävät lisätilan hankkimiseen ilman että tarvitsee muuttaa kauemmas. Meille...
  12. Muruliina

    Tammikuiset 2006

    Hyvää uutta vuotta kaikille! Aaro täyttää kaksi vuotta 20.1., ja nyt pikkusisarta odotetaan rv 15+4. Kovin on samalla tavoin sujunut tämäkin odotus kuin esikoisen kanssa: ei kummempia huonoja oloja eikä tuntemuksia. Millaisia veikkauksia muilla tammikuisilla odottajilla on tulevan pienokaisen...
  13. Muruliina

    Tammikuiset 2006

    Terve, Tammimammat, minultakin! Myös meillä Aaro 1v 9kk saa pikkusisaren, jos kaikki menee hyvin. Nyt 4 + 5, eli la juhannuksen kieppeillä.
  14. Muruliina

    Tammikuiset 2006

    Maaliskuuta, arvon mammat! Ollaan oltu vähän taustalla, sillä takana on sairastelua jos jonkinmoista. Aaro siis aloitti päiväkodin tasan 1-vuotiaana, ja kuten realistit varoittelivatkin, se on käyhnyt läpi erilaisia tauteja. Keuhkoputken tulehdus/keuhkoihin asti mennyt ystkä (lääkittiin...
  15. Muruliina

    Tammikuiset 2006

    Heips! Studiokuvaus toki maksaa, mutta katsokaas esim. 20x30-suurennosten edullista hintaa mm. oheisessa palvelussa www.fotonetti.fi Sieltä mä oon meidän potrettikuvista (järjestelmädigikameralla otetut, tiedostot meillä) teettänyt suurennoksia 1-3 euron hintaan...
  16. Muruliina

    Perhekerhot HKI (Etu-)Töölö/Kamppi

    Hei, kiitos kysymästä - me emme ole siellä käyneet. Palasin työelämään poikani ollessa 7 kk, ja mieheni jäi puolestaan puoleksi vuodeksi kotiin. Molemmilla oli tavoitteena mennä Perhe Betaniaan käymään, koska siitä informoidaan myös alueen neuvolassa, mutta jotenkin se on vain jäänyt. Minulla...
  17. Muruliina

    1v päiväunet

    Herää noin 8.00, päiväunet 12-14, toiset päiväunet 17-19, nukkumaan 22 tai 22.30
  18. Muruliina

    Kertokaa kokemuksia kotona työskentelevistä äideistä!

    Hei! Minulla on päätyö, johon palasin lapsen täyttäessä 7 kk. Miehelläni ja minulla on lisäksi yhteinen toiminimi, jonka puitteissa tein äitiyslomalla töitä melkein joka sunnuntai. Vastaan kysymyksiisi siis siltä pohjalta, että toiminimi ei muodosta pääelinkeinoani vaan lisätuloja: 1.Lapsi oli...
  19. Muruliina

    Perhekerhot HKI (Etu-)Töölö/Kamppi

    Hei! Ihan Kampin ja Punavuoren rajamaastossa on Perhe Betania, ks. http://www.hel.fi/wps/portal/Sosiaalivirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Sosiaalivirasto/Perheiden+palvelut/Perhetalot/PerheBetania Kampissa ei ole tullut moista vastaan, vaikka siellä asutaankin.
  20. Muruliina

    Tammikuiset 2006

    Täällä oli muutama päivä sitten puhetta hampaiden pesusta. Me koetetaan pitää rutiinia yllä ja harjata Aaron kanssa hampaar aamulla ja illalla samaan aikaan, kun me vanhemmatkin. Mut ei harjaus kestä käytännössä kuin 20 sekuntia. Sen jälkeen poikapistää hanttiin. Oletteko noudattaneet tiukasti...

Yhteistyössä